חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחירון דירות והערכת שמאי לדירה

מאת: רונן בלקיןנדל"ן28/03/20122922 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מתי נדרשת הערכת שמאי לדירה?

הערכת שמאי לדירה נדרשת כאשר יש צורך להעריך באופן מדויק ככל האפשר את שוויה של דירה או נכסי נדל"ן אחרים. שמאי מקרקעין אוסף את כל האינפורמציה הרלוונטית לנכס ומעריך על פי ידע מקצועי את מחירו נכון ליום ההערכה. ישנם כמה סוגים שונים של הערכות שמאי:

הערכת שמאי לצורכי רכישה/מכירה – כאשר דירה מוצעת למכירה בעלי הדירה יצטרכו כמובן להחליט איזה סכום הם מבקשים עבור הדירה. ברוב המקרים, המוכרים מערכים את שווי הדירה לאומת דירות אחרות באזור ומצב הדירה, לעיתים נעזרים בכלים כגון מחירון דירות מקוון, הערכה של סוכן נדל"ן וכן הלאה. על מנת לדעת בדיוק הרב ביותר כמה שווה הנכס, מוכרים רבים מזמינים הערכת שמאי מקצועי.

הערכת שמאי לצרכי קבלת משכנתא – על מנת לתת משכנתא, כל בנק דורש הערכת שמאי לנכס אותו אנו מעוניינים לקנות. שמאי מטעם הבנק יעריך את הנכם ויקבע את שוויו. אם שווי הנכס על פי הערכתו נמוך מסכום המשכנתא, לרוב, זו לא תאושר על ידי הבנק.

הערכת שמאי לצרכי כינוס נכסים – במקרים בהם דירה או נכס נדל"ני אחר נמכר תחת כינוס נכסים, יש צורך למוכרו במהירות. במקרים אלו, הערכת השמאי מתהייה נמוכה בכ-20 אחוז משווי האמתי של הנכס על מנת לעודד את רכישתו.

מה נלקח בחשבון בעת הערכת שמאי?

שמאי מקצועי לוקח בחשבון פרמטרים ופרטים רבים בטרם הוא מעריך את שוויו של הנכס, אלו כוללים למשל:

ממוצע של חוזים שנחתמו באזור לאחרונה.

מצבו הפיסי של הנכס בהתאם לדו"ח מבקר בנייה

שעבודים על הנכס

גודלו של הנכס

מיקומו של הנכס (אזורי ביקוש או פריפריה)

זכויות בניה בנכס

תכניות פיתוח בקרבת הדירה

מגמות בשוק הנדל"ן

האם ניתן להסתמך על מחירון דירות במקום הערכת שמאי?

מחירון דירות ממוצע לוקח בחשבון מחיר ממוצע של דירות שנמכרו באזור הדירה אותה מעריכים, את השנה בה נבנה הבניין בו קיימת הדירה וכמה פרמטרים נוספים. שמאי מקצועי אשר מבקר בנכס ובוחן היטב את מצבו ואת כל המסמכים הקשורים לנכס יכול מטבע הדברים לתת הערכה מדויקת יותר. מחירון דירות הוא כלי שיכול לתת לנו הערכה טובה אך רחוקה ממדויקת של שווי הנכס שלנו. ניתן להשתמש בו כדי להעריך מחירים של דירות באזורים שונים ולתכנן טוב יותר את החיפוש אחר דירה לרכישה. מחירון דירות כמובן אינו מחליף הערכת שמאי כאשר פונים לבקשת משכנתא או לצרכים רשמיים אחרים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן בלקין

מאת: רונן בלקיןנדל"ן01/07/12970 צפיות
עושים את הצעד הגדול ומחפשים לרכוש בית? בשעה טובה. זו תהיה כנראה ההשקעה הגדולה ביותר שתעשו בחייכם. את ההחלטה לבטח מלווים חששות גדולים, בדבר העלויות, היכולות הכלכליות, וגובה ההחזרים.

מאת: רונן בלקיןנדל"ן01/07/12926 צפיות
השקעות נדל"ן הולכות ותופסות מקום של כבוד בקרב משקיעים רבים, המגלים את הפוטנציאל הטמון בהשקעה מסוג זה.

מאת: רונן בלקיןמשכנתא28/03/121200 צפיות
משכנתא היא הלוואה לכל דבר ועניין, ההבדל הוא בגודל ההלוואה ומטרתה. הלוואות ניתן לקבל מן הבנקים השונים למטרות רבות ושונות כגון רכישת רכב, חופשה, השקעה, פתיחת עסק וסיבות רבות ומגוונות אחרות.

מאת: רונן בלקיןמשכנתא18/12/11939 צפיות
בבואנו לקחת משכנתא על דירה חדשה, אנו נתקלים במגוון גדול של משכנתאות במסלולים שונים ומשונים. רבים מאיתנו, אשר לא עובדים בבנק כזה או אחר ולחלופין, לא עוסקים בנדל"ן למחייתם, לא מבינים בדיוק את ההבדל בין מסלול משכנתא כזה לבין מסלול אחר. יחד עם זאת, בשל העובדה שהלוואת משכנתא היא הלוואה משמעותית בחיינו, חשוב לנו לבחור מסלול משכנתא אשר יהיה מהיר מן הצד האחד ונוח מבחינה פיננסית מן הצד השני. במאמר זה ננסה להציג מספר מסלולי משכנתא בולטים תוך מתן הסבר קצר על כל מסלול משכנתא.

מאת: רונן בלקיןשיפוצים20/11/111003 צפיות
כשם שאוטו דורש אחזקה, גם בית או נכס אחר דורשים אחזקה. בדרך כלל האחזקה איננה עניין הדורש הוצאות מיוחדות ולרוב זה יסתכם בהוצאות שוטפות של תיקונים, אולם מדי כמה שנים אין מנוס אלא לבצע שיפוץ בנכס; שיפוץ אשר יאפשר לשמור על ערך הנכס ולעתים גם יעלה את האטרקטיביות שלו עבור שוכרים. ככל שמדובר בדירת המגורים שלכם, הרי ששיפוצים יכולים לשפר את רמת החיים שלכם בדירה. ביצוע שיפוצים בדירה צריך להיעשות על ידי קבלן רשום ורציני. אספנו בשבילכם כמה דגשים לגבי שיפוץ דירה ושכירת קבלן שיפוצים מתאים.

מאת: רונן בלקיןנדל"ן20/11/111419 צפיות
כאשר אנחנו בוחרים דירות להשקעה עלינו לשים לב למכלול גדול של פרמטרים. מעניין ללמדו כי דווקא בעת הזאת, כאשר מסתמנת עצירה במתן ההלוואות שניתנות עבור זוגות וכו' הרוכשים דירות לצורך מגורים, מסתמנת עלייה במספר העסקאות שנעשות עבור דירה להשקעה בישראל. מדוע דווקא דירות להשקעה וכיצד כדאי לגשת לעניין רכישת נכס נדל"ן באופן כללי.

מאת: רונן בלקיןנדל"ן11/10/111140 צפיות
בעקבות העלייה בביקוש להשקעה בנדל"ן החלו לפעול כיום בשוק מחירונים שהם בעצם מחירון נדל"ן – כלומר מחירון העוקב אחר דירות באזורים שונים ובפרמטרים שונים, כדי לתת למתעניין הערכת מחיר כללית לגבי נכס מסוים להשקעה. מחירון נדל"ן יכול לעזור לכם לאתר את הנכס הנכון להשקעה, במקום הנכון ובזמן הנכון. למי שרוצים להשקיע בנדל"ן ולהיות צעד אחד לפני כולם מחירון נדל"ן הוא כלי יעיל.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222699 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202517 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183250 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183224 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183253 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182595 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182258 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica