חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הערת אזהרה

סעיף 126(א) לחוק המקרקעין, תשכ"ט-1969 קובע: "הוכח להנחת דעתו של הרשם כי בעל מקרקעין, או בעל שכירות, שאילה, זיקת הנאה, זכות קדימה או משכנתה, התחייב בכתב לעשות בהם עסקה, או להימנע מלעשות בהם עסקה, ירשום הרשם, על פי בקשת מי שהתחייב או מי שזכאי להתחייבות (להלן- הזכאי), הערה על כך; לענין זה אין נפקא מינה אם ההתחייבות הייתה בהסכם, בהרשאה בלתי חוזרת או במסמך אחר, ואם הייתה מפורשת או מתשמעת, מוחלטת או מתנית".

 

 

מלשון סעיף 126 לחוק המקרקעין, עולה כי הערת האזהרה תרשם ככל שישנה התחייבות בכתב של בעל המקרקעין או בעל זכות במקרקעין לעשות עסקה במקרקעין או להימנע מלעשות בהם עסקה.

 

הערת האזהרה תירשם בדרך כלל על ידי הרוכש לאחר חתימת החוזה וכנגד העברת חלק מהתמורה בכפוף לסיכומים שהושגו בחוזה מכר. להערת האזהרה שתי מטרות עיקריות, האחת, הינה להזהיר ולהודיע למתעניינים במקרקעין על התחייבות הבעלים לעשות ו/או להימנע מלעשות בהם עסקה. המטרה השנייה הינה למנוע מבעל המקרקעין מלבצע עסקה אשר סותרת את התחייבותו לביצוע העסקה הראשונה, זו שעל פיה נרשמה ההערה.

רישום הערת אזהרה הסותרת את ההערה הראשונה שנרשמה תיעשה בהינתן הסכמת הרוכש הראשון בלבד או בהוראת צו בית משפט.

 

הערת אזהרה תירשם על ידי בעל המקרקעין או בעל זכות בהם בלשכת רישום המקרקעין (טאבו) שבאזורו מצוי הנכס.

המסמכים הדרושים לרישום הערת אזהרה:

o        אם הבקשה או ההתחייבות חתומים על ידי מיופה כוח- יפוי כוח מאומת כדין;

o        המתחייב הוא קטין- אישור של בית המשפט או בית הדין;

o        המתחייב הוא מנהל עזבון- אישור של בית המשפט או בית הדין;

o        המקרקעין כפופים לצו כינוס נכסים- אישור בית המשפט לכונס למכור, והסכמת הכונס לפי הצורך;

o        המקרקעין כפופים לצו עיקול או צו כונס נכסים- אישור הזכאי שידוע על העיקול או צו הכינוס;

 

סעיף 132(א) לחוק המקרקין, תשכ"ט-1969 קובע כי באילו תנאים תימחק הערת אזהרה:

·         על פי צו בית משפט;

·         הצדדים המעוניינים הסכימו למחיקה;

·         עילת הערה בטלה- במקרה זה על הרשם להודיע לצדדים על כוונתו למחוק את הערת האזהרה, ועליו ליתן לצדדים זמן סביר על מנת לפנות לבית המשפט.

 

דברי ההסבר פורטו במאמר זה בצורה חלקית, תמציתית וכללית. בשום מקרה אין לראות בהם את נוסח החוק. המאמר לא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי, ובכל מקרה מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בענייני מקרקעין לצורך קבלת ייעוץ בדבר זכויותיכם ע"פ הדין.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נעם מאור, עו"ד

מאור - שוסטר משרד עורכי דין

טל': 077-5006363 פקס: 077-5008403

דרך מנחם בגין 44, תל אביב 66183

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נעם מאור, עו"ד

מאת: נעם מאור, עו"דדיני חוזים01/03/101656 צפיות
חוזה אחיד הינו חוזה שהתנאים המצויים בו נקבעו מראש על ידי צד אחד במטרה לשמש אותו בהתקשרויות רבות מול מספר אנשים לא מסוים. מצב זה יוצר חוסר איזון בין הספק ללקוח שכן ללקוח לא עומדת האפשרות לשנות פרטים מסוימים שאינם מקובלים עליו בחוזה.

מאת: נעם מאור, עו"דדיני חוזים01/03/101619 צפיות
חוק החוזים (חלק כללי), תשל"ג-1973 לא מספק הגדרה למונח חוזה. נכון יהיה להגדיר את המונח חוזה, כביטוי למפגש רצונות בין שני צדדים או יותר, להתקשר ביניהם בעסקה כלשהי שיוצרת חיוב הניתן לאכיפה. סעיף 1 לחוק החוזים (חלק כללי), תשל"ג-1973 מגדיר את התנאים להיווצרות חוזה "חוזה נכרת בדרך של הצעה וקיבול לפי הוראות פרק זה".

מאת: נעם מאור, עו"דדיני חוזים20/07/092163 צפיות
ישנם מקרים בהם לאחר חתימת חוזה, מפר אחד הצדדים את החוזה, תוך שהוא מחליט שלא לקיים את חלקו בהסכם. ס' 2 קובע :"חוזה שהופר, זכאי הנפגע לתבוע את אכיפתו או לבטל את החוזה, וזכאי הוא לפיצויים, בנוסף על אחת התרופות האמורות או במקומן, והכל לפי הוראת חוק זה"

מאת: נעם מאור, עו"דדיני חוזים20/07/091421 צפיות
חוק החוזים לא מספק הגדרה למונח חוזה. נכון יהיה להגדיר את המונח חוזה, כביטוי למפגש רצונות בין שני צדדים או יותר, להתקשר ביניהם בעסקה כלשהי שיוצרת חיוב הניתן לאכיפה. סעיף 1 מגדיר את התנאים להיווצרות "חוזה נכרת בדרך של הצעה וקיבול לפי הוראות פרק זה".

מאת: נעם מאור, עו"דנדל"ן ומקרקעין20/07/091274 צפיות
ישנם שני דרכים עיקריות לרכישת דירה בישראל, האחת הינה רכישת דירה מקבלן והשנייה רכישת דירה מאדם פרטי כדירת יד שנייה. ההשקעה הכספית העצומה הכרוכה בקניית דירה, הופכת את עסקת הרכישה לאחת מן העסקאות החשובות ביותר אותן עתיד לבצע אדם במהלך חייו, ומכאן החשיבות הגדולה לעריכת חוזה דירה.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211699 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201325 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201516 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201312 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201596 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201005 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20963 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica