חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכסף מת - יחי הברטר החדש, מאז ועד עולם - המולטי ברטר

הכסף מת – יחי המולטי ברטר

ההשפעות של ההתפתחויות הגלובליות של השנים האחרונות וכנראה גם בשנים הבאות, הביאו גםלשינוייםמקומיים, הקטנת מסגרות האשראי, קיטון בביקושים, קושי בביצוע מכירות ללקוחות חדשים, שימור לקוחות ועוד. זה הזמן להשתמש בשיטה הישנה הטובה והבטוחה של הגדלת אפשרויות הצריכה וחסכון בהוצאות – הברטר. אני יודע מה אתה חושב ! הברטר הוא חסר תועלת. אבל האם יתכן שאתה טועה ? לידיעתך חלק משמעותי של הסחר העולמי בסחורות ושירותים מתבצע על בסיס שיטת הברטר הקלאסית. אחת הסיבות היא שבשיטה זו מתבצעת בפועל הגנה של הסוחרים מפני תנודות שערי מטבע. אחת הדוגמאות הידועות היא שחברת פפסי קולה החליפהאת התמורה הכספית בגין הסחורה שסיפקה לרוסיה בוודקה (למעשה עקב עסקה זו נכנסה החברה לתחום האלכוהול), עסקת הברטר הגדולה בעולם התרחשה לפני כשנתיים כאשר סין הסכימה לבנות סכר מים ענקי עבור ממשלת קונגו בתמורה לאספקת חומרי קובלט ובדיל בעסקה שהוערכה בכ 6 מיליארד לירות סטרלינג. ערב הסעודית ןאיראן הסכימו להחליף עם פקיסטאן ותאילנד נפט במזון. גם בישראל פורסמה לאחרונה עסקת ברטר בה חברת שלמה SIXT וחברת פרטנר החליפו מכוניות בתמורה למכשירים סלולרים ודקות אוויר בעסקה של כ 15 מיליון ₪. לאור מקרים כאלו ועוד רבים אחרים הכריז לאחרונה הירחון האמריקאי The Wall Street Journal"שהברטר הינו הכלי החזק והטוב ביותר לשימור כסף וחיזוק איתנותו הפיננסית של כל עסק" העריכו כי אנו נמצאים בתחילת עידן הזהב של הברטר, דווח כי בארה"ב בלבד חלה בשנתיים האחרונות עליה דרמטית של כמות עסקים המשתמשים בשיטת הברטר לקידום המכירות והקטנת ההוצאות, כמו גם ההיקף הממוצע של העסקאות עצמן עלה בשיעור ניכר. בארה"ב בלבד יש כ 600,000 עסקים המשתמשים בברטר לעומת כ 450,000 לפני כשנתיים. ברשימת ה FORTUNE 500 כ 65% מהחברות מבצעות עסקאות בברטר.

למרות דוגמאות אלו ועוד רבות אחרות אשר קורות מידי יום בין חברות בכל רחבי העולם תהה זו מצגת מטעה להכריז שהברטר הוא אמצעי תדיר ומוצלח בין שני צדדים ברוב המקרים הברטר הדו צדדי מסתיים עוד לפני שהתחיל עקב שני מכשלות: לא תמיד יש הסכמה בין הצדדים על שווי השרות או הסחורה המוחלפים ולא תמיד יש לכל צד את מה שהצד השני צריך. על מנת לעקוף בעיות אלו התפתחה שיטה נוספת הברטר רב משתתפים או המולטי ברטר. כעת בעזרת האינטרנט ומחשוב מתקדם אפשר לבצע ברטר בצורה קלה ונגישה הרבה יותר: רשת עסקית של חברים בה כל משתתף מסכים למכור ולרכוש בעזרת סחורות ושירותים: חבר מוכר שירות/מוצר ובתמורה מקבל מטבע וירטואלי בו הוא משתמש על מנת לרכוש שירות/מוצר לו הוא זקוק, הכל ללא שימוש בכסף וללא תלות במי שרכש ממך.

פעילות המולטי ברטר מאפשרת לעסק הקטן והבינוני לבצע רכישות אשר לא היו מתבצעות בלעדיו, עסקים לא היו מוצעים כסף לבצע פעילויות הכרחיות להרחבת פעילותם עקב בעיות בתזרים המזומנים, מגבלות מסגרות אשראי או פשוט חוסר יכולת לשלם מהפעילות הקיימת שלהם עבור צרכים אלו. במולטי ברטר אתה מרחיב את מעגל הלקוחות חדשים שלך, משמר לקוחות קיימים, מגדיל מכירות, מוכר את המלאי האיטי שלך או המלאי המת בערכו המלא, מנצל את המלאי המתכלה שלך ועוד, פעולות אלו יתבצעובעזרת החנות הוירטואלית אותה תקבל מחברת המולטי ברטר (ללא עלות), כל זאת לצד החלפת הוצאת מזומנים בפעילות השוטפת ברכישות במטבע הוירטואלי אותו קיבלת על ידי פעילות המכירה השונות או קו האשראי אותו קיבלת ללא נתינת בטחונות או תשלום ריבית בגינו.

פעילות המולטי ברטר תביא לרווח גבוה משמעותית לעומת פעילותך היום:

פעילותעם מולטי ברטר

פעילותללא מולטי ברטר

דו"חרווח והפסד

1,000,000

1,000,000

הכנסותרגילות

100,000

הכנסותבברטר שקל

1,100,000

1,000,000

סה"כמכירות

540,000

500,000

עלותהמכר

560,000

500,000

רווחגולמי

230,000

230,000

הוצאותקבועות

100,000

200,000

הוצאותמשתנות רגילות

100,000

0

הוצאותמשתנות בברטר

9,000

עמלתברטר

439,000

430,000

סה"כהוצאות

121,000

70,000

רווחתפעולי

73%

גידולברווח

51,000

יתרהבבנק +

הסבר לטבלה: ההנחות בהן השתמשנו הן כי היקף המכירות בברטר יהווה כ 10% מההכנסות ולכן גם היקף ההוצאות בברטר יהיה זהה – 100,000. עלות המכר הינה 50%, עמלת הברטר 4.5%. על פי הדוגמא אנו רואים כי הרווח התפעולי עלה בכ 73% ובחשבון הבנק התווספו עשרות אלפי ₪. בתזרים המזומנים חלה גם תפנית חיובית, בדוגמא השתמשו ב 100,000 ברטר שקל להוצאות שקודם לכן השתמשו בש"ח במקום בברטר שקל. השורה התחתונה ברורה: חייבים להשתמש במולטי ברטר על מנת להיות במקום בו אנו רוצים להיות בו. נאמר על ידי אחד הכלכלנים המובילים בעולם: "אם אתה שואף לשנות את התוצאות העסקיות שלך כדאי שתנקוט בדרכי פעולה חדשות". המולטי ברטר הוא בדיוק שינוי כזה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דויד שפירא

מאת: דויד שפיראעסקים קטנים ובינוניים11/10/11985 צפיות
מהן הדרכים בהן ניתן להשתמש בברטר ומהן הדרכים היצירתיות לשימוש במולטי ברטר. איך מגדילים רווחיות בברטר ומהי הנוסחה המתאימה לכל עסק לחישוב הכדאיות לשימוש במולטי ברטר

מאת: דויד שפיראעסקים קטנים ובינוניים28/08/11970 צפיות
אחת הדרכים המוצלחות והמומלצות כיום היא הצטרפות לרשת עסקית חדשה אשר פועלת על בסיס הברטר, המולטי ברטר. אם אתה חבר במולטי ברטר, יש לך את ההזדמנות למכור ללקוחות חדשים את המוצרים/השירותים או הזמן העודף שלך.

מאת: דויד שפיראעסקים קטנים ובינוניים21/08/11947 צפיות
כיום קיימים פתרונות שונים ומגוונים למסחר ואמצעי קידום לעסקים במדיה החברתית. נשאלת השאלה מהי הדרך הטובה ביותר ? והאם ניתן לקבל תמורה בעבור ההשקעה ? בעולם משתנה ועלויות טכנולוגיות גבוהות אתה זקוק לפתרונות יעילים ומבוססי הצלחה: מולטי ברטר. במאמר זה נסקור מהו ברטר ומהו המולטי ברטר

מאת: דויד שפיראעסקים קטנים ובינוניים20/08/11931 צפיות
סוג זה של עסקאות נראה קל אך הוא מצריך לא מעט: להיות יצירתי, בעל קשרים במקומות הנכונים, בעל ידע, גמישות, סבלנות, לפעמים לקיחת סיכון – אמנם סיכון מחושב אך סיכון, כל אלו יכולים ליצור תשואה מדהימה חלקה במזומן וחלקה בסחורה - בשווי מזומן (אשר גם אותם ניתן להחליף למוצר סחיר אחר או פשוט למכור בהנחה במזומן). במסגרת הרשת העסקית ניתן לבצע פעולות מגוונות אשר יתרמו לפעילות העסקית של כל עסק.

מאת: דויד שפיראעסקים קטנים ובינוניים21/05/111121 צפיות
במאמר זה נסביר את המושגים, פעילות ברטר בעבר, בהווה ובעתיד, מה קורה כיום בעולם במולטי ברטר, למה כדאי לבצע פעילות במולטי ברטר, איך מולטי ברטר עובד, האם משלמים מיסים ?

מאת: דויד שפיראמסחר אלקטרוני20/05/111250 צפיות
במאמר זה אנו סוקרים את הפעילות הישנה חדשה של הברטר, איך מבצעים במאה ה 21 ברטר? ברטר כיום מתבצע באמצעות האינטרנט, מביא לגמישות בקניות שלך, אינך צריך לרכוש ממי שקנה ממך. המולטי ברטר יביא לך מכירות חדשות, לקוחות חוזרים, הגדלת הרווחיות ועוד.

מאת: דויד שפיראעסקים קטנים ובינוניים20/05/111092 צפיות
לברטר יש הרבה מיתוסים במאמר זה ננפץ את המיתוסים הקיימים ונראה איך עושים עסקים בברטר במאה ה 21. מולטי ברטר בו כל אחד מציע את מה שיש לו ורוכש את מה שהוא רוצה.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211338 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211186 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211042 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211215 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201064 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201058 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/20925 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica