חפש מאמרים:
שלום אורח
11.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עייפות

מאת: יוסי קרמר שינה 23/02/20121030 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עייפות.
ממה נובעת העייפות? עייפות היא תופעה פיזיולוגית שמתרחשת כתוצאה מחוסר של שינה.
כדי להבין מהי עייפות, רצוי להבין מהי שינה? ולמה אנחנו חייבים לישון? וזאת כדי שנוכל לתפקד בחיי היום יום שלנו, כמה שעות צריך לישון בלילה? ומה קורה לנו בעת תהליך השינה?
שינה היא פעולה פיזיולוגית שמתבצעת באמצעות הורמון השינה, שמאפשר לגוף בעת תהליך השינה להימצא בהרפיה מקסימלית, וזאת כדי שנוכל להיטען מבחינה אנרגטית.
הטעינה האנרגטית בעת תהליך השינה, דומה לטעינה חשמלית של רכיב האלקטרוני הנקרא קבל שאוגר חשמל ופורק אותו.
הטעינה האנרגטית לאחר תהליך השינה, מאפשרת לנו להפעיל את הגוף כאשר אנחנו נמצאים במצב של ערות.
מצב של חוסר בשינה או מצב ללא שינה בכלל, גורם לנו לעייפות שמובילה עד לכדי תשישות, שיכול להוביל אף למוות.
בלילה כאשר אין את אנרגית אור השמש, ואנרגית אור השמש אינה מגיעה אל הגוף, מתאפשר לגוף להפריש הורמון ואז להיכנס למצב של שינה, הרפיה, וכך הגוף מטעין את עצמו, ורצוי להבין איך לגרום לו להיטען באופן מקסימלי, וזאת כדי לנטרל את העייפות ואת התשישות שמלווים אותנו בעת ערות כתוצאה מחוסר בשינה.
טעינה אנרגטית מקסימלית בתהליך השינה שלנו, קשורה באופן ישיר לאורח החיים שלנו.
השינה משקפת את רמת הרוגע הפנימי, שאליו הגיע בן האנוש בחייו.
השינה משקפת את הסדר ואת השגרה באורח החיים שמנהל בן האנוש, ועד כמה חייו הם שלווים.
כלומר, הרוגע והשלווה שמנהל בן האנוש את חייו, ישתקף אצלו תוך כדי תהליך השינה בלילה.
ככל שהשינה תהיה רצופה, כלומר ללא כל הפרעות בעת תהליך השינה, וככל שההרפיה תהיה מקסימלית, כך הטעינה תהיה מקסימלית גם כן, ולמצב זה עלינו לשאוף.
האורח החיים שלנו כיום בעיקר הלא רגוע והלחוץ, אינו מאפשר לנו את הטעינה האנרגטית המקסימלית.
לכן, אנחנו חיים וצוברים עייפות, עד כדי תשישות במהלך חיינו.
סדר תודעתי חדש שמאפשר לנו אורח חיים שהוא רגוע ושלוו, יאפשר את הטעינה המקסימלית.
אנרגית השמש מפריעה להטענת הגוף באנרגיה בעת התהליך כשישנים.
לכן רצוי לזכור, שהורמון השינה מופרש בתהליך השינה בעיקר בלילה ו/או בחושך.
כאשר אנחנו ערים ומפעילים את הגוף, עלינו לתפקד ולהיות ערניים ודרוכים, כדי לשמור ולהגן על עצמנו, כלומר המצב האנרגטי שלנו צריך לאפשר לנו את התפקוד הבריא והבטוח בחיי היום יום.
אם אנחנו חשים בעייפות כאשר אנחנו ערים במשך היום והלילה, וקשה לנו לתפקד ולהפעיל את הגוף זה אומר שאנרגטית אנחנו בשלבי התרוקנות, והדבר נובע בגלל מכלול שלם של נושאים שעלינו להבין אותם ולחיות על פיהם, כלומר איך לחיות באורח חיים בריא? שקיים בו סדר ושיגרה, שמכיל את מגוון הנושאים החשובים לעצם קיומנו ובריאותנו, כמו: רוגע פנימי שזה מצב שבו בן האנוש אינו מייצר ומפעיל את רגשותיו הפנימיים, שינה של שמונה שעות בלילה, תזונה אורגנית מתאימה, שתייה מתאימה, פעילות גופנית, שמירה על טמפרטורת הגוף, נשימות סדירות, לחיות ללא לחץ זמן, היגיינה אישית וסביבתית, לחיות ללא דאגה הישרדות, ועוד.
עייפות זהו מצב פיזיולוגי שבו בן האנוש נמצא, כשרמת האנרגיה שלו בשלבי התרוקנות.
תשישות זהו מצב פיזיולוגי שבו בן האנוש נמצא במצב אנרגטי, כשהגוף מופעל במצב של התרוקנות.
הגוף הפיזי האנושי הוא כלי ביולוגי, שנבנה בתהליך החקירה, הלמידה וההתפתחות האבולוציונית, ולכן עלינו ללמוד איך להפעיל, להזין ולתחזק אותו כדי שנהיה בריאים ונאריך חיים. 
האנרגיה שאנחנו צורכים ומספקים לגוף כמו, מזון, שתייה וחמצן, מאפשרים לנו להטעין ולהפעיל את הגוף גם בהרפיה ובטעינה בעת תהליך השינה, וגם כמובן מאפשרים לנו לתפקד בעת תהליך הערות, כלומר מאפשרים לנו לחיות.
תהליך השינה בלילה רצוי שיהיה לפי בדיקה על עצמי כשמונה שעות לערך, כשהרצוי ללא כל הפרעות בתהליך עצמו, כך שהטעינה תהיה מקסימלית.
גם אם מסיבה כלשהי לא מצליחים לישון, בגלל סיבות כאלו או אחרות, רצוי לשכב את שמונה השעות ולנוח, גם מצב זה מאפשר טעינה אנרגטית מסוימת.
במידה והצלחנו להביא את הגוף כאשר אנחנו ישנים למצב שהוא ימצא בהרפיה מלאה, שיאפשר את הטעינה המקסימלית, וללא כל הפרעות בתהליך השינה, אז התפקוד שלנו בהפעלת הגוף בעת ערות יהיה רגוע, נוכל להיות מרוכזים יותר, הפעילות הפיזית שלנו תהיה תקינה יותר, נהיה מפוקחים יותר, ונוכל לשמור ולהגן על עצמנו, ובעיקר נתפקד ללא שחיקת הגוף, מה שיכול לגרום לנו לפגיעה וסבל בריאותי.
במידה והשינה אינה מאפשרת לנו את ההרפיה המלאה, כלומר את הטעינה מקסימלית, בגלל שינה שהיא אינה רצופה במשך הלילה, שנגרמה בגלל סיבות כאלו ואחרות, סיבות שיכולות להיגרם לנו כתוצאה מגורמים שהם חיצוניים לגוף ו/או אם אלו הם הפרעות שהם כתוצאה מגורמים שהם פנימיים לגוף, אז הגוף שלנו יתפקד באופן כזה שהצריכה האנרגטית שלו תהיה מינימלית, הכל תלוי באיזה רמה אנרגטית נמצא הגוף, והוא יספק את תצרוכת האנרגטית הדרושה לאיברים הפנימיים החיוניים, ככה שהגוף ישתדל לשמור על המצב הבסיסי ביותר להישרדותו, וזאת כדי לשמור על עצמו בריא, ובעיקר חי עד לתיקון.
דבר חשוב נוסף שרצוי להבין, שבתהליך השינה אנחנו מאפשרים לגוף להיטען אנרגטית, אבל גם לרפא, לתקן, לחדש ואף לנקות ולבנות את עצמו, וזאת כתוצאה מאורח החיים הלא בריא שאנחנו מנהלים במהלך היום, וגם מהתחלואה היום יומית מעצם היותנו מתפקדים וחיים.
שינה רצופה וללא הפרעות תוכל להתבצע, במידה ונבין מהם אותם הגורמים להפרעות השינה, אם אלו הם אותם גורמים שהם חיצוניים ו/או פנימיים לגוף.
אם נוכל להבין את אותם הגורמים החיצוניים ו/או הפנימיים שנקלטים ו/או משודרים מהגוף, אשר מפריעים לתהליך השינה שלנו בלילה, נוכל למזער את אותם הגורמים ואף לבטלם.
מצב זה יאפשר לנו שלא להגיע למצב פיזיולוגי של עייפות ועד תשישות.
מסקנה: אורח חיים רגוע ושלוו כולל בתוכו מגוון רחב של נושאים שרצוי ללמוד ולהבין בהם, כשאחד מהנושאים העיקריים כדי לחיות הוא שינה, שינה זהו מצב פיזיולוגי שבו הגוף נמצא בהרפיה.
כאשר הגוף נמצא בהרפיה מלאה יש באפשרותו להיטען אנרגטית באופן המקסימלי.
טעינה מקסימלית מאפשרת לנו לתפקד בחיינו באופן המלא.
כאשר אנחנו עייפים או תשושים, זהו שדר מהגוף שמבחינה אנרגטית אנחנו מתרוקנים או מרוקנים.
סיכום: נושא השינה הוא אחד מהנושאים החשובים ביותר בחיינו, ובמידה ולא נאפשר לעצמנו את תהליך השינה הרצוי רצוף בלילה, פשוט נגרום לגוף להתרוקן אנרגטית, להתנוון, להישחק, ולהיחלש, מה שמוביל לסבל בריאותי רב.
כאשר הגוף נחלש, אז גם המערכת החיסונית שלו נחלשת, וכאשר המערכת החיסונית שלו נחלשת, אנחנו חושפים את עצמנו לכל אותם חיידקים, וירוסים וטפילים אחרים, שיכולים לגרום לנו לחלות.
חוסר שינה יכול לגרום למצבי הזיה, לפרוש וליצירת מציאויות שהן אשליה.
כלומר, חוסר בשינה יכול לנתק אותנו מזהותנו האמיתית, ומהיכולת שלנו לפרש את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים באופן ברור, שפוי.
המסר במאמר: כדי להביא את הגוף לתפקוד מאוזן ויציב ובעיקר מכוון, עלינו לישון את שמונה השעות לערך בלילה, וזה מתוך ניסיוני האישי שלי, ולחיות את חיינו ברוגע ובשלווה עם סדר ושגרה.
כדי לשדרג את רמת המודעות וההתפתחות שלנו, עלינו לישון ולהיטען באופן מקסימלי.
אורח חיים בריא, מאפשר שינה של שמונה שעות בלילה באופן רצוף וקבוע, ולמצב זה עלינו לשאוף, לדעתי.
יוסי קרמר מייעץ לסכיזופרניה מניה דפרסיה דיכאון מודעות עצמית.
לבלוג שלי   http://blog.tapuz.co.il/yosikramer
טלפון 048224276.

 



תגיות המאמר: עייפות, שינה, תשישות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161049 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141418 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148972 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141448 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141237 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141869 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141235 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא שינה

מאת: דוד כהןשינה 01/10/161556 צפיות
אין דבר מעצבן יותר מלישון כאשר בין הזוג נוחר. אבל לא רק אנחנו סובלים אלא גם הוא. תסמונת דום נשימה בשינה מזיקה ומצביעה על בעיה רפואית הדורשת טיפול.

מאת: אפרתשינה 28/05/152986 צפיות
הפרעות שינה יכולות לשבש מאוד את איכות החיים, במיוחד אשר סובלים מן בעיות של הפרעות שינה באופן קבוע. לרוב, מי שסובל זמן מסוים מן הפרעות שינה נשלח על ידי הרופא המטפל שלו או על ידי רופא המשפחה להשגחה במרפאת שינה. במרפאה זו האדם ישן את הלילה כשהוא מחובר למכשירים שונים. כך בהשחתם של רופאים ואחיות ניתן לבסוף לגלות את הסיבה הרפואית הגורמת לבעיה של הפרעות שינה. לעתים הפרעות שינה נוצרים כתוצאה מעין קשיים לנשום במהלך הלילה מה שגורם לנחירות.

מאת: רובי אוזןשינה 06/04/151902 צפיות
כמה פעמים מצאתם את עצמכם ערים באמצע הלילה? מתהפכים מצד לצד, קמים ומתהלכים ברחבי הבית ועדיין מתקשים להירדם. הפרעות שינה מלוות רבים מאיתנו במהלך השבוע. מחקרים רבים מראים כי אחוזים גבוהים באוכלוסייה הבוגרת סובלים מהתופעה אשר פוגעת בתפקוד היומיומי וגורמת לנו לחוש תשושים ועייפים במהלך היום.

מאת: רובי אוזןשינה 23/02/151649 צפיות
רבים מאיתנו סובלים מכאבי גב וצוואר הנגרמים מסיבות שונות. במקרים שכאלה בחירת מזרן היא החלטה חשובה אשר תשפיע באופן ישיר גם על איכות השינה וגם על רמת הכאב. מזרן נוח הוא עניין של פרספקטיבה המשתנה בין אדם לאדם על פי הרגלי עבר ומבנה גופני. בחירת מזרן היא איננה החלטה שאנו עושים כל יום, לכן חשוב לבדוק את הנושא לעומק, להשוות בין סוגי המזרנים, להתנסות ורק בסוף להחליט. רבים מהמומחים לעמוד השדרה טוענים כי לקימורי גב שונים, מחויבת תמיכה שונה.

מאת: מלטוניןשינה 15/06/144549 צפיות
זמן השינה לו אנחנו זקוקים בנוסף לזמן השינה שאנחנו למעשה ישנים, משתנה במהלך שנות חיינו, כאשר הורמון המלטונין מהווה מרכיב חשוב בתהליך.

מאת: Daniel.Bשינה 20/05/144937 צפיות
כמעט כל מי שנוחר מכיר את התופעה הזאת: התעוררות בבהלה באמצע הלילה שנובעת מתחושת מחנק נוראית שמחייבת אתכם לחפש אחר אוויר לנשימה. אם זה קורה לכם הרבה פעמים בלילה, יכול מאוד להיות שאתם צריכים סיפאפ.

מאת: מלטוניןשינה 20/02/148682 צפיות
מלטונין בא לשקף למוח ולשאר איברי הגוף את שעות החשיכה במהלך היממה, כמו גם את עונות השנה וכל זאת בהתאם לזמן ולמקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica