חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השורשים שלי

מאת: Prog4Bizטיולים משפחתיים21/02/20121700 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דיירת בית אבות מספרת את סיפור חייה. הסיפור גורם לנו באמת לחשוב על השורשים ועל כך שזו זכות לבקר את מקום קבורתם של אהובינו.

סבי וסבתי נולדו וחיו בעיירה קטנה בצפון רוסיה. שם נולדו להם שישה ילדים, הם התפרנסו בקושי וסבלו מאנטישמיות ומפוגרומים.

בשנת 1917 היתה סבתי בהריון שביעי. באותה עת גברה השינאה ליהודים, ומספר משפחות יהודיות החליטו לברוח. הם עלו על רכבת טרנס-סיבירית ולאחר נסיעה ארוכה הגיעו לצפון סין, לעיירת דייגים קטנה ושמה חרבין, שם נולדה אמי, וגדלה כבת קטנה ומפונקת. הקהילה היהודית גדלה ופרחה ובנתה מוסדות קהילתיים שונים. אבי ומשפחתו הגיעו מליטא לחרבין, שם הכיר את אמי והם נישאו. המצב הכלכלי בבית היה טוב, גדלתי כבת יחידה, למדתי בבית ספר יהודי, היתה לי אומנת, ובבית היו טבח ועוזרת סיניים - כולם דיברו רוסית. בהיותי בת שמונה נפטר אבי. שני דודי שגרו לידינו היוו לי תחליף חלקי לאב.

כאשר היפנים פלשו לסין, לא הושפעו חיי הקהילה ולא היו הגבלות. בשנת 1945 הגיע צבא רוסי וכבש את המקום והחלו שנים קשות ואלימות. המוסדות היהודיים נסגרו והרכוש הולאם. בשנת 1949 עלה מאו צה טונג לשלטון בסין וסיסמתו היתה: "סין שייכת לסינים". אירגון הג'וינט הציע ליהודים שלוש אפשרויות - עלייה לישראל, חזרה לרוסיה או להגר לאמריקה. בשנת 1950 עזבו היהודים את חרבין, רובם - לאחר מסע מפרך - הגיעו לישראל ל"שער-עלייה" ואחרי כן למעברות, וביניהם אמי ואנוכי. הדודים שלי דחו את יציאתם מסיבות בריאות, לא זכו להגיע לישראל, נפטרו ונקברו בחרבין ליד אבי. כדי לעזור לאמי, נשלחתי לבן-שמן, במסגרת עליית הנוער, ובהמשך לקיבוץ נען וכך הגעתי לבית-ספר לאחיות.

לפני מספר שנים נסע אולמרט כשר התיירות לסין, ונודע לי שהוא יבקר בחרבין, שם גדל אביו. לפני נסיעתו שלחתי לו מכתב ובו ביקשתי לבקר את קבריהם של בני משפחתי. הייתי ספקנית בקשר לבקשתי, אך להפתעתי קיבלתי ממנו מכתב חם ובו כתב שמצא את קבריהם של אבי ודודי. כמובן ששלחתי לאולמרט מכתב תודה.

אני עדיין מקווה שאוכל להגיע ולבקר בעיר הולדתי למרות שמעטים טיולי התיירות לשם.

הסיפור פורסם ע"י פרוג4ביז - בית תוכנה אשר מתמחה בפיתוח תוכנה, מערכות מידע ובניית תוכנה.

 



תגיות המאמר: שורשים, טיול שורשים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Prog4Biz הינו בית תוכנה המתמחה ב פיתוח תוכנה לעסקים ופיתוח מערכות מידע . פתרון מקיף החל משלב האפיון, פיתוח, הטמעה ושיווק באינטרנט.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Prog4Biz

מאת: Prog4Bizתוכנה03/03/121286 צפיות
פיתוח תוכנה יעודית בבית תוכנה יכול להיות סיפור יקר וארוך. ישנם פתרונות נוחים יותר לפיתוח תוכנה לעסקים קטנים.

מאת: Prog4Bizבריאות גיל הזהב03/03/129431 צפיות
מקורבים של חולים דמנטיים ובפרט חולי אלצהיימר, מתקשים לעיתים לעכל את העובדה, כי אישפוז במסגרת בית אבות ייעודי עבור תשושי נפש הוא הסיוע הטוב ביותר, שהם יכולים להעניק לו. מוסד המספק טיפול רפואי ונפשי, טיפול סיעודי, השגחה צמודה שפע גירויים ותנאי חיים נוחים במיוחד, מאפשר לחולה למצוא מעט שלווה, הנאה ובטחון, בתוך המציאות החדשה שנכפתה עליו.

מאת: Prog4Bizבריאות גיל הזהב31/01/127665 צפיות
נפילות שגרתיות הן מהסכנות העיקריות האורבות לקשישים; תאונות קלות עלולות להביא למצב סיעודי או התדרדרות מערכתית. תפקידו המרכזי של בית אבות הוא לשמור על שלום דייריו ואמצעי המניעה, בהם נוקטים בתי אבות, יכולים ללמדנו רבות על אודות הדרכים להשמר מתאונות בלתי צפויות.

מאת: Prog4Bizגיל הזהב30/11/111067 צפיות
אם הנוער של היום היה מקדיש מזמנו ומבקר בבתי דיור מוגן, הוא היה לומד הרבה יותר מאשר בשיעורי אזרחות בבית הספר. הסיפורים של הקשישים שחוו את קום המדינה יכולים לתרום המון לחיבור הנוער לישראליות האמיתית. להלן סיפור מרתק של שפרה - דיירת בבית דיור מוגן במרכז הארץ.

מאמרים נוספים בנושא טיולים משפחתיים

מאת: tiloniטיולים משפחתיים20/05/196164 צפיות
Israel is a Middle Eastern country on the Mediterranean Sea, which is recognized by Jews, Christians and Muslims as a sacred land. It has long been known to hold many sites with religious and spiritual significance.

מאת: ניב אבןטיולים משפחתיים23/08/172045 צפיות
בעוד רבים נזכרו כי אין להם מקום מסודר לחופש קצר עם הילדים, וכל המחירים באילת הרקיעו לשחקים לא הגיוניים, עדיין ישנה האפשרות לצאת מן השגרה ולחפש אחר השכרת קרוואן שבו כולם יכולים לנוע אל עבר הנופים הכי יפים שיש לארץ הקטנה שלנו להציע.

מאת: ליאורטיולים משפחתיים07/03/171452 צפיות
מלונות בירושלים בפסח, מספקים לכם הזדמנות, לחופשה אביבית מוצלחת מאוד. בירושלים יש מזג אוויר נעים מאוד, בחודשי האביב. ירושלים היא עיר הבירה של ישראל, וגם העיר הכי מאוכלסת במדינה.

מאת: articlestbdטיולים משפחתיים28/02/171338 צפיות
למה צריכים הסעה לנתב"ג ומה יתרונותיה? מה לגבי שיקולים כלכליים? תשובות בגוף המאמר.

מאת: דרורטיולים משפחתיים11/07/161890 צפיות
הקיץ אוטוטו מגיע, חודשיים בהם הילדים ישבו בבית ואתם תצטרכו לחפש להם תעסוקה. אז יש קייטנות, בריכות, ים, שבוע אצל הסבים והסבתות, פארקים והצגות, אך עדיין יישאר לכם מספיק זמן בו תצטרכו להחליט כיצד להעביר להם את הזמן בצורה מהנה, וחוץ מזה, גם אתם בוודאי תרצו קצת חופש, הרי חופשת הקיץ מיועדת גם לכם, לא?

מאת: דרורטיולים משפחתיים11/07/161700 צפיות
כבר בתחילת הדרך של טיולים מאורגנים, נהוג היה לחלק את הטיולים לקטגוריות שונות, כשאחת מהקטגוריות הפופולאריות ביותר היתה טיולים למשפחות. הרעיון היה מאוד פשוט, טיולים שמתאימים להורים ולילדים, ובכך הם אפשרו להורים לקחת את ילדיהם לחו"ל במקום להשאיר אותם בארץ או לקחת אותם באופן עצמאי.

מאת: אסףטיולים משפחתיים31/05/162077 צפיות
עוד מעט יגיע החופש הגדול ואתם תצטרכו להחליט לאן אתם נוסעים הקיץ, זה הזמן להתחיל להתכונן, לעבור על יעדים ולבחור את היעד המועדף עליכם. אנחנו רוצים לעזור לכם כאן בהחלטה, ולהמליץ לכם, במקום לנסוע אל יעד מוכר וידוע במערב אירופה או לנסוע אל ארה"ב, לבחור דווקא ביעד מעט שונה, שונה אך מעניין וייחודי, אנחנו רוצים להמליץ לכם על טיול לזנזיבר וטנזניה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica