חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התרת נישואין

מאת: שלי שוסטר, עו"דדיני משפחה20/07/20091242 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בני הזוג נשואים שאינם משתייכים לאותה עדה דתית, המעוניינים לסיים את נישואיהם יעשו זאת באמצעות הליך הקרוי 'התרת נישואין', במסגרת הליך זה תוגש על ידי בני הזוג או על ידי אחד מבני הזוג תביעה להתרת נישואין לבית המשפט המוסמך, זאת בשונה ממקרה בו שני בני הזוג המשתייכים לאותה עדה דתית, במצב זה אם יבחרו בני הזוג להתגרש יהא עליהם לפנות  לבית הדין הדתי, שכן חוק התרת נישואין אינו חל עליהם. 

המונח התרת נישואין מוגדר בחוק שיפוט בענייני התרת נישואין (מקרים מיוחדים וסמכות בין לאומית), התשכ"ט-1969 (להלן: "חוק התרת נישואין") במספר אופנים:

·         גירושין;

·         ביטול נישואין;

·         הכרזה על הנישואין כבטלים מעיקרם.

הסמכות להתיר נישואי בני הזוג שנישאו בנישואי תערובת נתונה לבית דין דתי או לבית המשפט לענייני משפחה במקרה בו נקבע כי התרת הנישואין אינו בסמכותו של בית הדין הדתי. כל אחד מהצדדים או היועץ המשפטי לממשלה רשאים לפנות בבקשה לנשיא בית המשפט העליון על מנת שיורה למי תהא נתונה סמכות השיפוט בהתרת הנישואין.

על פי רוב יופנו בני הזוג לבית המשפט לענייני משפחה. בית המשפט יבחן את השתייכותם הדתית של בני הזוג וישלח פניה לבתי הדין הדתיים בכדי לבדוק אם יש צורך לדון בהתרת הנישואין של בני הזוג על פי הדין הדתי. החלטת בתי הדין תינתן בתוך שלושה חודשים.

במידה והחליט אחד מבתי הדין כי אכן קיים צורך לדון בעניין על פי הדין הדתי- קרי שיש צורך בגירושין ולא בהתרת נישואין, יעביר בית המשפט לענייני משפחה את הבקשה להתרת הנישואין לבית הדין הדתי  על מנת שזה יקבע מועד לדיון בבקשת בני הזוג.

במידה והחליט בית הדין הדתי כי אין צורך לדון בעניין על פי הדין הדתי, קרי שאין צורך בגירושין, בית המשפט לענייני משפחה ידון בבבקשת בני הזוג להתיר את נישואיהם. ככל שבית המשפט לענייני משפחה הוא שידון בהתרת הנישואין, העניין ידון על פי כללי ברירת הדין, בסדר שלהלן (הכללים החלופיים):

·      הדין הפנימי של מקום מושבם של בני הזוג;

·      הדין הפנימי של מקום מושבם המשותף האחרון של בני הזוג;

·      הדין הפנימי החל  בארץ אזחותם של בני הזוג;

·      הדין הפנימי החל במקום עריכת הנישואין;

במידה ואף אחד מן התנאים דלעיל אינו מתקיים, יהא רשאי בית המשפט לענייני משפחה לדון בעניין לפי הדין הפנימי החל  במקום מושבו של אחד מבני הזוג.

יש להבהיר, כי במקרה בו ואחד מבני הזוג הינו יהודי, וחרף אי ההכרה של בתי הדין הרבניים בנישואי תערובת, הרי שקיים ספק קידושין ולכן ידרוש בית הדין הרבני גט לחומרא, ובקשת בני הזוג  להתרת הנישואין במקרה זה תידון בפני בית הדין הרבני.

דברי ההסבר פורטו במאמר זה בצורה חלקית, תמציתית וכללית. בשום מקרה אין לראות בהם את נוסח החוק. המאמר לא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי, ובכל מקרה מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני משפחה לצורך קבלת ייעוץ בדבר זכויותיכם ע"פ הדין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלי שוסטר, עו"ד

מאור - שוסטר משרד עורכי דין

טל': 077-5006363 פקס: 077-5008403

דרך מנחם בגין 44, תל אביב 66183

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלי שוסטר, עו"ד

מאת: שלי שוסטר, עו"דסדר דין אזרחי07/03/101515 צפיות
על מנת שקרנית תחוב באחריות לפיצוי נפגע תאונת דרכים נדרש בראש ובראשונה, כתנאי סף, שהנפגע יעמוד בכל התנאים לזכאות לפיצויים לפי חוק הפיצויים.

מאת: שלי שוסטר, עו"דנזיקין07/03/101354 צפיות
האם זכאותו של אדם (כלפי קרנית) שנפגע בתאונת דרכים שבה פרטי הנהג הפוגע אינם ידועים, מותנית במאמץ ושקידה מצד הנפגע לאיתור פרטי זהותו של הנהג הפוגע?

מאת: שלי שוסטר, עו"דחוק ומשפט - כללי06/03/101928 צפיות
האתר הוקם במטרה לספק לעורכי הדין פלטפורמה חברתית, קהילתית ופרסומית, שתאפשר להם לשמור על אינטרקציה בין חבריהם למקצוע ובין לקוחות פוטנציאלים וקיימים.

מאת: שלי שוסטר, עו"דנזיקין01/03/101797 צפיות
בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה מתמדת במספר תאונות הדרכים בישראל. תאונות הדרכים הפכו מזמן למכת מדינה, מספר הנפגעים מתאונות גדול ממספרם של הנפגעים מכל גורם אחר כדוגמת מלחמות ישראל ופיגועי טרור. מאז קום המדינה נהרגו בכבישים 30,060 בני אדם.

מאת: שלי שוסטר, עו"דדיני משפחה01/03/103029 צפיות
בני הזוג נשואים שאינם משתייכים לאותה עדה דתית, המעוניינים לסיים את נישואיהם יעשו זאת באמצעות הליך הקרוי 'התרת נישואין', במסגרת הליך זה תוגש על ידי בני הזוג או על ידי אחד מבני הזוג תביעה להתרת נישואין לבית המשפט המוסמך, זאת בשונה ממקרה בו שני בני הזוג המשתייכים לאותה עדה דתית, במצב זה אם יבחרו בני הזוג להתגרש יהא עליהם לפנות לבית הדין הדתי, שכן חוק התרת נישואין אינו חל עליהם.

מאת: שלי שוסטר, עו"דדיני משפחה20/07/091177 צפיות
מהם מזונות אישה, מה שיעורם, מתי תהא זכאית אישה למזונותיה, מתי תשלל זכותה של אישה למזונות, עד מתי תהא האישה זכאית למזונות. דמי מזונות, מזונות ילדים- אימתי יחוב הבעל בתשלומם, מה שיעורם, עד מתי חלה חובת תשלום מזונות, מזונות מדין צדקה, מה כולל תשלום המזונות?

מאת: שלי שוסטר, עו"דדיני משפחה20/07/091288 צפיות
ההתפתחות והשינויים שעברה החברה המודרנית יצרו מסגרות משפחתיות חדשות, מסגרות אשר לא היו מקובלות ונפוצות בעבר. אם בעבר היה נהוג כי בני הזוג יינשאו זל"ז, יגורו יחדיו ויביאו ילדים לעולם, כיום, בני זוג רבים בוחרים לקיים מסגרת משפחתית אולם מבלי להינשא זל"ז

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211497 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211292 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201607 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182005 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181572 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181671 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica