חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בית אבות לחולי אלצהיימר

מאת: shiroshoroגיל הזהב12/01/20121100 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בית אבות לחולי אלצהיימר הוא בית אבות המיועד ספציפית לקשישים שלקו באלצהיימר, בדרך כלל בשלבים המתקדמים יותר של המחלה והוא מספק להם את הטיפול וההשגחה האינטנסיביים להם הם זקוקים.
אלצהיימר – הנקראת כך על שם אלואיס אלצהיימר, החוקר הגרמני שהיה הראשון לתאר אותה ביחד עם עמיתו אמיל קרפלין, היא מחלה הפוגעת בתאי העצב במוח ולמעשה מביאה למותם של אותם תאים. אובדן תאי העצב במוח, שאין להם תחליף ושהרפואה אינה יודעת כיצד לשקמם, מביא איתו פגיעה קוגניטיבית חמורה הכוללת אובדן זיכרון, קושי הולך וגובר להתמצא במרחב, חוסר יכולת חשיבה מופשטת ועוד ובהמשך גם פגיעה מוטורית הכוללת קושי הולך וגובר ללכת, אובדן שליטה על הסוגרים וגם חוסר יכולת לאכול.
האלצהיימר היא מחלה פרוגרסיבית, כלומר מתקדמת עם הזמן ועבור קשיש שלקה באלצהיימר, במיוחד כשהיא כבר הגיעה לשלבים המתקדמים, בית אבות לחולי אלצהיימר הוא המקום הטוב ביותר לשהות בו על מנת שהחיים יהיו נסבלים במידת האפשר.
יחד עם זאת קשישים חולי אלצהיימר לא תמיד מגיעים דווקא לבית אבות לחולי אלצהיימר. חלקם עוברים אל בית אבות לתשושי נפש שכן אלצהיימר היא גם אחת הסיבות העיקריות לדמנציה, ותשישות הנפש ממנה סובל הקשיש הופכת אותו מועמד מתאים גם לבית אבות לתשושי נפש, או לבית אבות סיעודי שכן עקב אובדן היכולות המוטוריות ובגלל שאינו מסוגל לחשוב ולתכנן הוא זקוק לעזרה בכל הפעולות היומיומיות.
קשישים רבים שחלו באלצהיימר כלל אינם עוברים לבית אבות ונותרים לגור בביתם, ומלווים בעובד זר שאולי אין לו הכשרה בתחום הסיעוד (ובוודאי שלא בתחום הרפואה) אולם הוא מסייע לקשיש לצלוח את היומיום בלי להזיק לעצמו.

טיפול באלצהיימר בבית אבות
בית אבות לחולי אלצהיימר, כמו גם בית אבות לתשושי נפש ובית אבות סיעודי בכלל, חייב ברישיון ממשרד הבריאות. מאנשי הצוות בבית אבות לחולי אלצהיימר נדרשת רגישות גבוהה במיוחד, שכן חולי אלצהיימר מתקשים עד מאוד לתקשר עם סביבתם, בוודאי שבשלבים המתקדמים של המחלה ובעצם אינם מסוגלים לומר מה הם מרגישים, מה הם צריכים, מה הם רוצים ואם טוב להם או לא. למרות שהם אינם מסוגלים לחוות דעה, הרי שמחקרים רבים מצאו כי חולי אלצהיימר כן מרגישים, ולכן חשוב מאוד להעניק להם יחס מכיל ומכבד ולא לראות בהם גוף פיזי ותו לא.
אספקט חשוב מאוד נוסף של בית אבות לחולי אלצהיימר הוא מניעת תופעת השוטטות. בשלבים מוקדמים יותר של המחלה, קשישים שלקו באלצהיימר נוטים לשוטט ללא תכלית, ומאחר שההתמצאות שלהם במרחב לקויה הם במקרים רבים הולכים לאיבוד וחשופים לסכנות כמו התייבשות, היפגעות בתאונת דרכים ועוד.
הסיבות לשוטטות הן אי-שקט שהוא אחד הסימפטומים של אלצהיימר או רצון לחזור לעבר הנעים בצורה של ביקור בביתו של חבר, למרות שסביר להניח שהחבר כבר לא גר שם יותר, או ללכת למקום עבודה ישן. הסכנות הכרוכות בשוטטות זו, ולצידן חוסר הנעימות למשפחה והטרחה הרבה, נעלמות עם המעבר לבית אבות לחולי אלצהיימר שכן בית האבות, באופן טבעי, הוא מקום סגור ומאובטח הרמטית.

 



תגיות המאמר: בית אבות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

shiro cohen

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת shiroshoro

מאת: shiroshoroגינון11/09/111343 צפיות
השאלה אם ללכת על דק או לא, הולכת והופכת למוזרה, כמעט כמו השאלה "צריך מזגן בסלון או לא", או "אז נתחבר לאינטרנט או שלא צריך". ביותר ויותר בתים, פרטיים ובתי עסק, כבר מחליף דק מלבב את הרצפה הסטנדרטית, בגינות רבות תפס הדק את מקומו של הדשא דורש ההשקיה המרובה ומבזבז המים, וגם במרחב הציבורי תוכלו לראות וליהנות מדקים רבים, המתרבים מדי יום.

מאת: shiroshoroטיולים בחו"ל04/09/111314 צפיות
קלאב מד, הרשת הצרפתית הידועה בפעילות הנמרצת והתוססת שהיא מציעה לנופשים, מזוהה יותר מכל עם אגדו בבריכה, וצוותי בידור שלא נכנעים לשמש הקופחת ומפיחים חיים גם באורחים העייפים ביותר, או הביישנים ביותר – עד שכולם מפזזים ושרים בקול ניחר "סה בון פור לה מוראל".

מאת: shiroshoroאירועים וחתונות – כללי08/08/111162 צפיות
לאורך השנים הומצאו כל מיני שיטות מעניינות לנישואים, כמעין אלטרנטיבה לנישואים המוכרים לכולם על פי מירב המדינות. כאשר בני זוג רוצים להינשא, הם צריכים להגיע שניהם אל טקס הנישואים ולערוך את הטקס בנוכחות איש דת או כל מי שמוסמך מטעם המדינה לערוך את הטקס. נישואי פרגוואי שינו את חוקי המשחק.

מאת: shiroshoroבניין ואחזקה - כללי17/07/111031 צפיות
אחד מן הטרנדים המקובלים ביותר כיום בתחום עיצוב הבית הוא דקים מעץ. לא כולם רוצים לרצף את הבית שלהם במרצפות סטנדרטיות ולכן יש נהירה גדולה מאוד לתחום הפרקטים והדקים. כל מי שרוצה היום לבנות דק מעץ אצלו בחצר או במרפסת צריך לקרוא קצת ולהבין על מה מדובר. גם התייעצות עם איש מקצוע נחוצה.

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216105 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171853 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162019 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162137 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162053 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152039 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151706 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica