חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא מונח שהפך לנפוץ מאד בשנים האחרונות. אם בעבר פציינטים חששו מלתבוע, כיום החשש הזה פחת מאד, בעיקר לאור חקיקתו של חוק זכויות החולה משנת 1996 המעגן את זכויותיהם של המטופלים לקבל הסברים מדוייקים בדבר סיכונים בטיפול וזכותם לטיפול רפואי איכותי.

ההערכות הן שמספר התביעות המוגשות בגין רשלנות רפואית בישראל הינו למעלה מאלף בשנה.

במקרים רבים בהם התרחשה רשלנות רפואית, הנפגעים נמנעים מלתבוע ממספר סיבות כגון: חוסר ידיעה אודות זכאותם לתביעה, חוסר נעימות, חשש מלהיכנס להליך התביע וכדומה.

הפיצויים הנפסקים בתביעות רשלנות רפואית עולים בהתמדה וזאת לאור פסקי דין של בית המשפט העליון אשר הכירו בצורך להגדיל את הסכומים הנפסקים בגין כאב וסבל של הנפגע.

ככל שהנזק שנגרם למטופל גדול יותר- כך גם הפיצוי. במידה והייתה רשלנות רפואית, אך למרבה המזל לא ארע שום נזק- לא מומלץ להיכנס להליך של תביעה, אלא לנקוט בצעדים אחרים כגון מכתב תלונה למשרד הבריאות או למנהלי המוסד הרפואי. יש להיוועץ בעו"ד בטרם קבלת ההחלטה אם להיכנס להליך של תביעה או להסתפק בתלונה בלבד.

בארה"ב, נפסקים סכומים גדולים שבעתיים, לרבות פיצויים עונשיים כנגד הגורמים הרשלניים.

לדוגמא, בישראל הסכום הגבוה ביותר שנפסק בגין רשלנות בניתוח לייזר בעיניים הינו קרוב לשני מיליון ש"ח, כאשר בארה"ב נפסקים לעיתים מיליוני דולרים בגין פגיעות דומות.

תחומים נוספים הנפוצים בתביעות רשלנות רפואית בישראל ובעולם הינם:

רשלנות רפואית בהריון (פספוס מומים מולדים בבדיקות אולטרסאונד או ייעוץ גנטי).

רשלנות רפואית בלידה (לידות ואקום, לידות מלקחיים, שיתוק מוחין, פיגור שכלי ועוד).

רשלנות רפואית בניתוחים (ניתוחי מח, ניתוחי עמוד שדרה, ניתוחי איברים פנימיים וכדומה).

איחור באבחון מחלות (התקף לב, סרטן, שבץ מוחי וכדומה).

על מנת לבדוק זכאותך להגשת תביעה, יש לאסןוף את כל התיק הרפואי הרלבנטי, באופן צמאי או בעזרת עו"ד הבקיא בתחום הרשלנות הרפואית. לאחר סיום איסוף המסמכים, עוה"ד יפנה לרופא מומחה לצורך קבלת חוות דעת רפואית ראשונית אשר בעזרתה יוכל עוה"ד להעריך את סיוכיי התביעה ושוויה.

במידה והחלטת, בעצת עוה"ד והרופא המומחה, כי יש מקום להגשת תביעת רשלנות רפואית, יש לצרף אל כתב התביעה  חוות דעת מלאה של המומחה.

תביעות רשלנות רפואית נמשכות בד"כ בין שנתיים לארבע שנים ובמידה והנפגע זוכה בתבתיעתו, הוא זכאי לקבל, מעבר לפיצויים, גם החזר של כל ההוצאות שהיו לו וכן שכ"ט עו"ד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד ענת מולסון מייצגת מאות נפגעי רשלנות רפואית

ליעוץ ראשוני: 1-800-200-807

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת מולסון, עו"ד

מאת: ענת מולסון, עו"דרשלנות רפואית16/05/101043 צפיות
משרדי עורכי דין העוסקים בתחום רשלנות רפואית, מטפלים במקרים כגון זה, באחוזים בלבד מן הפיצויים אשר מושגים. קצת רקע על נושא זה: הבדיקה נועדה לבדוק אפשרות למצב של עקרות אצל גברים. בדיקת הזרע כוללת בתוכה בדיקות רבות. הבדיקה יכולה לקחת מס' חודשים, היות ואיכות ורמת הזרע מושפעת ממספר מצבים שונים.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172221 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161704 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161735 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161751 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152771 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152040 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica