חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תאונות דרכים פגע וברח

זכויות נפגעי תאונות דרכים בתאונות "פגע וברח"
 כאשר מתרחשת תאונת דרכים ואחד מהנהגים המעורבים בתאונת הדרכים בורח ממקום אירוע התאונה מבלי להשאיר פרטים, התאונה מוגדרת כתאונת דרכים מסוג תאונת "פגע וברח". כאשר הנהג הבורח מותיר במקום תאונת הדרכים פצועים הוא עובר עבירה פלילית חמורה. חשוב לציין, שחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים נתן את דעתו על תאונות "פגע וברח" ולכן, נפגע בתאונת דרכים, שיקפיד לפעול על פי מספר כללים יוכל לקבל את מלוא זכויותיו כנפגע תאונת דרכים,
חברת הביטוח, שאמורה לבטח את הפצועים בתאונות פגע וברח, היא חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב הפוגע. אם לא מצליחים לאתר את פרטיו, של הרכב הפוגע, במרבית המקרים הפצועים יהיו זכאים לקבל פיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו להם כפי שיפורט בהמשך
מרבית נפגעי תאונות הדרכים מסוג פגע וברח, שזכאים לקבל פיצוי מהרכב הפוגע הם הולכי הרגל. פירוט של  נפגעים נוספים בתאונות דרכים מסוג פגע וברח  שזכאים לקבל פיצוי ושהם אינם הולכי רגל  ניתן למצוא באתר שלנו שפרטיו www.gil-law.co.il 
כאשר מדובר בתאונות דרכים מסוג פגע וברח, ולא ניתן לאתר את פרטי חברת הביטוח, אשר ביטחה בביטוח חובה את הרכב "הבורח" או שאיתרו את הרכב הבורח אך מסיבות שונות פוליסת ביטוח החובה של הרכב לא הייתה בתוקף, הנפגעים מתאונות הדרכים האלה צריכים להגיש את תביעות הפיצויים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים לתאגיד קרנית - שהינה קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.
קרנית היא למעשה תאגיד, שהוקם על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים אשר אמור לשמש בין השאר כתחליף לחברת ביטוח כאשר מסיבות שונות אין ביטוח חובה או שביטוח החובה כאמור אינו בתוקף.
כשמגישים תביעות כנגד קרנית יש תחילה להוכיח, שאכן מדובר בתאונות דרכים מסוג פגע וברח ושלא ניתן היה במאמץ סביר לקבל את פרטי הרכבים הפוגעים או שלא הייתה פוליסת ביטוח חובה בתוקף.
תאגיד קרנית ידוע כתאגיד חשדן. קרנית  שולחת חוקר שמנסה לברר האם באמת התרחשה תאונת דרכים או שמדובר בתאונה אחרת. החוקר  מנסה לאתר את הפרטים של הנהג הפוגע.  כדי להסיר את החשד הבסיסי של תאגיד קרנית, הדרך הטובה ביותר להוכיח שאכן הנפגע נפצע בתאונת דרכים, היא באמצעות עדי ראיה. על כן, אם היו עדי ראיה במקום יש לבקש מהם את הפרטים (שם, כתובת וטלפון) וגם אם הם לא הספיקו לראות את מספר הרישוי של  הרכב הבורח, הם עדיין יוכלו להעיד שאכן הייתה תאונת דרכים מסוג פגע וברח, ואולי יוכלו גם לתת מס' פרטים מזהים לחוקר כגון: סוג הרכב, צבע הרכב, האם הנהג היה גבר או אישה, חלק מהספרות של מספר הרישוי של הרכב הפוגע וכו..
גם אם לא היו עדים חשוב לזכור, שאחד התנאים לקבלת פיצוי מקרנית, הוא מבחן "השקידה הסבירה". בתי המשפט עלולים לדחות תביעות בהסתמך על מבחן זה. בתי המשפט מצפים מהנפגעים בתאונת הדרכים, שלא לזלזל באינפורמציה שעשויה להיות חשובה  לקרנית לצורך איתור הרכב הפוגע. בתי המשפט קובעים, שאם נפגעים שיכולים היו בשקידה סבירה להשיג את פרטיו של הרכב הפוגע ולא עשו זאת, הם אינם זכאים לפיצוי מקרנית. במילים אחרות, אם היו עדי ראייה והנפגעים לא ביקשו את הפרטים שלהם, או שהנהג עצר והנפגעים לא טרחו לבקש ממנו את הפרטים, הם עלולים להיכנס לקטגוריה של "חוסר שקידה סבירה". המחוקק ובתי המשפט מצפים מהנפגעים לעזור עד כמה שאפשר לחוקרים של קרנית למצוא את הרכב הפוגע.
טיפים ועצות בנושא ההתמודדות עם החוקר של קרנית וכן כיצד מוכיח הנפגע שהוא נהג בשקידה סבירה ניתן למצוא באתר שלנו שכתובתו www.gil-law.co.il 

 אם פעלת על פי טיפים ועצות אלה  קיים סיכוי סביר שהחוקר של תאגיד קרנית יאמין, שאכן מדובר בנפגע מתאונת דרכים מסוג פגע וברח או בתאונה אחרת, שלאור נסיבותיה לא ניתן לאתר את פרטי חברת הביטוח של הרכב הפוגע . בשלב זה נכנס תאגיד קרנית בנעליה של חברת הביטוח והוא משמש כחברת ביטוח לכל דבר ועניין.
בשלב זה, מתנהלת תביעת הפיצויים על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים כנגד תאגיד קרנית.
חשוב לציין, שאם בסופו של דבר תאגיד קרנית מוצא את הנהג הפוגע, ומסתבר שפוליסת ביטוח החובה לא הייתה בתוקף, הנהג הפוגע יתבע על ידי קרנית  והוא יאלץ להחזיר לקרנית את כל הסכומים בהם היא פיצתה את נפגעי תאונת הדרכים בה הוא היה מעורב.

חשוב לציין שתאגיד קרנית אינו מיועד רק לתאונת דרכים מסוג פגע וברח וקרנית מפצה  את נפגעי תאונות הדרכים גם במקרים הבאים: נפגעי תאונות דרכים, שנפגעו  על ידי נהגים ללא רישיון נהיגה , נפגעי תאונות דרכים, שנפגעו  על ידי נהגים ללא פוליסת ביטוח חובה, נפגעי תאונות דרכים, שנפגעו  על ידי נהגים שנהגו ברכב בניגוד לתנאי פוליסת ביטוח החובה ולכן לא ניתן לתבוע את חברת הביטוח, נפגעים על ידי נהגים, שחברת הביטוח שביטחה את הרכב שלהם בפוליסת ביטוח חובה נמצאת בהליכי פירוק (פשיטת רגל), נפגעים, שנפגעו על ידי נהגים שנהגו בשכרות או תחת השפעת סמים משכרים וכו..
חשוב לציין שבמקרים אלה, אם יוכח שהנפגעים (בעיקר כשמדובר בטרמפיסטים) ידעו מראש שיש לנהג או לרכב או לפוליסה את הבעיות שצוינו לעיל או את חלקן, הנפגע יחשב כשותף לדבר עבירה וקרוב לוודאי שלא יהיה זכאי לקבל פיצוי
היות ותאונות פגע וברח אינן תאונות דרכים רגילות, אלא תאונות דרכים אשר הטיפול המשפטי בהן יכול להסתבך, מומלץ לכל נפגע בתאונת דרכים כזו להתייעץ עם עורך דין המיומן בתחום הנזיקין המומחה בתאונות דרכים.
 לכל תאונת פגע וברח קיים גם היבט פלילי. הרחבה בנושא המישור הפלילי של תאונת דרכים מסוג פגע וברח, ניתן למצוא באתר שלנו שכתובתו www.gil-law.co.il 
כל מי שקרא באתר שלנו על ההיבט הפלילי של תאונות פגע וברח  מבין שמומלץ לכל נהג שהיה מעורב בתאונת פגע וברח, להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום התעבורה עד כמה שאפשר סמוך לאירוע התאונה, ובכל מקרה לפני החקירה במשטרה.

אנא פנה למשרדנו לקבלת יעוץ חינם!

1800-229-444

אתרונו באינטרנט:

www.gil-law.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
עורך דין גיל גולדרייך

עורך דין גולדרייך,הוא משפטן המתמחה בתחום נזקי הגוף. הוא בעל מספר תארים אקדמיים ממספר אוניברסיטאות בישראל לרבות בתחום המשפטים, כלכלה ומנהל עסקים, ותחום החשבונאות. בנוסף, עו"ד גולדרייך בעל השכלה פרה-רפואית נרחבת שנרכשה במסגרת תפקידי הוראה שונים בבית הספר לרפואה צבאית ובמגן דוד אדום. כיום מעביר עו"ד גולדרייך הרצאות במוסדות ובפורמים שונים לרבות במס' אוניברסיטאות ומכללות, כגון:  אוניברסיטת חיפה, המכללה למנהל חיפה, מ.ט.י (מרכז טיפוח יזמות) חיפה ועוד .בנוסף, עו"ד גולדרייך מתנדב בארגונים ובמוסדות שונים ובן השאר  הוא מתנדב וכן משמש כחבר בחבר הנאמנים של "אחווה-ארגון נכי חיפה והצפון"

עו"ד גולדרייך הוא מומחה לנזקין ועוסק בתביעות ביטוח אך ורק בתחום נזקי הגוף. בתחום נזקי הגוף אנו כוללים בן השאר: את כל הנזקים שנגרמים לגוף האדם כתוצאה מתאונות,פציעות,חבלות,נפילות,מעידות וכו.. כמובן, שהמומחיות של עו"ד גולדרייך היא לתרגם את אותם נזקים למישור כלכלי, כך שבתביעות הביטוח ניתן יהיה למקסם את הפיצויים.


עורך דין גולדרייך צבר ניסיון של שנים בטיפול בנפגעי תאונות ובתחום נזקי הגוף בכלל. לכל נפגע בהתאם לפגיעתו נבנית אסטרטגיית טיפול המתאימה למקרה שלו וזאת על מנת למקסם את הסכומים להם הנפגע יהיה זכאי בסיום הטיפול בתיק. בבניית אסטרטגיית ניהול התיק יש לקחת בחשבון פרמטרים שונים לרבות סוג הפציעה, גיל הנפגע, מין הנפגע, דרגת הנכות, זהות חברת הביטוח, סוג בית המשפט אשר בו יש להגיש תביעות מסוג זה ומיקומו, זהות השופט ועוד.


עו"ד גולדרייך ניחן בסבלנות אין סופית ובעיקר, כשמדובר בלקוחות, הוא נותן יחס אישי וחם לכל ציבור הלקוחות, ולעולם הוא אינו מסרב לקיים פגישה עם לקוח, הן בנוגע לטיפול בתביעה, והן בנוגע לכל נושא אחר. כמובן, הפגישות עם הלקוחות אינן כרוכות בתשלום.

אנא פנה אלינו לקבלת יעוץ חינם!

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד גיל גולדרייך

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי05/03/091612 צפיות
רישיון נהיגה בטרקטורון החוק בישראל קובע, שכדי לנהוגבטרקטורון על הנהג להחזיק ברישיון נהיגה על טרקטור. רישיון הנהיגה על טרקטור נחשב לרישיון נהיגה, שבאופן יחסי קל להוציאו. הגיל המינימאלי הנדרש לצורך קבלת רישיון נהיגה על טרקטורון הוא 17 שנה. נהגים, שהוציאו רישיון נהיגה על טרקטור לפני שמלאו להם 17 אביבים, רשאים לנהוג בטרקטורים או בטרקטורונים לצורכי עבודה בלבד, קרי נהיגה במקרה זו תותר רק בשטחי השיפוט של ישובים חקלאיים ובמהירות שלא תעלה על 40 קמ"ש. יש לציין, שמשרד התחבורה הנפיק תקנה, שלפיה נהיגה בטרקטורונים של משא כגון ריינג'ר, מיול, וטומקאר תוגבל לבעלי רישיון לרכב פרטי בלבד. טרקטורונים אלה, שייעודם המקורי היה לשימוש חקלאי, שימשו בעבר בני נוער לנסיעות רגילות במקום מגוריהם. מסתבר, שבני נוער רבים התפרעו בנהיגה באותם טרקטורונים. רק לאחר שנערה נהרגה, בעת שנסעה בטרקטורון כזה הותקנה התקנה..

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091927 צפיות
לא רק ניצולי שואה זכאים לקבל גמלה מאוצר המדינה מרבית האנשים, שעלו לישראל ממדינות אירופה ומצפון אפריקה בין השנים 1939 ל 1953 זכאים לקבל גמלה חודשית מאוצר המדינה, על פי חוק נכי רדיפות הנאצים

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091426 צפיות
ירידה בשמיעה בגין חשיפה לרעש תביעה להכרה בנזקי שמיעה כתוצאה מחשיפה לרעש במקום העבודה כפגיעה בעבודה, הפכה בשנים האחרונות לתביעה מסובכת ביותר. הקושי הוא בעיקר להוכיח תביעות, שהן תולדה של חשיפה ממושכת לרעש במקום העבודה. פגיעה בשמיעה כתוצאה מאירוע חד פעמי כגון פיצוץ במפעל היא תביעה פשוטה יותר להתמודדות ועל כן במאמר זה לא נתמקד בה.

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/092177 צפיות
נכות כללית - ישום מסקנות ועדת לרון בחודש יולי 2008,עבר בכנסת תיקון בחוק הביטוח הלאומי, שמתייחס להשתלבותם של נכים קשים במעגל העבודה בישראל. במאמר זה נתמקד בהסברים, שנתנו בהקשר ליישום התיקון בחוק הביטוח הלאומי לעידוד השתלבותם של אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה, בהתאם למסקנות ועדות לרון (להלן: "חוק נכות כללית החדש"). "

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/092212 צפיות
פגיעות ברחוב - תאונה בשטח ציבורי נפגעת עקב נפילה ברחוב ? נפלת בשטח ציבורי ונפצעת? האם הגורם לתאונה נובע מרשלנות עירייה או מרשלנות של גורם אחר ? אם כן, כדאי שתקרא את המאמר הזה הוא מיועד במיוחד בשבילך! כאשר אדם נופל ונחבל או נפצע במקום ציבורי, יתכן שמגיע לו פיצוי כספי. השאלה שיש לשאול היא האם האחראים או הבעלים של המקום הציבורי התרשלו וכתוצאה מכך התרחשה התאונה

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091340 צפיות
גם לחולי פוליו שנפגעו במחלה לפני קום המדינה מגיע פיצוי! המוסד לביטוח לאומי ממשיך כהרגלו "להראות את נחת זרועו" לציבור הנכים. הפעם מדובר בהתייחסותו של המוסד לביטוח לאומי לציבור חולי הפוליו (שיתוק ילדים) שלקו במחלה לפני קום המדינה. לדאבוני הרב החוק לפיצוי לנפגעי פוליו נוסח באופן לקוי, וכבר במרץ 2007 (לאחר שהחוק עבר בקריאה שלישית) התרעתי על כך שהמוסד לביטוח לאומי עלול לפרש באופן מצמצם את המילה "ישראל

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091411 צפיות
זהירות - התיישנות בחוק הפוליו בחודש מרץ 2007 חוקק בכנסת חוק פיצוי לנפגעי פוליו (להלן: חוק הפוליו). חוק הפוליו נועד לפצות את נפגעי הפוליו בין השאר בשל מחדליה של ממשלת ישראל בטיפול בנפגעי הפוליו. חוק הפוליו עבר בכנסת, לאחר מאבקים קשים של ארגון נכי הפוליו. ארגון נכי הפוליו בהנהגת מר דורון יהודה ועוד מספר נכים, שמהווים את הגרעין הקשה של הארגון, אילצו את הממשלה להצביע בעד חוק שמלכתחילה התנגדה לו.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231644 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212080 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211936 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211587 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211262 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201807 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201541 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica