חפש מאמרים:
שלום אורח
06.06.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סליחה כבסיס לאושר ,אריכות ימים וצמיחה ארגונית

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי23/10/2011748 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 מדוע אנו צריכים לסלוח איש לרעהו , ומה נותנת לנו הסליחה מבחינה אישית ומבחינה ארגונית ?                                      

   ודאי קרה לא אחת שמצאתם עצמכם אומרים "סליחה"... שביקשתם את סליחתם של בני הזוג שלכם, של ילדיכם, החבר, הכפיף או הקולגה? חלקנו לא  ממהרים לעשות זאת... אז, מדוע קשה לנו לבקש סליחה? 

אולי, משום שבקשת סליחה פעמים רבות נתפסת כהודאה בחולשה?  אולי, הגאווה, הויתור על המקום הצודק, האגו והחשיבות העצמית מעכבים אותנו ואולי משום שיש פעמים שעל מנת לבקש סליחה עלינו לסלוח לעצמינו.                                                       

  נראה לי שיקל עלינו לבקש סליחה אם נדע עד כמה הסליחה חשובה ותורמת קודם כל לנו עצמנו לא פחות מאשר לזולת.

במחקרים בהם  נבדק  מצב בריאותם של אנשים ביחס לנטייתם לסלוח נמצא שאנשים שצועקים ומפגינים כעס כלפי חוץ בוערים גם מבפנים .לעומת זאת, מסתבר שכאשר אנשים  נמנעים מלבטא את כעסם באופן כלשהו שיבהיר את רגשותיהם, לחץ הדם שלהם יורד.  עוד, התגלה כי לסלחנים מערכת חיסונית חזקה יותר ונטייה פחותה לדיכאון. התברר כי תחושות של כעס ונקמה פוגעות בצורה משמעותית בשביעות הרצון מהחיים כיוון שיש "שם" משהו בלתי פתור. לעומת זאת, סליחה ומחילה משפרים את שביעות הרצון מהחיים.

בתהליך הסליחה עצמו  יש  "שחרור" --היכולת להודות בטעות ולבקש סליחה הופכת אותנו לבשלים, מועצמים וחזקים יותר. הסליחה העמוקה, הכנה,  מאפשרת להרגיע את הכעס הפנימי, להיפטר מהרגשות השליליים ולשחרר את עצמנו ממרירות, ומאשמה - אנחנו מאפשרים לעצמנו להשתחרר מנטל מועקות.

בארגונים המבצעים "הפקת לקחים" כחלק מתהליך השיפור המתמיד שלהם נדרשת סביבה סלחנית המאפשרת עשית טעויות , לקיחת אחראיות והודאה בטעויות אלו.                                                                                                                     ארגון שהתרבות שלו מעודדת הענשה , סגירת חשבונות והטלת סנקציות לא יצליח לשפר את תפקודו. על כן ,חשוב לאפשר את השימוש במילה  "סליחה טעיתי" הן על מנת ליצור סביבה חיובית והן על מנת להשיג את מטרות ויעדי הארגון.                                   

יתרה מזו, לסליחה יש משמעות ותפקיד חשוב בצמיחה הרוחנית והמקצועית שלנו וביצירת קשרים מחודשים : עם בני משפחה,חברים, מנהלים וכפיפים. הסליחה מאפשרת להסיר מחסומים ולפנות מקום  לצמיחה ואהבה.                                                     

 לסיכום, סליחה היא הזדמנות לשינוי- לנוע קדימה ולא להתחפר בעבר!

אם אתם מעוניין לשפר את יכולת הסליחה בארגון שבו אתם עובדים ובמערכת יחסים בינאישיות אנחנו ב Coachvision לשירותך !

בברכה,

אילה פינקוייס. יועצת ארגונית – (פוסט MA) ,מאמנת בכירה וסופרויזורית בינלאומית. בעלת  M.A בניהול ,אוניברסיטת ת"א.בעלת ניסיון רב באימון ארגוני, אישי ועסקי ומנחת סדנאות בארגונים  ומט"י. חונכת עיסקית מטעם התמ"ת.  Master NLP  - בוגרת קורס אימון ו הליכה על גחלים לוהטות-אנתוני רובינס. אשת עסקים ויזמית. בעלת 3 חברות פרטיות. את נסיוני הניהולי רכשתי בתפקידי ניהול מגוונים בחברות בינלאומיות בשני העשורים האחרונים עסקתי בייזום, הקמה וניהול עסקים פרטיים וכן בניהול מו"מ ופעילות עסקית שוטפת, מול דרגים בכירים בשוק הבינלאומי. www.Coachvision.co.il  : coachvision1@gmail.com 

 



תגיות המאמר: אושר, סליחה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילה פינקוייס

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/171933 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי01/09/161024 צפיות
בשבוע שעבר הצגנו בפניכם הוכחות מחקריות כי עובדים מאושרים:  פרודוקטיביים יותר ב-31%  המכירות שלהם גבוהות ב-37%  והיצירתיות שלהם גדולה פי 3 לעומת עובדים לא מאושרים. כמו כן, הצגנו בפניכם 5 תרגילים פשוטים באמצעותם עובדיכם יכולים לפתח את תחושת ה- well-being שלהם ולמקם את עצמם (ואת ארגונכם) בדרך להצלחה. במאמר האחרון שלנו בסדרת המאמרים בנושא "יצירת תרבות אושר ארגוני" בחרנו להציג בפניכם אסטרטגיה נוספת להגברת אושר: רוצים להיות מאושרים יותר ? שנו את היחס שלכם ללחץ.

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי04/08/16814 צפיות
עבור ארגונים, עובדים מאושרים משמעותם תוצאות טובות יותר בשורה התחתונה! אז, איך יוצרים עובדים מאושרים? בסדרת המאמרים הבאה נציג בפניכם 3 דרכים פשוטות ליצירת עובדים מאושרים אשר יגדילו את הרווחים. השבוע: הגברת תמיכה חברתית.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/161635 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי25/02/162376 צפיות
אם אתה אדם מן השורה, כמו רוב האנשים, שלא פיתח אסטרטגיה מתי הוא הזמן הטוב ביותר כדי להתמודד עם כל משימה . הנה התשובה לשאלה למה אתה צריך!

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי14/02/16744 צפיות
אם חשבתם שהיותנו מחוברים כל הזמן לסמארטפון מביא תועלת, חשבו שנית. ההשלכה הגדולה ביותר של המהירות החדשה שלנו היא ההשפעה על חיינו, ויותר מכך על מוחנו. להלן כמה דרכים שיאפשרו לכם לשמור על מוח בריא ופרודוקטיבי בעבודה. הצעצועים החדשים המהירים של היום, הסמארטפונים והטאבלטים , עוזרים לאנשים לעבוד מתי, היכן ואיך שהם רוצים. נרגשים מן החירות שזה עתה זכו, אנשים נשארים מחוברים 24/7 , ועובדים מהר ככל האפשר.

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי14/02/16847 צפיות
אף התערבות טכנית לא תספק, אלא אם כן אנחנו מוכנים לעבוד על עצמנו. רגשות הם בלב הדינמיקה הזאת, ההתרגשות והחרדה הנוצרות על ידי מידע חדש הם הדלק שמניע אותנו לקטוע את עצמנו שוב ושוב, וכל שינוי שאנו מבקשים לעשות יהיה תלוי ביכולת שלנו לגשת, להבין ולמנף רגשות אלה ולא להיות מונעים על ידם באימפולסיביות. אין מרשם פשוט לניהול רגש, אבל יש צעדים שאנו יכולים לנקוט : פעילות גופנית סדירה ושינה מספקת הן קריטיות. הרהורים על החוויות שלנו דרך כתיבה ביומן או אימון אישי או קבוצתי יכול לעזור לנו להבין את התגובות הרגשיו

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/19761 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/172816 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/172857 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/173149 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/161739 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/162051 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/161635 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica