חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שירה

מאת: יוסי קרמר שירה22/09/2011943 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שירה.  
מהי שירה?
שירה זוהי שפה, שמטרתה העברת מסר מדמיונו של כותב השירה, למאזינים, לקוראים, במטרה לרגש אותם.
שפת השירה מטרתה העברת מסר דמיוני, והיא אינה משקפת את המציאות האמיתית.
דמיון זה לא המציאות האמיתית.
שפת השירה הדמיונית של כותב השירה, מועברת באופן כזה, שהיא אינה תואמת את השפה הרשמית המקובלת, שאמורה לתקשר בין האנשים באופן הרגיל.
שפת השירה שנועדה לרגש, זהו בעצם סוג של פולחן רגשי, מיני פולחנים רבים שאמורים לענות על צרכיו הרגשיים של הכותב או השומע או הקורא.
טקס פולחן השירה, מטרתו לעורר בנו את הרגשות הפנימיים שבנו.
הרגשות הפנימיים שבנו, כוללים בתוכם את הרגשות החיוביים וגם את הרגשות השליליים.
הרגשות החיוביים כוללים בתוכם את הרגשות שגורמים לנו להרגשה הטובה, כמו: אהבה, אושר, שמחה, צחוק, יצר מיני, ועוד.
הרגשות השליליים כוללים בתוכם את הרגשות שגורמים לנו להרגשה הרעה, כמו, פחד, דיכאון, חרדה, כעס, לחץ, צער, עצב, ועוד.
כתוצאה מהרגשות הפנימיים שבנו, אנחנו חיים בנדנדה רגשית, זיגזג רגשי, שנע בין הרגשות החיוביים לרגשות השליליים, מה שלא מאפשר לנו את הרוגע הפנימי, והשירה משקפת זאת.
מהו הרוגע הפנימי? הרוגע הפנימי הוא מצב פיזיולוגי שבו אנחנו לא מייצרים את הרגשות הפנימיים שבנו, לא החיוביים ולא השליליים, מה שמנטרל בנו את הנדנדה, הזיגזג הרגשי.
הרוגע הפנימי מנטרל בנו את הצורך והנזקקות שלנו לשירה.
הצורך והנזקקות שלנו לשירה ולריגושים, משקף את הסבל הרגשי הקיים בחיינו.
מסקנה: שפת השירה, נועדה לרגש את כותב השירה וקוראי או שומעי השירה.
אך לשפת השירה אין כל קשר למציאות האמיתית, אלא לרגשות למחשבות ולדמיונות, שמנתקים מהאני העצמי, מהזהות האמיתית ומהמציאות האמיתית, ובכך במודע או שלא במודע, נוצר בנו קונפליקט, ניגוד, פיצול בין הרגש המחשבה והדמיון, לבין הרוגע הפנימי שמאפשר את הרציונאל.
סיכום: הצורך והנזקקות הרגשית גורם לכך שנחפש לעצמנו פולחנים רגשיים, שנובעים בעיקר מהצורך ומהנזקקות להשתחרר מאותם הרגשות שליליים שגורמים לנו להרגיש רע עם עצמנו, כמו: פחד, חרדה, דיכאון, כעס, לחץ, צער, עצב ועוד, ולעבור לאותם רגשות חיוביים שגורמים לנו להרגיש טוב עם עצמנו, כמו: אהבה, אושר, צחוק, הנאה, שמחה, יצר מיני ועוד, וזה מהות טקס הפולחן הרגשי, כשאחד מיני רבים הוא הפולחן הרגשי בשירה.
בן אנוש כשהוא רגוע, רציונאלי וענייני מחובר לעצמו, לאני העצמי, לזהותו האמיתית, ולכן היכולת שלו לתרגם את המציאות האמיתית שבה הוא נמצא וחי נעשית באופן ברור יותר, שפוי יותר, שונה מאשר בן האנוש הרגיש, האמוציונאלי והלא ענייני, שמנותק מזהותו האמיתית ומהמציאות האמיתית, שמכניס את עצמו תודעתית למציאות דמיונית והשירה משקפת זאת.
המסר במאמר: הצורך והנזקקות לריגושים, הביאה אותנו להמציא את הפולחן הרגשי שבשירה.
שלב מתקדם יותר בתהליך החקירה, הלמידה וההתפתחות האבולוציונית, יהיה שלב המעבר למציאות שבה השירה לא תרגש אותנו, כי נשמור על הרוגע הפנימי שבנו, מה שיקנה לנו בריאות ואריכות חיים.
להתרגש זה לא בריא, לדעתי.
יוסי קרמר מייעץ ומכוון למודעות עצמית והתפתחות אישית.
לבלוג שלי http://blog.tapuz.co.il/yosikramer
טלפון 048224276.


 



תגיות המאמר: שירה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161039 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141412 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148950 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141440 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141859 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141225 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא שירה

מאת: עידן אברהמישירה06/06/183756 צפיות
עדי אברהמי ?! משהו שמע מכיר ?! רב האנשים לא שמעו אבל ממש עכשיו מתחת לאף של כולם מתבשלת לנו בתוך סיר בבשול איטי יצירת אומנות אחת גדולה תרתי משמע!? מרבית הזמרים כיום הם זמרים שיש להם קול יפה ואוהבים לשיר מהסיבה הפשוטה שהם פשוט מתים על הפידבק החיובי של הסיסבה שסובבת אותם, כלומר הם פשוט כל כך מסופקים מכך שהסובבים אותם מפרגנים להם באיזה קול יפה ומיוחד שזה בדיוק אחד הדברים שגורמים להם להמשיך לדרוש את המיקרופון ליד

מאת: מוטי ריקליןשירה31/10/172501 צפיות
לא לקנות את הספר. ספר אנמי, לא מעניין, לא מרגש, לא יפה. הספר כן יקלט אצל הקורא, כמתנשא ונפוח. חובבי שירה מובהקים ביותר, אולי ירצו להוסיף את הספר לספריה. לכאורה ספר לכולם, בעצם ספר למביני עניין.

מאת: הילה קומםשירה15/07/177966 צפיות
המאסטרקאלס הבינלאומי לשירה אומנותית ע"ש ז'מבוקי יתקיים זו הפעם השלישית בירושלים. את המאסטרקלאס יזם יוסף זמבוקי, מוזיקאי ואיש עסקים, שניצל בשואה בזכות המוזיקה (פרטים בהמשך). במטרה להעניק הכשרה אמנותית מעולה לזמרים צעירים, תוך מתן דגש על זמרים מוכשרים מהפריפריה. כמו גם שיתוף ניצולי שואה כאורחים בקונצרטים. בין המורים שיישתתפו השנה ב IMVAJ בכירת מורות גרמניה, פרופ' קלאודיה אדר מאקדמיית בארוק ווקאל שבאוניברסיטת מיינץ, פרופ' תמר רחום ראש המחלקה הווקאלית באקדמיית בוכמן-מהטה, מנהלת בית האופרה המלכותי לשעבר של סרביה, ילנה ולאכוביץ, המנצח הישראלי הפעיל באירופה עדי בר והמנצח הישראלי יונתן שפנדורף. כמו כן תערך כתת אמן מיוחדת עם נעמי פולני. כמו כן שותפים בהפקות הפסנתרן ברק טל, כנר, מנצח והמנהל המוזיקלי של אנסמבל סולני ת"א והסופראן הישראלית -בינלאומית גב' רונה ישראל קולת, המנהלת האמנותית של המיזם.

מאת: מוטי ריקליןשירה14/05/163153 צפיות
עונש חכם. אלמוג בהר. הוא סופר צעיר יחסית שסיפורו "אנא מן אל-יהוד", זכה להצלחה. הרעיון המרכזי בסיפור, מבריק. אלמוג גם כותב שירה. ונחשב לאחד המשוררים המזרחיים המבטיחים. האמנם? ב 2016 יצא ספר השירים. הספר מכיל בתוכו הרבה דברים טובים. באמת הישג. חוץ מבחינה אחת. לא לקנות. הספר לא דקיק, כבד מאוד, רציני, ולפעמים חמור סבר. נדרש מאמץ גדול של ריכוז כדי לצלוח אותו. ברובו המוחלט הספר משעמם ומתיש. במאמר אפרט ואדגים טענות אלו.

מאת: מוטי ריקליןשירה11/02/163676 צפיות
פואטרי סלאם, זו תחרות שירה בה משוררים מקריאים יצירה בסגנון הנקרא ספוקן וורד. ספוקן וורד. הוא סוג של הקראת שירה המבוצעת בד"כ בדגש על קצב, חריזה, משחקי מילים, וכדומה. אדגים מספר רב של שירים, גם מישראל, וגם מהעולם. אנתח אותם, בצורה שמראה, שפואטרי סלאם באנגלית ( ארה"ב...). שירה אדירה. פואטרי סלאם ישראל, לא שירה.

מאת: מוטי ריקליןשירה01/12/152828 צפיות
מירון ח. איזקסון, הוא משורר וסופר ישראלי בולט בעשרות השנים האחרונות. הספר "מעבר". יצא בדפוס, ב 2015. הספר בלתי קריא לחלוטין. עם טקסטים בלתי אפשריים לפענוח, אפילו בקריאה די משקיענית. במאמר, נבחן את הספר, ונציג את מגרעותיו. הספר ינותח בהקשר למצב הכללי של השירה בארץ.

מאת: מוטי ריקליןשירה22/10/152621 צפיות
אלמוג בהר. הוא סופר צעיר יחסית שסיפורו "אנא מן אל-יהוד", זכה להצלחה. הרעיון המרכזי בסיפור, מבריק. אלמוג גם כותב שירה. ונחשב לאחד המשוררים המזרחיים המבטיחים. האמנם? נסקור גם את הקשר למשורר מאיר ויזלטיר, בו נדון גם באופן כללי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica