חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבחונים לליקויי למידה

מאת: קידום אתריםליקויי למידה10/10/20111168 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ליקויי למידה משפיעים על חיי התלמיד בזמן הלימודים, עם זאת נראה כי ישנם תלמידי הסובלים מלקויות למידה שונות המפריעות להם לתפקד גם מעבר לשעות הלימודים.
ההפרעות המפריעות לתלמידים לתפקד בשעות שמעבר הן בדרך כלל הפרעות קוגנטיביות שאינן דווקא קשורות בלקות למידה, מקורן יכול להיות רגשי או התפתחותי.

האופן בו מאבחנים לקות למידה באבחון דידקטי שונה מהאופן בו מאבחנים הפרעות התפתחותיות באיבחון מסוג אחר שנעשה בשילוב פסיכולוג ועל כן נקרא אבחון פסיכודידקטי של ליקויי למידה ובמרבית המקרים זוהי נקודת האור למציאת הדרך לפתרון אצל תלמידים רבים.
אבחונים דידקטיים הינם אבחונים ראשוניים, מטרתם לבצע הערכה שטחית לליקויי הלמידה, במידה והאבחון לא מעלה בחכתו את הפרמטרים הדרושים להמשך הטיפול ניגשים לאבחון מתקדם אף יותר.

אבחון פסיכודידקטי נעשה באמצעות אבחון דידקטי פשוט, בתוסף הפן הפסיכולוגי של המאבחן ושל האבחון עצמו, מטרת האבחון למצוא העיות התפתחות, הקשורות במישרין להתפתחות על מנת להתאים טיפול מקל בנושאי ליקויי למידה .
האופן שבו מתבצע הטיפול, תלוי מאוד באופי הבעיה.

תלמידי הסובלים מליקויי למידה ברמת הזיכון ויכולת השינון בקריאה לרוב ילמדו בצורת שמיעה או בצורה ויזואלית אחרת שתאפשר להם לפתח למידה וזכרון בשיטותבהן הלקות פשוט לא משפיעה על היכולת התפקודית שלהם, בכך הם ישיגו את המקסימום שהם יכולים מהלמיד ואילו הלקות תישאר שם אך לא תפריע להם בתפקוד הלימודי.

תסמינים של ליקויי למידה שמקורן בהפרעות קשב, ישפיעו על תחומים רבים אחרים, באבחון ניתן לזהות את הלקויות והטיפול בהפרעות קשב לרוב יהיה מעט יותר מורכב מלקויות למידה, מכיוון שהפרעות הקשב מפריעות כאמור בתחומי חיים נוספים כמו התרכזות בעבודה, בשיחה או בנושאים אחרים בחיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

webresult = קידום אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קידום אתרים

מאת: קידום אתריםצרכנות12/08/13952 צפיות
אתר הקניות של ישראל "בחינם" קראו ולמדו מה הוא מציע ובאיזה מחירים, כל המידע נמצא בעמוד זה.

מאת: קידום אתריםאופניים13/06/131358 צפיות
כתבת סיקור על חנות אופניים חשמליים שהתחילה כחנות קטנה וכיום היא אחד השמות הנחשקים ביותר בישראל בתחום האופניים החשמליים, לאחר עסקה של כמעט 2מיליון שקלים.

מאת: קידום אתריםדיני משפחה13/11/121624 צפיות
מדוע חשוב לערוך תיק ותהליך גירושין רק בעזרת עורך דין גירושין המתמחה לנושאי המשפחה השונים?

מאת: קידום אתריםרכב04/11/121783 צפיות
מלגזות אדם הולך בהחלט משמשות בתעשייה בצורה רבה, למרות שמלגזות הן אחד הכלים הכי שכיחים בתעשייה לא תמיד רואים את פעולתן בצורה ברורה.

מאת: קידום אתריםנדל"ן11/10/121496 צפיות
שנה לאחר מחאת האוהלים ושלל ההבטחות בתחום הדיור, נראה כי רמות המחירים נשארות גבוהות. הקיפאון של החורף האחרון "נמס" ויש גידול בביקוש ובהיקף העסקאות.

מאת: קידום אתריםניקיון28/08/121522 צפיות
אחד הדברים הכי קשים בעמל הבית הוא ניקוי חלונות לשם כך ישנו מנקה חלונות לבתים פרטיים המתמחה בניקוי חלונות אינטנסיבי.

מאת: קידום אתריםרכב20/08/121119 צפיות
כל רכב דורש בשלב זה או אחר בחייו התערבות של בעלי מקצוע שונים, אם כן אילו בעלי מקצוע הם החשובים ביותר בעולם הרכב?

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173635 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161867 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152168 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152468 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143969 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143531 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144169 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica