חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לוגו תדמית ומיתוג - קצת סדר בבלאגן

מאת: חגית אמיתיעיצוב גרפי09/11/20111686 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טוב, אז לא פעם ולא פעמיים בוודאי נתקלתם במושגים: לוגו, תדמית, מיתוג.

עיצוב לוגו,עיצוב תדמית, מיתוג

אלוהם מושגים המשוייכים לעולם העיצוב והעסקים, כיום כל חברה או עסק קטןכגדול, צריך בראשונה סמל שיגרום לקהל הרחב לזהות את החברה, התהליך מתחילבין השאר מבחירת השם לחברה/עסק וממשיך בהעברת השם למעצב שייעצב את השםוייצור זיהוי ויזואלי לחברה במוצרים שונים ומגוונים.

לכל התהליך הזה יש שמות שונים כמו: עיצוב לוגו, עיצוב תדמית, עיצוב מותג אז מה זה לוגו? מה תדמית? ומה זה מיתוג? החלטתילעשות סדר בבלאגן, ולהבהיר אחת ולתמיד מי זה מי ומה זה מה...לאחר הסדרבמושגים הללו אצייד אתכם במחסן של עצות כיצד להגיע מוכנים למעצב הלוגושלכם. אבל נתחיל נקודה נקודה.

אז מאיפה הכול מתחיל?
הכול מתחיל עוד מהמושג סימן - ציון האלמנט אליו הוא קשור, קיצורים, ראשי תיבות ותיאורים חסרי משמעותבפני עצמם שעל ידי שימוש נפוץ מקבלים משמעות. לדוגמא: או"ם, מע"מ וכו'.

חשוב להבין מהו מושג : סמל לפני שניגשים להסביר על מהות הלוגו.

ביוונית סימבול=סימן,סימבול= סמל, תיאור מושג, רגש או רעיון מופשט ע"י חוש, ע"י מילים, צליל, או ציור.
אני תמיד נזכרת בדוגמא שבה אנשי המערות עוד לפני שהיה ברשותם כלי השפהוהדיבור, תקשרו ע"י ציור סמלים על קירות המערות, הם ציירו סמלים של פריון,צייד ועוד, אלו ייצגו רגשות, תחושות ורצונות כדרך להביע מה שלא ידעו להביעדרך מילים.

מהו סמל?

עיצוב סמל

סמל הוא שם או תמונה של מושג או רעיון,בעלי משמעות ברורה ומיידית. חלק מן הרעיונות נחבאים בסמל ומתגלים לנובצורה של רמזים, או קונטציות המורכבות ומתגבשות בין השאר בהקשר תרבותי,הסמל עוזר לייצג את מה שלא ניתן לתפוס בחושים שלנו.

ממה הסמל מורכב?

הסמל מורכב מ: צורה, תוכן וצבע.

תוכן -בעיניי התוכן משמעותו הרעיון- בסמל הרעיון הוא כמעט הכול, מכיוון שהסמלבראשונה פונה לקהל וכשהקהל מסתכל בסמל עליו ישר להבין ולזכור את שראה, ככלשהרעיון יהיה החלטי, מחודד ומתומצת כך הוא יעבוד טוב יותר.

ולכאן סוגיית הצורה נכנסתלפעולה- בכדי שסמל יעבוד בצורה טובה עליו להיות: בולט, מזוקק, לא מקושקש,ייחודי, מלוטש ומסונן מעודף: דימויים, מלל, מידע. עליו להיות מעוצב בקונקי.


הצבע- גם הוא צלע חשובה בשלישייההמרכיבה את הסמל, על הצבע בסמל להיות מכוון מטרה לרעיון, עליו להביע אתהרעיון של הסמל, יש לזכור כי לצבע יש משמעויות שונות בהקשר של תרבויותובהקשר של סמליות כל צבע מייצג תחושות ורגשות שונים שמועברים על ידי הצבעויש להכיר את חלקן.

מהו לוגו?

עיצוב לוגו
ייצוג חברה/עסק ע"י סמל

עם השימוש בסמל, נוצר תהליך זיהוי בו הקהל מפענח את המסר בסמל ואילו זה משוייך לחברה/עסק אצל הצופה.

מהי תדמית?

עיצוב תדמית

מעטפה עיצובית זהה וייחודית

המאופיינתע"י הלוגו וערכיו (ערכי: צבעוניות,הירראכיה, קומפוזיציה, טיפוגרפיה וכו'),התדמית היא כל החלקים הוויזואליים השונים ביניהם השיווקיים והפרסומיים אשרמעוצבים בעקביות בשפה גראפית זהה.


מהו מיתוג?
מיתוג

החלק השלם

המכלול העיצובי שמעורר אצל הצרכן תפיסה ייחודית, תחושות ורגשות בנוגע למוצר או לחברה.


אם כך בכמה מילים פשוטות ניתן להבין שהתהליך לעיצוב ומיתוג החברה שלךמתחיל בעיצוב לוגו, שהוא המשימה הראשונה שלך כאשר אתה מקים עסק או חברה,לאחר מכן עליך לתת למעצב הגרפי שלך לבנות עבורך מערכת מוצרים עיצובייםשמדברים באותה שפה גרפית כמו הלוגו, כזו היודעת ליצור מעטפה אחידה וזההויחד עם זאת מקורית, עקבית ומפתיעה, בעיצוב תדמית החשיבות העיקרית היאיישום והכלת התדמית על *מדיומים שונים תוך שימוש בנראות אחידה.
*מדיומים שונים :
לוגו, ניירת (ניירת משרדית, כרטיס ביקור, מעטפה, חשבונית, חתימה אלקטרונית) ,
מוצרי הפצה ושיווק (פליירים, פולדרים, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות), 
מוצרים ואריזות,
עיצוב סביבה ופנים,
תקשורת שיווקית (רדיו, וידאו, טלויזיה)


הצעד הבא בתהליך הוא: פעילויות שיווק וקידום התדמית, הכוללת בטווח זמןכזה או אחר יצירת מיתוג, כשהמיתוג הוא בעצם אותה תפיסה ותחושה של הצרכןלמוצריך. 

והצעד האחרון בתהליך עיצוב תדמית לעסק שלך הוא לפנות אלינו, במידה ואתה רוצה עיצוב לוגו ועיצוב תדמית למדיומים השונים אז הצץ בחבילות העיצוב השונות שאנו מציעים לעסקים קטנים/גדולים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חגית אמיתי

מאת: חגית אמיתיעיצוב08/03/121278 צפיות
במאמר זה התמקדתי באספקטים והצעדים הדרושים ללקוח לקחת את חידוש הלוגו של העסק שלו כפרוייקט חשוב וכהזדמנות למנף את העסק שלו ולקדמו! במאמר הצגתי את ההתלבטויותיו של הלקוח, הסיבות לשיפור לוגו קיים, במה צעד זה כרוך ומהם השלבים מצד המעצב של חידוש הלוגו ומיתוג העסק מחדש. מאת: חגית אמיתי ♥ www.grafficted.com ♥ מתמחה בעיצוב לדפוס ולאינטרנט: ♥ עיצוב לוגו ♥ עיצוב תדמית ♥מיתוג עסקים ♥עיצוב אתרים ♥ עיצוב לרשתות חברתיות ♥ עיצוב קטלוגים ♥ עיצוב סרטוני תדמית ♥ עיצוב מצגות ועוד...

מאת: חגית אמיתיייעוץ עסקי06/08/111378 צפיות
מצגת היא פרוייקט עיצובי לכל דבר, מצגת לעיתים לא נתפסת כמוצר עיצובי לכל דבר וחבל שכך משום שההפך הוא הנכון. מצגת היא לפני הכל פרוייקט מעוצב וכך יש להתייחס אליו במאמר זה תוכלו למצוא דרכים חדשות להתייחס למצגת שלכם תגלו שיטות וסודות על תהליך עיצוב ובניית מצגת מוצלחת. grafficted - גרפיקטד- עיצוב ממכר

מאת: חגית אמיתיעיצוב גרפי14/05/111461 צפיות
מהו קטלוג למי ולמה זה טוב? קטלוג מגיע מן המילה קיטלוג - מיון וחלוקה למחלקות ונושאים. קטלוג הוא קיבוץ של נושאים יחד בתחומים שונים, הקטלוג משמש כמאגר מידע, הקטלוג מיועד לפרסום קידום ושיווק המוצרים, הוא מציג נתונים אודות מוצר או שירות ומרכז ידע חשוב עליהם מעין מפרט מדוייק שלהם. ישנם קטלוגים שמיועדים להזמנת המוצר המתואר בקטלוג, מעין מידע אודות הפריטים ונתונים טכניים.

מאת: חגית אמיתיעיצוב גרפי14/05/111365 צפיות
למצגת יש תפקיד חשוב, ישנם אנשים התופסים את עיצוב המצגת כדבר שניתן להתמודד עימו ללא עזרה מקצועית, או הכשרה. זוהי מחשבה מוטעית. מכיוון שמעבר לבניית המצגת בפאור פוינט כפי שכולנו יודעים, ישנם חוקים ודרכים לבנייה ועיצוב מצגת שאנשים שלא קיבלו הכשרה לעיצוב - לא יודעים. אף אם מדובר במצגת פאור פוינט לכאורה בלבד, רצוי שתשקיעו ותקדישו: זמן,מחשבה ויצירתיות.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב גרפי

מאת: בנימין קלינגרעיצוב גרפי21/06/213687 צפיות
רישוי זמין וכל מה שצריך לדעת בכדי להגיש בקשה להיתר בניה ! כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי03/04/162306 צפיות
בעוד רבים נוטים להאמין שהחלפת הלוגו או יצירתו של לוגו חדש (אם לא היה כזה קודם) יחד עם שינוי צבע או אלמנט גרפי, זהו שם קוד למיתוג.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162026 צפיות
עיצוב לוגו מדויק וטוב דורש התייחסות למספר גורמים עיקריים, אבל נדמה שאחד המרכזיים שבהם (אם לא המרכזי ביותר) הוא גורם הצבע.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162401 צפיות
כל ארגון ועסק בישראל, קטן או גדול, אשר שואף לפרסם את עצמו כדי להגיע לקהל יעד רחב ככל האפשר ולהגדיל את מחזור המכירות שלו, זקוק לפרסום. כאשר התקציב מאפשר זאת והארגון מוכן לכך, משרד פרסום הוא בהחלט דרך טובה לקדם את מטרותיו השיווקיות של העסק.

מאת: רונית בילרעיצוב גרפי24/02/161971 צפיות
כל עסק צריך לוגו, עסקים גדולים וקטנים כאחד!

סלוגן-דוגמאות

לעיצוב לוגו חשיבות רבה בתהליך המיתוג

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica