חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מס שבח מקרקעין

מאת: גיא דינאינדל"ן20/09/2011822 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מס שבח מקרקעין נמצא בתוך חוק מיסוי מקרקעין שנחקק בשנת 1963 במדינת ישראל. חוק זה חל על כל המבצעים עסקאות נדל"ן בשטחה של המדינה. בנוסף, חוק זה כולל בתוכו שלושה סעיפים מרכזיים כאשר מס שבח מקרקעין הוא אחד מהם, ושני הסעיפים הנוספים הכלולים בחוק, הם מס קניה ומס רכישה.

באמצעות שלושה סעיפים אלו מעשירה המדינה את קופתה, דבר המאפשר זרימת ידע רלוונטי אודות הנעשה בשוק חשוב זה. המדינה נעזרת באנשי אכיפה כדי לאכוף את התשלום, ומעת לעת משנה סעיפים כדי להקל על אוכלוסיות שונות בתשלומים נכבדים אלו.

איפה משלמים את מס שבח מקרקעין?

מס זה משולם ברשות המיסים הקרובה למקום המגורים. לדוגמא, ניתן למצוא את מיסוי מקרקעין במרכז, המאגדת סביבה את האזורים הסובבים את תל-אביב. באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים ניתן להוריד טפסים ולמלא אותם מראש, לפני ההגעה למשרדי הרשות.

מס שבח מקרקעין משולם עבור השבחת נכסים מרגע קנייתם ועד לרגע מכירתם. לדוגמא: במידה ונקנה נכס לפני 10 שנים בשווי של 600,000 ₪ וכיום סכום המכירה שהתקבל עבור הנכס הוא 1,000,000 ₪, יש לשלם לרשויות המס בישראל 20% מה-400,000 ₪ שנוצרו עקב השבחת הנכס במהלך השנים. כלומר יש לשלם לרשויות המס סכום של 80,000 ₪ בעת מכירת הנכס.

למה כדאי להשתמש בשמאי במהלך ביצוע עסקת נדל"ן?

לעיתים קרובות שמאי מקרקעין מידע את לקוחותיו המוכרים, על שינויים שחלים בחוק מיסוי מקרקעין הקשורים למס שבח מקרקעין. חשוב מאוד להיוועץ באיש מקצוע ראשית סגירת עסקה גדולה כל-כך, שכן הוא יכול לסייע בהערכת שווי הנכס ובפניה אל רשויות המס במקום המגורים.

השמאי דירות יוצר מסמך מקיף שכולל תחומים רלוונטים שבחן, כדי להעניק ללקוח תמונה מקיפה על הנכס אותו הוא מתעתד לרכוש או למכור. מסמך זה מנסה לנבא מהימנה את מחירו של הנכס על פני השנים הנראות לעין. יש לציין, שהשמאי משתמש בידע נרחב, במומחיות ובניסיון שצבר במהלך השנים, כדי להגיע לנתונים מהימנים ומדויקים ככל הניתן.

ברוב המקרים מבצעים שמאות גם מהצד של הבנקים, וזאת כדי להיווכח כי באמת מחיר הנכס הגיוני ושהסיכוי שמחירו יצנח משמעותית בשנים הקרובות, נמוך. הבנקים מבצעים פעולה זו כדי להגן על נכסיהם בעת העברת הכספים אל הלקוח המבקש משכנתא, וכך במידה והלקוח לא ישלם את המשכנתא הבנקים רשאים לעיתים קרובות לעקל את דירתו, למרות ששילם בגינה מס שבח מקרקעין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא דינאי

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131158 צפיות
לאור החידושים הרבים שחודרים לעולם הטכנולוגי המודרני שלנו, ולאור החידושים שבדרך, הגיע הזמן שמישהו כאן ירים את הכפפה ויביא את היתרונות הרבים האלה אל המרחב הישראלי.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131030 צפיות
עוד מעט אתם חוגגים בר מצווה או בת מצווה ומתלבטים כיצד לעשות זאת בצורה הטובה ביותר שאפשר. מחפשים דרך להפיק מסיבת בר מצווה בלתי נשכחת ומוצלחת במיוחד, ומחפשים דרך קלה ונעימה של השכרת ציוד לבר מצווה שתאפשר לכם להפיק ממנו את המיטב בכמה שפחות מאמץ.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131139 צפיות
בלי שנרגיש, ואפילו בלי שרבים יודעים, המוצרים האינטראקטיביים כבר כאן. מדובר בפיתוח טכלוגי שתופס תאוצה ונכנס לכל תחומי החיים שלנו. המושג אינטראקציה בעולם הטכנולוגי המודרני פירושו מערכת יחסים בין האדם למחשב, לתוכנה ולטכנולוגיה.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131061 צפיות
חיישני תנועה הם הדבר הבא בתחום הטכנולוגייה האינטראקטיבית והם כבר כאן. כמו בשיר של מאיר אריאל: "הדלתות מנחשות אותי ונפתחות לי מעצמן" הם מנחשים אותנו ומגיבים לתנועותינו

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/121224 צפיות
הזהב והיהלומים בעולם נהנים משווקים רבים אשר סוחרים בחומרים אלו באופן יום יומי. סוחרי זהב ויהלומים רבים צצים בכל העולם ונהנים מקניית זהב ויהלומים במחירים נמוכים ומכירת זהב ויהלומים במחירים גבוהים יותר

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/121052 צפיות
מתחילים להתעניין במסחר בזהב? יש לכם סיבה טובה לכך, בדומה לתחומי מסחר אחרים כמו מסחר במניות, קניית אגרות חוב, מסחר במט"ח ועיסוק בנדל"ן – גם קניית זהב יכולה להתברר ככזו שלה תשואה כספית גבוהה ביותר שיכולה להעשיר בין רגע אדם שיש לו מעט מה להשקיע

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/12980 צפיות
כניסה לתחום מכירת זהב היא בהחלט פעולה הגיונית וכדאית דווקא בגלל העלייה במחיר גרם זהב בשנים האחרונות אשר מוסיפה לעלות

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222701 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202517 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183250 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183224 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183253 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182595 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182259 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica