חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי משכנתא הפוכה ?

מאת: מיכאל רומנסקימשכנתא14/11/2011825 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המילה משכנתא מעוררת בדרך כלל אסוציאציה מיידית של זוג צעיר היוצא לדרכו המשותפת בהתרגשות ובגיל ובקבלת עול ההלוואה מטילת האימה  מכל-  הלא היא המשכנתא. אולם עולם המשכנתאות יכול להציע הלוואות בעלות יתרונות ניכרים גם עבור אלה שאצלם הגיל הוא אחר - גיל הזהב.

משכנתא הפוכה, מיועדת לבני 60 פלוס המעוניינים להעמיד את הדירה שברשותם כערבון לבנק ולקבל תמורתה הלוואה בתנאים נוחים ולטווח ארוך.  כך, מהווה הדירה את הביטחון לו זקוק הבנק בכדי להלוות לכם כסף ולכן הוא, הבנק, אינו דורש מכם דבר פרט לערובה זו. בגילאים בו רבים יוצאים לפנסיה ולא יכולים להוכיח לבנק יכולת השתכרות או החזר בגובה הנדרש, מהווה הדבר יתרון של ממש. בדרך-כלל, מעמיד לרשות הלווים סכום בגובה של עד 50% מהערך הכולל של הנכס.

משכנתא הפוכה - למה זה טוב, וההפך...

בימים של קריאות חוזרות ונשנות לצדק חברתית ובמציאות כלכלית לא פשוטה, מוצאים עצמם קשישים רבים חיים בדירה מרווחת ויקרה אותה רכשו במיטב כספם, אבל מתקשים לצלוח את היומיום הפיננסי. קבלת הלוואה מהבנק תמורת דירה זו מאפשרת העלאת רמת החיים ומעניקה את האפשרות להתמודד עם יוקר המחייה הגדל ונוגס בתקציב. היתרונות בפתרון זה הם משמעותיים עבור אוכלוסיה זו:

  • אין צורך בערבים, בטחונות נוספים או הוכחת כושר החזר
  • ניתן להחזיר את ההלוואה בכל עת. אין צורך לקבוע נקודות יציאה ואין קנסות על פירעון מוקדם

אבל, וזאת חשוב לדעת, האליה השמנמנה שמציעה המשכנתה ההפוכה טומנת בחובה מספר קוצים, שבתנאים מסוימים עלולים להיות דוקרים מאד ולהפוך אותה לפתרון לא כדאי:

  • העלויות הכרוכות בפתיחת תיק המשכנתא וניהולו הן גבוהות יחסית וכוללות תשלום לשמאי על הערכת הנכס, שכר טרחת עורך דין שינהל את העסקה, עלות פתיחת תיק ובמקרים מסוימים נגבים גם דמי ניהול תיק.
  • העלויות הכרוכות בנטילת המשכנתא ההפוכה הופכות אותה ללא משתלמת אם היא נלקחת לתקופה קצרה. אם הלווים מתכננים למכור או לעזוב את הבית כעבור שנים מספר - כדאי ומומלץ לשקול פתרונות מימון אחרים.

כמו בכל מקרה בו נשקלת האפשרות לקחת משכנתא, ובפרט כאשר מדובר במשכנתא הפוכה, מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ אצל גורמים מהימנים ומקצועיים, דוגמת החברה לייעוץ משכנתאות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי

מאת: מיכאל רומנסקירכב30/06/144856 צפיות
אחת למספר שנים, זה קורה. דגם משמעותי של אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם יוצא לשוק, ומציע שורה ארוכה של חודשים שמאפשרים לו להתבלט בו. כזה בדיוק הוא המקרה של דגם אאוטלנדר phev, מבית מיצובישי, אשר נכנס לקטגורייה של כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנטענים. כפי שתראו מיד, מדובר ברכב יעיל, חסכוני, בטיחותי ומאובזר לעילא ולעילא.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144844 צפיות
קבלו את מיצובישי אאוטלנדר phev החדשנית. המכונית, שמגיעה אלינו ומצטרפת אל מכוניות הדור החדש שקשה להתעלם מהן, היא מכונית מיוחדת במינה. מיצובישי זו, שנחשבת למכונית פורצת דרך, מציעה לנו עיצוב מיוחד במינו וגם לא מעט פינוקים, הלוקחים בה חלק.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147853 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיהלוואות29/06/144890 צפיות
בנק ירושלים הוא אחד הותיקים בישראל, שעה שהוא פועל החל מ-1963. במהלך השנים, הוא עבר לא מעט תמורות: ב-1998, הפך ברישיונו של בנק ישראל לבנק מסחרי, אשר בין תחומי ההתמחות שלו ניתן למנות נדל''ן, שוק ההון ובנקאות בין לאומית. כעת, משיק הבנק שירות חדש, שמתאים כמו כפפה ליד למאפיינים של העת הנוכחית. המדובר הוא בשירות המאפשר ללקוחות כל הבנקים לקבל דרך בנק ירושלים הלוואות, בסכומים גבוהים, בהליך פשוט המבוצע דרך האינטרנט.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144896 צפיות
יצרנית הרכב יונדאי, המוכרת היטב לצרכני הרכב בישראל, מספקת מזה שנים ארוכות מבחר כלי רכב חסכוניים ויעילים. לאחר לא מעט שנים שבהן התרחק הנהג הישראלי מכלי רכב קטנים וקומפקטיים, הרי שכיום המצב שונה למדי.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144985 צפיות
חברות הרכבים מעמידות לרשותנו כיום שלל של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אפשר למצוא רכבי שטח איכותיים, מכוניות משפחתיות טובות וגם מכוניות מיני נפלאות, הנחשבות לפופולאריות. בחברת יונדאי, אחת החברות המובילות בשוק כיום, מוצעות לכם שתי מכוניות טובות, מכוניות מיני משוכללות, המשלבות במסגרתן את כל מה שצריך להיות במכוניות. בין אם זו יונדאי i10 או אולי יונדאי i20, מדובר במענה מצוין לצרכים שונים. מה מאפיין כל אחת ממכוניות אלו? על כך, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח דירה27/06/148401 צפיות
מבין שלל הביטוחים, שאותם מציעות לנו חברות הביטוח, ישנו ביטוח דירה. ביטוח זה, הכולל במסגרתו, שני ביטוחים שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, מוצע בטווח רחב של מחירים, הנקבעים בהתאם לפרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, הנה, לפניכם, פרטים חשובים ומידע שיעזור לכם בבחירה.

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222584 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222578 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222553 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222572 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222860 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222897 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222899 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica