חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסחר במדדים - הכל וירטואלי (והכסף אמיתי)

מאת: משה אלוןמסחר יומי11/01/20121207 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מסחר במטבע חוץ ומדדים אחרים הוא חלק משוק מיוחד במינו. בניגוד לשוק "רגיל" שאנו מכירים, שבו יש מוכר (שיש לו סחורה פיזית בבית העסק) וקונה, פה יכול להיווצר מצב, והוא קורה לעיתים קרובות, שגם לקונה וגם למוכר אין בעצם שום דבר פיזי ביד. הכסף עצמו הוא הסחורה.


זה אומר שאם עושים עסקה בדולר אמריקני, מה שעושים עסקה בשווי הכסף. לא עושים עסקה בחומר הפיזי שנקרא דולר אמריקני, אלא בשוויו. מסחר במטבע חוץ מאופיין בשינוי דפוס המחשבה הישן: אין קונה ומוכר מוגדרים – שניהם גם קונה וגם מוכר בה זמנית. מסחר במטבע חוץ, או מדדים אחרים – דוגמת מסחר בנפט או מסחר במניות אינם נעשים בבורסה אלא בין הבנקים הגדולים בעולם ישירות. כל אחד מהבנקים מציע שער, השני קונה או מוכר. לקוחות הבנק רואים את השער שהוצע להם על ידי הבנק ומחליטים במקום אם מתאים להם למכור או שהם מעדיפים להשהות ולא למכור. הרווח של הבנקים על העסקה הוא ההפרש בין השער שלהם לשער של בנק אחר. זה נקרא PIPS (PRESENTAGE IN POINTS).


מסחר במטבע חוץ – תשואה וצמיחה ענקית


שוק המטבעות העולמי הוא עצום: 3000 מיליארד דולר אמריקני ביום. זה רק הולך וגדל. בעבר נקבעו השערים דרך הבנקים המרכזיים (לדוגמה, בנק ישראל). אבל לאחר כמה אירועים כלכליים משמעותיים בעשרים השנים האחרונות, החליטו כי תהיה תנודה בשערי המטבע – בכפוף לפיקוח מינימאלי של הבנקים. היום הבנקים דואגים שלא תהיינה תנודות קיצוניות בשערים, וזהו. מעבר לזה הם לא מתערבים בצורה משמעותית.


מסחר בנפט למשל נעשה באמצעות חוזים עתידיים: תקנה בעתיד, ותנחש עכשיו כמה זה שווה. המסחר בנוזל השחור נעשה באנגליה ובארצות הברית בעיקר, והוא הולך לפי יחידות של אלף חביות בכל זמן נתון. כלומר, שינוי בדולר אחד לחבית = שינוי ב-1000 דולר. הגופים שעוסקים בסחר בנפט עושים זאת בעיקר באמצעות ספקולציה על שווי הנפט כדי להפיק רווח – וגם גופים שמעוניינים לייצר תחום שווי לחברה שלהם, באמצעות שינוי מחירי הנפט בעולם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משה אלון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה אלון

מאת: משה אלוןבתי מלון27/08/153380 צפיות
אם תהיו מעוניינים לנפוש בארץ וליהנות מכל מה שיש למדינה הנפלאה שלנו להציע, וודאי תהיתם ושאלתם את עצמכם בנוגע למגוון רחב של שאלות הנוגעות לחופשה.

מאת: משה אלוןבריאות ילדים23/08/152720 צפיות
הפרעת קשב וריכוז הינה אחת התופעות הפופולאריות ביותר כיום. אט אט ניתן לראות כי כמות המאובחנים כבעלי הפרעה זו רק הולכת וגודלת, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא דור המסכים של היום. כפי שהוכח במחקרי עבר, השימוש הממושך במכשירים הללו רק מגביר את הסיכויים לפיתוח הפרעת קשב וריכוז.

מאת: משה אלוןרכב19/08/153916 צפיות
מוסך בירושלים יתאפיין בדרך כלל באנשי מקצוע רבים אשר יוכלו לסייע לכם ולהתגבר על התקלה שחווה רכבכם. כמו כן, חשוב לדעת שהמוסך המורשה עדיף על פני מוסכים אחרים

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/152772 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/151883 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןעסקי מזון29/06/154207 צפיות
גם לכם קרה שקניתם פירות עסיסיים, אך כשבאתם לאכול אותם הופתעתם לגלות שנרקבו? כולנו נאלצים להתמודד עם סוגיית שמירת טריות המזון בצורה כזו או אחרת. הרי אף אחד מאתנו לא היה רוצה לשלם סכומי כסף גדולים על מבחר פירות טעימים, ובסוף לגלות שהכסף שהושקע היה לשווא.

מאת: משה אלוןרכב04/11/142518 צפיות
אחד הדברים שפחות אהובים על רובנו הוא לנסוע בכביש בדרך לעבודה או בדיוק כשחוזרים מאירוע משפחתי ולפתע לגלות שהמנוע שבק חיים. לכן, חשוב ביותר לקחת את הרכב בו אתם נוסעים לבדיקות תקופתיות אצל המוסך הקבוע שלכם, על מנת שתוכלו לנסוע ללא כל חשש ולדאוג כי הנסיעה הבאה שלכם תהיה אמורה לעבור ללא שום דאגה.

מאמרים נוספים בנושא מסחר יומי

מאת: שלום כהןמסחר יומי13/07/161643 צפיות
רבים מאמינים כי מסחר בבורסה מבוסס על מזל בלבד, ממש כמו מילוי של טופס לוטו. עם זאת, במציאות המצב שונה בתכלית. למעשה, לפני שסוחרים בבורסה חשוב מאוד

מאת: שלום כהןמסחר יומי11/07/161451 צפיות
כיום, בעקבות התפתחות האינטרנט והטכנולוגיה, התחום של מסחר בבורסה השתנה באופן משמעותי וניכר. כיום, מסחר במניות ומסחר בבורסה בארץ ובעולם הפך להיות קל יותר מאי פעם, ואת רוב הפעולות ניתן לבצע באופן עצמאי...

מאת: שלום כהןמסחר יומי11/07/161485 צפיות
בעבר, כמעט ולא הייתה אפשרות לבצע מסחר עצמאי בבורסה, וזאת כיוון שלא הייתה נגישות למסחר והוא היה צריך להתבצע פיזית ממקומות מסוימים. עם זאת, כיום המצב שונה בתכלית. עקב התפתחות הטכנולוגיה ורשת האינטרנט, כיום ניתן לבצע...

מאת: avivroyמסחר יומי03/09/152462 צפיות
תחום האופציות הבינאריות הפך למרכזי בעולם המסחר הישראלי בשנים האחרונות. הגם שמדובר בתחום הנחשב לפשוט יותר מאשר תחומים מקבילים אחרים, הוא מציע מגוון רחב מאד של אפשרויות השקעה ומסחר

מאת: מסחר בינלאומימסחר יומי08/06/151657 צפיות
רבות דובר על שוק ההון, זהו שוק גדול ובו אפשרויות השקעה רבות וכמו כן שחקנים רבים המשתתפים בו. לדוגמה בתי השקעות, בנקים, חברות ביטוח, משקיעי פורקס ואפילו אתה שקורא כרגע שורות אלו.

מאת: רן טוביהמסחר יומי29/12/141779 צפיות
למה אינך זוכה עם הניתוח הטכני להצלחה שהובטחה לך מהמרצים שלך למסחר בשוק ההון? מדוע גם כשאתה מומחה ומיומן בניתוח - עדיין אתה חווה הרבה כישלונות? אז הנה עבורך חומר למחשבה...

מאת: רן טוביהמסחר יומי22/12/141639 צפיות
האם השימוש באוסילאטורים ואינדיקאטורים בביצוע עסקאותיך יביאו לך יתרון ויניבו עבורך הצלחה, או שמא דווקא כשתסתמך עליהם במסחר... כישלון - לשם הם יובילו אותך?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica