חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אמצעי זהירות למניעת נפילות קשישים - לקחים של בתי אבות

מאת: Prog4Bizבריאות גיל הזהב31/01/20127664 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחת הסכנות האורבות לקשישים היא נפילה. פשוטו כמשמעו, הנעל מחליקה על כתם רטיבות, היד נאחזת בתמיכה רעועה, הרגל נתקלת בחפץ תועה או מתעקמת במורד מדרגות. ישנם אינספור תרחישים, שסופם דומה; התרסקות אומללה של קשיש, בעל עצמות פריכות, העלולה להוביל לפציעות חמורות, שיקום ארוך ואף להתערערות מערכות ומצב סיעודי. קשישים נוטים ליפול ובגיל מתקדם, הנפילות הופכות מסוכנות יותר ויותר. תושבי בית אבות אינם חסינים מפניהן גופנית, יותר מקשיש, המתגורר לבדו, אך אין זה מקרה, שאחוז התאונות במסגרת בתי אבות, קטן לעין שיעור מהתאונות הביתיות.

השמירה על שלומו של הקשיש, היא מהות עסקי בתי אבות; אי לכך, הם משקיעים משאבים רבים בחקירת דרכי מניעה של תאונות, המתרחשות בסביבתו היומיומית של הקשיש. בחינה מקרוב של האופן בו בונה, מעצב ומרהט בית אבות את המרחב הפרטי של כל דייר, כמו גם את החללים המשותפים, יכולה ללמדנו רבות על הדרכים להמנע מנפילות בלתי צפויות. את העצות ניתן ליישם בכל סביבת מגורים ועבור כל קשיש, בין אם הוא מוגדר כעצמאי, סיעודי חלקי או סיעודי מלא.

אין בית אבות שלא חרד לשלום דייריו, על כן דגמנו אחד רגיל ואחד סיעודי, לשם הפקת לקחים חשובים, שרובם ככולם נעוצים בסידור פשוט והגיוני של חללי המחיה.

אדריכלות בתי אבות

בתי אבות, בין אם הם בנויים לגובה או מתפרשים על פני שטחים נרחבים, לעולם לא יכללו גרמי מדרגות כחלק מתוואי המחיה ההכרחי. יחידות הדיור והאיזורים המשותפים מתוכננים כמישור, ללא שיפועים תלולים ומפלסי גובה משתנים. הדבר מובן מאליו, כשמדובר בקשיש סיעודי, אך בבואנו לבצע פעולות מנע, חשוב הדבר לא פחות לקשישים עצמאיים, לבל ימצאו עצמם במצב סיעודי, עקב תאונה.

חדר אמבטיה טיפוסי של בית אבות

אחד המקומות המועדים לפורענות הוא חדר הרחצה. מים וסבון, הם מתכון בטוח לתאונות. בתי אבות נמנעים משימוש באגני אמבטיה, כיון שהכניסה והיציאה מהם מחיבת מאמץ פיזי ושמירה על יציבות, שאינה הצד החזק של קשישים. וילונות אמבטיה, לא ימצאו את דרכם אל בית אבות, מאחר והם מהווים סכנה, בזמן החלקה, כשהדחף המיידי למצוא בהם אחיזה, מתבדה. חדר רחצה טיפוסי מכיל מקלחון מרווח, בגובה הרצפה, שיכול להכיל מושב בעת הצורך ואשר נסגר על ידי דלת קשיחה. בתוך המקלחון, כמו גם ליד השירותים, מעוגנות ידיות אחיזה נוחות בגבהים שונים.

סידור המרחב של בית אבות

כל איזור מחיה בו מתנהלים קשישים באופן שגרתי, צריך להיות חף ממכשולים; חפצים קטנים, פזורים על הרצפה או ריהוט עמוס, המצמצם את המעברים והתנועה החופשית. בתי אבות ומוסדות, המספקים טיפול סיעודי, מקפידים על סדר, ריהוט יציב, חסר פינות חדות וקצוות משוננים ונמנעים מהצבת שטיחים, העלולים להביא להחלקה. לא מדובר בשטיחים מקיר לקיר, אשר עשויים דוקא לרפד את הנפילה. במקומות חשופים לרטיבות כמו מטבחים, חדרי רחצה ושיפועים הכרחיים, רצוי להעזר במשטחים מונעי החלקה.

תאורת בתי אבות

אחת הסיבות, בגללן בתי אבות נראים תמיד כמאירי פנים, היא התאורה החזקה, המופעלת בהם. קשישים, שחוש הראיה שלהם אינו חד עוד, חשים אבודים ונוטים לאבד שיווי משקל גם בנוכחות תאורה מועטה. חובה להקפיד על תאורה הולמת בכל שעות היום, אפילו בזמן שינה וגם אם הקשיש נמצא במצב סיעודי ולרוב אינו מתנייד באופן עצמאי.

סיכום
נפילות שגרתיות הן מהסכנות העיקריות האורבות לקשישים; תאונות קלות עלולות להביא למצב סיעודי או התדרדרות מערכתית. תפקידו המרכזי של בית אבות הוא לשמור על שלום דייריו ואמצעי המניעה, בהם נוקטים בתי אבות, יכולים ללמדנו רבות על אודות הדרכים להשמר מתאונות בלתי צפויות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Prog4Biz הינו בית תוכנה המתמחה ב פיתוח תוכנה לעסקים ופיתוח מערכות מידע . פתרון מקיף החל משלב האפיון, פיתוח, הטמעה ושיווק באינטרנט.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Prog4Biz

מאת: Prog4Bizתוכנה03/03/121286 צפיות
פיתוח תוכנה יעודית בבית תוכנה יכול להיות סיפור יקר וארוך. ישנם פתרונות נוחים יותר לפיתוח תוכנה לעסקים קטנים.

מאת: Prog4Bizבריאות גיל הזהב03/03/129431 צפיות
מקורבים של חולים דמנטיים ובפרט חולי אלצהיימר, מתקשים לעיתים לעכל את העובדה, כי אישפוז במסגרת בית אבות ייעודי עבור תשושי נפש הוא הסיוע הטוב ביותר, שהם יכולים להעניק לו. מוסד המספק טיפול רפואי ונפשי, טיפול סיעודי, השגחה צמודה שפע גירויים ותנאי חיים נוחים במיוחד, מאפשר לחולה למצוא מעט שלווה, הנאה ובטחון, בתוך המציאות החדשה שנכפתה עליו.

מאת: Prog4Bizטיולים משפחתיים21/02/121700 צפיות
כמה מאיתנו באמת יודיעם מה הם השורשים שלנו? רובינו מכירים את הסבתא וסבה ואולי גם עודד דור אחד אחורה, אך לא יותר מזה. האם לכולנו יש את הזכות לבקר את ההורים או הסבות במקום קברותם?

מאת: Prog4Bizגיל הזהב30/11/111065 צפיות
אם הנוער של היום היה מקדיש מזמנו ומבקר בבתי דיור מוגן, הוא היה לומד הרבה יותר מאשר בשיעורי אזרחות בבית הספר. הסיפורים של הקשישים שחוו את קום המדינה יכולים לתרום המון לחיבור הנוער לישראליות האמיתית. להלן סיפור מרתק של שפרה - דיירת בבית דיור מוגן במרכז הארץ.

מאמרים נוספים בנושא בריאות גיל הזהב

מאת: שלום כהןבריאות גיל הזהב29/09/191816 צפיות
בחירת מסגרת דיור מוגן מתבטאת הן בצורך של החוסה והן ביכולות המימון של האפוטרופוס. ישנן מסגרות דיור מוגן המיועדות לחוסים קשים הסובלים מלקויות נפשיות כבדות, לצד מסגרות שנועדו רק לחוסים קלים ביותר.

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב18/04/197122 צפיות
אחרי שטיפלו בנו במשך כל החיים מגיע הרגע שבו ההורים שלנו זקוקים לעזרה שלנו. כשהם מתבגרים נדמה שפעולות רבות קשות עבורם יותר. ההליכה למכולת לרכישת מוצרי מזון עשויה להיות מאתגרת יותר, וגם מטלות בסיסיות בבית אינן פשוטות עבורם. במקרים רבים קשישים לאחר מחלה חלשים אף יותר, והאחריות מוטלת לא פעם על ילדיהם הבוגרים. עם זאת, ולמרות האהבה האדירה והרצון הרב לסייע, לילדים יש היום משפחות משלהם – וילדים משלהם. הם מתמרנים בין עבודה לסידורים, בין משפחה למחויבויות אחרות, ובתוך השגרה העמוסה הם רוצים להעניק את המיטב

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב28/03/191644 צפיות
ככל שהשנים חולפות, ההורים שלנו (וגם סבא וסבתא) מתקשים לבצע מטלות רבות בכוחות עצמם. בין אם הם זקוקים לאדם שיסייע להם בהכנת ארוחה קלה ובין אם בעזרה בניקיון הבית, הקושי בהחלט קיים – והוא גם בהחלט מובן. הבעיה האמיתית מתחילה כשאנחנו מאוד רוצים להיות שם בשבילם, אבל המציאות הופכת למאתגרת. העבודה לוחצת, המשימות נערמות ואין לנו את הזמן להספיק הכול וגם להיות שם בשביל ההורים שלנו. שירות של מטפלת לקשישים פרטי הוא בדיוק השירות שמאפשר לכל הצדדים לנצח: ההורים מקבלים את הסיוע שהם זקוקים לו, ולכם יש את הזמן לטפל

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב26/03/191613 צפיות
מדוע מזרון לפצעי לחץ כב חשוב ומדוע אתם לא יכולים לדחות למחר את התחלת השימוש בו.

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב17/01/191850 צפיות
בקצרה על כסא גלגלים חשמלי ועל כל היתרונות שבו.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181164 צפיות
מבוגרים סיעודיים זקוקים לטיפול רב יחד עם השגחה ברוב שעות היממה. טיפול ביתי באדם סיעודי כרוך בלא מעט אתגרים, הכנות, שעות עבודה וקשיים. לא כל אחד יוכל לטפל באדם סיעודי ולא בכל בית הדבר מתאפשר. פנייה לטיפול ביתי עולה על הפרק כאשר האדם הסיעודי אינו מוכן להכניס לביתו מטפל סיעודי, אינו מסכים לקבלת טיפול במוסד סיעודי וכאשר ישנה נכונות ויכולת לבני המשפחה לספק את הטיפול הדרוש.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181330 צפיות
טיפול סיעודי ביתי ניתן בהיקף מלא של 24 שעות ביממה או בהיקף חלקי של כמה שעות בכל יום. היקף הסיוע לו זקוק האדם המבוגר נקבע בהתאם למצבו הנפשי והמנטלי. ישנם מקרים בהם מספיקה עזרה של כ-3 שעות בכל יום מול מקרים בהם נדרשים סיוע מלא והשגחה 24 שעות ביממה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica