חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בית אבות יעודי עבור תשושי נפש - האם זהו כורח המציאות?

מאת: Prog4Bizבריאות גיל הזהב03/03/20129427 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בית אבות, המיועד לחולים תשושי נפש, מאוכלס ברובו מקשישים, הסובלים מדמנטיה. דמנטיה היא קבוצת מחלות, הגורמות לנזק מוחי קשה ובלתי הפיך ופוגעות ביכולת האדם לבצע פעילויות יומיומיות פשוטות. אלצהיימר (AD) היא הדמנטיה השכיחה ביותר בקרב קשישים ופגיעתה המוחית מתחילה באיזורים האחראיים על החשיבה, הזכרון והשפה, אך בסופו של דבר, היא מביאה לפגיעה כוללת, המחיבת טיפול סיעודי והשגחה מתמדת.

נכון להיום, אין בידי החוקרים מידע רב באשר לגורמי האלצהיימר או מחלות אחרות של תשושי נפש ולא נמצא כל מרפא. קצב המחלה ואופן פגיעתה אינם אחידים; זוהי מחלה איטית, המשתלטת בהדרגה על אישיותו וגופו של האדם, החל בכישוריו המנטליים והקוגניטיביים וכלה ביכולותיו המוטוריות.

מדוע תשושי נפש צריכים בית אבות?

בסוגית האישפוז, במסגרת בית אבות מיוחד, כדאי לטפל כבר בשלבים הראשונים של מחלת האלצהיימר ושל שאר מחלות הזיקנה. בשלב זה, מסוגל החולה עצמו להשתתף בקבלת ההחלטות ולהביע את רצונותיו לגביי העתיד. קצב התקדמות המחלה, אינו ניתן לחיזוי ואין דרך לצפות מתי הכשלים הקלים בזכרון, ביכולת הזיהוי, ההתמצאות או הדיבור יחמירו והקשיש יתחיל להוות מקור סכנה עבור עצמו אפילו בפעולות שגרתיות כבישול או טיול. מאחר והמחלה עלולה להפתיע בתוקפנותה, רצוי שגם המקורבים יספיקו להערך לשינויים הקרבים, מבחינה בירוקרטית ורגשית, כך שהחולה יקבל את הטיפול לו הוא זקוק ללא שהיות ועיכובים.

אופי המחלה, מחייב תשושי נפש בהשגחה צמודה, גם במידה ולא נדרש להם טיפול סיעודי. בית אבות, המתמחה בטיפול בקשישים תשושי נפש ערוך לטפל בכל תרחיש ולהגן על המטופל מפני הסכנות, האורבות לו בכל פינה. מאחר ומרבית גורמי הסיכון נמצאים בסביבה הביתית הקרובה, קשה מאד לבני משפחה או מטפלים יחידניים לאבטח את הקשיש בצורה מלאה, באופן בו הדבר נעשה במסגרת בית אבות עבור תשושי נפש, בו צוותים מקצועיים שונים אמונים על המשימה.

קרובי משפחה אוהבים, המעוניינים להשאיר את החולה הדמנטי בהשגחה פרטית מחוץ למסגרת בית אבות יעודי עבור תשושי נפש, אינם מודעים כנראה למלוא היקפה וחומרתה של המחלה. קשה להפנים את העובדה, כי אדם מאבד בהדרגה את מרבית מרכיבי אישיותו המוכרת. בשלב מסוים, מפסיק החולה לזהות את סביבתו הפיזית והאנושית וטיפול מסור ומקצועי במסגרת בית אבות, בפרט אם נדרש טיפול סיעודי מלא או חלקי, מספק לו תחושת נוחות ובטחון. בנוסף, טובת הקשיש, התלוי בבני משפחה, מושפעת באופן מהותי ממצבם המנטלי של המטפלים, ואין להתעלם מהעובדה, כי טיפול בקרוב דמנטי, עלול להביא לשחיקה מואצת, אף אם טיפול סיעודי, אינו נדרש עדיין.

כיצד עוזר בית אבות לחולים תשושי נפש?

מעבר לנזק המוחי, הנגרם לחולי הדמנטיה, מופיעים לרוב תסמינים משניים רובם נפשיים-התנהגותיים כגון חוסר שינה, אגרסיה, עצבנות, דכאון וחרדה. בית אבות, הערוך לטפל בחולים תשושי נפש מספק לא רק השגחה מלאה, טיפול סיעודי ותנאי חיים נוחים, אלא אף מנהל מערכת פעילויות וגירויים, המותאמים לצרכי המטופלים כמו תרפיה במוסיקה, ריפוי בעיסוק וכו' וכן טיפול רפואי ממוקד לתסמינים.

טיפול בתסמינים, הפעלות מיוחדות, טיפול סיעודי ואולי בעיקר, קבלה מוחלטת של המציאות הנוכחית בה מצוי החולה, מקלים באופן מהותי את המתח בו שרוי האדם ומספקים לו מעט שלווה, שבתורה מאפשרת טיפול איכותי ויעיל יותר.

סיכום

מקורבים של חולים דמנטיים ובפרט חולי אלצהיימר, מתקשים לעיתים לעכל את העובדה, כי אישפוז  במסגרת בית אבות ייעודי עבור תשושי נפש הוא הסיוע הטוב ביותר, שהם יכולים להעניק לו. מוסד המספק טיפול רפואי ונפשי, טיפול סיעודי, השגחה צמודה שפע גירויים ותנאי חיים נוחים במיוחד, מאפשר לחולה למצוא מעט שלווה, הנאה ובטחון, בתוך המציאות החדשה שנכפתה עליו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Prog4Biz הינו בית תוכנה המתמחה ב פיתוח תוכנה לעסקים ופיתוח מערכות מידע . פתרון מקיף החל משלב האפיון, פיתוח, הטמעה ושיווק באינטרנט.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Prog4Biz

מאת: Prog4Bizתוכנה03/03/121285 צפיות
פיתוח תוכנה יעודית בבית תוכנה יכול להיות סיפור יקר וארוך. ישנם פתרונות נוחים יותר לפיתוח תוכנה לעסקים קטנים.

מאת: Prog4Bizטיולים משפחתיים21/02/121699 צפיות
כמה מאיתנו באמת יודיעם מה הם השורשים שלנו? רובינו מכירים את הסבתא וסבה ואולי גם עודד דור אחד אחורה, אך לא יותר מזה. האם לכולנו יש את הזכות לבקר את ההורים או הסבות במקום קברותם?

מאת: Prog4Bizבריאות גיל הזהב31/01/127663 צפיות
נפילות שגרתיות הן מהסכנות העיקריות האורבות לקשישים; תאונות קלות עלולות להביא למצב סיעודי או התדרדרות מערכתית. תפקידו המרכזי של בית אבות הוא לשמור על שלום דייריו ואמצעי המניעה, בהם נוקטים בתי אבות, יכולים ללמדנו רבות על אודות הדרכים להשמר מתאונות בלתי צפויות.

מאת: Prog4Bizגיל הזהב30/11/111063 צפיות
אם הנוער של היום היה מקדיש מזמנו ומבקר בבתי דיור מוגן, הוא היה לומד הרבה יותר מאשר בשיעורי אזרחות בבית הספר. הסיפורים של הקשישים שחוו את קום המדינה יכולים לתרום המון לחיבור הנוער לישראליות האמיתית. להלן סיפור מרתק של שפרה - דיירת בבית דיור מוגן במרכז הארץ.

מאמרים נוספים בנושא בריאות גיל הזהב

מאת: שלום כהןבריאות גיל הזהב29/09/191809 צפיות
בחירת מסגרת דיור מוגן מתבטאת הן בצורך של החוסה והן ביכולות המימון של האפוטרופוס. ישנן מסגרות דיור מוגן המיועדות לחוסים קשים הסובלים מלקויות נפשיות כבדות, לצד מסגרות שנועדו רק לחוסים קלים ביותר.

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב18/04/197089 צפיות
אחרי שטיפלו בנו במשך כל החיים מגיע הרגע שבו ההורים שלנו זקוקים לעזרה שלנו. כשהם מתבגרים נדמה שפעולות רבות קשות עבורם יותר. ההליכה למכולת לרכישת מוצרי מזון עשויה להיות מאתגרת יותר, וגם מטלות בסיסיות בבית אינן פשוטות עבורם. במקרים רבים קשישים לאחר מחלה חלשים אף יותר, והאחריות מוטלת לא פעם על ילדיהם הבוגרים. עם זאת, ולמרות האהבה האדירה והרצון הרב לסייע, לילדים יש היום משפחות משלהם – וילדים משלהם. הם מתמרנים בין עבודה לסידורים, בין משפחה למחויבויות אחרות, ובתוך השגרה העמוסה הם רוצים להעניק את המיטב

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב28/03/191642 צפיות
ככל שהשנים חולפות, ההורים שלנו (וגם סבא וסבתא) מתקשים לבצע מטלות רבות בכוחות עצמם. בין אם הם זקוקים לאדם שיסייע להם בהכנת ארוחה קלה ובין אם בעזרה בניקיון הבית, הקושי בהחלט קיים – והוא גם בהחלט מובן. הבעיה האמיתית מתחילה כשאנחנו מאוד רוצים להיות שם בשבילם, אבל המציאות הופכת למאתגרת. העבודה לוחצת, המשימות נערמות ואין לנו את הזמן להספיק הכול וגם להיות שם בשביל ההורים שלנו. שירות של מטפלת לקשישים פרטי הוא בדיוק השירות שמאפשר לכל הצדדים לנצח: ההורים מקבלים את הסיוע שהם זקוקים לו, ולכם יש את הזמן לטפל

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב26/03/191609 צפיות
מדוע מזרון לפצעי לחץ כב חשוב ומדוע אתם לא יכולים לדחות למחר את התחלת השימוש בו.

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב17/01/191847 צפיות
בקצרה על כסא גלגלים חשמלי ועל כל היתרונות שבו.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181160 צפיות
מבוגרים סיעודיים זקוקים לטיפול רב יחד עם השגחה ברוב שעות היממה. טיפול ביתי באדם סיעודי כרוך בלא מעט אתגרים, הכנות, שעות עבודה וקשיים. לא כל אחד יוכל לטפל באדם סיעודי ולא בכל בית הדבר מתאפשר. פנייה לטיפול ביתי עולה על הפרק כאשר האדם הסיעודי אינו מוכן להכניס לביתו מטפל סיעודי, אינו מסכים לקבלת טיפול במוסד סיעודי וכאשר ישנה נכונות ויכולת לבני המשפחה לספק את הטיפול הדרוש.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181326 צפיות
טיפול סיעודי ביתי ניתן בהיקף מלא של 24 שעות ביממה או בהיקף חלקי של כמה שעות בכל יום. היקף הסיוע לו זקוק האדם המבוגר נקבע בהתאם למצבו הנפשי והמנטלי. ישנם מקרים בהם מספיקה עזרה של כ-3 שעות בכל יום מול מקרים בהם נדרשים סיוע מלא והשגחה 24 שעות ביממה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica