חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הלוואת משכנתא – מידע בסיסי על משכנתאות

מאת: רונן בלקיןמשכנתא28/03/20121199 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משכנתא, היא הלוואה לצרכי רכישת דירה או בית. המשכנתא לא מיועדת לצרכים אחרים, הלוואת משכנתא ניתנת על ידי הבנקים רק למטרה זו. ההבדל השני הוא בגובה ההלוואה, מכיוון שמדובר ברכישת בית או דירה, מטבע הדברים, הסכום הדרוש גבוה יותר מסכום הנדרש לצרכים אחרים. בעוד הלוואות "רגילות" מסתכמות באלפי ועד עשרות אלפי שקלים, הלוואת משכנתא מתחילה מאות אלפי שקלים ויכולה להגיע אפילו לכמה מיליוני שקלים.

אילו מסלולי הלוואת משכנתא קיימים?

בשל האופי הייחודי של ההלוואה, היא מתפרסת על פני תקופה ארוכה בין חמש למעל עשרים שנה. מסלולי משכנתאות לוקחים בחשבון שינויים במשק לתקופות ארוכות, עקב כך, המשכנתא תהייה צמודה לריבית משנה או מדדים שונים במשק, למשל:

משכנתא צמודה למדד בריבית קבועה – הלוואת משכנתא מסוג זה כוללת הצמדה של קרן המשכנתא למדד המחירים לצרכן, הריבית היא קבועה ועומדת על בין 5-7 אחוז.

משכנתא צמודה למט"ח – במסלול זה המשכנתא מוצמדת לשער הדולר, היורו או היין ולריבית הליבור.

משכנתא בריבית פריים – במקרה זה, המשכנתא צמודה לריבית הפריים הנקבעת על ידי בנק ישראל מידי חודש בחודשו בתוספת של כ-1.5%.

כמו כן, מפעם לפעם, הבנקים למשכנתאות מציעים מסלולי החזר גמישים וכדאיים מאוד. מסלולים אלו אינם קשורים למסלולי הריבית השונים אלאל מתמקדים באופן ההחזר החודשי. מסלולים אלו הם למשל מסלול בהחזר דחוי בו הלוואים לא מחזירים את המשכנתא אלא לאחר תקופה של שנה, מסלולים עם "חופשות" בהם מאפשרים ללווים לדלג על החזרים לאחר הולדת ילד או חודש אחד בשנה לבחירתם ועוד מסלולים רבים ושונים.

מה התנאים לקבלת משכנתא?

בשל גובה ההלוואה וההחזר ארוך הטווח, משכנתאות הן הלוואות בסיכון די גבוה. הבנקים לא ממהרים להעניק משכנתאות למי שאין בכוחו לעמוד בהחזרים או שאינו בעל יציבות כלכלית. כמו כן, הבנקים לא יעניקו משכנתא הגבוהה מערך הנכס אלא במקרים מאוד מסוימים. הסיבה לכך פשוטה, אם הלווה לא יוכל לעמוד בהחזרי המשכנתא, הבנק יוכל למכור את הנכס – אם הנכס שווה פחות מההלוואה שניתנה הבנק לא יוכל לכסות את ההשקעה.

למרות האמור לעיל, חשוב להבין כי בנקים אכן מעודדים לקיחת משכנתאות והם לא מסרבים להעניק הלוואת משכנתא אלא אם כן הנתונים הפיננסיים של המבקשים לא יציבים לאורך זמן. ככלל, ניתן לומר כי מי שמצבו הפיננסי יציב והוא בעל משרה קבועה יוכל לקבל משכנתא. לכל בנק תנאים שונים במקצת ויתכן שמי לא הצליח לקבל משכנתא במקום אחד יתקבל בזרועות פתוחות במקום אחר. כמובן שאין חובה לקחת משכנתא מהבנק בו מתנהל חשבונכם השוטף כך שבהחלט שווה לחפש מסלולי משכנתא כדאיים בכל הבנקים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן בלקין

מאת: רונן בלקיןנדל"ן01/07/12970 צפיות
עושים את הצעד הגדול ומחפשים לרכוש בית? בשעה טובה. זו תהיה כנראה ההשקעה הגדולה ביותר שתעשו בחייכם. את ההחלטה לבטח מלווים חששות גדולים, בדבר העלויות, היכולות הכלכליות, וגובה ההחזרים.

מאת: רונן בלקיןנדל"ן01/07/12926 צפיות
השקעות נדל"ן הולכות ותופסות מקום של כבוד בקרב משקיעים רבים, המגלים את הפוטנציאל הטמון בהשקעה מסוג זה.

מאת: רונן בלקיןנדל"ן28/03/122922 צפיות
מחירון דירות הוא מחשבון וירטואלי שמאפשר לבעלי נכסים או למי שמחפש לרכוש דירה לעשות הערכת מחיר. עבור בעלי דירות, מחירון דירות יכול לעשור להחלטי כמה לבקש עבור דירה שרוצים למכור למשל. עבור קונים פוטנציאלים, מחירון דירות יעזור להעריך את גובה המשכנתא שתידרש להם, לבחור את אזורי החיפוש בהתאם להון עצמי קיים ועוד. מה בין הערכת שמאי למחירון דירות?

מאת: רונן בלקיןמשכנתא18/12/11939 צפיות
בבואנו לקחת משכנתא על דירה חדשה, אנו נתקלים במגוון גדול של משכנתאות במסלולים שונים ומשונים. רבים מאיתנו, אשר לא עובדים בבנק כזה או אחר ולחלופין, לא עוסקים בנדל"ן למחייתם, לא מבינים בדיוק את ההבדל בין מסלול משכנתא כזה לבין מסלול אחר. יחד עם זאת, בשל העובדה שהלוואת משכנתא היא הלוואה משמעותית בחיינו, חשוב לנו לבחור מסלול משכנתא אשר יהיה מהיר מן הצד האחד ונוח מבחינה פיננסית מן הצד השני. במאמר זה ננסה להציג מספר מסלולי משכנתא בולטים תוך מתן הסבר קצר על כל מסלול משכנתא.

מאת: רונן בלקיןשיפוצים20/11/111003 צפיות
כשם שאוטו דורש אחזקה, גם בית או נכס אחר דורשים אחזקה. בדרך כלל האחזקה איננה עניין הדורש הוצאות מיוחדות ולרוב זה יסתכם בהוצאות שוטפות של תיקונים, אולם מדי כמה שנים אין מנוס אלא לבצע שיפוץ בנכס; שיפוץ אשר יאפשר לשמור על ערך הנכס ולעתים גם יעלה את האטרקטיביות שלו עבור שוכרים. ככל שמדובר בדירת המגורים שלכם, הרי ששיפוצים יכולים לשפר את רמת החיים שלכם בדירה. ביצוע שיפוצים בדירה צריך להיעשות על ידי קבלן רשום ורציני. אספנו בשבילכם כמה דגשים לגבי שיפוץ דירה ושכירת קבלן שיפוצים מתאים.

מאת: רונן בלקיןנדל"ן20/11/111419 צפיות
כאשר אנחנו בוחרים דירות להשקעה עלינו לשים לב למכלול גדול של פרמטרים. מעניין ללמדו כי דווקא בעת הזאת, כאשר מסתמנת עצירה במתן ההלוואות שניתנות עבור זוגות וכו' הרוכשים דירות לצורך מגורים, מסתמנת עלייה במספר העסקאות שנעשות עבור דירה להשקעה בישראל. מדוע דווקא דירות להשקעה וכיצד כדאי לגשת לעניין רכישת נכס נדל"ן באופן כללי.

מאת: רונן בלקיןנדל"ן11/10/111140 צפיות
בעקבות העלייה בביקוש להשקעה בנדל"ן החלו לפעול כיום בשוק מחירונים שהם בעצם מחירון נדל"ן – כלומר מחירון העוקב אחר דירות באזורים שונים ובפרמטרים שונים, כדי לתת למתעניין הערכת מחיר כללית לגבי נכס מסוים להשקעה. מחירון נדל"ן יכול לעזור לכם לאתר את הנכס הנכון להשקעה, במקום הנכון ובזמן הנכון. למי שרוצים להשקיע בנדל"ן ולהיות צעד אחד לפני כולם מחירון נדל"ן הוא כלי יעיל.

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222579 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222573 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222549 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222565 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222855 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222892 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222892 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica