חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זכרונות: הייתי אלחוטאית בפלמ"ח

מאת: Prog4Bizגיל הזהב30/11/20111065 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם הנוער של היום היה מקדיש מזמנו ומבקר בבתי דיור מוגן או בתי אבות סיעודיים, הוא היה לומד הרבה יותר מאשר בשיעורי אזרחות בבית הספר. הסיפורים של הקשישים שחוו את קום המדינה יכולים לתרום המון לחיבור הנוער לישראליות האמיתית.

הפרויקט של רישום ופרסום הסיפורים האלה, כך שיגיעו לקהל הרחב נוצר במטרה לשמר את הזכרונות לדורות הבאים.

על סיפורי גבורה מיוחדים כותבים ספרים, אך בתקופה ההיא של קום המדינה, כמעט כל אחד היה שותף למטרה ותרם את חלקו גם אם זה לא היה סיפור ששוה לכתוב עליו ספר.

אז הנה סיפור של דיירת בבית דיור מוגן על שירות הצבאי.

הייתי אלחוטאית בפלמ"ח

נולדתי בצפת למשפחה חרדית. אבי היה הרב של צפת.  עזבתי את הבית כדי ללמוד. במהלך לימודי בפתח תקווה ב"משק הפועלות"  התגייסתי לפלמ"ח. אחרי תקופת אימונים, בשנת 1946, יצאתי בהמלצתו של מפקד הפלוגה שלי, משה נצר לקורס אלחוט בג'וארה, שהיה הקורס הסודי ביותר בפלמ"ח: קורס אלחוטנים לשפת המורס. בקורס זה למדנו לשדר הודעות מוצפנות בשפת המורס. הקורס נמשך מספר חודשים והופסק בגלל "השבת השחורה"... החיילים הבריטיים חיפשו ועצרו את מנהיגי היישוב וחיפשו נשק ביישובים. המשך הקורס היה כעבור מספר חודשים בקיבוץ שפיים.

לאחר הקורס נשלחתי לכמה מקיבוצי הנגב, כדי לרענן את ידיעת הקשר של המגנים וחברי הקיבוץ האחראים על הקשר.

המשימה הבאה שלי הייתה בירושלים, בה הייתי צריכה להחליף את הקשר שעזב. בירושלים התמקמתי בחדר קשר סודי, לא הרחק מהסוכנות . סיפור הכיסוי שלי היה "תלמידה בחוות הנוער של רחל ינאית". הכינוי המחתרתי שלי בירושלים היה  "הגר" ומאוחר יותר הוחלף ל"מיכל".

במסגרת עבודתי כאלחוטאית, שידרתי משני מקומות מסתור. האחד היה במרחביה, לא רחוק  מהסוכנות שם היה המטה. כאשר קבלתי שדר, נהגתי לצאת ולהביאו אל המטה, להמתין לתשובה ולחזור לחדר הקשר. בשעות הערב הייתי צריכה לעבור למקום המסתור השני, בבית הכרם, יחד עם המזוודה שנשאתי, שכללה במקום מסתור שבתוכה, את קוד הצופן לפענוח השדרים. המשימה הזו לא הייתה פשוטה ואפילו הייתה מסוכנת בגלל העוצר, החיפושים שערכו החיילים הבריטים. מזלי עמד לי לא פעם, למרות דפיקות הלב שחשתי בשעות החיפוש הללו.

באחת הפעמים  בדרכי אל בית הכרם, מקום השידור הלילי, הכריזו על עוצר. התחלתי לרוץ והחיל הבריטי רדף אחרי וביקש ממני לפתוח את המזוודה לחיפוש. למירב המזל החבאתי היטב את החומר הסודי בתא הסודי במזוודה. כך ניצלתי ויכולתי להמשיך למחוז חפצי בבית הכרם לחדר הקשר הסודי בלי להיתפס...

עלי לציין כי משפחתי לא ידעה דבר. אפילו בעלי לעתיד, שהיה אז החבר שלי לא ידע מה אני עושה. הכול היה סודי ביותר. אני מרגישה שתרמתי תרומתי למאמץ הכללי בתקופה הקשה הזו של טרום מדינה ואני שמחה שיכולתי לעשות זאת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Prog4Biz הינו בית תוכנה המתמחה ב פיתוח תוכנה לעסקים ופיתוח מערכות מידע . פתרון מקיף החל משלב האפיון, פיתוח, הטמעה ושיווק באינטרנט.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Prog4Biz

מאת: Prog4Bizתוכנה03/03/121286 צפיות
פיתוח תוכנה יעודית בבית תוכנה יכול להיות סיפור יקר וארוך. ישנם פתרונות נוחים יותר לפיתוח תוכנה לעסקים קטנים.

מאת: Prog4Bizבריאות גיל הזהב03/03/129431 צפיות
מקורבים של חולים דמנטיים ובפרט חולי אלצהיימר, מתקשים לעיתים לעכל את העובדה, כי אישפוז במסגרת בית אבות ייעודי עבור תשושי נפש הוא הסיוע הטוב ביותר, שהם יכולים להעניק לו. מוסד המספק טיפול רפואי ונפשי, טיפול סיעודי, השגחה צמודה שפע גירויים ותנאי חיים נוחים במיוחד, מאפשר לחולה למצוא מעט שלווה, הנאה ובטחון, בתוך המציאות החדשה שנכפתה עליו.

מאת: Prog4Bizטיולים משפחתיים21/02/121700 צפיות
כמה מאיתנו באמת יודיעם מה הם השורשים שלנו? רובינו מכירים את הסבתא וסבה ואולי גם עודד דור אחד אחורה, אך לא יותר מזה. האם לכולנו יש את הזכות לבקר את ההורים או הסבות במקום קברותם?

מאת: Prog4Bizבריאות גיל הזהב31/01/127665 צפיות
נפילות שגרתיות הן מהסכנות העיקריות האורבות לקשישים; תאונות קלות עלולות להביא למצב סיעודי או התדרדרות מערכתית. תפקידו המרכזי של בית אבות הוא לשמור על שלום דייריו ואמצעי המניעה, בהם נוקטים בתי אבות, יכולים ללמדנו רבות על אודות הדרכים להשמר מתאונות בלתי צפויות.

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216153 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171857 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162024 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162143 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162058 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152044 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151710 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica