חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכל על שירי ילדים

מאת: shir laorהורות08/07/20121604 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנם מס' דברים שעוברים מדור לדור בכל עדה, בכל עם ובכל תרבות. ניקח לדוגמה את האוכל- ישנם מאכלים שאופייניים לכל עדה בנפרד, כמו העדה המרוקאית עם הדג החריף, העדה הפולנית עם הגפילטה פיש או העדה התימנית עם הג'חנון המסורתי. אך כמו המאכלים, ישנם גם דברים ערכיים יותר ואלו הם השירים לילדים. מדובר בשירים שחלקם עברו עוד מימי הגלות של היהודים וחלקם נוצרו כשהיינו ילדים וכעת אנו מעבירים אותם לילדינו. במאמר הבא תוכלו לקרוא על שירי ילדים, על משוררים מפורסמים ועל שימוש בסלנג בשירים אלו.

על הייחודיות של שירי ילדים

אחד הדברים המיוחדים ביותר בנושא שירי ילדים הוא העובדה שמדובר בלחנים פשוטים יחסית, עם מס' אקורדים מצומצם שבכל זאת מצליחים להקסים את ילדי ארצנו. המילים לשירים כמובן מדברים לילדים ויכולים לכלול משפטים שקשורים לחינוך, לטיפול בבעיות ועוד, בדיוק כמו ספרי ילדים. למשל, ישנם שירים שמטפלים בנושא הגמילה מחיתולים ועוזרים לילדים להתגבר על הנושא הזה. ישנם כאלו שעוסקים בפחדים שונים כמו הפחד מהחושך או ממפלצותועוד.

כיום ניתן למצוא בנוסף לשירים מהמסורת היהודית ולכאלו שנכתבו ע"י משוררים ישראלים, גם שירים שעברו תרגום מאנגלית לעברית ואפילו משפות נוספות אחרות. ישנם לחנים רבים למשל ששייכים לתרבות הרוסית, והם מתורגמים מהשפות האלה לשפה העברית תוך שמירה מצד אחד על הלחן העממי, אך תוך שימוש במילים וסלנג ששייכים לתרבות שלנו.

סלנג בשירי ילדים

אחד הדברים הבולטים שהשתנו משירי הילדים של פעם לאלו של היום, הוא העובדה שכיום משתמשים גם בסלנג. חיים נחמן ביאליק למשל, שכתב עשרות שירי ילדים, הוא אמנם משורר שרלוונטי עד ימינו, אך היום ילדים פחות מתחברים לשפה מליצית וגבוהה, ומעדיפים טקסטים שמדברים בגובה העיניים ולפי השפה המדוברת, ובין היתר גם בסלנג הנפוץ.

 



תגיות המאמר: סלנג, תרגומים, שירי ילדים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת shir laor

מאת: shir laorאורטופדיה ופיזותרפיה10/12/12774 צפיות
במאמר הבא תוכלו לקרוא על אורטופדיה ועל שימוש במדרסים. כיצד לשמור על בריאות כפות הרגליים, אלו טיפים חשוב לזכור כאשר בוחרים מדרסים, ולמה חשוב לבצע פעילות גופנית ולשמור על תזונה נכונה בכל הקשור לאורטופדיה של הגוף.

מאת: shir laorצרכנות25/07/12976 צפיות
במאמר הבא תוכלו לקרוא אודות דוד שמש- מה יתרונותיו, מאיפה כדאי להזמין אותו ומה הקשר שלו לחיסכון כספי.

מאת: shir laorבית חכם19/06/122290 צפיות
גם אם אתם מתכוונים לשכור דירה בבניין ובין אם אתם מתכוונים לקנות בית פרטי- ישנם כמה דברים שחשוב שתדעו על כל אחד מהם וביניהם על חשיבותו של בדק בית. במאמר הבא תוכלו לקרוא מידע בסיסי על צורות המגורים השונות הקיימות בארץ.

מאת: shir laorבניין ואחזקה - כללי11/06/12956 צפיות
עבודות מתכת בארץ הפכו מעניין שולי לאחד התחומים המקצועיים ביותר במדינה. באמצעות ציוד מקצועי, קונסטרוקציות וחומרי בטון ניתן לבנות היום בניינים רבי קומות, בתים פרטיים ומבנים ארכיטקטוניים מרהיבים.

מאת: shir laorאורטופדיה ופיזותרפיה23/01/121202 צפיות
אם אתם סובלים מבעיות בהליכה או בעמידה על הרגליים, מדרסים ישפרו את מצבכם פלאים. ממה הם מורכבים? איפה ניתן להשיגם? ואיך הם יעזרו לכם? הכל במאמר הבא

מאת: shir laorמתכונים ואוכל - כללי12/01/121046 צפיות
כולם מכירים את טעמה המוכר של הפיצה, אך כיצד מכינים אותה? המאמר מסביר על כך ועל מגוון החידושים הקיימים במאכל המוכר הזה. כל התוספות המוכרות והמיוחדות שמשדרגות את טעמה והסוגים השונים שנוצרו לה במהלך הזמן.

מאת: shir laorניקיון12/01/12902 צפיות
מהו בעצם ליטוש שיש? המאמר הבא מסביר במה מדובר, מי הצרכנים העיקריים שמשתמשים בפעולת הניקיון הזו, איך הפעולה מתבצעת וכל היתרונות המשמעותיים שגלומים בה וגורמים לה לבצע מהפך בכל בית ומשרד. תוך כמה שעות בלבד הרצפה נראית חדשה לחלוטין, מבריקה ויפה מאין כמותה.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214002 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204586 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204632 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201457 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201445 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201488 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201626 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica