חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד לבחור נכון ביטוח משכנתא

מאת: גל רניביטוח משכנתא20/02/2012882 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ההוצאות לרכישת בית בישראל הן ההוצאות הגבוהות ביותר שמשפחה תצטרך להוציא בהמשך חייה. רכישת בית בישראל היא הוצאה שאין שנייה לה. כדי להקים בית בארץ צריך עזרה כספית. מעטים יכולים לרכוש בית ללא עזרה ממקורות מימון חיצוניים. בנקים ישמחו לתת לנו מימון לדירה – משכנתא - אם נעמוד בקריטריונים המתאימים.

הרבה מאוד החלטות צריך לעשות כאשר עומדים לרכוש בית חדש. קודם לכל ההחלטה באיזה איזור לגור, האם לגור בעיר או במקום כפרי יותר, שכונה שקטה או במרכז הענייניים. צריך להחליט אם ללכת על בנין דירות או בית פרטי, האם מגדל או בית דירות רגיל, צריך להחליט באיזו קומה וכמה כיווני אויר.

כל ההחלטות מותנות כמובן ביכולת הכספית שלנו ומה נוכל לרכוש באמצעות הסכום העומד לרשותנו.

אחרי שבחרנו את הבית האידיאלי עבורנו מבחינת צרכים ומבחינת המחיר צריך לגשת לקבלת המשכנתא. ניתן כיום לקבל משכנתא בבנק וגם ע"י גורמים ממנים אחרים. לא משנה מהיכן ניקח את המשכנתא נצטרך לרכוש יחד איתה גם ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא הוא העירבון שנותן ההלוואה מבקש מאיתנו כדי להיות מוגן במקרה ולא נוכל להחזיר את  ההלוואה.

ביטוח משכנתא מתייחס לשני היבטים ביטוח דירה וביטוח חיים למשכנתא. ביטוח דירה הוא החלק שמבטח את המבנה, פיזית כנגד מקרים לא צפויים כמו שריפות, נזקי מים, רעידות אדמה, שיטפונות, נזקים במתכוון ונזקים כתוצאה מניסיונות פריצה.

ביטוח חיים למשכנתא הוא החלק שמבטח את הלווים. ביטוח חיים מגן על המשכנתא במקרה מוות של מקבל המשכנתא או אחד מהם. במקרה מוות ממשיך הביטוח את תשלום היתרה לבנק.

כיצד נחליט איפה לעשות את ביטוח המשכנתא?

בעבר היו הבנקים המקומות הבלעדיים שבהם ניתן היה לרכוש את ביטוח המשכנתא. בתום הליך לקיחת המשכנתא היינו מופנים לפקיד המתאים לטיפול וסגירת נושא הביטוח. כיום נפתחה האפשרות לביטוח משכנתא גם בחברות הביטוח וכל אחד יכול לבחור היכן הוא רוצה לרכוש את ביטוח המשכנתא שלו. בהקלקה פשוטה באינטרנט נוכל לקבל הצעות לביטוח .

הקריטריונים שייקבעו את עלות הביטוח שנשלם נקבעים לפי שלושה פרמטרים:

המבנה, מצב מקבלי המשכנתא והקף ההלוואה בהתאם לפירוט:

המבנה – באיזה איזור בארץ הוא נמצא, איזה סוג מבנה האם בית פרטי או בית דירות ומה שטחו של הבית.

מצב  מקבלי המשכנתא הכוונה למצב בריאותי, גיל, מין והאם הם מעשנים או לא.

הקף ההלוואה -  הכוונה לגובה המשכנתא, הריבית על המשכנתא ומשך תקופת החזר המשכנתא.

בדיקת הנתונים תקבע כמה נשלם כל חודש עבור ביטוח המשכנתא.

ההוצאה בגין ביטוח נראית שולית ביחס לכלל ההוצאות סביב רכישת בית אבל כאשר היא מצטרפת להחזר המשכנתא החודשי היא מצטברת במשך השנים לסכום גדול. חשוב מאוד לקבל את ההצעה לביטוח משכנתא במחיר הנוח ביותר אך מאידך לא לוותר על איכות הביטוח. צריך לבדוק היטב איזה ביטוח נותן לנו את מקסימום הכיסוי תמורת כספנו. לא היינו רוצים להגיע למצב שבו בגלל חסכון בעלויות נמצא את עצמנו יום אחד מאבדים את הרכוש היקר לנו ביותר. לכן בחירה ביטוח נבונה היא במחיר הוגן וכיסויי ביטוחי מקיף.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גל רני

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גל רני

מאת: גל רניביטוח נסיעות18/06/121038 צפיות
שעליהם נרחיב בהמשך, וגם מדובר על ביטוח שיגן עליכם במקרה של פגיעה בציוד שלכם. בכול זאת מדובר על מקומות בהם השוטרים יותר גרועים מהגנבים עצמם

מאת: גל רניביטוח נסיעות28/02/12897 צפיות
יש כאלה שמעדיפים להתאוורר במקומות רחוקים מישוב, רחוקים מאדם, ויש כאלו שדווקא רעש הקניונים והמון האדם יביאו להם את המנוחה. ישנם ישראליים שיעדיפו להעפיל להרים גבוהים, מכוסי שלג וקרירים ואחרים

מאת: גל רניביטוח משכנתא28/02/121059 צפיות
לנו היהודים יש ארץ אחת, ולכן מאד חשוב לנו לתקוע יתד בארץ. בית הוא הביטחון שלנו . הוא אי של יציבות עבורנו וביטחון כלכלי עבור ילדינו. מילדותנו חונכו שבית קונים,

מאת: גל רניביטוח נסיעות25/02/12835 צפיות
בשיחת טלפון לחברת ביטוח או חברת האשראי ניתן לסגור את נושא הביטוח. אבל האם זו הדרך החכמה ביותר? ביטוח נסיעות לחול הוא דבר שדורש בדיקה והשקעה

מאת: גל רניביטוח נסיעות24/02/12901 צפיות
כל נסיעה לחול היא עדיין נסיעה למקום שאתה לא בקיא בהתנהלות המערכות שם. כל ארץ מתנהלת בצורה שונה. קל יותר להתמצא בארצות המודרניות והמפותחות,

מאת: גל רניעסקי מזון21/02/12928 צפיות
שוקולד הוא אולי מוצר המזון שיש לו את מספר האוהדים הרב ביותר בכל העמים. השוקולד הוא מעין מכנה משותף עולמי של טעם. לא לחינם רכש השוקולד את מעמדו היציב בעולם. השוקולד מכיל בתוכו חומר מעורר וממריץ.

מאת: גל רניביטוח משכנתא21/02/12938 צפיות
על מנת לממש את חלום רכישת הבית בישראל יזדקק הרב המכריע לסיוע של משכנתא. אנחנו לוקחים משכנתא בסכומים גבוהים מאוד בבנקים, או במקור מימון אחר, ומתחייבים מידי חודש בחודש לאורך שנים להחזיר את המשכנתא. רק חלק קטן מרוכשי הבתים עושה זאת במקורות מימון עצמאיים ללא צורך בלקיחת משכנתא.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבביטוח משכנתא20/01/223023 צפיות
בנק המעניק לכם את המשכנתא רשאי להגדיר, כחלק מהתנאים בכדי לקבל את ההלוואה, לעשות ביטוח משכנתא שבתוכו ישנם שני ביטוחים – ביטוח חיים וביטוח מבנה.

מאת: איילתביטוח משכנתא20/01/162754 צפיות
מהי משכנתא הפוכה מאת עו"ד רוני ברוש - משכנתא נחשבת על פי רוב להלוואה שלוקחים על מנת לרכוש דירה או בית. לעיתים, נעשה שימוש בהלוואת משכנתא בכדי לממן רכישה של שטח אדמה

מאת: איציקביטוח משכנתא30/11/142848 צפיות
ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנדרש על ידי הבנק, בכדי שבמקרים מסוימים בהם אי אפשר להמשיך לשלם את המשכנתא תהיה להלוואה הזו כיסוי. הבנק מצידו לוח סיכון בזה שהוא נותן הלוואה כה גדולה, ואת זה הוא עושה אל מול הריבית אותה הוא גובה לאורך השנים

מאת: רונית שירביטוח משכנתא26/03/147648 צפיות
ביטוח משכנתא הוא חלק בלתי נפרד מכל משכנתא, והוא אף מהווה תנאי הכרחי לקבלתה. בתור מקבלי משכנתא חובה עליכם לרכוש ביטוח משכנתא. אך חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא שלכם מהבנק, אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות חברות הביטוח או סוכני הביטוח העצמאיים.

מאת: אלירוןביטוח משכנתא04/01/148033 צפיות
לבנק יש אינטרס לחלק משכנתאות, הוא לא עושה את זה סתם מטוב ליבו. יש לו גם אינטרס שהחזר ההלוואה ימשך זמן רב,. עם זאת ישנם מנגנונים שונים כגון ביטוח משכנתא או אפשרות למחזור המשכנתא שאמורים להגן עליכם כלקוחות.

מאת: וידר מאירביטוח משכנתא29/10/138251 צפיות
אילו ביטוחים הם מהווים ביטוחי חובה במסגרת ביטוח משכנתא, על פי אילו פרמטרים נקבעת הפרמיה שלהם והאם עדיין אפשר לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר על ידי חברות ביטוח משכנתא מיוחדות?

מאת: גיל שושיביטוח משכנתא03/09/131970 צפיות
ביטוחים רוכשים באמצעות חברות ביטוח בדיוק כמו שמוצרי מזון רוכשים בסופרמרקט רק עניין של התמחות ותו לא. מעבר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica