חפש מאמרים:
שלום אורח
17.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ראיון עבודה - זה לא סרט!

מאת: מאיה כהןראיון עבודה03/10/20118494 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קודם כל, יש לוודא שאתם יודעים כיצד להגיע למקום הראיון ולתכנן את משך זמן ההגעה. רצוי מאוד להביא אתכם הדפס של קורות החיים שלכם.

רצוי ללמוד על החברה: במה היא עוסקת, שמות המתחרים בתחום ואפילו, אם אפשרי, ללמוד על המראיין אותו תפגשו.
בנוסף, רצוי להתכונן על ראיון העבודה ועל שאלות אופייניות החוזרות על עצמן בראיונות, כגון:

"ספר לי על עצמך" = הקפידו לדבר לעניין ולהתמקד באירועים חיובים שיכולים לספר על רמת התאמתכם לתפקיד.

"מנה תכונה שתסייע לך בביצוע התפקיד" = התמקדות בתכונות חיוביות רלוונטיות כגון: יכולת עבודה בצוות, עמידה בריבוי משימות, חשיבה חיובית וכו'.

"ציין תכונה שלילית" = זו שאלה לא פשוטה, יש לבחור תכונה שניתנת לשיפור ואינה קריטית למילוי התפקיד ולציין דרכים בהן אתם מתמודדים איתה.

יש להקפיד להגיע לפחות רבע שעה לפני הראיון ולכבות את המכשיר הנייד לפני הכניסה לראיון.

נכון ולא נכון בראיון עבודה

1.      צורת לבוש - הלבוש הינו חלק מהותי מהרושם הראשוני, שהינו קריטי בראיון עבודה. המראיין יסרוק אתכם עם כניסתכם וזוהי נקודת התחלה חשובה להתרשמותו מכם.

לא נכון: לבוש מרושל, לבוש חשוף, כפכפים, חולצות טי שירט עם הדפסים לא נאותים או צבעים עזים ולבוש מהודר בצורה מוגזמת.

נכון: הקפדה על הופעה נעימה בהתאם לתפקיד: לבוש מכובד אך לא מהודר מידי, חולצת פולו בצבעים סולידיים, חולצות חלקות, נעליים סגורות.

2.      שפת דיבור - גם אם אתם דוברי השפה, יש לקחת בחשבון כי בראיון העבודה יש להרשים את המראיין ולהקפיד על שפה נאותה אשר תשמש אתכם גם למילוי תפקידכם.

לא נכון: שימוש בסלנג, פטפטנות יתר אשר תתיש את המראיין ותקשה עליו להתרכז בפרטים החשובים או לחלופין, שתיקות ארוכות אשר ישדרו הססנות וחוסר בטחון.

נכון: שימוש נכון בשפה, הקפדה על זכר ונקבה, שימוש נכון בזמנים, דיבור במידה ובקול בטוח המשדר נינוחות ונועם.

3.      שפת גוף - שפת הגוף שלנו מעבירה מסרים בלתי מילוליים. במהלך הראיון יש לנסות ולשלוט בשפת הגוף כדי לשדר נועם, ביטחון וכנות.

לא נכון: יש להימנע מהתנהגות המשדרת לחץ וחוסר נוחות, כגון: התעסקות עם עצמים תוך כדי ראיון (נגיעה בפלאפון, עטים), שילוב ידיים, תזוזה בחוסר שקט, תנועות ידיים רחבות מידי וישיבה ברגליים פשוקות המשדרת תחושה של חוסר נימוס.

נכון: לשבת בזקיפות על הכיסא, להישיר מבט אל המראיין, להראות הקשבה ע"י הנהון. רצוי לפרוש ידיים כלפי מעלה וניתן גם להניחן על הברכיים.

4.      עיקר וטפל - בראיון העבודה אין למרואיין שליטה על משך הזמן שייערך ואין לו יכולת לדעת מהי "תוכנית הראיון".  בתשובותיכם יש להתייחס לשאלה בצורה ברורה ועניינית.

לא נכון: פרטנות יתר אשר תקשה על המראיין להבחין בפרטים החשובים והגזמה בפרטים שאף תשדר שחצנות.

נכון: התמקדות בנושאים הרלוונטיים לתפקיד, ליכולות המשמעותיות לביצוע התפקיד או להשתלבותכם בחברה. ניתן לפרט על ניסיונכם הרלוונטי, הצלחות בצבא, פעילויות התנדבותיות, השתתפות והדרכה בתנועות נוער וכו'.

לסיכום:

בכדי לעבור בשלום את ראיון העבודה יש להגיע מוכנים, להקשיב לשאלות המראיין ולהקפיד לא לקטוע את המראיין. יש לזכור, המראיינים הינם אנשי מקצוע מיומנים והם ידעו לאתר כל תגובה לא נאותה שלכם, אז הישארו מרוכזים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה כהן

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי29/04/131302 צפיות
חייהם של מועמדים אינם קלים כלל וכלל בתהליך חיפוש העבודה, לברור את כיוון התעסוקתי המתאים מתוך סבך אפשרויות שונות, לאתר תפקיד ראוי הן לכישורים והן לצרכים האישיים, לחזר אחרי חברות , ולשווק את הכישורים הרלוונטיים לתפקיד על מנת לזכות בתפקיד המיוחל גם זאת משימה לא פשוטה.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי10/04/131000 צפיות
בשוק מחפשי העבודה כאשר פעמים רבות ההתמודדות היא מול כמות מאוד גדולה של קורות חיים הנשלחים אל המשרה המבוקשת, אחת המשימות המאתגרות ביותר הוא להבליט את קורות החיים שלך כך שיקבלו התייחסות.

מאת: מאיה כהןעובד-מעביד14/03/131302 צפיות
לא רק שתהליך חיפוש העבודה הפך לארוך ומייגע. כאשר מגיעים לשלב המיקוח וחתימה על חוזה העבודה יש פרטים שדורשים הבנה כאשר מדובר בהסכמי עבודה אישיים. בשנים האחרונות גברה הפופולאריות של "סעיף 14" (לחוק פיצויי פיטורין), לעיתים הוא מופיע בחוזה העבודה ולעיתים חסר בו.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי21/02/131259 צפיות
הפתגם "העולם שייך לצעירים" הוא אינו קלישאה ובא לידי ביטוי במיוחד בעולם חיפוש העבודה. הרבה אנשים שעברו את גיל הארבעים והגיעו לשוק העבודה מסיבה כזו או אחרת, חווים זאת על בשרם. חלקם אפילו לא מגיעים לשלב ראיונות העבודה היות והם לא מוזמנים אליהם בגלל גילם.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי12/02/131237 צפיות
למי שלא מכיר, LinkedIn הנה רשת מקצועית אשר מאפשרת לאנשי מקצוע ליצור קשר בצורה יעילה. חברות ואנשי מקצוע מתחברים בכדי לשתף ברעיונות, לקדם עסקאות, לחפש עבודה, לגייס עובדים ושימושים עסקיים נוספים. עבור מחפשי העבודה, מדובר ברשת קשרים אשר מאפשרת התקשרות לאנשי מפתח בחברות אליהן אתם שולחים קורות חיים, גם אם לא, יש לקחת בחשבון שהמגייסים יחפשו אותך ברשת וכדאי שיהיה לך פרופיל, במיוחד אם אתה שייך לקהילת ההיי טק שפעילה מאוד ב LinkedIn.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי23/01/131212 צפיות
שולחים קורות חיים בלי סוף, אבל לא מקבלים שום תגובה? מרגישים שיש לכם הרבה יותר מידי שנות נסיון ביחס למה שרוב המשרות דורשות?

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי27/12/121130 צפיות
אינסוף מחקרים וסקרים נערכו לאחרונה והגיעו לאותן מסקנות דומות: רבים הם העובדים שלא מרוצים ממקום העבודה שלהם. ולא רק שלא מרוצים, אלא שהרשתות החברתיות בפרט וכמות המידע שניתח עלינו מכל הכיוונים בכלל הופכים את כולנו למחפשי עבודה סדרתיים.

מאמרים נוספים בנושא ראיון עבודה

מאת: יונתן קדםראיון עבודה09/03/148775 צפיות
ראיון עבודה בעגלות הוא דבר לא פשוט, אתם הולכים לטוס לתקופה ארוכה וכדאי לברר היטב מי המעסיק ומה התנאים שמוצעים לכם.

מאת: מאיה כהןראיון עבודה22/11/128755 צפיות
אולי תופתעו לגלות, כי לראיון עבודה אפשר ורצוי להתכונן. מדובר באירוע חשוב ומכריע ושווה להתאמץ ולהגיע מוכנים ולא לנסות ו"לזרום אותו".

מאת: אלעד רוןראיון עבודה03/10/128604 צפיות
ראיון עבודה, היא התחנה החשובה ביותר בתהליך שלכם אל עבר משרת חלומותכם. בתחנה זו פוגשים פנים אל פנים את הנפשות הפועלות והמשפיעות בארגון (לרוב הם לא כ"כ נגישים לאחר שמתקבלים לעבודה), פוגשים את הארגון, האנשים והאווירה. בתחנה זו יש לכם הזדמנות חד-פעמית להוציא את המיטב מעצמיכם ולהדגיש בצורה אוטנטית את רצונכם והתאמתכם מעל כל מועמד אחר למשרת החלומות. ככל שתהיו אקטיבים לקראת הראיון, תכינו את עצמיכם לאירוע, תחשבו על שאלות ותתרגלו תוכלו להרגיש נוח יותר, לחוצים פחות ותהיו מוכנים ל"הופעת חייכם".

מאת: לוח דרושים אולפריראיון עבודה20/07/128706 צפיות
לכול ראיון עבודה יש שאלות שונות אך הגורם המשותף בכול ראיון הוא מעשה הסימלי של לחיצת יד שמתרחשת בכול ראיון עבודה ,כיצד לעשות רושם ראשוני טוב בלחיצת יד.

מאת: לוח דרושים אולפריראיון עבודה16/06/128507 צפיות
לאחר שליחת קורות החיים למודעת דרושים מגיע שלב ראיון עבודה הטלפוני שעיקר מטרתם הוא לשמש את חברות בסינון ראשוני של מעומדים פוטנציאליים לגיוס לקראת ראיון פנים מול פנים.

מאת: מאיה כהןראיון עבודה08/04/128362 צפיות
בראיון עבודה לא מספיק לענות יפה על השאלות, צריך גם לראיין את המראיינ/ת. ואם לא ניתנת לכם ההזדמנות לשאול שאלות- היו אתם אלה שתיזמו, זה רק יראה למראיינ/ת שאתם מועמדים רציניים, שהכנתם שיעורי בית והגעתם מוכנים לראיון

מאת: שלומי שם טובראיון עבודה26/02/128433 צפיות
להתכונן לראיון עבודה יכול להיות דבר שהוא מאוד מורט עצבים, אי אפשר להתכחש לזה. 30 דקות של שאלות אינטנסיביות ייקבעו את המסלול אליו יפנה החיים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica