חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"הלם תרבות" ו- relocation

מאת: תלמה מאסטרואימון אישי02/11/20111068 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחקרים מראים שישנה חשיבות רבה להכנת המוצב ומשפחתו לקראת היציאה לרילוקיישן. הסיבות העיקריות שבגללם מוצבים אינם מצליחים בתפקידם קשורות לחוסר יכולתם לבצע התאמות לסביבה הזרה ולפיתוח "הלם תרבות"(McCaughy & Bruning, 2005)

מוצבים ובני משפחותיהם עלולים לסבול מסימפטומים הקשורים ל"הלם התרבות" וביניהם: חוסר אונים, בדידות, תחושת זרות,  פחדים, בלבול, עצבנות, דיכאון, עוינות, געגועים הביתה, חוסר מוטיבציה ועוד.

ההתמודדות עם "הלם התרבות" מאופיינת על ידי מספר שלבים עוקבים (אורנוי, 2009): תחילה ישנה סקרנות והתרגשות לקראת ההגעה לארץ הזרה. השלב הבא הוא תחילתו של ההלם שמאופיין בתחושה של הצפה ב"ים של גירויים" שכוללים גירויים חושיים כגון ריחות, טעמים ומראות, וכן התמודדות עם התובענות של החברה המארחת במנהגיה וציפיותיה. ישנה תחושה של בלבול ואובדן כיוון שעד מהרה מביא לכעס ועוינות כלפי התרבות החדשה. טיפול נכון בשלב הזה יכול להוביל לתחילתה של אינטגרציה וקבלה והגברת היכולת לתפקד בתרבות החדשה. עם ההתבססות בתרבות החדשה ישנה התארגנות פנימית לקראת מצב של שיווי משקל והכלה הן של התרבות החדשה והן של התרבות מבית (Ashamalla & Crocitto, 1997)

הסתגלות מהירה לסביבה החדשה היא תנאי הכרחי למוצב ולבני משפחתו. חוסר הסתגלות מביא לירידה ביכולת הפרטית לבצע משימות ולהתפתחות של מתחים בתוך התא המשפחתי.

על הארגונים השולחים מוטל למתן את משך ועוצמת "הלם התרבות" וזאת ע"י הכנה מוקדמת של המוצב ושל בני משפחתו. יש ללמד נושאים הקשורים לתרבות של הארץ אליה הוצבו וכן להבין ולתגבר את היכולות (Crocitto, 2005).  ברוב המשפחות שיוצאות לשליחות, המוצב מודע לתפקיד אותו הוא עתיד למלא וההתמודדות העיקרית שלו היא עם לימוד והכרה של הקודים התרבותיים במקום החדש. לעומתו, בן/בת הזוג צריכים למעשה "לברוא את עצמם מחדש" בארץ הזרה וזאת תחת אותם קשיים של המוצב ועוד. ברוב המקרים בני הזוג עזבו מקום עבודה, מערכת תמיכה משפחתית וחברתית ונדרשים לתפקד במתן תמיכה לבני המשפחה ולעיתים מוצאים שחייהם למעשה רוקנו מתוכן.

הכשרה לקראת היציאה לשליחות של המוצב ושל בן/בת זוגו מקלה על תהליך ההסתגלות, מצמצמת את "הלם התרבות", מעלה את כישורי ההתמודדות של המוצב ושל בני משפחתו, משפרת את שביעות רצונם ובכך משפיעה לחיוב על סיכויי ההצלחה של השליחות. הכנה פרטנית של בן/בת הזוג תאפשר לו לגלות את החוזקות שלו ולבחון את הגורמים המעכבים אותו. הבנה זו, תוך כדי ההכנה התרבותית עשויה לאפשר לבן/בת הזוג להגדיר את יעדיהם האישיים מהשליחות ולבצע אותם הלכה למעשה ובכך להפוך את השליחות ליותר משמעותית ואף להשפיע בעקיפים לחיוב על המוצב ועל סיכויי הצלחתו.

אורנוי, חנה, דברים שרואים משם לא רואים מכאן – מסע ה-relocation -נסיעה לשליחות לתרבות זרה, הוצאת רימונים 2009.

Ashamalla, M.H. & Crocitto, M.M.(1997) Easy entry and beyond: preparing expatriates and patriates for foreign assignment success. International Journal of Commerce and Management, 7(2): 106-114.

Crocitto, M.M. et al (2005) Global mentoring as a means of career development and knowledge creation: A learning-based framework and agenda for future research. Career Development  International. 10(6/7), 522-535.

McCaughey, D. &Bruning, N.W. (2005) Enhancing opportunities for expatriate job satisfaction: HR strategies for foreign assignment success. HR Human Resource Planning.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נכתב על ידי תלמה מאסטרו, בעלת חברת איפשור.

אפשור היא שיטת אימון ייחודית המיועדת לאנשים הנמצאים במצבי מעבר ושינוי בחיים. השיטה מסייעת לאנשים הניצבים בצמתים אישיים ומקצועיים בחייהם להתמודד עם חוסר הוודאות שבשינוי ולהפוך אותו למקור לצמיחה ושיפור.

http://www.ifshur.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תלמה מאסטרו

מאת: תלמה מאסטרואימון אישי24/12/111204 צפיות
הוצע לכם לעשות רילוקיישן ולעבור עם המשפחה לחו"ל. ההצעה מפתה, האתגר גדול אך כדאי לעצור ולתת את הדעת על בן או בת הזוג. האם הם ישתלבו שם? האם הם צריכים לעזוב מקום עבודה, מסלול קידום? מה הם יעשו בחו"ל? איך תסתדרו ללא הסיוע של המשפחה המורחבת והחברים בארץ?

מאת: תלמה מאסטרואימון אישי02/11/111564 צפיות
היציאה לפנסיה היא שינויי משמעותי בחיים. חלק לא מבוטל מהזהות העצמית הושקע במשך שנים בעבודה שכללה סדר יום מסוים, מפגש עם עמיתים, עניין, מעמד ועוד. יום בהיר אחד כל זה מסתיים. זהו שינוי דרמתי שיכול להיתפס כמעבר מעשיה לחוסר מעש או כהזדמנות לצמיחה.

מאת: תלמה מאסטרואימון לאיכות חיים02/11/111272 צפיות
מחקרים מראים שישנה חשיבות רבה להכנת המוצב ומשפחתו לקראת היציאה לרילוקיישן. הסיבות העיקריות שבגללם מוצבים אינם מצליחים בתפקידם קשורות לחוסר יכולתם לבצע התאמות לסביבה הזרה ולפיתוח "הלם תרבות" (McCaughy & Bruning, 2005)

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213625 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205256 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193108 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192943 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193008 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174129 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173533 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica