חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הצלחה, כישלון ומה שביניהם

מאת: ירון שוראימון אישי15/01/20121338 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשאני חושב על מה זו "הצלחה" דרך העיניים "המערביות" שלנו, אני רואה משהו שקשור לכסף, עשיית דברים באופן יוצא דופן  הצלחה, כישלון ומה שביניהםוהערכה רבה מהסביבה. מילון אבן שושן מגדיר הצלחה כך: שגשוג, הישג, הצטיינות, מצוינות, הגעה להישגים, השגת תוצאה טובה.

במהלך הלימודים שלי, שמעתי הגדרה יפה להצלחה: הצלחה היא היכולת לפעול על פי הערכים שלך ולהיות אדם שפועל מתוך שיקולים של נדיבות, חופש, טוב לב וכבוד. במילים אחרות, לא רק התוצאה חשובה, אלא גם הדרך. הגדרה אחרת  להצלחה שאהבתי מצאתי אצל רובין שארמה, ב"מדריך למצוינות": "הצלחה היא הימצאות בתהליך מהנה של יצירת חיים שמשקפים את ערכינו הנעלים, את אמונותינו העמוקות ואת חלומותינו הנשגבים."
בואו נחשוב רגע על הדימוי שיש לנו לגבי "מצליחנים", אנשים "שעשו את זה בגדול". מה יש להם? מה יש בהם? האם הם אנשים הישגיים? האם הם שאפתניים? אנוכיים? כוחניים? אם התשובה לאחד מהם היא כן, אז כדאי להטיל ספק במידת הצלחתם, שכן סביר להניח שלאנשים הללו אין שלווה פנימית. עפ"י העיקרון הראשון של האימון ההוויתי, כולנו שואפים להרמוניה, רווחה אישית ושקט נפשי. אז מה שווה הצלחה אם אין שקט נפשי?

בצד השני של הרצף יש כישלון. לעתים קרובות, הפחד מכישלון הוא פחד מצמית, פחד משתק. פחד שחוסם את הדרך להצליח. פאולו קואלו, בספרו "האלכימאי", ,כותב ש"מי שחי את הייעוד שלו יודע כל מה שהוא צריך לדעת. רק דבר אחד עושה את החלום לבלתי אפשרי: הפחד מכישלון." גישה דומה לגבי הצלחה וכישלון מדגים רובין שארמה, בספר אחר שלו, "הנזיר שמכר את הפרארי שלו". שארמה טוען ש"הדבר היחיד שמפריד בין רוב האנשים לחלומות שלהם הוא הפחד להיכשל, אבל כישלון הכרחי ע"מ להצליח ולגדול. כל חץ שפוגע במרכז המטרה הוא תוצאה של מאה החטאות. ירידה לצורך עלייה היא חוק יסוד של הטבע." אחת המתאמנות שלי חוותה "תקיעות" ואי יכולת לזוז בחיים שלה. כשהתבוננו יחד על המקום הזה, פעם אחר פעם, היא הבינה שה"שיתוק" שלה מקורו בפחד שלה להיכשל. הפחד מכישלון היה רוחבי: בעסקים, בחיים האישיים, בכל החוויות שלה. לאחר שחרור מהפחדים הללו, היא הצליחה לצמוח תוך זמן קצר וחוותה תחושה של עוצמה גדולה וכייף אדיר, התחושה המוכרת לכולנו מדי פעם של "ואוו". הצמיחה, כמובן,היתה בכל תחומי החיים.

אולי, בעצם, אפשר להסתכל על זה קצת אחרת. לא להסתכל על הצלחה וכישלון כנמצאים על אותו ציר, ומהווים דיכוטומיה, בבחינת "מי שלא מצליח, נכשל", אלא להסתכל על כך שאין באמת אפשרות להיכשל. כל "כישלון" הוא הזדמנות ללמוד, להפיק לקחים ולהשתפר לקראת הפעם הבאה. כמו תינוק שמתחיל ללכת, נופל וקם, נופל וקם, עד שהוא מתחיל לרוץ... נדמה לי, שגישה כזאת, מאוזנת ובריאה יותר, תאפשר למיליוני אנשים ברחבי העולם להעז, לקחת סיכונים ולהצליח, כי הרי, כפי שלמדו בוגרי הסיירת המיוחדת שלנו מהסיסמה שלהם, "רק המעז מנצח".

הצלחה קשורה בביטחון עצמי.

רוצה להעלות את הביטחון העצמי שלך?

מזמין אותך להוריד מדריך שכתבתי: "איך תחזקו את הביטחון העצמי שלכם ב-10 צעדים":

להלן הקישור למדריך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ירון שור. מאמן לפרוץ גבולות.

yaron@mabatpnima.co.il

http://www.mabatpnima.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון שור

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים24/12/173096 צפיות
שבע דרכים עיקריות להתקרב לאנשים רובן ככולן נשענות על מחקרים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים03/12/172645 צפיות
איך לחיות את החיים הללו בלי לפגוע באחרים אך גם בלי לפגוע בעצמנו זה אחד האתגרים הגדולים בחיים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים19/11/172734 צפיות
אם יש לכם יחסים לא טובים עם מישהו במשפחה שלכם, אל תחכו לרגע האחרון. תעבדו על היחסים הללו ותחסכו לכם ולסביבה שלכם שנים של כאב, כעסים ובזבוז אנרגיה אדירה.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173750 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173777 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174124 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174124 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213600 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205235 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193102 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192938 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193004 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174124 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173528 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica