חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תאונה כתוצאה מנפילה ברכבת מהווה תאונת דרכים

תאונה כתוצאה מנפילה ברכבת מהווה תאונת דרכים
אנשים רבים נוסעים מדי יום ברכבות. במאמר זה נדון בפציעות וחבלות אשר מתרחשות ברכבת. מטבע הדברים חלק מהנוסעים נחבלים ונפצעים במהלך הנסיעה ברכבת. מרבית התאונות ברכבת מתרחשות במהלך העלייה והירידה במדרגות הרכבת.
אנשים רבים חושבים בטעות, שרק כאשר הרכבת מעורבת בתאונת דרכים עם רכב אחר כגון התנגשות ברכבת אחרת או התהפכות של הרכבת מכל סיבה שהיא או התנגשות באוטובוס, משאית, טרקטור, סמיטריילר, טנדר, מונית וכו.. מדובר בתאונת דרכים. מסתבר, שבמרבית המקרים בהם הנוסעים ברכבת מקבלים פיצוי על פיחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, לא מעורב בתאונה כלי רכב נוסף. מרבית תאונות הדרכים ברכבת, מקורן בנפילות ובפציעות, שמתרחשות בתוך הרכבת מסיבות שונות ומגוונות.
חשוב לדעת, שאם נוסע נופל ונחבל בתוך הרכבת במהלך נסיעה, מדובר בתאונת דרכים והוא זכאי לפיצוי מהחברה שביטחה את הרכבת בפוליסת ביטוח חובה. יש להדגיש שאין צורך אפילו בבלימה פתאומית של הרכבת אשר עלולה לגרום למעידות ולפציעות של הנוסעים. אפילו, אם הנוסע נפל תוך כדי נסיעה ברכבת עקב איבוד שיווי המשקל, מגיע לו פיצוי על פי  חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.
להלן רשימה חלקית של  פגיעות  ופציעות בעת נסיעה ברכבת שמוגדרות כתאונת דרכים ומזכות את הנפגעים בפיצוי כספי :
מרבית הפציעות ברכבת מתרחשות בזמן הירידה או העלייה לרכבת. נסיבות תאונות אלה הינן מגוונות וכוללות בין השאר:
א. מעידה במדרגות הרכבת בזמן העלייה לרכבת או בזמן הירידה ממנה.
ב. נפילה ברכבת או מהרכבת לפני שהנוסע הספיק לרדת,
ג.  סגירת דלת הרכבת על איבר בגופו של הנוסע שלא הספיק לעלות לרכבת או שלא הספיק לרדת ממנה.
גם במהלך הנסיעה ברכבת מתרחשות תאונות בנסיבות שונות:
א. נפילה של נוסע ברכבת, כאשר הרכבת התחילה לנסוע ובטרם הנוסע הספיק לשבת על אחד המושבים,
ב. נוסע שעומד במהלך הנסיעה ברכבת (היות ואין די מקומות ישיבה), לעיתים מאבד את שיווי משקלו נופל ונחבל,
ג. נוסע שנחבל עקב בלימת חירום של נהג הרכבת,
ד.נוסע שהולך בתוך הרכבת בזמן הנסיעה מועד ונופל.
פציעות אלה  מוגדרות כתאונת דרכים המזכה את הנוסע בפיצוי כספי לכל דבר ועניין גם אם הרכבת לא הייתה במצב של נסיעה בזמן התאונה.
יש לציין, שגם במקרה שבו הנפגע נפל או נפגע באשמתו הוא זכאי לפיצוי. לדוגמא: אם הנוסע, שנפצע לא ישב על אחד המושבים בזמן הנסיעה (למרות שהיו מספיק מקומות ישיבה פנויים) או נוסע שהתחיל לרדת מהרכבת לפני שהרכבת עצרה עצירה מוחלטת.
טיפים ועצות לפעולה  במקרה של פציעה ברכבת
חשוב להקפיד על מספר כללים, על מנת להבטיח קבלת פיצוי מלא וראוי על הנזק, שנגרם בתאונת דרכים בעת נסיעה ברכבת:
א.יש לרשום את הפרטים המלאים של הסדרנים/כרטיסנים שנמצאים באותה רכבת.
ב.יש לשמור את כרטיס הנסיעה ברכבת.
ג. חשוב לבקש מנהג הקטר את שמו המלא ואת מס' הנהג שלו.
ד.כדאי לקבל  פרטים של העדים לתאונה, לרבות כתובות ומספרי טלפון.
ה.יש לדווח גם להנהלת תחנת הרכבת על אירוע התאונה ולרשום את הפרטים המלאים של הפקיד/מנהל, שקיבל מהנוסע את הדיווח.
ו.חשוב מאוד, לפנות לקבלת טיפול רפואי סמוך למועד החבלה (רצוי חדר מיון של בית חולים). יש לדאוג שהרופא/אחות ירשמו את נסיבות התאונה ובעקר את העובדה שהתאונה הייתה לדוגמא מדלת של רכבת ולא סתם דלת או שהנפילה הייתה ממדרגות הרכבת ולא מסתם מדרגות.
ז.רצוי מאוד לערוך רישום גם לגבי המיקום המדויק, שבו התרחשה התאונה והשעה שבה התרחשה התאונה וזאת על מנת להקל אח"כ על ניהול התיק.
ח.יש לפנות ולדווח למשטרת התנועה. במהלך הדיווח יש להקפיד לדייק בציון נסיבות התאונה. לפעמים ניסוח לא נכון במשטרת התנועה עלול לסבך את התיק.
מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין אשר בקיא בתחום נזקי גוף ובפרט בפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, על מנת שידריך את הנפגע כיצד עליו לפעול. עורך הדין יפנה בשמו של הנפגע אל חברת הביטוח אשר מבטחת את הרכבת בפוליסת ביטוח חובה. רצוי כי הנפגע לא יפנה בעצמו אל חברת הרכבת או אל חברת הביטוח של הרכבת, אלא שיעשה זאת באמצעות עורך דין.
יש לציין, שתאונה ברכבת יכולה להתרחש גם "בדרך הקלאסית" קרי, תאונה שבה הרכבת הייתה מעורבת בתאונה עם כלי רכב אחר. גם במקרה זה יש להצטייד בכל הפרטים שצוינו לעיל כמו במקרים של נפילות ומעידות בתוך הרכבת.
את חישוב גובה הפיצוי יצטרכו הנפגעים להוכיח בהתאם לכללים המפורטים בחוק ובפסיקה. בין האמצעים להוכחת גובה הנזק נמנים: חוות דעת רפואית, שיכתוב רופא מומחה אשר ימונה בהסכמת הצדדים או ע"י בית המשפט, קבלות על הוצאות נסיעה, כאב וסבל, אישורים על הפסדי השתכרות, אישורים של עזרת צד ג' (מטפלת, עוזרת) ועוד.
תאונות רכבת רבות נחשבות כאמור בנוסף להיותן תאונות דרכים, גם תאונות עבודה. כאשר הנוסע שנפגע בתאונה היה בדרכו מהבית לעבודה או מהעבודה הביתה תחשב התאונה ברכבת לתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה. במקרים אלה, על הנפגע לפנות למוסד לביטוח לאומי בתביעה לקבלת פיצוי וזאת במקביל לתביעת חברת הביטוח של הרכבת. במילים אחרות במקרה זה זכאי מי שנפצע בתאונת רכבת לקבל פיצוי גם מחברת הביטוח של הרכבת וגם מהמוסד לביטוח לאומי.
חשוב!!!
בטרם נקיטת צעדים כלשהם יש להתייעץ עם עורך דין המיומן בתאונות רכבת ושמתמחה בתביעות של תאונות דרכים.
 
אנא פנה אלינו לקבלת יעוץ חינם!
 
                                   
שיחת חינם 1-800-229-444 התקשרו עכשיו!

כל פנייה טלפונית תענה במקצועיות ובסבלנות.

אתרנו באינטרנט:

www.gil-law.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
עורך דין גיל גולדרייך

עורך דין גולדרייך,הוא משפטן המתמחה בתחום נזקי הגוף. הוא בעל מספר תארים אקדמיים ממספר אוניברסיטאות בישראל לרבות בתחום המשפטים, כלכלה ומנהל עסקים, ותחום החשבונאות. בנוסף, עו"ד גולדרייך בעל השכלה פרה-רפואית נרחבת שנרכשה במסגרת תפקידי הוראה שונים בבית הספר לרפואה צבאית ובמגן דוד אדום. כיום מעביר עו"ד גולדרייך הרצאות במוסדות ובפורמים שונים לרבות במס' אוניברסיטאות ומכללות, כגון:  אוניברסיטת חיפה, המכללה למנהל חיפה, מ.ט.י (מרכז טיפוח יזמות) חיפה ועוד .בנוסף, עו"ד גולדרייך מתנדב בארגונים ובמוסדות שונים ובן השאר  הוא מתנדב וכן משמש כחבר בחבר הנאמנים של "אחווה-ארגון נכי חיפה והצפון"

עו"ד גולדרייך הוא מומחה לנזקין ועוסק בתביעות ביטוח אך ורק בתחום נזקי הגוף. בתחום נזקי הגוף אנו כוללים בן השאר: את כל הנזקים שנגרמים לגוף האדם כתוצאה מתאונות,פציעות,חבלות,נפילות,מעידות וכו.. כמובן, שהמומחיות של עו"ד גולדרייך היא לתרגם את אותם נזקים למישור כלכלי, כך שבתביעות הביטוח ניתן יהיה למקסם את הפיצויים.


עורך דין גולדרייך צבר ניסיון של שנים בטיפול בנפגעי תאונות ובתחום נזקי הגוף בכלל. לכל נפגע בהתאם לפגיעתו נבנית אסטרטגיית טיפול המתאימה למקרה שלו וזאת על מנת למקסם את הסכומים להם הנפגע יהיה זכאי בסיום הטיפול בתיק. בבניית אסטרטגיית ניהול התיק יש לקחת בחשבון פרמטרים שונים לרבות סוג הפציעה, גיל הנפגע, מין הנפגע, דרגת הנכות, זהות חברת הביטוח, סוג בית המשפט אשר בו יש להגיש תביעות מסוג זה ומיקומו, זהות השופט ועוד.


עו"ד גולדרייך ניחן בסבלנות אין סופית ובעיקר, כשמדובר בלקוחות, הוא נותן יחס אישי וחם לכל ציבור הלקוחות, ולעולם הוא אינו מסרב לקיים פגישה עם לקוח, הן בנוגע לטיפול בתביעה, והן בנוגע לכל נושא אחר. כמובן, הפגישות עם הלקוחות אינן כרוכות בתשלום.

אנא פנה אלינו לקבלת יעוץ חינם!

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד גיל גולדרייך

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי05/03/091607 צפיות
רישיון נהיגה בטרקטורון החוק בישראל קובע, שכדי לנהוגבטרקטורון על הנהג להחזיק ברישיון נהיגה על טרקטור. רישיון הנהיגה על טרקטור נחשב לרישיון נהיגה, שבאופן יחסי קל להוציאו. הגיל המינימאלי הנדרש לצורך קבלת רישיון נהיגה על טרקטורון הוא 17 שנה. נהגים, שהוציאו רישיון נהיגה על טרקטור לפני שמלאו להם 17 אביבים, רשאים לנהוג בטרקטורים או בטרקטורונים לצורכי עבודה בלבד, קרי נהיגה במקרה זו תותר רק בשטחי השיפוט של ישובים חקלאיים ובמהירות שלא תעלה על 40 קמ"ש. יש לציין, שמשרד התחבורה הנפיק תקנה, שלפיה נהיגה בטרקטורונים של משא כגון ריינג'ר, מיול, וטומקאר תוגבל לבעלי רישיון לרכב פרטי בלבד. טרקטורונים אלה, שייעודם המקורי היה לשימוש חקלאי, שימשו בעבר בני נוער לנסיעות רגילות במקום מגוריהם. מסתבר, שבני נוער רבים התפרעו בנהיגה באותם טרקטורונים. רק לאחר שנערה נהרגה, בעת שנסעה בטרקטורון כזה הותקנה התקנה..

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091924 צפיות
לא רק ניצולי שואה זכאים לקבל גמלה מאוצר המדינה מרבית האנשים, שעלו לישראל ממדינות אירופה ומצפון אפריקה בין השנים 1939 ל 1953 זכאים לקבל גמלה חודשית מאוצר המדינה, על פי חוק נכי רדיפות הנאצים

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091422 צפיות
ירידה בשמיעה בגין חשיפה לרעש תביעה להכרה בנזקי שמיעה כתוצאה מחשיפה לרעש במקום העבודה כפגיעה בעבודה, הפכה בשנים האחרונות לתביעה מסובכת ביותר. הקושי הוא בעיקר להוכיח תביעות, שהן תולדה של חשיפה ממושכת לרעש במקום העבודה. פגיעה בשמיעה כתוצאה מאירוע חד פעמי כגון פיצוץ במפעל היא תביעה פשוטה יותר להתמודדות ועל כן במאמר זה לא נתמקד בה.

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/092166 צפיות
נכות כללית - ישום מסקנות ועדת לרון בחודש יולי 2008,עבר בכנסת תיקון בחוק הביטוח הלאומי, שמתייחס להשתלבותם של נכים קשים במעגל העבודה בישראל. במאמר זה נתמקד בהסברים, שנתנו בהקשר ליישום התיקון בחוק הביטוח הלאומי לעידוד השתלבותם של אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה, בהתאם למסקנות ועדות לרון (להלן: "חוק נכות כללית החדש"). "

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/092206 צפיות
פגיעות ברחוב - תאונה בשטח ציבורי נפגעת עקב נפילה ברחוב ? נפלת בשטח ציבורי ונפצעת? האם הגורם לתאונה נובע מרשלנות עירייה או מרשלנות של גורם אחר ? אם כן, כדאי שתקרא את המאמר הזה הוא מיועד במיוחד בשבילך! כאשר אדם נופל ונחבל או נפצע במקום ציבורי, יתכן שמגיע לו פיצוי כספי. השאלה שיש לשאול היא האם האחראים או הבעלים של המקום הציבורי התרשלו וכתוצאה מכך התרחשה התאונה

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091326 צפיות
גם לחולי פוליו שנפגעו במחלה לפני קום המדינה מגיע פיצוי! המוסד לביטוח לאומי ממשיך כהרגלו "להראות את נחת זרועו" לציבור הנכים. הפעם מדובר בהתייחסותו של המוסד לביטוח לאומי לציבור חולי הפוליו (שיתוק ילדים) שלקו במחלה לפני קום המדינה. לדאבוני הרב החוק לפיצוי לנפגעי פוליו נוסח באופן לקוי, וכבר במרץ 2007 (לאחר שהחוק עבר בקריאה שלישית) התרעתי על כך שהמוסד לביטוח לאומי עלול לפרש באופן מצמצם את המילה "ישראל

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091404 צפיות
זהירות - התיישנות בחוק הפוליו בחודש מרץ 2007 חוקק בכנסת חוק פיצוי לנפגעי פוליו (להלן: חוק הפוליו). חוק הפוליו נועד לפצות את נפגעי הפוליו בין השאר בשל מחדליה של ממשלת ישראל בטיפול בנפגעי הפוליו. חוק הפוליו עבר בכנסת, לאחר מאבקים קשים של ארגון נכי הפוליו. ארגון נכי הפוליו בהנהגת מר דורון יהודה ועוד מספר נכים, שמהווים את הגרעין הקשה של הארגון, אילצו את הממשלה להצביע בעד חוק שמלכתחילה התנגדה לו.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231598 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212068 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211923 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211574 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211252 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201800 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201531 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica