חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה הופך פיצה למאכל טעים כל כך?

מאת: shir laorמתכונים ואוכל - כללי12/01/20121046 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איטליה היא אחת הבולטות שבבירות אירופה. מוזיאונים יפים, אתרים היסטוריים, מדענים, סופרים וציירים מפורסמים שנולדו בה ועוד, אך אחד מן הדברים שמשתייכים לארץ המגף וגורמים לישראלים להנות ממנו יותר מכל הוא כמובן פיצה. המאכל הזה הוא אמנם פשוט ביסודו, אך הוא כבש את כל העולם בסערה ויחד עם הפסטה שהגיעה מאותו איזור, הוא הפך לאחד מהמאכלים הפופולאריים ביותר בעולם כולו.

נפלאות הפיצה- מגוון טעמים וסוגים

לאור השימוש שלה בכל תפריט של מסעדה כמעט ובכל בית, נוצרו פיצות מסוגים שונים ובטעמים ייחודיים. ישנה פיצה עבה או דקה- שמתאפיינת במידת עובי הבצק. ישנם כאלו המעדיפים בצק דק, כדי לשמור על ערך קלורי נמוך ובמיוחד לשם כך נוצרו שני הסוגים הללו בפיצריות בארץ. דוגמה נוספת, היא התוספות שניתן לשים על הפיצה- קיימים עשרות תוספות שונות שניתן לשים על פיצה, ובמקרה זה- אין גבול לדמיון. ישנן תוספות של ירקות דוגמת זיתים, פטריות, בצל, תירס, פלפל וגם ירקות מיוחדים יותר דוגמת חצילים, קישוא ואספרגוס, אך בנוסף לירקות ניתן להוסיף לפיצה מגוון תוספים מיוחדים כמו דג אנשובי, דג טונה וסוגי גבינות רבים כמו פרמזן, מוצרלה ואף קשקבל או ברי.

כמובן שלא די בתוספות במקרה של פיצה, ועם הזמן נוצרו חידושים נוספים שגרמו למאכל המוכר לקבל צורות וטעמים חדשים. דוגמה לכך היא פיצה מרובעת- במקום משולש נוצרו עם הזמן פיצות מרובעות וגם עגולות, אך למרות המקוריות שלהן המשולש נשאר הצורה המועדפת על פני רוב צרכני הפיצות. בנוסף לכך, בשנות ה90' נוצרו בארץ פיצות קפואות להכנה ביתית שניתן לחמם במיקרוגל או בתנור. הכניסה של המאכל לכל בית, הפכה אותו לחלק בלתי נפרד מהארוחות הקפואות שאנשים לוקחים לעבודה, תלמידים לוקחים לבית הספר ועוד.

מה המרכיבים שהופכים אותה לטעימה כל כך?

כאמור, יש מבחר של טכניקות ושיטות להכין פיצה והמקומות המובחרים ביותר שמגישים את המאכל שומרים את המתכון הסודי לעצמם, אך המתכון הידוע ביותר הוא הכנת בצק, שעליו שמים רוטב עגבניות ומעליו את הגבינה- כאשר הפשוטה ביותר היא צהובה, אך ניתן לשדרג אותה בפרמזן או מוצרלה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת shir laor

מאת: shir laorאורטופדיה ופיזותרפיה10/12/12775 צפיות
במאמר הבא תוכלו לקרוא על אורטופדיה ועל שימוש במדרסים. כיצד לשמור על בריאות כפות הרגליים, אלו טיפים חשוב לזכור כאשר בוחרים מדרסים, ולמה חשוב לבצע פעילות גופנית ולשמור על תזונה נכונה בכל הקשור לאורטופדיה של הגוף.

מאת: shir laorצרכנות25/07/12976 צפיות
במאמר הבא תוכלו לקרוא אודות דוד שמש- מה יתרונותיו, מאיפה כדאי להזמין אותו ומה הקשר שלו לחיסכון כספי.

מאת: shir laorהורות08/07/121606 צפיות
שירים לילדים נשתמרו עוד מימי הגלות ועד לימינו אנו. בנוסף לשירים הישנים והמוכרים, קיימים שירים חדשים שמתאפיינים בסלנג מקומי ועכשווי. במאמר הבא תוכלו לקרוא עוד בנושא ולהבין את החשיבות של הקניית ערכים דרך שירת ילדים.

מאת: shir laorבית חכם19/06/122290 צפיות
גם אם אתם מתכוונים לשכור דירה בבניין ובין אם אתם מתכוונים לקנות בית פרטי- ישנם כמה דברים שחשוב שתדעו על כל אחד מהם וביניהם על חשיבותו של בדק בית. במאמר הבא תוכלו לקרוא מידע בסיסי על צורות המגורים השונות הקיימות בארץ.

מאת: shir laorבניין ואחזקה - כללי11/06/12957 צפיות
עבודות מתכת בארץ הפכו מעניין שולי לאחד התחומים המקצועיים ביותר במדינה. באמצעות ציוד מקצועי, קונסטרוקציות וחומרי בטון ניתן לבנות היום בניינים רבי קומות, בתים פרטיים ומבנים ארכיטקטוניים מרהיבים.

מאת: shir laorאורטופדיה ופיזותרפיה23/01/121202 צפיות
אם אתם סובלים מבעיות בהליכה או בעמידה על הרגליים, מדרסים ישפרו את מצבכם פלאים. ממה הם מורכבים? איפה ניתן להשיגם? ואיך הם יעזרו לכם? הכל במאמר הבא

מאת: shir laorניקיון12/01/12904 צפיות
מהו בעצם ליטוש שיש? המאמר הבא מסביר במה מדובר, מי הצרכנים העיקריים שמשתמשים בפעולת הניקיון הזו, איך הפעולה מתבצעת וכל היתרונות המשמעותיים שגלומים בה וגורמים לה לבצע מהפך בכל בית ומשרד. תוך כמה שעות בלבד הרצפה נראית חדשה לחלוטין, מבריקה ויפה מאין כמותה.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205286 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205203 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205506 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205596 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195910 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196116 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183092 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica