חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זכויות נפגעי תאונות אופניים

זכויות נפגעי תאונות אופניים
בשנים האחרונות בין השאר עקב העלייה במחירי הדלק, גבר השימוש באופניים בקרב אזרחי ישראל הן ככלי תחבורה זול ונוח והן כספורט. אנו רואים בכבישי ושבילי ישראל יותר ויותר ילדים ומבוגרים שרוכבים על אופניים. חשוב לציין, שהרכיבה על אופניים לעיתים גורמת לרוכבי האופניים להיפצע ובעיקר כשמדובר בילדים. בשנים האחרונות גדל מספר הנפגעים בתאונות אופניים ולרוכבי אופניים רבים נותרו נכויות שונות בגין הפציעה מתאונת האופניים. 
על פי מחקר שנערך בבית החולים "אסף הרופא" ובפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב נמצאו בין השאר הממצאים הבאים:
 
 1. הגיל הממוצע של הנפגעים היה כ-11 שנים.
2. העונה שבה התרחש מספר גדול של פגיעות אופניים הייתה עונת הסתיו.
3. 90% מהנפגעים בתאונות האופניים הם בנים ורק כ-10% הן בנות.
 
הסיבות העיקריות לתאונות האופניים הן:

א. נפילה מהאופניים ללא סיבה מיוחדת.
ב. נפילה מהאופניים עקב פגם ביצור שנמצא באופניים.
ג. מפגע שהיה בדרך או בכביש.
ד. התנגשות בין אופניים למכונית. (יש לציין שתאונה כזו מהווה תאונת דרכים ועל כך ארחיב בהמשך).
ה. נפילה מאופניים כתוצאה ממכונית שהבהילה את רוכב האופניים.
ו. פגיעת רוכב אופניים בהולכי רגל.

 כל הרופאים וכל מומחי הבטיחות  ממליצים על חבישת קסדה לכל מי שעושה שימוש בכלי רכב כגון: אופניים, גלגיליות, קורקינט סקטבורד רולרבליידז וכו..
השימוש בקסדה גם מציל חיים ומפחית באופן משמעותי את דרגת הנכות שנותרת לפצועים מהתאונות הללו.
יחד עם זאת, במידה ורוכב אופניים נפגע בתאונת אופניים חשוב שידע את זכויותיו.

נפילה מהאופניים ללא סיבה מיוחדת.
במקרה שרוכב האופניים נפל מהאופניים ונפצע, ואין גורם חיצוני שאשם בתאונת האופניים ניתן לתבוע את הגורמים הבאים:
פוליסת תאונות אישיות - כשמדובר באדם מבוגר, אם הוא לא רכש פוליסה פרטית מסוג זה, כדאי לבדוק אם פוליסה כזו נרכשה באמצעות מקום העבודה (או אוניברסיטה / מכללה בה הוא לומד). במידה והתאונה הייתה במסגרת תחרות אופניים או במסגרת פעילות אחרת של איגוד רוכבי האופניים, יש באיגוד פוליסת ביטוח תאונות אישיות וכדאי לקבל על כך פרטים מהאיגוד. במידה ויש לרוכב שנפצע פוליסת ביטוח חיים או פוליסת ביטוח מנהלים עם מרכיב נכות קרוב לוודאי שגם תאונת האופניים מכוסה באמצעות הפוליסה ויש לדרוש לקבל עותק מהפוליסה ולבדוק.
ביטוח נפגעי תאונות - חשוב לציין שאם כתוצאה מתאונת האופניים, מפסיד רוכב האופניים (המבוגר) ימי עבודה ואין הוא מפוצה בגינן ממקור אחר, בתנאים מסויימים, זכאי הוא לקבל פיצוי כספי מהמוסד לביטוח לאומי בענף ביטוח נפגעי תאונות.
ביטוח תאונות אישיות תלמידים - אם רוכב האופניים שנפצע בתאונת אופניים הוא ילד בגיל שבין 5- 18 שנים, הוא מבוטח גם בפוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים. פוליסה זו נותנת פיצוי יומי  עבור הימים שבהם הילד לא הגיע לבית הספר עקב הפציעה וכן היא גם מעניקה פיצוי בסדר גודל של 800 $ על כל אחוז נכות שנותר לילד כתוצאה מתאונת האופניים. אם לדוגמא דרגת הנכות שנותרה לילד הינה 10% לצמיתות הוא יהיה זכאי לפיצוי על סך 8000 $.
בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין המיומן בתחום נזקי הגוף ובעיקר בתחום תאונות אופניים וזאת בטרם נוקטים בצעדים. יש להיוועץ בעורך הדין בהקדם ועד כמה שאפשר סמוך לאירוע התאונה.

תאונת אופניים עקב פגם בייצור האופניים.

אם תאונת האופניים נגרמה כתוצאה מפגם בייצור האופניים, ניתן כמובן לתבוע את כל הגורמים שצוינו לעיל ובנוסף ניתן לתבוע גם את בית העסק שמכר את האופניים, ו/או את היבואן  של האופניים, וזאת על פי חוק האחריות למוצרים פגומים.
יש לשמור על האופניים מאחר והן מהוות הוכחה לפגם בייצור. מומלץ גם לצלם את האופניים. אם תמסרו את האופניים ליצרן/יבואן לא תוכלו להוכיח את הפגם בייצור. כמובן שיש לתעד גם את  הפציעה ועל כן יש לצלם (הכוונה לצילום במצלמה רגילה לא צילום רנטגן) את הפציעה. פציעות כמו פצעי שפשוף והמטומות (סימנים כחולים) נוטים להיעלם תוך מס' ימים ואז אם הפציעה לא מגובה גם בתמונה, גובה הפיצוי שיפסק על ידי בית המשפט כנגד חברת הביטוח יורד פלאים.

תאונת אופניים עקב מפגע שהיה בדרך או מפגע שהיה בכביש.

אם התאונה התרחשה כתוצאה ממפגע שהיה בדרך או בכביש, ניתן בנוסף לתביעות כאמור בסעיף א' לעיל לתבוע גם אם הגורם שאחראי למפגע. לדוגמא: אם היה בור בכביש, ניתן לתבוע את העירייה שהזניחה את הכביש והשאירה בו בור פעור לרווחה. יתכן שאפשר יהיה גם לתבוע את הקבלן מטעם העירייה שחפר את הבור בכביש. חברת הביטוח של העירייה קרוב לוודאי תשלם "פיצוי שמן" לרוכב אופניים כזה, אולם אך רק בתנאי שהוא יוכל להוכיח את המפגע וגם את הנזק שנגרם לו. שוב אני מדגיש, רוכב האופניים שנפצע בתאונה חייב לתעד גם את הפציעות שנגרמו לו, ועל כן יש לצלם (הכוונה לצילום במצלמה רגילה לא צילום רנטגן )את הפציעה. פציעות כמו פצעי שפשוף המטומות (סימנים כחולים) נוטים להיעלם תוך מס' ימים ואז במידה והפציעה לא מגובה בתמונה גובה הפיצוי שאמורה לשלם חברת הביטוח יורד פלאים.

התנגשות בין אופניים למכונית מהווה תאונת דרכים.
כשמדובר בתאונת דרכים יש לרוכב האופניים זכויות משופרות על פי  חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים כפי שיתואר להלן:

רוכב אופניים, אשר נפגע בתאונת דרכים יגיש תביעה לחברת הביטוח, אשר ביטחה בביטוח חובה את הרכב שפגע ברוכב האופניים.  חשוב לציין, שכשמדובר בתאונת דרכים אין כלל חשיבות לשאלה מי אשם בתאונה. גם אם רוכב האופניים נסע בכביש סואן, באור אדום בדרך בה יש תמרור של אין כניסה, נגד כיוון התנועה והוא הגורם הבלעדי לתאונה, עדיין מגיע לו לקבל כסף. מדובר בחוק סוציאלי שמפצה רק לפי גובה הנזק ולא לוקח בחשבון את שאלת האשמה בתאונה.

במקרים של תאונת "פגע וברח" בה זהות כלי הרכב שפגע ברוכב האופניים אינה ידועה, או במקרים בהם לנהג הרכב לא היה רישיון, או בנסיבות אחרות בהן פוליסת הביטוח אינה מכסה את השימוש שנעשה ברכב במועד התאונה, קיימת קרן שנקראת קרנית שהינה  גוף סטטוטורי  אשר אמור לפצות את נפגעי תאונות הדרכים.


נפילה מאופניים כתוצאה ממכונית שהבהילה את רוכב האופניים
אם מכונית או כלי רכב אחר מפחידים את רוכב האופניים (נניח עקב צפצוף בצופר)  וכתוצאה מכך מאבד רוכב האופניים את השליטה על האופניים ונפצע, מדובר בתאונת דרכים על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, (וזאת גם אם לא היה מגע פיזי בין האופניים ובין המכונית). במקרה כזה, רוכב האופניים שנפצע, זכאי לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח שביטחה בפוליסת ביטוח חובה את "הרכב המבהיל" .
במידה ורוכב האופניים לא הספיק לרשום את פרטי "הרכב המבהיל" ניתן לפנות לתאגיד קרנית ולטעון כי מדובר בעצם בתאונת פגע וברח.


פגיעת רוכב אופנים בהולכי רגל.
חשוב לזכור, שבחלק מתאונות האופניים, פוגעים רוכבי האופניים בהולכי רגל תמימים. כאשר רוכב אופניים פוגע בהולך רגל והולך הרגל נפצע, רוכב האופניים חשוף לתביעה מצד הולך הרגל בגין נזקי הגוף שנגרמו להולך הרגל בתאונה. הולך הרגל יצטרך להוכיח את רשלנותו של רוכב האופניים. אם לדוגמא, רוכב האופניים רכב על האופניים בשבילים או על מדרכות, שאינם מיועדים לאופניים בלבד, הוא נושא באחריות והוא עלול להיות מחויב לשלם עשרות אלפי שקלים ואולי אפילו מאות אלפי שקלים להולך הרגל שנפצע (תלוי בין השאר בחומרת הפציעה ובשאלה האם הולך הרגל התייעץ מספיק מוקדם עם עורך דין מיומן בתחום נזקי הגוף).


חשוב!!!
מומלץ במקרים כאלה הן להולכי הרגל שנפצעו בתאונת האופניים והן לרוכבי האופניים להיוועץ בהקדם בעורך דין המיומן בתחום נזקי הגוף ובפרט בתאונות אופניים. אנו ממליצים לכל רוכב אופניים לעשות גם פוליסת ביטוח תאונות אישיות כפי שצוין לעיל וגם פוליסה המכסה נזקי גוף שנגרמו לצדדים שלישיים כמו במקרה של הולך הרגל שנפצע עקב תאונת האופניים.

                                                                                                                                                                                          
                                                                        

שיחת חינם 1-800-229-444 התקשרו עכשיו!

כל פנייה טלפונית תענה במקצועיות ובסבלנות.

אתרנו באינטרנט:

www.gil-law.co.il

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
עורך דין גיל גולדרייך

עורך דין גולדרייך,הוא משפטן המתמחה בתחום נזקי הגוף. הוא בעל מספר תארים אקדמיים ממספר אוניברסיטאות בישראל לרבות בתחום המשפטים, כלכלה ומנהל עסקים, ותחום החשבונאות. בנוסף, עו"ד גולדרייך בעל השכלה פרה-רפואית נרחבת שנרכשה במסגרת תפקידי הוראה שונים בבית הספר לרפואה צבאית ובמגן דוד אדום. כיום מעביר עו"ד גולדרייך הרצאות במוסדות ובפורמים שונים לרבות במס' אוניברסיטאות ומכללות, כגון:  אוניברסיטת חיפה, המכללה למנהל חיפה, מ.ט.י (מרכז טיפוח יזמות) חיפה ועוד .בנוסף, עו"ד גולדרייך מתנדב בארגונים ובמוסדות שונים ובן השאר  הוא מתנדב וכן משמש כחבר בחבר הנאמנים של "אחווה-ארגון נכי חיפה והצפון"

עו"ד גולדרייך הוא מומחה לנזקין ועוסק בתביעות ביטוח אך ורק בתחום נזקי הגוף. בתחום נזקי הגוף אנו כוללים בן השאר: את כל הנזקים שנגרמים לגוף האדם כתוצאה מתאונות,פציעות,חבלות,נפילות,מעידות וכו.. כמובן, שהמומחיות של עו"ד גולדרייך היא לתרגם את אותם נזקים למישור כלכלי, כך שבתביעות הביטוח ניתן יהיה למקסם את הפיצויים.


עורך דין גולדרייך צבר ניסיון של שנים בטיפול בנפגעי תאונות ובתחום נזקי הגוף בכלל. לכל נפגע בהתאם לפגיעתו נבנית אסטרטגיית טיפול המתאימה למקרה שלו וזאת על מנת למקסם את הסכומים להם הנפגע יהיה זכאי בסיום הטיפול בתיק. בבניית אסטרטגיית ניהול התיק יש לקחת בחשבון פרמטרים שונים לרבות סוג הפציעה, גיל הנפגע, מין הנפגע, דרגת הנכות, זהות חברת הביטוח, סוג בית המשפט אשר בו יש להגיש תביעות מסוג זה ומיקומו, זהות השופט ועוד.


עו"ד גולדרייך ניחן בסבלנות אין סופית ובעיקר, כשמדובר בלקוחות, הוא נותן יחס אישי וחם לכל ציבור הלקוחות, ולעולם הוא אינו מסרב לקיים פגישה עם לקוח, הן בנוגע לטיפול בתביעה, והן בנוגע לכל נושא אחר. כמובן, הפגישות עם הלקוחות אינן כרוכות בתשלום.

אנא פנה אלינו לקבלת יעוץ חינם!

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד גיל גולדרייך

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי05/03/091604 צפיות
רישיון נהיגה בטרקטורון החוק בישראל קובע, שכדי לנהוגבטרקטורון על הנהג להחזיק ברישיון נהיגה על טרקטור. רישיון הנהיגה על טרקטור נחשב לרישיון נהיגה, שבאופן יחסי קל להוציאו. הגיל המינימאלי הנדרש לצורך קבלת רישיון נהיגה על טרקטורון הוא 17 שנה. נהגים, שהוציאו רישיון נהיגה על טרקטור לפני שמלאו להם 17 אביבים, רשאים לנהוג בטרקטורים או בטרקטורונים לצורכי עבודה בלבד, קרי נהיגה במקרה זו תותר רק בשטחי השיפוט של ישובים חקלאיים ובמהירות שלא תעלה על 40 קמ"ש. יש לציין, שמשרד התחבורה הנפיק תקנה, שלפיה נהיגה בטרקטורונים של משא כגון ריינג'ר, מיול, וטומקאר תוגבל לבעלי רישיון לרכב פרטי בלבד. טרקטורונים אלה, שייעודם המקורי היה לשימוש חקלאי, שימשו בעבר בני נוער לנסיעות רגילות במקום מגוריהם. מסתבר, שבני נוער רבים התפרעו בנהיגה באותם טרקטורונים. רק לאחר שנערה נהרגה, בעת שנסעה בטרקטורון כזה הותקנה התקנה..

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091921 צפיות
לא רק ניצולי שואה זכאים לקבל גמלה מאוצר המדינה מרבית האנשים, שעלו לישראל ממדינות אירופה ומצפון אפריקה בין השנים 1939 ל 1953 זכאים לקבל גמלה חודשית מאוצר המדינה, על פי חוק נכי רדיפות הנאצים

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091421 צפיות
ירידה בשמיעה בגין חשיפה לרעש תביעה להכרה בנזקי שמיעה כתוצאה מחשיפה לרעש במקום העבודה כפגיעה בעבודה, הפכה בשנים האחרונות לתביעה מסובכת ביותר. הקושי הוא בעיקר להוכיח תביעות, שהן תולדה של חשיפה ממושכת לרעש במקום העבודה. פגיעה בשמיעה כתוצאה מאירוע חד פעמי כגון פיצוץ במפעל היא תביעה פשוטה יותר להתמודדות ועל כן במאמר זה לא נתמקד בה.

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/092162 צפיות
נכות כללית - ישום מסקנות ועדת לרון בחודש יולי 2008,עבר בכנסת תיקון בחוק הביטוח הלאומי, שמתייחס להשתלבותם של נכים קשים במעגל העבודה בישראל. במאמר זה נתמקד בהסברים, שנתנו בהקשר ליישום התיקון בחוק הביטוח הלאומי לעידוד השתלבותם של אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה, בהתאם למסקנות ועדות לרון (להלן: "חוק נכות כללית החדש"). "

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/092203 צפיות
פגיעות ברחוב - תאונה בשטח ציבורי נפגעת עקב נפילה ברחוב ? נפלת בשטח ציבורי ונפצעת? האם הגורם לתאונה נובע מרשלנות עירייה או מרשלנות של גורם אחר ? אם כן, כדאי שתקרא את המאמר הזה הוא מיועד במיוחד בשבילך! כאשר אדם נופל ונחבל או נפצע במקום ציבורי, יתכן שמגיע לו פיצוי כספי. השאלה שיש לשאול היא האם האחראים או הבעלים של המקום הציבורי התרשלו וכתוצאה מכך התרחשה התאונה

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091320 צפיות
גם לחולי פוליו שנפגעו במחלה לפני קום המדינה מגיע פיצוי! המוסד לביטוח לאומי ממשיך כהרגלו "להראות את נחת זרועו" לציבור הנכים. הפעם מדובר בהתייחסותו של המוסד לביטוח לאומי לציבור חולי הפוליו (שיתוק ילדים) שלקו במחלה לפני קום המדינה. לדאבוני הרב החוק לפיצוי לנפגעי פוליו נוסח באופן לקוי, וכבר במרץ 2007 (לאחר שהחוק עבר בקריאה שלישית) התרעתי על כך שהמוסד לביטוח לאומי עלול לפרש באופן מצמצם את המילה "ישראל

מאת: עו"ד גיל גולדרייךחוק ומשפט - כללי28/01/091400 צפיות
זהירות - התיישנות בחוק הפוליו בחודש מרץ 2007 חוקק בכנסת חוק פיצוי לנפגעי פוליו (להלן: חוק הפוליו). חוק הפוליו נועד לפצות את נפגעי הפוליו בין השאר בשל מחדליה של ממשלת ישראל בטיפול בנפגעי הפוליו. חוק הפוליו עבר בכנסת, לאחר מאבקים קשים של ארגון נכי הפוליו. ארגון נכי הפוליו בהנהגת מר דורון יהודה ועוד מספר נכים, שמהווים את הגרעין הקשה של הארגון, אילצו את הממשלה להצביע בעד חוק שמלכתחילה התנגדה לו.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231576 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212062 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211244 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201788 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201518 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica