חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רכישת דירה מקבלן

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין12/09/20111170 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רכישת דירה מקבלן

כללי

לא כל יום מבצעים קניית דירה בין אם מדובר בקניית דירה יד שנייה או רכישת דירה מקבלן - הסבר מאת עורך דין מקרקעין על הליך קניית דירה חדשה, מה חשוב לבדוק, שלבי ההליך של רכישת דירה מקבלן וכן האם כדאי להסתייע בעורך דין מקרקעין מטעמכם. המאמר כולל טיפים שימושיים לכל מי שמתעתד לרכוש דירה חדשה בנושא רכישת דירה מקבלן.

לפני שנתחיל נציין, להסרת ספק, כי אין המאמר מהווה תחליף לייעוץ משפטי מאת עורך דין מקרקעין והוא נועד רק לידיעה כללית בלבד במטרה לשפוך אור על הנושא רכישת דירה מקבלן וכי ואין להסתמך עליו כלל ועיקר. לפני רכישת דירה חדשה מומלץ לפנות לטיפול אישי אצל עורך דין מקרקעין המומחה לתחום והמאמר אינו מתיימר לכסות צרכים ונתונים אישיים של כל אדם ואדם.

המאמר נכתב ע"י עורך דין מקרקעין בראשון לציון עמית ורד המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן ומיסוי.

שלבי התהליך

השלב הראשון הוא בחירת דירה אותהאנו מתכוונים לרכוש. עם גיבוש ההחלטה יהא עליכם לחתום על טופס הצעת רכישה. טופס הצעת רכישה מהווה מסמך משפטי לכל דבר וענין ונציגי הקבלן יהיו מעוניינים שתחתמו עליו ואף ידרשו זאת כדי להתקדם בתהליך רכישת דירה מקבלן.

חשוב לשים לב לפרטי הצעת רכישה, האם כל מה שהובטח לכם אכן מופיע שם, שכן הבטחות בעל-פה לא יהיו מחייבות בהמשך. שטח הדירה, חניות, מחסנים, כל תוספת שהובטחה לכם, מחיר, תשלומים, הצמדה למדד... יש לקרוא היטב את ההצעה לפני שחומים עליה!

מומלץ לדרוש שיירשם בהצעה כי היה ולא ייחתם חוזה רכישת דירה מקבלן בתוך זמן קצוב מראש כי אז תקבלו את כספכים ולא משנה מה היתה הסיבה לכך שלא תרכשו את הדירה, כאמור.

כמו כן, יהא עליכם לתת לקבלן שיק בטחון. יש להקפיד כי השיק יהיה למוטב בלבד וכי יירשם עליו לבטחון בלבד (חלק מהקבלנים לא יסכימו לכך, אלא ירצו לפרוע את השיק, תנסו להתעקש...).

על מה חשוב להקפיד?

קודם כל הכי חשוב הוא לדעת כי עורכי דין של הקבלן אינם מייצגים אתכם, למעט לצורך רישום הדירה. למרות שאתם משלמים להם כסף, לרוב סביב 2% שמחייבים אתכם לכך, הם מייצגים רק את האינטרסים של הקבלן!

לכן, מומלץ לקחת שיקותיו של עורך דין מקרקעין מטעמכם שייצג וישמור על אינטרסים לשכם בלבד בעת רכישת דירה מקבלן.

הליך בדיקה משפטית של חוזה רכישת דירה מקבלן ע"י עורך דין מקרקעין הינו מורכב. עליכם לוודא כי עורכי דין אותם תשכרו לצורך כך אכן בעלי ניסיון רב התחום מקרקעין ונדל"ן.

בשלב ראשוני, עורך דין מקרקעין ייוודא מצב הזדכויות במקרקעין, עיקולים, שעבודים, רישום הזכויות, היתר בניה ונושאים נוספים. הוא ידרוש מסמכים רלבנטים ואסמכתאות כדי להבטיח שהכול אכן כשורה, אותן יקבל מעורכי דין המייצגים את הקבלן.

בשלב שני, עורך דין מקרקעין מטעמכם יעבור על סעיפי חוזה המכר וינהל מול עורכי דין של הקבלן משא ומתן משפטי. במסגרת זו, יוכן נספח שינויים של חוזה מכר הדירה מהקבלן, ככה שהנספח הזה יכלול את כל השינויים שהם לטוכתבם אשר עורך דין מקרקעין מטעמכם ישיג לכם במהלך המשא ומתן מול עורכי דין של הקבלן.

חשוב להקפיד כי בעת חתימת חוזה רכישת דירה מקבלן תקבלו עותק של כל המסמכים, לרבות - חוזה מכר הדירה, תשריטים, כולל חניות ומחסנים אם ישנם, העתק טופס דיווח למיסוי מקרקעין ועוד.

עליכם לוודא מול עורך דין מקרקעין מטעמכם את שיעור מס הרכישה בגין רכישת דירה מקבלן המושפע מהשאלה האם שי לכם דירה נוספת והאם אתם תמכרו אותה בהמשך, כי יש פטורים אותן ניתן לנצל וחשוב לשים לב לנקודה זו.

בהמשך, חשוב כי את כל התשלומים תבצעו במועד וזאת ישירות באמצעות שוברים אותם תקבלו מהקבלן לתשלום. אין לשלם ישירות לקבלן כי אתם מסתכנים. הבנק המלווהשל הפרוייקט לא יכיר ולא תהיו מוגנים לגבי כספים שלא תשלמו ישירות לחשבון הבנק של הפרוייקט.

במידה ויש בנק מלווה חשוב להקפיד לדרוש ממנו מכתב החרגה שמשמעותו כי הבנק מחריג את הדירה שלכם מהשעבוד הקיים על המקרקעין כאשר אתם מסיימים לשלם את כל התמורה והדירה שלכם תהיה נקייה משעבוד כאמור לבנק.

כמו כן, אם אתם מקבלים ערבות בנקאית - עליכם להקפיד לקבלה אחרי כל תשלום ותשלום.

במידה והבטוחה היא הערת אזהרה - בקשו נסח טאבו כדי לוודא שאכן נרשמהבפועל לטובתכם בגין רכישת דירה מקבלן כדי למנוע בעיות וטעיות בעתיד.

עם קבלת הדירה ניתן להסתייע ע"י שמאי ומהנדס או חבר תבדק בית כדי לוודא שבדירה אין ליקויי בניה. ליקויי בניה רבים יש בדירות בישראל ואתם לא תוכלו לדעת על רובם ללא בעל מקצוע שזו עבודתו. במידת הצורך פנו וצרו קשר עם עורך דין מקרקעין מטעמכם כדי שידרוש באופן מסודר את התיקון של אותם ליקויים ואם לא יבצועו יסייע לכם בייצוג במסגרת של הגשת תביעת ליקויי בניה בהמשך.

סיכום

רכישת דירה מקבלן הינה עסקה מורכבת. בקניית דירה חדשה יש סיכונים ועשויות להתעורר לא מעט בעיות, ולכן חשוב להקפיד להיוועץ עם עורך מקרקעין לטיפול מקצועי ושמירת האינטרסים שלכם.

הקפידו לשמור תיק מסודר עם כל המסמכים בקשר לתהליך רכישת דירה מקבלן.

שיהיה בהצלחה!

 



תגיות המאמר: עורך דין מקרקעין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הוא בעלים של עמית ורד - משרד עורכי דין נוטריון וגישור בראשון לציון. נוסד בשנת 1998. המשרד עוסק בתחום אזרחי-מסחרי, התמחויות בגירושין ומעמד אישי, מקרקעין ונדל"ן, דיני חוזים, ייצוג בבתי משפט. המשרד מספק שירותים נוטריונים בראשון לציון והמרכז.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית ורד

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין19/01/13872 צפיות
מכירת דירה אינה פעולה יומיומית, אלא מהווה עסקה גדולה עבור מרבית אנשים, המבוצעת אחת למספר שנים. מאחר ועסקינן בעסקה בסכום גבוה, יש להקפיד על התנהלות נכונה, על-מנת שהעסקה תעבור באופן חלק וללא מכשולים. בסקירה זו נביא בפניכם מספר טיפים חיוניים בנושא של מכירת הדירה, לקראת חתימת חוזה המכר.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין18/01/131643 צפיות
המאמר כולל הסבר על מדרגות מס הרכישה ומפרט עדכון המדרגות לשנת 2013.

מאת: עמית ורדדיני משפחה18/01/131127 צפיות
לפי הפסיקה של בית המשפט העליון, ככל שאחד מבני זוג קנה דירת מגורים לפני הנישואין (גם ללא משכנתא) ורשם אותה על-שמו, אולם לאחר החתונה התגורר בה עם הצד השני במשך שנים ארוכות, עם ילדים וכו', בעלותו בדירה בסכנה... והצד השני יוכל לתבוע מחצית מהדירה, אלא אם כן ערכו הצדדים הסכם ממון.

מאת: עמית ורדנדל"ן ומקרקעין26/09/121058 צפיות
מכירת דירה הינה עסקה מורכבת. מדובר בנכס בעל שווי יקר מאוד, המהווה את הנכס העיקרי בדרך כלל עבור המשפחה. לכן, טרם מכירת דירה יש לנקוט באמצעי זהירות ולבצע את הדברים עם תכנון מוקדם ובאופן מקצועי. במאמר זה תוכלו לקרוא דגשים על עסקאות מכירת דירה וטיפים חיוניים, אשר ישפכו לכם בוודאי אור על הנושא הזה. בהצלחה ושיהיה בשעה טובה!

מאת: עמית ורדדיני משפחה01/06/121180 צפיות
הסכמי ממון בישראל הפכו בשנים האחרונות לדבר מקובל. לאור היקף גירושין גבוה במדינת ישראל, גיל הנישואין שעלה, יחסים זוגיים פרק ב', ועוד סיבות, כיום יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות הרבה שיש לחוזה הייחודי הקרוי הסכם ממון. במאמר זה נסקור שבע סוגיות מרכזיות, אשר חובה לדעת לגבי הסכמי ממון בישראל.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/121093 צפיות
בישראל 2013 מקצוע עריכת הדין מוצף כאשר מדי שנה יותר ויותר עורכי דין מצטרפים ללשכת עורכי הדין בישראל. למרבה הצער, הצפת המקצוע גרמה לירידה ברמה המקצועית של עורכי דין, בהיות עורכי דין צעירים רבים משוועים לעבודה ומורידים מחירים. מצב זה הוא מאוד בעייתי. התחרות הגוברת מקשה על אדם בבחירת עורך הדין המתאים והמקצועי עבורו לטיפול בתיק או בסוגיה משפטיים. המאמר שלפניכם כולל טיפים שימושיים לבחירת עורך דין.

מאת: עמית ורדחוק ומשפט - כללי31/01/1211371 צפיות
תעריפי נוטריונים בישראל הם אחידים ונקבעים ע"י משרד המשפטים. כל הנוטריונים מחויבים לאותם תעריפי נוטריון, כלומר, לאף נוטריון אסור לגבות שכר שירותי נוטריון שונה, בין אם גבוה, ובין אם נמוך. התעריפים של נוטריון צמודים למדד המחירים ומתעדכנים אחת לשנה. בחודש ינואר 2012 התעדכנו התעריפים. הפוסט מביא מספר דוגמאות לתעריפי נוטריון נכון לשנת 2012 לאחר העדכון במחירי נוטריון.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201317 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201509 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201304 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201588 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica