חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גישור משפחתי

מאת: עמית ורדגישור ובוררות12/09/2011986 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גישור משפחתי

כללי

מוסד הגישור הולך ונעשה פופולרי בשנים האחרונות בעולם, לרבות בישראל. גישור משפחתי הינו ענף מבין ענפי גישור שונים הקיימים, אשר מטרתו לפתור מחלוקות בתוך המשפחה. גישור גירושין נכלל במסגרת גישור משפחתי, אך הראשון מתייחס רק להליכי גירושין בין בני זוג בעוד גישור משפחתי הינו מושג רחב יותר המתייחס לפתרון ויישוב סכסוכים בכלל בין בני משפחה.

במאמר זה נסקור בקצרה עבור מי שמעוניין להתגרש בהסכמה את מאפייני גישור משפחתי וכן ההבדל בינו לבין גישור גירושין, ועוד.

מהו גישור משפחתי?

גישור משפחתי נועד לפתור בעיות שונות הצצות בין בני משפחה.

הסכסוך יכול להיות בין בני זוג, הורים וילדים, אחים, דני דודים וכיו"ב.

הסכסוך יכול להיות בכל נושא שהוא, למשל - ריבים אישיים, ריבין על רקע כספי, מחלוקת לגבי היכן נעשה את החג? וכל דבר אחר.

בגישור משפחתי ניתן גם ללבן הנושא של הסכם ממון, או הסכם גירושין - שכן מדובר בענף רחב הכולל גם גישור גירושין, אך גם סכסוכים אחרים לאו דווקא בין בני הזוג ועל רקע גירושין.

ההבדל בין גישור משפחתי לבין גישור גירושין

גישור גירושין מתייחס רק למקרים של סכסוכים בין בני זוג הנוגעים לגירושין, בין אם טרם נקיטת הליכים משפטיים ובין אם במהלכם, אבל הרעיון הוא שמדובר בבני זוג העומדים או שוקלים להתגרש והגישור נועד לפתור החלוקות בהקשר האמור.

לעומת זאת, כפי שכבר צויין לעיל, גישור משפחתי לאו דווקא הינו בין בני זוג, או בנוגע לגירושין, אלא מטרתו לפתור בעיות בין בני משפחה, מכל סוג ומין שהוא, כאשר הצדדים חלוקים ביניהם ואינם מצליחים להגיע להסכמה ויש מתחים וכיוצ"ב, או אז בהחלט ניתן להיעזק בשירותי מגשר משפחתי כדי לנסות לפתור אותן הבעיות בדרכי שלום ולפייס בין קרובי המשפחה, לרבות במקרה של סכסוכים בין הורים לילדיהם.

האם כדאי מגשר שהינו עורך דין?

בגישור גירושין יש חשיבות רבה להיות המגשרים גם עורכי דין גירושין, אולם בגישור משפחתי זה מאוד תלוי בנושא הסכסוך. אם הסכסוך מערב עניינים משפטיים אז רצוי לפנות לעורך דין מגשר גירושין, אולם אם מדובר בבעיות אשר שורשן הינו פסיכולוגי, רצוי לפנות לבעל מקצוע שיש לו השכלה ומומחיות בתחום לא מן הפן המשפטי, אלא בפן זוגי, או ייעוץ אישי, או פסיכולוגי וכיוצ"ב.

יתרונות גישור משפחתי

לגישור משפחתי יש מספר יתרונות, להלן בתמצית:

1. הליך מהיר והוח לעומת התכתשויות בבתי משפט.

2. הליך זול יחסית.

3. שעות וימים גמישים למפגשי גישור משפחתי.

4. ניתן להפסיק את הליך גישור משפחה בכל עת.

במידה ויש הסכם ניתן לאשרו ולתת תוקף חוקי בחוזה, או ע"י בית משפט במידת הצורך.

5. ההליך מתנהל באווירה רגועה ונינוחה, עם תקשורת אישית וישירה ואף חיובית ולא באמצעות עורכי דין.

6. ניתן להגיע להסכמות גם בנושאים שאינם משפטיים, אלא בקשת רבה של עניינים (למשל - היכן לעשות את החג - אינו סעד משפטי, כנ"ל לגבי - תדירות ביקורים אצל הסבא והסבתא... ויש עוד דוגמאות למכביר).

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הוא בעלים של עמית ורד - משרד עורכי דין נוטריון וגישור בראשון לציון. נוסד בשנת 1998. המשרד עוסק בתחום אזרחי-מסחרי, התמחויות בגירושין ומעמד אישי, מקרקעין ונדל"ן, דיני חוזים, ייצוג בבתי משפט. המשרד מספק שירותים נוטריונים בראשון לציון והמרכז.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית ורד

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין19/01/13877 צפיות
מכירת דירה אינה פעולה יומיומית, אלא מהווה עסקה גדולה עבור מרבית אנשים, המבוצעת אחת למספר שנים. מאחר ועסקינן בעסקה בסכום גבוה, יש להקפיד על התנהלות נכונה, על-מנת שהעסקה תעבור באופן חלק וללא מכשולים. בסקירה זו נביא בפניכם מספר טיפים חיוניים בנושא של מכירת הדירה, לקראת חתימת חוזה המכר.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין18/01/131648 צפיות
המאמר כולל הסבר על מדרגות מס הרכישה ומפרט עדכון המדרגות לשנת 2013.

מאת: עמית ורדדיני משפחה18/01/131133 צפיות
לפי הפסיקה של בית המשפט העליון, ככל שאחד מבני זוג קנה דירת מגורים לפני הנישואין (גם ללא משכנתא) ורשם אותה על-שמו, אולם לאחר החתונה התגורר בה עם הצד השני במשך שנים ארוכות, עם ילדים וכו', בעלותו בדירה בסכנה... והצד השני יוכל לתבוע מחצית מהדירה, אלא אם כן ערכו הצדדים הסכם ממון.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין26/09/121064 צפיות
מכירת דירה הינה עסקה מורכבת. מדובר בנכס בעל שווי יקר מאוד, המהווה את הנכס העיקרי בדרך כלל עבור המשפחה. לכן, טרם מכירת דירה יש לנקוט באמצעי זהירות ולבצע את הדברים עם תכנון מוקדם ובאופן מקצועי. במאמר זה תוכלו לקרוא דגשים על עסקאות מכירת דירה וטיפים חיוניים, אשר ישפכו לכם בוודאי אור על הנושא הזה. בהצלחה ושיהיה בשעה טובה!

מאת: עמית ורדדיני משפחה01/06/121184 צפיות
הסכמי ממון בישראל הפכו בשנים האחרונות לדבר מקובל. לאור היקף גירושין גבוה במדינת ישראל, גיל הנישואין שעלה, יחסים זוגיים פרק ב', ועוד סיבות, כיום יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות הרבה שיש לחוזה הייחודי הקרוי הסכם ממון. במאמר זה נסקור שבע סוגיות מרכזיות, אשר חובה לדעת לגבי הסכמי ממון בישראל.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/121098 צפיות
בישראל 2013 מקצוע עריכת הדין מוצף כאשר מדי שנה יותר ויותר עורכי דין מצטרפים ללשכת עורכי הדין בישראל. למרבה הצער, הצפת המקצוע גרמה לירידה ברמה המקצועית של עורכי דין, בהיות עורכי דין צעירים רבים משוועים לעבודה ומורידים מחירים. מצב זה הוא מאוד בעייתי. התחרות הגוברת מקשה על אדם בבחירת עורך הדין המתאים והמקצועי עבורו לטיפול בתיק או בסוגיה משפטיים. המאמר שלפניכם כולל טיפים שימושיים לבחירת עורך דין.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/1211453 צפיות
תעריפי נוטריונים בישראל הם אחידים ונקבעים ע"י משרד המשפטים. כל הנוטריונים מחויבים לאותם תעריפי נוטריון, כלומר, לאף נוטריון אסור לגבות שכר שירותי נוטריון שונה, בין אם גבוה, ובין אם נמוך. התעריפים של נוטריון צמודים למדד המחירים ומתעדכנים אחת לשנה. בחודש ינואר 2012 התעדכנו התעריפים. הפוסט מביא מספר דוגמאות לתעריפי נוטריון נכון לשנת 2012 לאחר העדכון במחירי נוטריון.

מאמרים נוספים בנושא גישור ובוררות

מאת: tiloniגישור ובוררות11/02/181596 צפיות
כשבאים לדון בנושא גישור לאחר בגידה, עולה השאלה האם לתת מקום לאמוציות ולהבעת רגשות או שמא יש להישאר מקצועיים ודידקטיים ולהתעסק רק בתחום החוזי של הסכם שלום בית או גישור?

מאת: tiloniגישור ובוררות04/01/181540 צפיות
הפנייה הראשונית אל המגשר היא פנייה טלפונית של אחד מבני הזוג אל מגשר מקצועי השייך לרשימת המגשרים המורשית של משרד המשפטים, למרות שאין חובה חוקית להיכלל ברשימה זו, הרי שמוטב לפנות לאיש מקצוע מוסמך ואמין.

מאת: tiloniגישור ובוררות01/12/171704 צפיות
כאשר הנישואים שלנו מגיעים לסיום אנחנו צריכים להחליט מהי הדרך הכי טובה להיפרד. תהליך של גישור גירושין יכול לסייע לנו להתגרש באווירה טובה וחיובית יותר

מאת: shlomy גישור ובוררות17/07/161862 צפיות
גירושין הוא אחד המאבקים הקשים הדורש משאבים נפשיים וכספיים רבים, הליך גישור בגירושין מבטיח לשני הצדדים את כל הזכויות בתהליך מהיר בלי בירוקרטיה והוצאות מיותרות

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152636 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: שירלי אנגלמןגישור ובוררות16/06/152114 צפיות
עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: s.mishpati@gmail.com ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט: www.get-net.co.il ). טלפון: 077-2010-298.

מאת: Yoniגישור ובוררות21/05/152533 צפיות
הדרך הנכונה והבריאה ביותר להתגרש היא חתירה אל הסכם המשרת את טובת שני הצדדים, הסכם הוגן המוסכם על שני הצדדים ומבוסס על גישור ותקשורת תקינה. כאשר שני הצדדים משתפים פעולה על התהליך, נכונים לפשרות ופועלים לסיום מהיר של התהליך הדברים יהיו הרבה יותר פשוטים בעבור שני הצדדים. חשוב להבהיר כי גישור גירושין משרת את טובת שני הצדדים, המגשר מחויב בהתייחסות שווה לזכויות של שני הצדדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica