חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקשר בין ספורט לבין אורח חיים בריא

מאת: צוות מרפאת ד"ר נסטורתזונה29/11/20112011 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם תשאלו דיאטנים קליניים מהו אורח חיים בריא ונכון, סביר להניח שתקבלו תשובה כי דיאטות וספורט הם מרכיבים חשובים באורח חיים שכזה אם לא מרכיבים מרכזיים. כיום המודעות לחשיבות של דיאטות וספורט גברה מאוד בקרב האוכלוסייה של העולם המערבי (לרבות ישראל) ורבים מהאנשים מבלים זמן ניכר במהלך השבוע בפעילות גופנית כלשהי, כל איש על פי העדפתו כמובן. אולם, ספורטאים לדוגמא נדרשים להקפדה יתרה על דיאטות וספורט, שכן על מנת להגיע לתוצאות ראויות חשוב מאוד לשמור על שילוב הדוק בין הדברים.

כיום, כל ספורטאי מקצועי אוכל במהלך היום על פי תזונת ספורט שניתנת על ידי דיאטנים קליניים. הרי, מה הטעם להתאמן בלי סוף, לאכול שטויות וחלילה להיפצע או לפגוע בגוף רק בגלל תזונה לקויה ובכך לפגוע בהישגים האפשריים. כל קבוצת ספורט מודעת כי תזונה נכונה לספורטאים תהפוך אותם לטובים יותר, חזקים יותר ואולי אף מהירים יותר. מטרתה של תזונה נכונה לספורטאים בסופו של דבר הינה לשפר את צריכת האנרגיה של הגוף במהלך האימונים וכמובן הפעילות הספורטיבית. ספורטאים מקצועיים שפועלים על פי שמועות או על דעת עצמם ולא מתייעצים בדיאטן קליני בהחלט יכולים לגרום לעצמם נזק.

דיאטן קליני יודע להתאים תזונה נכונה לספורטאים גם בהתאם לקטגוריית הספורט בה הם עוסקים. לדוגמא מרים משקולות או הודף כדור ברזל יזדקק לתזונת ספורט מסוימת בעוד אצן או שחיין יזדקקו לתזונת ספורט אחרת.

כך, שאם אתם עוסקים בספורט וגם אם לא מקצועני ואתם רוצים לראות תוצאות רצוי מאוד שתתחילו להפנים כי תזונת ספורט רלוונטית גם אליכם. נניח ועשיתם אימון במכון כושר והגעתם הביתה ולאחר מכן חשתם התקפת רעב וזללתם את כל מה שעמד בדרככם, הדבר בהחלט מעיד כי יש בעיה כלשהי בתזונה שלכם וכל האימון שערכתם כעת חסר משמעות כמעט לאור הזלילה המיותרת. יותר מכך, אם אתם במהלך אימון והתחלתם להרגיש חלשים סביר להניח כי אין לכם מושג מהי תזונת ספורט.

כיום כמעט כל מכון כושר יוכל להציע לכם ייעוץ של דיאטן קליני מטעמו ואפילו במחירים טובים יחסית. אם אתם רוצים לשלם פחות כמובן שתוכלו לעשות זאת דרך קופת חולים. בסופו של דבר כל עוד אתם מבינים את החשיבות של דיאטות וספורט וכי מדובר על שני המרכיבים החשובים של אורח חיים בריא ונכון, אתם בהחלט נמצאים על המסלול הנכון. אם עד כה לא ידעתם זאת, בהחלט הגיע הזמן לקום מהכורסא, להירשם למכון כושר או להתחיל לבצע פעילות גופנית כלשהי (ריצה, הליכה, שחייה, ריקוד, יוגה) ולקבוע פגישת ייעוץ עם דיאטן קליני. חשוב מאוד להבין, כי כמו כל דבר מדובר בתהליך שעשוי לקחת זמן ולכן גם הסבלנות חשובה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דוקטור נסטור - שיטה מדעית מתקדמת להרזיה, ספורט ובריאות

http://www.doctornestor.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צוות מרפאת ד"ר נסטור

מאת: צוות מרפאת ד"ר נסטורדיאטה10/10/111295 צפיות
אין ספק כי על פי נתונים המתפרסמים מדי שנה, הילדים שלנו פעילים פחות והם יותר ויותר נוטים להשמנת יתר. אם פעם אנחנו ההורים, כילדים היינו פעילים ונמרצים ומבלים את שעות הפנאי שלנו במשחקים מחוץ לבית עם ילדים אחרים, כיום רוב הילדים הולכים שבי אחר הטכנולוגיה ולא ממש רוצים לקום מהכסא. כל דיאטן קליני שתשאלו, יספר לכם כי השמנת יתר בקרב ילדים הפכה להיות מגיפה של ממש. לכן אם אתם רוצים לדאוג לבריאות ילדיכם יש מספר דברים עיקריים שנוכל להמליץ לכם עליהם:

מאמרים נוספים בנושא תזונה

מאת: אבי דוידיתזונה12/12/186904 צפיות
הדיאטה הכי מהירה שיש עם ארוחות מוכנות שמרחיקות אתכם מהמטבח ומצמצמות את החשיפה לפיתויים.

מאת: עופר שלותזונה13/07/187349 צפיות
טיפול טבעי כעזרה ראשונה במצבים בריאותיים שונים

מאת: דודישתזונה23/05/173323 צפיות
הצלחתם להרים את עצמכם מהספה, להיכנס לכושר ואפילו להיכנס לשגרה של אימונים. אתם יודעים שאתם חוזרים מהעבודה, מחליפים בגדים ויוצאים לריצה או לשחייה או לחדר כושר או עם מאמן כושר אישי בבית שלכם ועושים שוב ושוב את אותן פעולות שגיליתם כי הן תורמות לכם.

מאת: רונןתזונה14/03/173513 צפיות
הברזל חשוב מאוד לגוף וצריכים אותו במיוחד טבעונים שלא מקבלים אותו מהחי, ספורטאים שצריכים שהרמה שלו שלא תרד וגם נשים בהריון שעלולות לאבד ברזל. חוסר בברזל עלול לגרום לבעיות שונות

מאת: gilad edelsteinתזונה13/08/143986 צפיות
הרזיה היא אחד מהנושאים האלו שכולם מדברים עליהם כל הזמן. זה נראה כאילו לא ניתן ללכת לשום מקום בלי לראות או לשמוע איזה מסר לגבי הרזיה. סיפורים על הסכנות של אי ירידה במשקל מופיעים באופן קבוע בחדשות הלילה. קנייוני קמעונות והאינטרנט מלאים בשלל מוצרי הרזיה. מדברים על הרזיה במרכזים רפואיים ובבתי ספר ואפילו בעבודה. אם אתם מנסים לרדת במשקל הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל.

מאת: אמיר פטיטותזונה14/07/143955 צפיות
במקרה שאתה מעונין לרכוש ידע מאנשים שמצליחים במהלך החיים ועושים תוצאות בתחום הספורט חשוב לך ללמוד מה מה לאכול לפני אימון וגם מה מה לאכול אחרי אימון כי תזונה זה חלק מאוד חשוב.

מאת: רותם וובזתזונה02/06/144509 צפיות
המילה דיאטה ישר מתקשרת לחסות ורעב מתמיד, כי אין מדובר בדיאטה, צריך לחשוב בריא, ירידה במשקל תלויה בחשיבה בריאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica