חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחירון נדל"ן – כמו לרכב, אבל הפעם לדירות

מאת: רונן בלקיןנדל"ן11/10/20111140 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תמחור הוא לא עניין של מה בכך

אחת הסוגיות הקשות ביותר בתמחור – בין עם תמחור נכס מסוים או תמחור מוצר המוצע למכירה בנכס - היא שמדובר לא פעם בספקולציה הקשורה גם ביכולת למכור את הנכס או המוצר באותו מחיר. כדי לעזור לנו להבין עד כמה מחיר הוא ריאלי עבור מוצר, אנו נעזרים במחירונים, למשל מחירון רכב. מחירון נדל"ן עושה את אותו הדבר, אבל עם נכסי דלא ניידי – קרי, דירות, בתים וכיוצא באלו.

היוועצות במחירון היא כלי ממדרגה ראשונה כדי להבין עד כמה מחיר מסוים בהתייחס לנכס מסוים באזור מסויים הוא ריאלי. כמו עם רכב, גם מחירון נדל"ן איננו חזות פני הכל, ותיתכנה סטיות מן המחירים האמורים במחירון, אולם, באמצעות מחירון נדל"ן נוכל לקבל תמונה מצב כללית על נכסים באזור מסוים, כדי להבין מה טווח המחירים הריאלי המוצע עבור נכס באזור מסוים.

כיום, ישנם לא מעט אתרים המציעים מחירון נדל"ן כזה אשר יאפשר לכם לרשום כתובת, להציע גודל כללי של נכס ולקבל הצעות מחיר של נכסים באזור המסוים שביקשתם. כך מספק לכם מחירון נדל"ן תמונת מצב עדכנית על רמת המחירים באזור מסוים, ולעתים אף יכול לעזור לכם לאתר נכס מסוים. אם תחפשו היטב, תמצאו אתרים המציעים גם כלים אשר יסייעו לכם בניתוח שוק הנדל"ן, יספקו לכם מדריך למשקיע, טיפים להכרת סביבת המגורים ובכלל עצות למחפשי דירה מסוגים שונים.

בעצם, מחירון נדל"ן הוא ניסיון לעשות סטנדרטיזציה של שוק הנדל"ן. במקום שהכל יהיה פתוח לספקולציות ותמרונים המבוססים על "אוויר", מחירון נדל"ן מציע מחיר שמהווה איזשהו רף כללי, אשר על פיו אפשר להבין ולהשוות מחירים של נכסים שונים. מחירון נדל"ן הוא בעיקר אינדיקציה כללית, וסביר מאוד להניח שאם וכאשר תגיעו לשלב המשא ומתן על נכס מסוים, המחיר שיוצע לכם בפועל יהיה שונה, ואף המחיר שיוסכם אליו – שוב, אם וכאשר – יהיו שונים. המחיר אליו תגיעו בסופו של דבר הוא תולדה של המשא ומתן – המוצלח או לא – ביניכם בלבד. בדרך אל המחיר הסופי שתקבעו, אתם יכולים להיעזר בהרבה מאוד כלים למשא ומתן, ואין ספק כי מחירון משכנתא הוא כלי ראשון במעלה לצורך זה.

כיצב פועל מחירון נדל"ן ומה מבטיח לנו את הדיוק?

כל עסקה במקרקעין הנעשית בישראל חייבת ברישום. נוסף על הרישום, חייבים הצדדים לדווח לרשויות על עלות העיסקה ומאפייני הצדדים – כדי שניתן יהיה לחשב את המס אשר צריך לשלם בעבור עסקה מסוימת. על בסיס הדיווח הזה, בדרך כלל, אוספים אתרים המציעים מחירון נדל"ן את הנתונים לפיהם מוצעים המחירים לדירות באיזור מסוים. באתרים מסוימים, כאמור מוצגים גם ניתוחים שונים של המחירים כדי שניתן יהיה לקבל תמונה מהימנה של מחירי הדירות ברחוב / אזור מסוים.

הדיוק מובטח לנו, כיוון שעל הצדדים לדווח אמת ויש להם אינטרס שהמחיר יהיה בדיוק המחיר ששולם, כדי שאף אחד מהצדדים לא ישלם יותר: כך למשל, במכירת דירה חייב המוכר – ברוב המקרים במס מכירה. הקונה מאידך מחויב לא פעם במס רכישה. לאף אחד מהצדדים אין אינטרס בדיווח לא מדויק, אשר עלול לגרום להם להיות חייבים במס גבוה יותר ממה שהם אמורים היו לשלם על פי תנאי העסקה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן בלקין

מאת: רונן בלקיןנדל"ן01/07/12971 צפיות
עושים את הצעד הגדול ומחפשים לרכוש בית? בשעה טובה. זו תהיה כנראה ההשקעה הגדולה ביותר שתעשו בחייכם. את ההחלטה לבטח מלווים חששות גדולים, בדבר העלויות, היכולות הכלכליות, וגובה ההחזרים.

מאת: רונן בלקיןנדל"ן01/07/12926 צפיות
השקעות נדל"ן הולכות ותופסות מקום של כבוד בקרב משקיעים רבים, המגלים את הפוטנציאל הטמון בהשקעה מסוג זה.

מאת: רונן בלקיןמשכנתא28/03/121200 צפיות
משכנתא היא הלוואה לכל דבר ועניין, ההבדל הוא בגודל ההלוואה ומטרתה. הלוואות ניתן לקבל מן הבנקים השונים למטרות רבות ושונות כגון רכישת רכב, חופשה, השקעה, פתיחת עסק וסיבות רבות ומגוונות אחרות.

מאת: רונן בלקיןנדל"ן28/03/122923 צפיות
מחירון דירות הוא מחשבון וירטואלי שמאפשר לבעלי נכסים או למי שמחפש לרכוש דירה לעשות הערכת מחיר. עבור בעלי דירות, מחירון דירות יכול לעשור להחלטי כמה לבקש עבור דירה שרוצים למכור למשל. עבור קונים פוטנציאלים, מחירון דירות יעזור להעריך את גובה המשכנתא שתידרש להם, לבחור את אזורי החיפוש בהתאם להון עצמי קיים ועוד. מה בין הערכת שמאי למחירון דירות?

מאת: רונן בלקיןמשכנתא18/12/11939 צפיות
בבואנו לקחת משכנתא על דירה חדשה, אנו נתקלים במגוון גדול של משכנתאות במסלולים שונים ומשונים. רבים מאיתנו, אשר לא עובדים בבנק כזה או אחר ולחלופין, לא עוסקים בנדל"ן למחייתם, לא מבינים בדיוק את ההבדל בין מסלול משכנתא כזה לבין מסלול אחר. יחד עם זאת, בשל העובדה שהלוואת משכנתא היא הלוואה משמעותית בחיינו, חשוב לנו לבחור מסלול משכנתא אשר יהיה מהיר מן הצד האחד ונוח מבחינה פיננסית מן הצד השני. במאמר זה ננסה להציג מספר מסלולי משכנתא בולטים תוך מתן הסבר קצר על כל מסלול משכנתא.

מאת: רונן בלקיןשיפוצים20/11/111003 צפיות
כשם שאוטו דורש אחזקה, גם בית או נכס אחר דורשים אחזקה. בדרך כלל האחזקה איננה עניין הדורש הוצאות מיוחדות ולרוב זה יסתכם בהוצאות שוטפות של תיקונים, אולם מדי כמה שנים אין מנוס אלא לבצע שיפוץ בנכס; שיפוץ אשר יאפשר לשמור על ערך הנכס ולעתים גם יעלה את האטרקטיביות שלו עבור שוכרים. ככל שמדובר בדירת המגורים שלכם, הרי ששיפוצים יכולים לשפר את רמת החיים שלכם בדירה. ביצוע שיפוצים בדירה צריך להיעשות על ידי קבלן רשום ורציני. אספנו בשבילכם כמה דגשים לגבי שיפוץ דירה ושכירת קבלן שיפוצים מתאים.

מאת: רונן בלקיןנדל"ן20/11/111419 צפיות
כאשר אנחנו בוחרים דירות להשקעה עלינו לשים לב למכלול גדול של פרמטרים. מעניין ללמדו כי דווקא בעת הזאת, כאשר מסתמנת עצירה במתן ההלוואות שניתנות עבור זוגות וכו' הרוכשים דירות לצורך מגורים, מסתמנת עלייה במספר העסקאות שנעשות עבור דירה להשקעה בישראל. מדוע דווקא דירות להשקעה וכיצד כדאי לגשת לעניין רכישת נכס נדל"ן באופן כללי.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222699 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202517 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183250 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183224 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183253 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182595 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182259 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica