חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסלולי משכנתא - מדריך בסיסי

מאת: רונן בלקיןמשכנתא18/12/2011937 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משכנתא צמודה למדד בריבית קבועה

מסלול משכנתא זה, הוא מסלול בו אתם מתחייבים לשלם לבנק בכל חודש סכום מסוים מן ההלוואה שלקחתם, בצירוף ריבית באחוז אותו קבעתם מראש. אחוז הריבית אותו קבעתם לא משתנה במסלול משכנתא זה. יחד עם זאת, הסכום אותו אתם משלמים בכל חודש יכול להשתנות בהתאם לאינפלציה בחודש זה או אחר.

משכנתא צמודה למדד בריבית משתנה

בדומה למסלול הקודם, גם מסלול משכנתא זה תלוי ברמת האינפלציה החודשית. בניגוד למשכנתא צמודה למדד בריבית קבועה, במסלול אחוז הריבית עצמה משתנה. במשכנתא זו אתם מתחילים את תשלום המשכנתא בריבית אותה קבעתם מראש. במהלך הזמן ריבית זו משתנה בהתאם לאחוזים אותם קבעתם מראש. בנקים רבים מציעים במסגרת מסלול משכנתא זה שינויי ריבית אשר תלויים בריבית הממוצעת של המשכנתאות, אשר נקבעת בהסתמך על דו"ח אשר מפורסם פעמיים בחודש ע"י בנק ישראל.

משכנתא צמודה לשער הדולר/אירו

מסלול משכנתא זה כולל משכנתא ששער הריבית שלה נקבע בהתאם לשיעור המטבע הזר אותו בחרתם. בנוסף להצמדה בהתאם למטבע הנבחר, תיצמד למשכנתא זו ריבית אשר בגובה ריבית הליבור, אשר נקבעת באמצעות ממוצע של חמישה בנקים מרכזיים בלונדון. הריבית במשכנתא זו משתנה כל שלושה, שישה או שנים עשר חודשים, בהתאם למספר אשר סוכם. מסלול משכנתא זה מתאים לאלו אשר מרוויחים את רוב כספם במטבע זר.

משכנתא צמודה לריבית פריים

מסלול משכנתא זה קובע את סכום ההחזר בכל חודש בהתאם לריבית הפריים שנקבעת ע"י בנק ישראל. הביטוי ריבית פריים מתייחס לריבית אשר נקבעת על ידי הבנקים בישראל, והיא ריבית החובה הבסיסית. ריבית זו יכולה להשתנות עם הזמן לכאן ולכאן.

אז איך בוחרים?

ארבעת המסלולים הללו מהווים את המסלולים הבסיסיים להלוואת משכנתאות. כשאנו באים להכריע בין מסלול משכנתא כזה או אחר חשוב לזכור שהאפשרויות אשר הוצעו לעיל הן לא האפשריות היחידות שקיימות. בנקים רבים מציעים לצד כל מסלול משכנתא בסיסי, מסלול משכנתא משולב. מסלולי משכנתא משולבים מאפשרים לנו לפקח באופן מסודר יותר על מידת הריבית אשר נשלם בכל חודש ובכך לשלוט במידת מה במידת ההחזר.


כשאנו באים לבחון מסלול משכנתא מבין המסלולים המשולבים אשר מוצעים לנו, חשוב לזכור את המאפיינים הבסיסיים של כל מסלול משכנתא מבין הארבעה אשר הוצגו לעיל. באמצעות מודעות בסיסית בנוגע לטיבו של מסלול בסיסי כזה או אחר, נוכל להכריע בנוגע לאחוזים הרצויים מכל מסלול ומסלול שאנו רוצים במסלול המשכנתא המשולב שלנו. בדרך זו נוכל לוודא שמסלול המשכנתא בו נבחר יהיה הנוח והאפקטיבי ביותר עבורנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן בלקין

מאת: רונן בלקיןנדל"ן01/07/12970 צפיות
עושים את הצעד הגדול ומחפשים לרכוש בית? בשעה טובה. זו תהיה כנראה ההשקעה הגדולה ביותר שתעשו בחייכם. את ההחלטה לבטח מלווים חששות גדולים, בדבר העלויות, היכולות הכלכליות, וגובה ההחזרים.

מאת: רונן בלקיןנדל"ן01/07/12926 צפיות
השקעות נדל"ן הולכות ותופסות מקום של כבוד בקרב משקיעים רבים, המגלים את הפוטנציאל הטמון בהשקעה מסוג זה.

מאת: רונן בלקיןמשכנתא28/03/121198 צפיות
משכנתא היא הלוואה לכל דבר ועניין, ההבדל הוא בגודל ההלוואה ומטרתה. הלוואות ניתן לקבל מן הבנקים השונים למטרות רבות ושונות כגון רכישת רכב, חופשה, השקעה, פתיחת עסק וסיבות רבות ומגוונות אחרות.

מאת: רונן בלקיןנדל"ן28/03/122922 צפיות
מחירון דירות הוא מחשבון וירטואלי שמאפשר לבעלי נכסים או למי שמחפש לרכוש דירה לעשות הערכת מחיר. עבור בעלי דירות, מחירון דירות יכול לעשור להחלטי כמה לבקש עבור דירה שרוצים למכור למשל. עבור קונים פוטנציאלים, מחירון דירות יעזור להעריך את גובה המשכנתא שתידרש להם, לבחור את אזורי החיפוש בהתאם להון עצמי קיים ועוד. מה בין הערכת שמאי למחירון דירות?

מאת: רונן בלקיןשיפוצים20/11/111003 צפיות
כשם שאוטו דורש אחזקה, גם בית או נכס אחר דורשים אחזקה. בדרך כלל האחזקה איננה עניין הדורש הוצאות מיוחדות ולרוב זה יסתכם בהוצאות שוטפות של תיקונים, אולם מדי כמה שנים אין מנוס אלא לבצע שיפוץ בנכס; שיפוץ אשר יאפשר לשמור על ערך הנכס ולעתים גם יעלה את האטרקטיביות שלו עבור שוכרים. ככל שמדובר בדירת המגורים שלכם, הרי ששיפוצים יכולים לשפר את רמת החיים שלכם בדירה. ביצוע שיפוצים בדירה צריך להיעשות על ידי קבלן רשום ורציני. אספנו בשבילכם כמה דגשים לגבי שיפוץ דירה ושכירת קבלן שיפוצים מתאים.

מאת: רונן בלקיןנדל"ן20/11/111419 צפיות
כאשר אנחנו בוחרים דירות להשקעה עלינו לשים לב למכלול גדול של פרמטרים. מעניין ללמדו כי דווקא בעת הזאת, כאשר מסתמנת עצירה במתן ההלוואות שניתנות עבור זוגות וכו' הרוכשים דירות לצורך מגורים, מסתמנת עלייה במספר העסקאות שנעשות עבור דירה להשקעה בישראל. מדוע דווקא דירות להשקעה וכיצד כדאי לגשת לעניין רכישת נכס נדל"ן באופן כללי.

מאת: רונן בלקיןנדל"ן11/10/111140 צפיות
בעקבות העלייה בביקוש להשקעה בנדל"ן החלו לפעול כיום בשוק מחירונים שהם בעצם מחירון נדל"ן – כלומר מחירון העוקב אחר דירות באזורים שונים ובפרמטרים שונים, כדי לתת למתעניין הערכת מחיר כללית לגבי נכס מסוים להשקעה. מחירון נדל"ן יכול לעזור לכם לאתר את הנכס הנכון להשקעה, במקום הנכון ובזמן הנכון. למי שרוצים להשקיע בנדל"ן ולהיות צעד אחד לפני כולם מחירון נדל"ן הוא כלי יעיל.

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222575 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222568 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222545 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222560 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222849 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222887 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222888 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica