חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הצלחה דורשת ממך לשנות הרגלים

מאת: יואב זילכהאימון אישי24/11/2011986 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
‏יום רביעי 05 ינואר 2011

 הצלחה
הצלחה דורשת ממך לשנות הרגלים
האמת היא שלא צריך להיות גאון גדול בשביל להבין את זה. אבל צריך להסתכל, להסתכל על "אנשי הצלחה" ולהסתכל על אלה שפחות מצליחים, ולראות שיש להם הרגלים שונים לחלוטין זה מזה. אני לא מתכוון להסביר במאמר הזה את החשיבות של הרגלים בריאים וחיוביים כחלק בלתי נפרד ממסע של הצלחה ומחייו של המצליחן. את זה כבר רובכם יודעים, מה שכן, שמתי לב (ובטח גם אתם...) שהקטע הזה עם ההרגלים הוא לא כל כך פשוט לשינוי. גם לאנשים המצליחנים ביותר קשה לשנות הרגלים, אבל כשמוצאים את הדרך לעשות זאת, זה קל יותר לשחזר את אותה דרך שוב ושוב, כל פעם עם הרגל אחר. אז החלטתי לגלות לכם איך תוכלו לשנות הרגל ב-6 צעדים. אני אשתדל לעשות את זה כמה שיותר קצר וכמה שיותר פשוט, אני מקווה שלא יעצרו אותי על "פשטות יתר".
צעד ראשון של הצלחה- זהה את ההרגל שברצונך לשנות הכן טבלה עם 3 עמודות: א.       הרגלים קיימים שליליים שאני רוצה לשנות או להפסיק. ב.       הרגלים קיימים חיוביים שאני רוצה לשמר. ג.        הרגלים חדשים חיוביים שאני רוצה לאמץ.
התחל בלמלא את הטבלה בהרגלים ומיין אותם לפי העמודות השונות. רשום כל הרגל במשפט קצר ופשוט. למשל: בעמודה ג', תוכל לרשום: "להתאמן בחדר כושר 3 פעמים בשבוע". לאחר מכן, בחר הרגל אחד מעמודה א' או מעמודה ג' שנראה בעיניך כחשוב ביותר. תתמקד באחד! זה יכול להיות משהו שאתה רוצה לשנות או משהו חדש שאתה רוצה לאמץ ולהפגין יותר משמעת עצמית לגביו.
צעד שני של הצלחה- מצא מודל לחיקוי שאל את עצמך: "מי עושה את זה טוב?" ברגע שתמצא מישהו או מישהי שיש להם יותר משמעת בתחום הזה, אתה תראה שאם אחרים יכולים לעשות זאת, גם אתה יכול. אתה לא חייב להכיר אותם באופן אישי, למעשה הם יכולים להיות גם מתים מבחינתך. הרעיון הוא לחשוב על אנשים ספציפיים שאתה מאמין שיש להם או הייתה להם משמעת סביב ההרגל הזה. הכן לעצמך רשימה של לפחות 3 אנשים כאלה, רשום את שמם. אם הם בחיים וזמינים לך, שאל אותם כיצד הם עושים זאת. אם לא, עצום את עינייך ודמיין שאתה מראיין אותם ושואל אותם את אותה שאלה. מה לדעתך הם יגידו? השתמש במידע לטובתך.
צעד שלישי של הצלחה- הכן את רשימת ה"למה" רשימת ה"למה" עונה על השאלה: "מה יוצא לי מזה?". זוהי למעשה רשימת תועלות שיתאפשרו לך כתוצאה מפיתוח משמעת בביצוע ההרגל החדש או בהפסקת ההרגל הישן שלך. את רשימת התועלות מומלץ לחלק ל-2 עמודות: א.       מה יקרה אם כן? (התועלות) ב.       מה יקרה אם לא? (הכאבים או הסיכונים)
צעד רביעי של הצלחה- זהה את המכשולים מראש בכל פעם שתעמוד בפני שינוי התנהגות, סביר להניח שצפויים לך "אזורים מסוכנים", מכשולים שתפקידם לשמר אותך במצב המוכר והידוע, במצב של מה שהיה הוא מה שיהיה. עליך להיות מודע לכך מראש ולזהות את אותם מקומות. בדרך כלל יש להם אסטרטגיה נפוצה- הם קוראים לך לקבל סיפוק מיידי כאן ועכשיו, הם נותנים לך מה שאתה רוצה באותו רגע ואחר כך מכאיבים. אצלם כל הזמן פורים, הכאב המתמשך מחופש לתענוג רגעי.
הכן רשימה של מצבים, סיטואציות, מקומות וזמנים מסוימים שבהם אתה עלול ליפול. לאחר מכן, רשום איך אתה מתכוון לטפל בכל אחד מהם. אלה הם אזורי הסיכון שלך, על ידי כך שתיהפך מודע אליהם, תוכל לתכנן איך להתמודד מולם. למשל: אם אתה רוצה להקפיד על מזון בריא ואתה יודע שכאשר אתה הולך לקניות, אתה מתגרה וקונה מלא שטויות לא מזינות, עליך להפסיק לקנות את זה. יתרה מכך, עליך לתת למישהו אחר אולי לעשות קניות. בילדותי, מעולם לא היה לנו "קוקה קולה" בבית, שתינו מים, רק מים. ועד היום, אני שותה מים, רק מים. כשזה לא בבית, קל יותר לפתח הרגל.
אני יודע שזה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע ולעתים אנחנו באמת צריכים עזרה מקצועית על מנת לשנות הרגלים. אבל אני כן יודע שזה אפשרי, זה אפשרי להשתנות. למעשה זה לא רק אפשרי אלא בלתי נמנע, החיים של כולנו עלי אדמות נתונים לחוק הנצחי של שינוי. הכל משתנה, ואם אלוהים מצליח שוב ושוב לשנות את האביב לקיץ ואת הקיץ לסתיו ואת הסתיו לחורף ואת החורף לאביב, אז גם אתה יכול לשנות הרגלים ולאמץ הרגלים חדשים.
צעד חמישי של הצלחה- קבל החלטות מראש (מבעוד מועד) אתה לא יכול להיות הצלחה ולהפגין הצלחה בשינוי הרגלים, אם אתה נתון לקבלת החלטות רגעית, או כמו שניתן לומר "קבלת החלטות מצבית". אם אתה רוצה להיות הצלחה, אתה צריך לשקול מראש איך אתה רוצה לחיות את חייך. בשלב זה עליך להקדיש מחשבה ולרשום לפניך את הצעדים שיש לבצע על מנת לבסס את ההרגל שאותו בחרת לשנות או לאמץ. אתה פותח את היומן שלך (ואם אין לך יומן, אנחנו ממש צריכים לדבר...) אתה רושם לדוגמא בימי ראשון, שלישי וחמישי בשעות 18:00-19:00 "אימון כושר".
אתמול שמעתי את ד"ר צבי ברק (מרצה מעולה), הוא קורא לזה: "להפקיד את חייך האישיים בידי מיקוד שליטה חיצוני (יומן). והיומן, כך הוא אמר, ינהל אותך יותר טוב מעצמך". אתה מחליט מראש שאתה תעשה כך וכך. אתה מחליט מראש שכך החיים שלך ייראו. אתה לא מחכה לאותו רגע ואז שואל את עצמך: "בא לי או לא?".
וויין גרצקי לא החליט בכל בוקר אם בא לו להתאמן היום או לא. הוא קם להתאמן בכל יום בשעה 4:00 לפנות בוקר. הוא עשה זאת מפני שהוא החליט מראש שאם הוא הולך להיות שחקן ההוקי הטוב בעולם, אז הוא יהיה חייב להתאמן. הוא קם כי הוא חשב שההשקעה משתלמת. כשהשעון צלצל, הוא קם כי זה מה שהוא החליט מראש שהוא יעשה.
צעד שישי של הצלחה- צור "מעגל תמיכה" זהו צעד חשוב מאוד, שלא תעז לוותר עליו כי זה יעלה לך ביוקר. חשוב לרגע על אדם אחד לפחות שאתה מכבד אותו והוא מכבד אותך. אחד כזה שאתה מוכן להיות מחויב כלפיו ולאפשר לו לעזור לך לשמור על מחויבות, או יותר נכון אחריותיות. באנגלית קוראים לזה Accountability, כלומר מחויבות למתן דין וחשבון על פעולות. עליך ליזום שיחה עם האדם הזה ולהסביר לו: מה אתה עושה, למה אתה עושה את זה ומה אתה מבקש ממנו בדיוק. עליך לדבר איתו לפחות פעמיים בשבוע ולדווח לו מה קורה ואיך אתה עומד בהתחייבותך כלפיו וכלפי עצמך. תאפשר לעצמך להיות מחויב לאותו אדם. בני האדם הם יצורים מוזרים, קל להם יותר להתחייב לאחרים מאשר לעצמם.
נ.ב. רגע לפני הסוף, עלי להזהיר אותך מפני שלושת השקרים של "שדון ההרגלים". ג'רי רוברט טוען שבכל פעם שאנחנו שוברים מחויבות ונופלים שוב להרגל השלילי שלנו, אנחנו הולכנו שולל על ידי אחד או יותר משלושת השקרים הבאים: 1.       "רק פעם אחת ודי"- רק בירה אחת, רק סיגריה אחת, רק עוגייה אחת ודי. מכיר את זה? בכל פעם שאתה שומע את זה, תדע שזהו שדון ההרגלים ותשאל את עצמך בחזרה: האם בירה אחת תהיה בסדר עבור אלכוהוליסט? האם סיגריה אחת תהיה בסדר עבור חולה סרטן שיש לו גם אסטמה קשה? האם עוגייה אחת זה בסדר עבור אדם השוקל 150 ק"ג? לא!!! גם אחד זה לא בסדר. 2.       " תהרוס את זה עד הסוף"- ברגע שהאמנת לשקר הראשון, מגיע השקר השני ואומר: עכשיו, כשפישלת, לך עם זה עד הסוף, תפשל בגדול...מה זה משנה, הרי כבר פישלת. תגמור את כל הקופסא של העוגיות, תשתה עוד. 3.       "תוותר, אתה חסר אונים גם ככה"- ואז מגיע השקר הזה שהוא השלב האחרון של איבוד השליטה. הוא מגיע לאחר שאתה מלא ברגשות אשמה על אמונתך בשני השקרים הקודמים ושבירת המחויבות שלך. הוא בא ואומר לך: אתה חסר אונים, אתה חסר ערך, פישלת בגדול, בשביל מה אתה בכלל ממשיך לנסות.
אל תאמין לשקרים האלה, עצור אותם מההתחלה, כבר מהשקר הראשון. ואם לא הצלחת, עצור את השקר השני, אל תלך עד הסוף. והכי חשוב- בחיים, אבל בחיים אל תאמין לשקר השלישי. אתה תמיד בעל ערך ואתה לעולם לא חסר תקווה. אתה עדיין הצלחה, כל עוד אתה ממשיך לנסות.



בהצלחה!
יואב זילכה

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.

רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לחיי ההצלחה שלך! יואב זילכה

יואב זילכה הוא מייסד Mentor Me ומדריך אנשים לצמיחה רוחנית כבסיס להצלחה בחיים ובעסקים ולחיים עשירים בכל המובנים!

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.
רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה באמת עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב זילכה

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131321 צפיות
לפני מספר ימים, בעודי יורד מהבניין בו אני גר בדרכי לפגישה, התחלתי לשמוע צעקות במורד הרחוב. אישה אחת צרחה על איש אחד שחנה את רכבו באחת החניות הקרובות לבניין שלה. היא השליכה עליו את כל הקללות האפשריות ואפילו בשלב מסוים היא אמרה לו שאם הוא לא מפנה את האוטו שלו מיד, היא תבעט לו בביצים. מהיכרות שטחית ביותר של האישה הזו, לדעתי אין לה אפילו רכב. מה גם שהחניה בה האיש חנה, אינה חניה שמורה של אף אחד!

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131456 צפיות
בסוף המאמר הקודם ("מתי בפעם האחרונה בכית מהתרגשות חיובית?") הבטחתי לתת לכם תהליך פשוט שיסייע לכם לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם. אז הנה אני עומד בהבטחה שלי...אני רוצה לחשוף בפניכם 3 שלבים פשוטים שיאפשרו לכם לצלול פנימה אל תוך הלב ולהבין מה אתם באמת רוצים מהחיים.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131256 צפיות
צפייה בטלוויזיה נחשבת לפעילות די נדירה בחיי, אלא אם כן מדובר בסרטים מעוררי השראה או בתוכניות ערכיות שניתן ללמוד מהן דבר או שניים. לאחרונה, מצאתי את עצמי עומד ומזיל דמעות בעודי צופה בילדים קטנים שמוציאים מעצמם קולות גדולים בבית הספר למוסיקה. איך אפשר שלא? אני לא יודע מה איתכם, אבל הלב שלי לא יכול לעמוד בפני כישרון טהור ותמימות של ילד שמבחינתו "הכל אפשרי" זה לא רק סיסמא או קלישאה.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131328 צפיות
בטח כבר שמעתם אותי יותר מפעם אחת מדבר על החשיבות של השראה בחיינו. היום בחרתי לכתוב לכם על אחד ההרגלים האהובים עליי, הרגל שזיהיתי אותו אצל הרבה אנשים מצליחים. הרגל חשוב שיכול להצית את ליבנו בכל פעם מחדש ולעורר בנו את ההשראה לה אנחנו זקוקים בעקביות. ההרגל הזה נקרא "שיחות משמעותיות" והוא התבהר לי מאוד כאשר יום אחד נתקלתי במשפט הבא: "מוחות קטנים מדברים על אנשים, מוחות ממוצעים מדברים על אירועים, מוחות גדולים משוחחים על רעיונות".

מאת: יואב זילכההארה04/02/132114 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכהאימון לרוחניות04/02/131390 צפיות
אתגרי החיים לא פוסחים על אף אחד. זאת למרות שאנחנו מאוד אוהבים להפוך אותם לבעיות אישיות ומיוחדות שיש רק לנו (זה עושה טוב לאגו שלנו). אבל המציאות היא שבמוקדם או במאוחר, כל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד עם אתגרים מסוימים: אתגרים פיננסיים, אתגרים בריאותיים, אתגרים במערכות יחסים ועוד. אחת השאלות הפופולאריות ביותר של כל אותם אנשים יקרים שעולים על המסלול של צמיחה רוחנית, היא: "איך אפשר למצוא שלווה פנימית ולהישאר עם שלווה, תוך כדי התמודדות עם אתגרי החיים?"

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131193 צפיות
לפני מספר חודשים צפיתי בסרטון קצרצר של אחד המורים הרוחניים שהשפעתם עליי הייתה הגדולה והמשמעותית ביותר – אקהרט טול. בסרטון הזה רואים את אקהרט מקבל שאלה בכתב ממישהו שנחשף לתכנים שלו. השאלה הייתה: "איך זה מרגיש להיות אקהרט טול?" (במילים אחרות: כאדם מואר, כיצד אתה חווה את עצמך?). תשובתו החלה בכך שזה מאוד קשה לתאר מכיוון שאין יותר מדי מה לתאר. "יש פשוט תחושה של הכרה חובקת כל, איזשהו מרחב של מודעות, חלל...ישנה זהות חיצונית (צורה), אבל היא בפריפריה". ואז הוא סיים עם משפט שלדעתי ממחיש יותר מהכל את הת...

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213628 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205259 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193108 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192943 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193008 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174130 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173534 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica