חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ספרינקלרים- מה שלא ידעתם

מאת: ליבובאבטחת הבית28/08/20111035 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה תעשו אם תגלו שבזה הרגע פרצה שריפה במבנה שבו אתם שוהים? רובכם בוודאי תענו שתזמינו מכבי אש. אך מה תעשו אם השריפה פורצת בזמן שאתם ישנים? או כאשר אתם שוהים באגף מרוחק ולא יכולים להבחין בשריפה? במקרים אלו לא תוכלו להזעיק מיד את מכבי האש. במקרים שכאלו כדאי ואף רצוי שיהיו לכם ספרינקלרים עליהם תוכלו לסמוך שיתריעו על קיומה של השריפה וגם יספקו לה מענה ראשוני ומיידי.

ספרינקלרים – מענה ראשוני ומיידי לשריפה

ספרינקלרים (מתזים) הם מערכת המשמשת לגילוי אש ולכיבוי אש בעת ובעונה אחת. מערכת הספרינקלרים מורכבת מרשת של צינורות, המחוברים למשאבות המים במבנה ומותקנים על גבי תקרותיו. בצינורות הללו אצורים מים בלחץ גבוה, שדליפתם בזמן שגרה נמנעת הודות לשסתומי המתזים הנמצאים בקצה של כל צינור. בכל מתז שכזה ישנה לוחית העשויה מזכוכית ובה נוזל מיוחד.

כשנוזל זה מתחמם יתר על המידה (כפי שקורה כשהטמפרטורות עולות בשעת שריפה) הוא גורם לניפוץ לוחית הזכוכית, וכפועל יוצא גם להתזתם של המים האצורים בצינור. הפעלתו של מתז אחד מביאה להפעלה אוטומטית של יתר המתזים במערכת הספרינקלרים, ובכך הם מספקים גם התראה על קיומה של השריפה לכל יושבי המבנה, וגם מענה ראשוני ומיידי ללהבות.

ספרינקלרים – יש על מי לסמוך

היתרון הגדול של מערכת הספרינקלרים טמון בעובדה שהם מופעלים באופן אוטומטי. בניגוד לאמצעי כיבוי אש ידניים, שכדי להשתמש בהם עלינו קודם כל להבחין בכך שפרצה שריפה, הספרינקלרים יופעלו גם אם אנחנו ישנים, נמצאים באגף מרוחק או כלל לא נוכחים במבנה. בכך הם ימנעו בזבוז מיותר של דקות יקרות שבהן האש עלולה להתפשט, ויאפשרו להשתלט עליה עוד בשלביה הראשונים.

כידוע, בכל מקרה של שריפה הזמן הוא גורם קריטי. ככל שעובר הזמן הלהבות מתפשטות, הנזק שנגרם לרכוש הוא גדול יותר, אנשים עלולים להילכד במבנה, להיפצע או להיהרג. הספרינקלרים מאפשרים לנו לדעת על קיומה של השריפה מיד כשהיא פורצת, להתחיל במאמצי הכיבוי עד שיגיעו מכבי האש ובו בזמן לאפשר לאנשים להתפנות בבטחה מהמבנה ובכך למנוע נפגעים בגוף ובנפש.

יתרה מכך, הספרינקלרים חשובים במיוחד במקרים של שריפות בבניינים רבי קומות. מכיוון שבארץ אין ולו כבאית אחת בעלת סולם שמגיע מעבר לקומה ה- 15, אם תילכדו בשריפה בקומה גבוהה יותר, הכבאים לא יוכלו לכבותה מבחוץ או לחלצכם באמצעות סולם. רק ספרינקלרים שישתלטו על הלהבות מבפנים יוכלו לפלס את דרכם של הכבאים, אשר יגיעו אליכם באופן רגלי דרך המדרגות.

ספרינקלרים – תחזוקה נכונה מונעת אסון

יחד עם זאת, עלינו לזכור שלא די בהתקנת ספרינקלרים כדי להיות ערוכים לשעת חירום. כדי להבטיח שהספרינקלרים אכן ימלאו את ייעודם ברגע האמת עלינו להבטיח שהם תקינים ולהקפיד על תחזוקתם השוטפת. כך למשל, עלינו להחליף מתזים שהופעלו (בין אם בגלל אזעקת שווא ובין אם בגלל שריפה אמיתית), שכן אלו לא יפעלו בשנית במקרה של שריפה. כמו כן, עלינו לוודא שהמים שנמצאים בצינורות לא התייבשו בעקבות שנים של היעדר שימוש.

 



תגיות המאמר: ספרינקלרים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליבוב

מאת: ליבובאומנות - כללי10/10/111451 צפיות
מסגר, בהגדרתו, הוא בעל מקצוע המתמחה ביצירת חפצים מברזל או מפלדה. את החפצים הוא יוצר תוך שימוש בכלי עבודה שונים אשר באמצעותם הוא משנה את צורתו של החומר ויוצר ממנו חפץ שימושי, דקורטיבי או כל חפץ אחר – בהתאם לצורך.

מאת: ליבובליסינג והשכרת רכב10/10/111177 צפיות
שירותי השכרת רכב בישראל התפתחו מאוד בשנים האחרונות, גם משום שההבנה שתיירים שמגיעים לארץ מעוניינים בדרך פשוטה ויעילה לטייל בארץ וגם מתוך הכרה שגם הישראלים עצמם נזקקים מדי פעם לשירותים אלה.

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111355 צפיות
האם הבית שלכם הוא אכן המקום בו אתם מרגישים מוגנים מפני כל צרה ופגע?

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111317 צפיות
בליבם של הורים רבים מקנן חשש תמידי לגבי ההתנהלות של הילד בשעות הפעילות בגן הילדים; האם טוב לו? האם הגננת מתנהגת אליו ברגישות הנכונה, בחמימות הרצויה?

מאת: ליבובאבטחת הבית10/10/111306 צפיות
כיום, ידוע לכל על חשיבותן של מצלמות אבטחה. הן מותקנות במקומות רבים ומגוונים ולעיתים אנו אפילו לא יודעים על קיומן. הן משרות תחושת ביטחון, הן ממלאות תפקיד של תיעוד ואף תפקיד של הרתעה.

מאת: ליבובקייטרינג27/09/111189 צפיות
רבים מבני החסידות מתארגנים עקב החג הקרב ובא בפתחו אל בתי ישראל. חסידויות שונות ברחבי הארץ מתארגנים לחג בצורה לוגיסטית מתוכננת עד מאוד החל בהעמדת ספסלים לבחורי הישיבות בשעת התפילות וכלה בהזמנת שירותי קיטרינג עבור מאות המתפללים יראי השם שבקשתם היא אחת, "עננו ביום גדול זה"

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי27/09/111126 צפיות
בעידן מודני כמו שלנו, אין זה מפליא למצוא כמעט בכל מקום את פלאי הטכנולוגיה המתקדמת; מכוניות אוטומטיות, רובוטים אוטומטיים, מכונות אוטומטיות לממכר משקאות, ואפילו דלתות אוטומטיות. על פניו נראה לכולנו שהשימוש במכשירים אוטומטיים הוא עדיף עשרת מונים על פני המכשירים שאינם אוטומטיים

מאמרים נוספים בנושא אבטחת הבית

מאת: בנימין קלינגראבטחת הבית15/11/201625 צפיות
5. בטיחות, ביטחון ושעת חירום 5.1 בטיחות 5.1-52 סידורי בטיחות במבני מוסדות החינוך מבוא תמצית ההנחיות בחוזר זה נועדו לאדריכלים, למהנדסים, לאנשי בטיחות, לאנשי חינוך ולכל מי שמטפלים בבטיחות בתכנון מוסדות חינוך, בתי ספר וגני ילדים. הן באות להוסיף על החוקים, על התקנות ועל התקנים, ומפרטות את הוראות המשרד המחייבות בנוגע לתנאים הפיזיים של מבני חינוך. התוקף: החל מ-1 בפברואר 2013. התחולה: כלל מערכת החינוך. הסטטוס: החלפה. חוזרים קודמים באותו נושא** - סעיף 131 בחוזר מה/4, "שמירה על אצבעו

מאת: nirאבטחת הבית13/10/201323 צפיות
תמיד רצית לדעת למה מצלמה אחת יותר יקרה מהשנייה? מה זה TVL ומה זה WDR, כנסו לכתבה הבאה והעשירו את הידע שלכם.

מאת: רוניאבטחת הבית07/10/201194 צפיות
מנעולים על סוגיהם השונים הינם חלק בלתי נפרד מחיינו, ורובנו ניתקל בשלב כזה או אחר במנעול שלא נוכל לפתוח. במקרים אלו, שירותיהם של פורצים מקצועיים יכולים להיות יעילים ביותר עבורנו. אחד המקרים בהם שירותי פריצה מקצועיים יכול להיות חשוב ביותר הינו מקרה של פריצת כספות.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית24/10/191547 צפיות
בדיקות האזנה מאפשרות ניטור ואיתור האזנה לשיחות בבית, במשרד, ברכב וכמעט בכל מקום. אם קיים חשד שמתבצעת האזנה, בעזרת אנשי מקצוע אפשר לבצע בדיקה ולנטרל אותה. כיום האזנות מתבצעות עם אמצעים שנגישים לכולם. מכשירי האזנה רבים זעירים בגודלם וניתנים להסלקה באביזרים יום-יומיים באופן שמסווה אותם כליל. מתקינים אותם בגאדג'טים, בקירות הבית, במכשירים סלולריים, מכיוון שאמצעים טכנולוגיים אלה זעירים וקל להתקין אותם במקומות רבים ללא בדיקת האזנה כמעט שאי אפשר לאתר אותם.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית22/04/191968 צפיות
אנשים רבים תרים אחר דרך להתמודד עם הדאגה לשלומם, לביתם ולרכושם. אכן, גורמים שליליים מבצעים מפעם לפעם פעולות זדוניות אשר יש בהם נזק מהותי. כיצד ניתן למנוע אותם? איך מרתיעים ומרחיקים אותם מהשטח? אחד הכלים השימושיים שמהווים כיום גורם הרתעה מעולה הוא מצלמות נסתרות.

מאת: shiritאבטחת הבית30/08/181800 צפיות
במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא וללמוד על סוגי מצלמות אבטחה.

מאת: yoni romאבטחת הבית04/06/181448 צפיות
מדוע הנחיצות של מנעולן גבוהה יותר ממה שרובנו חושבים, ובאלו מצבים נצטרך להשתמש בכישורי הפריצה שלו? אם יש לי חוש טכני טוב, האם אני יכול לבצע לבד משימות מנעולנות בבית שלי, או בכלי הרכב, לאחר שנתקעתי מחוצה להם?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica