חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הרוגים מתאונות דרכים

תאונות דרכים עם הרוגים
תאונות דרכים קטלניות מסתיימות לעיתים גם במוות של אנשים שהיו מעורבים בתאונה. במאמר זה ננסה להסביר ולהעריך את  סכום הפיצויים  ואת מרכיבי הפיצויים אשר נפסקים במקרה של מוות בתאונת דרכים.
סכום הפיצוי משתנה ממקרה למקרה והוא תלוי בגורמים רביםלרבות  גיל הנפטר, מצבו המשפחתי, מספר ילדיו וגילם, גובה השתכרותו לפני התאונה ועוד...

חישוב הפיצויים להרוגים מתאונות דרכים  מתחלק לשני מסלולי תביעה:
א.  פיצוי לבני משפחת המנוח אשר היו תלויים במנוח לפרנסתם ונקראים "תלויים".
ב.     פיצוי לו זכאים היורשים  שלא היו תלויים בפרנסת המנוח כגון הורים של קטין שנפטר.
 
חשוב לציין, שלעיתים קרובות בפועל היורשים הם גם תלויים ובמקרה זה  הפיצוי הגבוה יותר הוא זה
שמשולם למשפחת המנוח.
 
עד שנת 2004 הפערים בין שני מסלולי התביעה היו גדולים ולא הגיוניים
במסלול התביעה הראשון - כשנשארו תלויים, היה מדובר בתיקי נזיקין גדולים והאלמנה ו/או היתומים היה זוכים לקבל פיצוי הוגן בסדר גודל של בן מאות אלפי שקלים למיליוני שקלים.
במסלול התביעה השני - כשהמנוח לא הותיר תלויים, הפיצוי שהיו מקבלים היורשים היו זעומים ואפילו משפילים והגיעו לסדר גודל של כ-50,000 ₪. רבות דובר על העוול שבגישה זו, ועל הצורך בשינוי חקיקה אך כמעט ששום דבר לא נעשה והבעיה נותרה באינה. לבסוף, הגיע העניין לפתחו של בית המשפט העליון שפסק בנושא בפסק דין אטינגר כי יש לפצות את משפחת הנפטר בכל החיסכון העתידי שהמנוח היה יכול לחסוך במשך כל ימי חייו לו לא היה נהרגבתאונת הדרכים.  פסק דין זה מכונה בקרב עורכי הדין "הלכת השנים העבודות"
 
חשוב לציין שלמעשה גם היום קיימים אותם שני מסלולי תביעה שעל פיהם ניתן לתבוע את חברת הביטוח של הרכב אך הפערים בין שני המסלולים אינם חד משמעיים, במרבית המקרים הפיצוי במסלול תביעת העיזבון הוא הגדול יותר ואך לעיתים הפיצוי במסלול תביעת התלויים הוא הגדול יותר.
 
תביעת התלויים
 
המרכיבים העיקריים של תביעת התלויים הם:
א.     הפסדי התמיכה הכלכלית של הנפטר באלמנה וביתומים.
הבסיס לחישוב הפיצוי בגין מרכיב נזק זה הוא הכנסתו של הנפטר לפני התאונה. החישוב נעשה על בסיס ההכנסה נטו, ובתנאי שמס ההכנסה לא יעלה על 25%. במילים אחרות, אם לדוגמא בתקופה שלפני התאונה הכנסתו ברוטו של המנוח הייתה 20,000 ₪ ומס ההכנסה שניכו לו היה 8000 ₪ כך שהכנסתו נטו היתה 12,000 ₪, החישוב יהיה על בסיס 15,000 ₪ מאחר וכאמור לא מנכים על פי החישוב יותר מ25% מיסים על ההכנסה.
לאחר שהוסברה דרך חישוב בסיס השכר של המנוח, יש להבין כיצד מחשבים את הפסדי התמיכה באלמנה וביתומים:
ניקח לדוגמא מקרה בו האדם שנהרג השאיר אחריו אלמנה וילד בן 5, הוא השתכר שכר נטו של 8,000 ₪ ואלמנתו לא עבדה. עפ"י נתונים אלה לפני התאונה עמדו לרשות משפחת המנוח 8,000 ₪. האם האלמנה והיתום הפסידו את כל 8,000  השקלים? כמובן שלא!  הבעל שנפטר צרך בחייו רק חלק מה8,000 ₪, שהרוויח וחשוב לציין שקרוב לוודאי שהאלמנה והיתום יקבלו מהמוסד לביטוח לאומי קצבת שארים, שתמתן במידה מסויימת את הפסדי ההשתכרות של המשפחה. אז כיצד יחושב בכל זאת הפסד התמיכה בפועל באלמנה והיתום?
בפרקטיקה המשפטית התפתחה שיטה שנקראת "שיטת הידות". על פי שיטה זו פוסקים את הפסדי התמיכה, שנגרמו לאלמנה וליתומיםלפי העקרונות הבאים: לכל אחד מבני המשפחה יש חלק בצריכה שנקרא "ידה" ויש ידה אחת שמשותפת לכל המשפחה (מאחר ולכל משפחה יש הוצאות שלא ניתן לשייך אותן לבן משפחה ספציפי כמו למשל עלות אחזקת המקרר, דמי השכירות של דירת המגורים וכו'..).
במקרה שלפנינו מדובר ב- 4 ידות (מספרם של בני המשפחה כולל הנפטר + הידה המשותפת).
לאחר מכן מחלקים את  ה-8,000 ₪ לארבעה חלקים וכך יוצא שכל חלק / ידה שווה 2000 ₪ 
כדלקמן:
למנוח - 2000 ₪
ליתום - 2000 ₪
לאלמנה - 2000 ₪
הידה המשפחתית - 2000 ₪
על פי שיטה זו ההפסד של היתום עד הגיעו לגיל בגרות יהיה 2000 ₪ לחודש  ושל האלמנה 4000 ₪ מאחר והיא מקבלת גם את הידה המשפחתית.
לאחר שהיתום מגיע לגיל בגרות מחלקים את ה8000 ₪ לשלוש ידות (מאחר והיתום הוא כבר לא חלק מהנטל הכלכלי) וכך כל ידה שווה סך של 2,666 ₪. לפי חישוב זה האלמנה אמורה לקבל כל חודש 5,333 ₪ (שתי ידות).
חשוב לציין שבחרתי לצורך ההסבר במקרה פשוט ביותר ולצורך הפשטת ההסבר התעלמתי מגורמים שונים לרבות תקופת השירות הצבאי של היתום. אם היו לנפטר יותר ילדים היו כמובן יותר ידות, ואם האלמנה הייתה אישה עובדת יש לקחת בחישוב שיטת הידות גם את ההכנסות שלה.
 
בנוסף יש לציין, שבמרבית המקרים של תיקי מוות מתאונה, המוסד לביטוח לאומי מעניק לתלויים קצבאות שונות לרבות קצבת שארים או תלויים. בדרך כלל מדובר בקצבאות נמוכות אך עדיין יש לקזז אותן מהסכום שהיתום או האלמנה זכאים לקבל מחברת הביטוח של הרכב.
 
ב.     הפסד שירותים נוספים כמו הפסד שירותי אב או שירותי בן זוג

 בתביעת התלויים קיים סעיף שהתפתח הקרוי "אובדן שירותי בן זוג" או "אובדן שירותי הורה". בחלק זה אנו מביאים לידי ביטוי  את כל אותם שירותים שהנפטר נתן לבני משפחתו, הן שירותים חומריים (כגון: תיקונים ושיפוצים בבית) והן שירותים ריגשיים וזוגיים כאב לילדיו וכבעל לאשתו. בדר"כ נפסקים סכומים בסדר גודל של מאה אלף ₪ או מאתיים אלף ₪.  לעיתים משתכנע בית המשפט שיש להעניק פיצוי גבוה יותר בגין מרכיב נזק זה והסכום יכול להגיע גם לפי שניים מהסכומים שצויינו לעיל. 
 
ג.      הוצאות הלוויה, קבורה ומצבה:
בכל מקרה של מוות מתאונה יש הוצאות נילוות בסדר גודל של 10,000 - 15,000 ₪ לצורך סידורי ההלוויה, הקבורה והמצבה. רצוי לשמור במקרים אלא על כל הקבלות, לרבות הקבלה של האוטובוס שהסיע את החברים והמשפחה בלוויה וכן את ההוצאות לחברה קדישא ולבונה המצבות. מומלץ שלא להתפתות להצעות לבצע את העסקאות ללא חשבונית כי אז קשה יותר לקבל את הפיצוי המלא מבית המשפט.
 
 
תביעת השארים (או תביעת העיזבון כאשר לא נותרו תלויים)
 
המרכיבים העיקריים של תביעת העיזבון הם:
 
א.     הפסדי החיסכון העתידיים -
הבסיס לתשלום הפסדי החיסכון העתידיים הוא כאמור פסק דין אטינגר - פסק דין של בית המשפט העליון. אטינגר, היה ילד כבן 12, שנפגע בתאונת דרכים ממכונית חולפת בשעה שחצה את הכביש. הוא פונה לבית החולים ויום למחרת נפטר. משפחתו תבעה את חברת הביטוח שביטחה בפוליסת ביטוח חובה את הרכב הדורס. המשפחה טענה כי יש לפסוק להם פיצוי בגין אובדן שנות ההשתכרות העתידיות של הילד.בפסק דין אטינגר קבע בית המשפט העליון הלכה משפטית תקדימית ומחייבת שנקראת כאמור "הלכת השנים האבודות" לפיה יש לפצות את היורשים בגין כל סכומי הכסף, שהמנוח היה עתיד לחסוך במשך כל חייו. מפסק דין זה ואילך השתנתה כל תפיסת פסיקת הפיצויים למשפחותיהם של הרוגים בכל סוגי התאונות, לרבות הרוגים מתאונות דרכים.
מאוחר יותר קבע בית המשפט העליון בפסק דין "פינץ" שהפסד החיסכון יחושב עד גיל הפרישה, כאשר הגיל שנקבע בפסיקה הוא 67 שנים גם לנשים וגם לגברים.
עוד נקבע שבמקצועות מסוימים כמו רופאים, רואי חשבון, עורכי דין וכו'.. ניתן לקבוע גיל פרישה תיאורטי מאוחר יותר וזאת לאור הפרקטיקה, אשר לפיה בעלי מקצוע מסוימים ממשיכים לעבוד גם לאחר גיל 67. על מנת לפשט את החישוב נקבע בפסק דין "פינץ" שהחיסכון הוא בשיעור של 30% מההכנסה, וכשמדובר בקטינים או באנשים צעירים שטרם הגיעו לשיא הכנסתם, ההכנסה תחושב על פי השכר הממוצע במשק. כמובן, שאם מדובר באדם שבפועל הרוויח יותר, יחושבו הפסדי החיסכון העתידיים בשיעור של 30% על בסיס הכנסתו בפועל מהתקופה שלפני התאונה.
 
ב.     כאב וסבל
מדובר בסכום זעום העומד על סך של כ- 35,000 ₪,  אשר מחושב על פי נוסחה הכתובהבתקנות הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. סכום זה אינו נתון למשא ומתן.      

האם ניתן לתבוע בשני מסלולי התביעה במקביל (תלויים ושארים)?

עד שנת 2006 לא ניתן היה לתבוע בשני מסלולי התביעה במקביל בטענה שמדובר בכפל פיצוי שכן עפ"י התפיסה המשפטית הרוווחת יש להחזיר את המצב הכלכלי לקדמותו ולא לשפר את מצבו של הניזוק. התלויים ו/או השארים היו צריכים לבחור בין תביעה כעיזבון לבין תביעה כתלויים.
בשנת 2006 קבע בית המשפט העליון  בפסק דין אורנית צרור כי ישנם סוגים של נזקים אשר אינם מהווים כפל פיצוי וניתן לפסוק אותם במקביל גם בתביעת העיזבון וגם בתביעת התלויים.
לדוגמא: מרכיבי נזק של אובדן שירותי בן זוג ו/או אובדן שירותי הורה וכן פיצוי בגין עוגמת נפש וכאב וסבל יכולים להיתבע גם בתביעת העיזבון וגם בתביעת התלויים.
 

--------------------------------------------------------------------------------


הבחירה היום מסתכמת למעשה רק בין הפסדי התמיכה (שבתביעת התלויים) לבין  הפסדי החיסכון בשנים האבודות (תביעת העיזבון), מאחר ולמעשה מדובר באותם הפסדי השתכרות, שמקורם באותה המשכורת  ועל כן יתכן כפל פיצוי. בראשי נזק אלה התביעה הינה חלופית.
ברצוני להדגיש כי נכון להיום כבר אין למעשה חילופיות גורפת בין תביעת העיזבון לתביעת התלויים. אך בכל מקרה יש לבצע את הבחירה בין הפסדי התמיכה שבתביעת התלויים לבין הפסד החיסכון העתידי.
מומלץ שמשפחת ההרוג בתאונת הדרכים תתייעץ במקרים אלה עם עורך דין מיומן המומחה בטיפול במקרי מוות כתוצאה מתאונת דרכים. את ההתייעצות עם עוה"ד המומחה לנזקי גוף יש לקיים עוד לפני שפועלים להוצאת צו ירושה. לעיתים כדאי לחלק מבני המשפחה לוותר על חלקם בעיזבון וזאת על מנת להשאיר עיזבון גדול יותר לשאר בני המשפחה, ואותו בן משפחה שויתר על חלקו בעיזבון יקבל את הפיצוי על פי מסלול התביעה של התלויים.
הנצחת ההרוג בתאונת דרכים
משרדינו פועל ומקדם פעולות הנצחה שונות שמנציחות את ההרוג בתאונת הדרכים ואת פועלו. הנצחת המנוח שנהרג בתאונת הדרכים חשובה למשפחת הנפטר הן מההיבט הרגשי - מוסרי ולעיתים היא גם  חשובה מההיבט המשפטי. כדאי להתייעץ עם עורך דין לתאונות דרכים גם בנוגע לפעולות ההנצחה. חשוב לוודא שעורך הדין ער למשמעות ההנצחה של המנוח ולהשלכות המשפטיות הנובעות מפעולות ההנצחה.
                               

 אנא פנה אלינו לקבלת יעוץ חינם!

שיחת חינם 1-800-229-444

התקשרו עכשיו!

כל פנייה טלפונית תענה במקצועיות ובסבלנות.

אתרנו באינטרנט:

www.gil-law.co.il

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
עורך דין גיל גולדרייך

עורך דין גולדרייך,הוא משפטן המתמחה בתחום נזקי הגוף. הוא בעל מספר תארים אקדמיים ממספר אוניברסיטאות בישראל לרבות בתחום המשפטים, כלכלה ומנהל עסקים, ותחום החשבונאות. בנוסף, עו"ד גולדרייך בעל השכלה פרה-רפואית נרחבת שנרכשה במסגרת תפקידי הוראה שונים בבית הספר לרפואה צבאית ובמגן דוד אדום. כיום מעביר עו"ד גולדרייך הרצאות במוסדות ובפורמים שונים לרבות במס' אוניברסיטאות ומכללות, כגון:  אוניברסיטת חיפה, המכללה למנהל חיפה, מ.ט.י (מרכז טיפוח יזמות) חיפה ועוד .בנוסף, עו"ד גולדרייך מתנדב בארגונים ובמוסדות שונים ובן השאר  הוא מתנדב וכן משמש כחבר בחבר הנאמנים של "אחווה-ארגון נכי חיפה והצפון"

עו"ד גולדרייך הוא מומחה לנזקין ועוסק בתביעות ביטוח אך ורק בתחום נזקי הגוף. בתחום נזקי הגוף אנו כוללים בן השאר: את כל הנזקים שנגרמים לגוף האדם כתוצאה מתאונות,פציעות,חבלות,נפילות,מעידות וכו.. כמובן, שהמומחיות של עו"ד גולדרייך היא לתרגם את אותם נזקים למישור כלכלי, כך שבתביעות הביטוח ניתן יהיה למקסם את הפיצויים.


עורך דין גולדרייך צבר ניסיון של שנים בטיפול בנפגעי תאונות ובתחום נזקי הגוף בכלל. לכל נפגע בהתאם לפגיעתו נבנית אסטרטגיית טיפול המתאימה למקרה שלו וזאת על מנת למקסם את הסכומים להם הנפגע יהיה זכאי בסיום הטיפול בתיק. בבניית אסטרטגיית ניהול התיק יש לקחת בחשבון פרמטרים שונים לרבות סוג הפציעה, גיל הנפגע, מין הנפגע, דרגת הנכות, זהות חברת הביטוח, סוג בית המשפט אשר בו יש להגיש תביעות מסוג זה ומיקומו, זהות השופט ועוד.


עו"ד גולדרייך ניחן בסבלנות אין סופית ובעיקר, כשמדובר בלקוחות, הוא נותן יחס אישי וחם לכל ציבור הלקוחות, ולעולם הוא אינו מסרב לקיים פגישה עם לקוח, הן בנוגע לטיפול בתביעה, והן בנוגע לכל נושא אחר. כמובן, הפגישות עם הלקוחות אינן כרוכות בתשלום.

אנא פנה אלינו לקבלת יעוץ חינם!

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד גיל גולדרייך

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי05/03/091605 צפיות
רישיון נהיגה בטרקטורון החוק בישראל קובע, שכדי לנהוגבטרקטורון על הנהג להחזיק ברישיון נהיגה על טרקטור. רישיון הנהיגה על טרקטור נחשב לרישיון נהיגה, שבאופן יחסי קל להוציאו. הגיל המינימאלי הנדרש לצורך קבלת רישיון נהיגה על טרקטורון הוא 17 שנה. נהגים, שהוציאו רישיון נהיגה על טרקטור לפני שמלאו להם 17 אביבים, רשאים לנהוג בטרקטורים או בטרקטורונים לצורכי עבודה בלבד, קרי נהיגה במקרה זו תותר רק בשטחי השיפוט של ישובים חקלאיים ובמהירות שלא תעלה על 40 קמ"ש. יש לציין, שמשרד התחבורה הנפיק תקנה, שלפיה נהיגה בטרקטורונים של משא כגון ריינג'ר, מיול, וטומקאר תוגבל לבעלי רישיון לרכב פרטי בלבד. טרקטורונים אלה, שייעודם המקורי היה לשימוש חקלאי, שימשו בעבר בני נוער לנסיעות רגילות במקום מגוריהם. מסתבר, שבני נוער רבים התפרעו בנהיגה באותם טרקטורונים. רק לאחר שנערה נהרגה, בעת שנסעה בטרקטורון כזה הותקנה התקנה..

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091921 צפיות
לא רק ניצולי שואה זכאים לקבל גמלה מאוצר המדינה מרבית האנשים, שעלו לישראל ממדינות אירופה ומצפון אפריקה בין השנים 1939 ל 1953 זכאים לקבל גמלה חודשית מאוצר המדינה, על פי חוק נכי רדיפות הנאצים

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091421 צפיות
ירידה בשמיעה בגין חשיפה לרעש תביעה להכרה בנזקי שמיעה כתוצאה מחשיפה לרעש במקום העבודה כפגיעה בעבודה, הפכה בשנים האחרונות לתביעה מסובכת ביותר. הקושי הוא בעיקר להוכיח תביעות, שהן תולדה של חשיפה ממושכת לרעש במקום העבודה. פגיעה בשמיעה כתוצאה מאירוע חד פעמי כגון פיצוץ במפעל היא תביעה פשוטה יותר להתמודדות ועל כן במאמר זה לא נתמקד בה.

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/092164 צפיות
נכות כללית - ישום מסקנות ועדת לרון בחודש יולי 2008,עבר בכנסת תיקון בחוק הביטוח הלאומי, שמתייחס להשתלבותם של נכים קשים במעגל העבודה בישראל. במאמר זה נתמקד בהסברים, שנתנו בהקשר ליישום התיקון בחוק הביטוח הלאומי לעידוד השתלבותם של אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה, בהתאם למסקנות ועדות לרון (להלן: "חוק נכות כללית החדש"). "

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/092204 צפיות
פגיעות ברחוב - תאונה בשטח ציבורי נפגעת עקב נפילה ברחוב ? נפלת בשטח ציבורי ונפצעת? האם הגורם לתאונה נובע מרשלנות עירייה או מרשלנות של גורם אחר ? אם כן, כדאי שתקרא את המאמר הזה הוא מיועד במיוחד בשבילך! כאשר אדם נופל ונחבל או נפצע במקום ציבורי, יתכן שמגיע לו פיצוי כספי. השאלה שיש לשאול היא האם האחראים או הבעלים של המקום הציבורי התרשלו וכתוצאה מכך התרחשה התאונה

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091321 צפיות
גם לחולי פוליו שנפגעו במחלה לפני קום המדינה מגיע פיצוי! המוסד לביטוח לאומי ממשיך כהרגלו "להראות את נחת זרועו" לציבור הנכים. הפעם מדובר בהתייחסותו של המוסד לביטוח לאומי לציבור חולי הפוליו (שיתוק ילדים) שלקו במחלה לפני קום המדינה. לדאבוני הרב החוק לפיצוי לנפגעי פוליו נוסח באופן לקוי, וכבר במרץ 2007 (לאחר שהחוק עבר בקריאה שלישית) התרעתי על כך שהמוסד לביטוח לאומי עלול לפרש באופן מצמצם את המילה "ישראל

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091402 צפיות
זהירות - התיישנות בחוק הפוליו בחודש מרץ 2007 חוקק בכנסת חוק פיצוי לנפגעי פוליו (להלן: חוק הפוליו). חוק הפוליו נועד לפצות את נפגעי הפוליו בין השאר בשל מחדליה של ממשלת ישראל בטיפול בנפגעי הפוליו. חוק הפוליו עבר בכנסת, לאחר מאבקים קשים של ארגון נכי הפוליו. ארגון נכי הפוליו בהנהגת מר דורון יהודה ועוד מספר נכים, שמהווים את הגרעין הקשה של הארגון, אילצו את הממשלה להצביע בעד חוק שמלכתחילה התנגדה לו.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231579 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212063 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211245 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201788 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201518 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica