חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך משתחררים מדיכאון מוצ"ש לקראת שבוע עבודה חדש

הבעיהיום שישי מגיע, מפלט מתוך השבוע האינטנסיבי. פסק זמן, אוויר חדש, אפשר לנשום. את ניצני האווירה הזו אנו כבר חשים  חמישי בערב- התרגשות קלה לקראת מנוחת השבת ולפעמים אף לקראת אירועים מרגשים, מסיבות בילויים ובאופן כללי הפתעות חדשות.אנו בונים את האווירה הזו ושוקעים לתוך תחושת החופש, היא ממלאת אותנו ומפיחה בנו חיים חדשים ביום ששי שנושאים אותנו ליום שבת. בבוקר אנו ממריאים, בצהריים נוסקים ובערב מתרסקים. משהו מעכיר את האווירה -רוחות יום ראשון מתחילות לנשב ומביאות איתן את תחילתו של שבוע עבודה חדש. לעיתים ההרגשה מעייפת, תחושות של התמודדות; הנה התפוגגה לה החופשה- חוזרים למכרות הפחם-המעבר משבת לראשון  זה כמו התנגשות חזיתית בין שתי רכבות המונעות מאנרגיה שונה. איך מונעים זאת?
הפתרוןהתחושה הזו נובעת בעיקר מאי רצוננו לקבל את המחזוריות המאפיינת את הקיום שלנו.(שאגב, נמצאת ברבדים שונים בחיינו) אנו נמצאים במקום אחד שטוב לנו ומדחיקים את השאר, כאילו השאר הוא לא חלק מהחיים. לעיתים אנו מסמנים אותו כמקום  הפחות טוב. הפתרון נעוץ במודעות. כאשר אווירת יום ראשון מתחילה לזמזם לנו אל לנו לדחוק אותה הצידה , כבן החורג והבלתי רצוי. עלינו לעצור שניה ולדמיין מה יש לנו לעשות בשבוע הבא עלינו לטובה. מהם המשימות שאנו ניצבים מולם. מהיא העשייה שמחכה לי מחר, לראות אותה בעניי רוחי ולאחר מכן להניח אותה בצד. כך נוכל להמשיך להנות מהשבת עד הקצה. המחשבות הללו שנתנו להם ביטוי, הן כמו ילד קטן שמושך בשמלה של אמא כשהוא רוצה את תשומת לבה, את הסוכריה שמגיעה לו. ברגע שניתן לו אותה הוא יניח לנו. עד הפעם הבאה.
התוצאה תחושה של שחרור ושל שליטה לגבי מה שהולך לקרות לי השבוע. מתוך התחשוה של השליטה יבוא גם הביטחון להנות עכשיו ממוצאי השבת. אם נתרגל זאת בקביעות נהפוך זאת להרגל ואף נהייה אפקטיבים יותר במהלך השבוע. במקום להגיב אנו נהייה יוזמים, פרואקטיבים. אנו נדע לקראת מה אנו הולכים בעניים פקוחות ונוכל להגשים את התוכניות שלנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלי ישראלוב, מאמן אישי לתוצאות. מנחה יחידים וקבוצות למציאות מתקדמת

לקבלת טיפים,מאמרים ותרגילים לאימון עצמי הרשם :

www.progressive-reality.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ישראלוב

מאת: אלי ישראלובאימון אישי - כללי08/12/111022 צפיות
הגשמה עצמית הפך ביטוי שגור, שחוק ,סוג של קלישאה. נוזלת מן הפה ומטפטפת על הרצפה, לא נספגת. מכיוון שכך, אנשים שוכחים להביט פנימה לתוכה ולהבין את המשמעות האמיתית שלה. אנו חושבים רק על הגשמה עצמית במונחים של חזון , של מטרה רחוקת טווח, של הדרך שלנו אל הייעוד. אך הגשמה עצמית זו חוויה שאיננה מצויה שם רחוק מעבר לשקיעה, היא צריכה להיות כאן ועכשיו , היא הדלק שיניע אותנו קדימה לעבר אותו ייעוד נכסף, היא התחושה שעשינו את זה , היא הסיפוק שגורם לנו לרצות לחיות עוד ועוד.

מאת: אלי ישראלובאימון אישי08/12/11853 צפיות
לכל אדם שיטה בה הוא פועל, השיטה היא סט ההרגלים והתכונות שלו המנהלות אותו באופן אוטומאטי. בדרך כלל לא מודע האדם לשיטה שלו. חשיפה של חלקים ממנה והטמעת הרגלים חדשים יכולים לעשות פלאים לתוצאות חייו. גם ההצלחה היא חלק מן השיטה שמפעילה אותנו, הצלחה היא סוג של הרגל- בדיוק כמו הכישלון.

מאת: אלי ישראלובאימון אישי - כללי04/12/11997 צפיות
המאמר מתאר את השיטה בה המנגנון האנושי פועל. הבנה נכונה של השיטה יביא להעלאת רמת האפקטיביות האישית ופריצת דרך לעולם של מציאות מתקדמת.

מאת: אלי ישראלובאימון אישי - כללי17/11/111035 צפיות
ישנם פעמים שאנו מרגישים נפלא. הביטחון שלנו פועם בחוזקה, אנו רואים את המציאות באופן בהיר, מלאי מוטיבציה ומתכננים תוכניות לטווח ארוך. כל האפשרויות פרוסות לפנינו ואנו משוכנעים שיש לנו כוחות לחדור כל קיר או חומה שתקרה בדרכנו. אך לפעמים המצב הזה מתפנצ'ר וכבלון מצומק אנו מתפקדים בשדה האפרורי של החיים. איך אנו שומרים את עצמנו בתוך התחושה יוצאת הדופן הזו, שדה האפשרויות הבלתי מוגבלות?

מאת: אלי ישראלובאימון לקריירה17/11/111282 צפיות
לא פעם אנו מרגישים לא מוערכים, עשינו עבודה מסויימת, השקענו התאמצנו ואנו זוכים למבטים אדישים ולעיתים אף מזלזלים. לעיתים חוסר ההערכה אינו ממוקד אלא כללי. אנו מרגשים שקופים ונלקחים כמובן מאליו. המאמצים שלנו לא נראים. קבלו חמישה כיווני חשיבה כיצד להתמודד עם התופעה.

מאת: אלי ישראלובאימון לאיכות חיים17/11/111240 צפיות
החוכמה היא לא להרשם לחדר כושר או ללכת בפעם הראשונה לרוץ, החוכמה היא לשמר את זה. איך שומרים על מוטיבציה ומטמיעים את ההרגל של פעילות גופנית. קבלו שישה שלבים מדודים שיעזרו לכם

מאת: אלי ישראלובאימון אישי - כללי17/11/11979 צפיות
לא פעם אנו נתקלים בחיים במבוי סתום. תחושה שכבר עשינו סיבוב וחזרנו לאותה הנקודה. איננו מצליחים לייצר פתרונות חדשים וממחזרים את אלו שכבר ניסינו. כמו ללחוץ שוב ושוב על הכפתור במחשב ולצפות לנס שיביא לנו תוצאה שונה. אבל מה לעשות שללחוץ על אותו כפתור מביא תמיד תוצאה דומה. המאמר יעסוק בדרך לצאת מההתחפרות לכיוונים חדשים.

מאמרים נוספים בנושא התמודדות עם מצבי לחץ

מאת: בנימין קלינגרהתמודדות עם מצבי לחץ05/04/205564 צפיות
הסבר ותיאור כללי של מחלקת רישוי בניה בעיר הרצליה הנמצאת כיון במאמצי פיתוח רבים, אמונה מחלקת רישוי בניה על הפקת היתרי הבניה השונים שבאמצעותם ניתן יהיה לבנות ולפתח את העיר. תהליך הפקת היתר מלווה בבדיקות המשלבות בדיקות סטטוטוריות, זאת יחד עם בדיקת טיב התכנון המוצע המתבצע באמצעות בדיקת התאמה להנחיות המרחביות. בנוסף, נציגי מחלקת רישוי מסייעים במתן מידע וליווי המתכננים משלבי התייעצות ראשוניים ועד לשלב הפקת ההיתר.

פיטורים ממקום עבודה, פרידה מרצון, לא רוצה אותי, גירושין מרצון, פרידה מבחירה, התמודדות עם דחייה, אימון עסקי, מורה רוחני: עכשיו נניח ששני אנשים נפרדו נניח עכשיו והבן אדם, בא נדבר על נושא של פרידות יש פה כמה היבטים, היבט ראשון מה בן אדם מעדיף יותר שייפרדו ממנו או שהוא ייפרד מה הוא מעדיף יותר, מה בן אדם מעדיף שיגידו לו "לא רוצים אותך" או שהוא יגיד שהוא לא רוצה מה בן אדם מעדיף יותר? ש: שהוא יגיד שהוא לא רוצה. אליעד: שהוא יגיד שהוא לא רוצה למה? ש: כי אז זה הרצון שלו כאילו ואז הרצון ...

מפחד להיפגע, לאהוב שוב, פחד מבגידה, פחד מאינטימיות, מפחד להיפגע, לא רוצה להיפגע, טיפול נפשי, ייעוץ אישי: עכשיו השאלה היא כזאת אוקי איך בן אדם שניסה משהו ונכשל איך הוא בעצם יכול לקבל את הבטחון לנסות עוד פעם, עכשיו מה שאמרתי זה לבוש של כמה ווריאציות שונות זה יכול להיות בן אדם שניסה משהו ונכשל וזה יכול להיות נגיד בן אדם נגיד שבגדו בו באמון והוא צריך לתת אמון מחדש או נגיד שבן אדם היה במערכת יחסים ואז הוא נפרד נגיד והוא איבד אמון באהבה והוא רוצה להתאהב מחדש זאת בעצם השאלה איך זה אפשרי ...

טיפול בדמיון מודרך, התעללות בבעלי חיים, איך למחוק זיכרון, ניתוק רגשי, איך לטפל בטראומה, צמחונות, קואצינג, הדרכה: את שומעת אותי לפי איך שאת שותקת נראה לי שאת סובלת מאיזו טראומה, יכול להיות? אני לא יודע ממשהו, באותה מחשבה איך שהתחלת לדבר הבנתי שאת כנראה לא סובלת מאיזו טראומה חשבתי שאת שותקת בגלל טראומה, לא יכול להיות? ש: שלשתוק זה בהכרח בגלל טראומה? אליעד: מה הטראומה גורמת לבן אדם? לשתוק סתם אני צוחק איתך אוקי. עכשיו בכל מקרה הנושא הוא טראומות זה הנושא, עכשיו השאלה היא כזאת למרות ...

מאת: סיגלהתמודדות עם מצבי לחץ21/06/153028 צפיות
החיים הטרופים שלנו לא נותנים לנו את האופציה לעשות פסק זמן מהחיים לעצור ולהפיק לקחים אנו רוצים להספיק כמה שיותר ... ולעיתים אנו קורסים תחת העומס איך שנגמר הסיפור ישר מצאתי אהבה חדשה או "יומיים אחרי הפיטורים כבר הייתי בעבודה אחרת" – נשמע מוכר כשאנחנו לא עוצרים בין אירוע לאירוע כדי לבחון- מה קרה למה זה קרה? איך זה קרה? ואנחנו ממהרים לאירוע הבא אין לנו זמן לעבד את המידע שצברנו אין לנו זמן לזהות את המכנה המשותף , או את הדפוס ואז הדפוס חוזר, כי בעצם אצלנו שום דבר לא השתנה ומהר מאד אופס.. אנחנו בפלונטר חדש?

מאת: סיגלהתמודדות עם מצבי לחץ21/06/152502 צפיות
החיים הטרופים שלנו לא נותנים לנו את האופציה לעשות פסק זמן מהחיים לעצור ולהפיק לקחים אנו רוצים להספיק כמה שיותר ... ולעיתים אנו קורסים תחת העומס איך שנגמר הסיפור ישר מצאתי אהבה חדשה או "יומיים אחרי הפיטורים כבר הייתי בעבודה אחרת" – נשמע מוכר כשאנחנו לא עוצרים בין אירוע לאירוע כדי לבחון- מה קרה למה זה קרה? איך זה קרה? ואנחנו ממהרים לאירוע הבא אין לנו זמן לעבד את המידע שצברנו אין לנו זמן לזהות את המכנה המשותף , או את הדפוס ואז הדפוס חוזר, כי בעצם אצלנו שום דבר לא השתנה ומהר מאד אופס.. אנחנו בפלונטר חדש?

מאת: אלעד רימוהתמודדות עם מצבי לחץ11/06/152761 צפיות
חרדה היא מצב הגורם לנו לחוסר נוכות, חשש או מצוקה בסיטואציות שונות בחיים ללא טריגר מגורם אובייקטיבי או סכנה ממשית. הבנת הבעיה וטיפול נכון עשויים לסייע לחזור לשיגרת חיים תקינה ולתפקוד מלא בחיים החברתיים והמקצועיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica