חפש מאמרים:
שלום אורח
19.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכירת דירה - טיפים שימושיים

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין12/09/2011880 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מכירת דירה

עסקת מכירת דירה הינה עסקה מורכבת אשר רוב האנשים עושים פעמים בודדות בחייהם. מדובר בנכס יקר ויש להקפיד שלא לעשות טעויות. מאמר זה שופך אור על הנושא ונותן בקצרה מספר טיפים שימושיים וחשובים בקשר עם מכירת דירה.

להסרת ספק, נבהיר, כי מאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי מסודר ואישי מאת עו"ד מקרקעין אלא רק לתת מספר טיפים שימושיים בנושא למי שמתכוון לבצע עסקת מכירת דירה, אשר עשויים לסייע בעת תהליך מכירת דירה וטרם חתימת חוזה מכירת דירה מסודר באמצעות עו"ד מקרקעין.

מספר טיפים שימושיים

טרם מכירת דירה חשוב לוודא כי הדירה אכן רשומה על שמכם. אם הדירה רשומהבטאבו ניתן להוציא נסח אינטרנטי כדי לוודא הבעלות שלכם, וכן שאין בעיות מיוחדות, כגון - עיקולים, צו הריסה, צו שיפוטי, או כל הערת אזהרה או ענין שיכולים להפריע ו/או למנוע מכם לבצע מכירת דירה.

חשוב מאוד להקפיד שלא לחתום על זכרון דברים, אלא לנות ישירות לייעוץ וטיפול של עו"ד מקרקעין אם מצאתם קונים. זכרון דברים הוא מסמך מחייב לכל דבר וענין, בתנאים מסוימים, ולכן יש להיזהר ממנו, כי לא ניתן להתחרט ובעיקר קיים סיכון שהקונה ירשום הערת אזהרה ואז יתעוררו בעיות ולא תוכלו למחוק אותה מהטאבו ולמכור את הדירה ללא צו של בית משפט, בהליך ארוך ויקר.

בנוסף, חשוב לוודא נושא של מס שבח כדי לראות האם יהיה חיוב או שהנכם זכאים לאחד מן הפטורים הקיימים בחוק בעת מכירת דירה הנועדה למגורים, למשל - דירה יחידה כל 18 חודשים, מכירת דירה כל 4 שנים במקרה שיש לכם מספר דירות, פטור לפי הוראת שעה כמו שקיים כעת במהלך 2011-2012 המאפשר למכור מכוחו 2 דירות נוספות עד תקרת סכום של 2.2 מיליון ש"ח ועוד.

חשוב לפנות לייעוץ וטיפול של עו"ד מקרקעין כבר בשלבים ראשונים של הליך מכירת דירה כדי שיוודא שלא קיימות בעיות המונעות מכם למכור את הדירה ואם כן - תוכלו לטפל בהן מבעוד מועד. כמו כן, עו"ד מקרקעין ישמור על האינטרסים שלכם במהלך מכירת דירה וייוודא שלא תעשו טעויות ותקבלו את כספי תמורת מכירת דירה בזמן וגם יהיו מנגנוני הגנה, כגון - פיצויים, רבית, יפוי כוח למקרה של הפרת חוזה להסרת הערת אזהרה, ועוד.

מומלץ לפנות אל עו"ד ממשרד העוסק במקרקעין שיטפל עבורכם את נושא המס שבח בעת מכירת דירה ואיזה פטור תוכלו לנצל, וכך למנוע בעיות ותאונת מס מצערת.

עו"ד מקרקעין גם יבדוק עבורכם האם יש בעיות מיוחדות בתיק עירייה מבחינת זכויות בניה, חריגות ונושאים רלבנטים נוספים, וכן ידאג להסיר עבורכם הערת אזהרה של משכנתא, אם יש לכם כזו, ובנוסף יוודא שבסוף התהליך של מכירת דירה הזכויות בדירה אכן מועברות על-שם הקונים.

סיכום

מכירת דירה הינה עסקה מורכבת מאוד ויקרה. בעת מכירת דירה יש צורך לבדוק נושאים רבים ולוודא טרם חתימת חוזה מכר הדירה ובמסגרת חוזה מכירת דירה כי אתם מוגנים מפני כל הבעיות שעשויות להתעורר במהלך עסקת מכירת דירה, כך שאתם תקבלו את כספי תמורת הדירה במועד וללא בעיות, כך גם במקרה ש להפרת חוזה דירה מצד הקונים אתם תהיו מוגנים והאינטרסים והזכויות שלכם לא יפגעו במידת האפשר.

 



תגיות המאמר: מכירת דירה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הוא בעלים של עמית ורד - משרד עורכי דין נוטריון וגישור בראשון לציון. נוסד בשנת 1998. המשרד עוסק בתחום אזרחי-מסחרי, התמחויות בגירושין ומעמד אישי, מקרקעין ונדל"ן, דיני חוזים, ייצוג בבתי משפט. המשרד מספק שירותים נוטריונים בראשון לציון והמרכז.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית ורד

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין19/01/13880 צפיות
מכירת דירה אינה פעולה יומיומית, אלא מהווה עסקה גדולה עבור מרבית אנשים, המבוצעת אחת למספר שנים. מאחר ועסקינן בעסקה בסכום גבוה, יש להקפיד על התנהלות נכונה, על-מנת שהעסקה תעבור באופן חלק וללא מכשולים. בסקירה זו נביא בפניכם מספר טיפים חיוניים בנושא של מכירת הדירה, לקראת חתימת חוזה המכר.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין18/01/131650 צפיות
המאמר כולל הסבר על מדרגות מס הרכישה ומפרט עדכון המדרגות לשנת 2013.

מאת: עמית ורדדיני משפחה18/01/131140 צפיות
לפי הפסיקה של בית המשפט העליון, ככל שאחד מבני זוג קנה דירת מגורים לפני הנישואין (גם ללא משכנתא) ורשם אותה על-שמו, אולם לאחר החתונה התגורר בה עם הצד השני במשך שנים ארוכות, עם ילדים וכו', בעלותו בדירה בסכנה... והצד השני יוכל לתבוע מחצית מהדירה, אלא אם כן ערכו הצדדים הסכם ממון.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין26/09/121066 צפיות
מכירת דירה הינה עסקה מורכבת. מדובר בנכס בעל שווי יקר מאוד, המהווה את הנכס העיקרי בדרך כלל עבור המשפחה. לכן, טרם מכירת דירה יש לנקוט באמצעי זהירות ולבצע את הדברים עם תכנון מוקדם ובאופן מקצועי. במאמר זה תוכלו לקרוא דגשים על עסקאות מכירת דירה וטיפים חיוניים, אשר ישפכו לכם בוודאי אור על הנושא הזה. בהצלחה ושיהיה בשעה טובה!

מאת: עמית ורדדיני משפחה01/06/121188 צפיות
הסכמי ממון בישראל הפכו בשנים האחרונות לדבר מקובל. לאור היקף גירושין גבוה במדינת ישראל, גיל הנישואין שעלה, יחסים זוגיים פרק ב', ועוד סיבות, כיום יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות הרבה שיש לחוזה הייחודי הקרוי הסכם ממון. במאמר זה נסקור שבע סוגיות מרכזיות, אשר חובה לדעת לגבי הסכמי ממון בישראל.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/121101 צפיות
בישראל 2013 מקצוע עריכת הדין מוצף כאשר מדי שנה יותר ויותר עורכי דין מצטרפים ללשכת עורכי הדין בישראל. למרבה הצער, הצפת המקצוע גרמה לירידה ברמה המקצועית של עורכי דין, בהיות עורכי דין צעירים רבים משוועים לעבודה ומורידים מחירים. מצב זה הוא מאוד בעייתי. התחרות הגוברת מקשה על אדם בבחירת עורך הדין המתאים והמקצועי עבורו לטיפול בתיק או בסוגיה משפטיים. המאמר שלפניכם כולל טיפים שימושיים לבחירת עורך דין.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/1211526 צפיות
תעריפי נוטריונים בישראל הם אחידים ונקבעים ע"י משרד המשפטים. כל הנוטריונים מחויבים לאותם תעריפי נוטריון, כלומר, לאף נוטריון אסור לגבות שכר שירותי נוטריון שונה, בין אם גבוה, ובין אם נמוך. התעריפים של נוטריון צמודים למדד המחירים ומתעדכנים אחת לשנה. בחודש ינואר 2012 התעדכנו התעריפים. הפוסט מביא מספר דוגמאות לתעריפי נוטריון נכון לשנת 2012 לאחר העדכון במחירי נוטריון.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211707 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201328 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201525 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201319 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201606 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201012 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20968 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica