חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בוררות רבותי, בוררות (בוררות בינלאומית ובוררות ICC)

מאת: ג. פישרגישור ובוררות23/02/20121136 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הניסיון מלמד, כי בעת האחרונה מסתמנת מגמה מתגברת, של יותר ויותר שחקנים במגרש המסחרי, כולל  ישויות ממשלתיות ברחבי העולם, המאמצים גישה ותפיסה חדשנית, לפיה, האופן היעיל והמעשי ביותר ליישוב והכרעת סכסוכים מסחריים ואכיפה של הכרעות בתחום זה, בפרט במישור הבינלאומי, היא באמצעות הליכי בוררות (דוגמת בוררות ICC), להבדיל מניהול הליכים משפטיים בבתי המשפט במדינות השונות. המגמה הזו, אשר באה לידי ביטוי הן בהכנסת סעיפי בוררות בהסכמים שנכרתים בין צדדים, סעיפים שיש להכניס באופן מושכל, והן במימוש והשקת הליכי בוררות בפועל,  אינה רק בגלל היעילות הידועה של מרבית הליכי הבוררות, אלא אף לנוכח הסיכוי האמיתי להגינות ולהגעה לתוצאה צודקת משפטית, דבר שלא תמיד יתאפשר במדינות מסוימות, ולנוכח היכולת לאכוף את פסקי הבורר באופן גלובאלי, כמעט בכל העולם וזאת להבדיל ממגבלות רבות באכיפת פסקי חוץ של בתי משפט זרים.  אחת הדוגמאות הינה בוררות ICCשהינה בוררות בינלאומית. המגמה הזו, היא תולדה של הניסיון שנצבר משך שנים ושל הכוחות הבינלאומיים במסחר ובמשפט, ונובעת מכך שהמסחר חזק מגבולות פוליטיים וגיאוגרפיים, ותמיד תימצא הדרך לסחור, חרף הקשיים או המגבלות השונים, תוך יישום הכלל הידוע מהמורשת האמריקאית, where there is a will there is a way או במתכונת המקורית To him that will, ways are not wanting. בהתאמה, כידוע, קשרי מסחר אינם נקיים ממחלוקות שמתגלעות, ושחקנים בינלאומיים הבינו, לפעמים בדרך הקשה והכואבת, כי כדי לנהל עסקים מחד, ולאכוף התחייבויות מאידך, עליהם לפנות למישורים פרגמאטיים שיאפשרו להם לכלכל ולשקול פתרונות  ישימים בלוחות זמנים סבירים. גם כאן מנגנונים דוגמת בוררות ICC עשויים להיות לעזר. לא פעם גילו בעלי דין, כי כאשר ביקשו לקבל את יומם בבית משפט מדינתי, לא באמת קיבלו משפט צדק או הוגן, עד כדי כך שלפעמים, למשל במדינות מסוימות ביבשת אפריקה, כאשר בעל הדין הנגדי הוא מקומי (כל שכן רשות של המדינה), כל ניסיון לזכות בדין -  נועד לכישלון מראש, בשל אופי התנהלות המערכת המשפטית והפוליטית באותה מדינה, ובכך עוד טרם נאמר דבר על היעדר אפשרות לאכוף פסקי דין במקומות שכאלו, אף אם עלה בידי בעל דין להשיג פסק דין לטובתו במדינה אחרת בשל תנית שיפוט. לעומת זאת, טריבונל של בוררים (בד"כ מקצועי) אשר פועל על בסיס כללי בוררות מוגדרים של מוסדות הבוררות (כמו בוררות  ICC LCIA, AAA) ובאופן אובייקטיבי (בין אם בדן יחיד ובין אם במתכונת של טריבונל של שלושה) מביא בד"כ לתוצאה הגיונית מבחינה משפטית, וישימה מבחינת אכיפה (בעיקר באמצעות אמנת ניו-יורק בדבר הכרתם ואכיפתם של פסקי בוררות חוץ, 1958). מכאן, התפתחה אותה מגמה של ניהול סכסוכים בבוררות בינלאומית. לסיכום, כשם שאנו נוקטים בהליכי בוררות מטעם לקוחותינו על בסיס סעיפי בוררות, אנו גם בוחנים, כעניין שבשגרה, הכללת סעיפי בוררות בהסכמים שאנו עורכים ללקוחות, כל אימת שהדבר מתאים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד גדעון פישר הינו המייסד והשותף הבכיר במשרד, מוסמך במשפטים בהצטיינות מאוניברסיטת קיימברידג'. לעו"ד פישר ניסיון רב אותו רכש בעשרים השנים האחרונות בהן פיתח מומחיות רבהבכלהאספקטים הקשורים במשפט מסחרי – עסקי, לרבות התמחות מיוחדתבליטיגציהמסחרית מורכבת, כמו גם בייצוג וניהול בוררויות בינלאומיות בהיקפיענק אותהרכש במסגרת כהונתו כחבר הנהלת בית הדין לבוררות של לשכת המסחרהבינ"ל ויו"רוועדת הבוררות הבינ"ל, ICC ישראל.
עו"ד פישר מכהןבתפקידים ציבוריים שונים בין היתר כנשיאהוועדה לקשרי חוץ ויחסים בינ"ל שללשכת עוה"ד בישראל (מחוז ת"א) ,כיו"רמגבית ויצו ישראל וכנציג ציבור בביתהדין לאתיקה של מועצת העיתונות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ג. פישר

מאת: ג. פישרנדל"ן ומקרקעין04/09/12848 צפיות
מדוע כשברצוננו לרכוש פריט אופנה שמחירו הממוצע הוא 300 ₪ אנחנו מבצעים "סקר שוק", עוברים בין חנויות האופנה השונות, בודקים מידות, מחירים ומבצעים, ואילו ברצוננו לרכוש דירה, בסכומים גבוהים בהרבה, אנחנו נוהגים כבת יענה, טומנים את ראשנו בחול ומקווים שאלו העוסקים במלאכת ההסכם – יודעים מה הם עושים, כי לנו אין מושג. עו"ד מקרקעין ושמאי מקרקעין הן שתי פונקציות שיוכולות לסייע בליוויי התהליך ולמנוע הסתבכויות. את המחיר הרי אנחנו אלה שנידרש לשלם.

מאת: ג. פישרגישור ובוררות25/01/121138 צפיות
סעיף 30 לחוק הבוררות מטיל על הבורר חובת נאמנות כלפי הצדדים להתדיינות. חובה זו הוגדרה בפסיקה כחובה בסיסית של הבורר, הממלא תפקיד בעל אופי שיפוטי. אחד מביטוייה העיקריים של חובת הנאמנות הינה חובת גילוי מלאה כלפי הצדדים לגבי עובדות העלולות ליצור חשש לניגוד-עניינים בו נתון הבורר, בשל קשר שלו (משפחתי/עסקי או כל קרבה ממשית אחרת) עם מי מבעלי-הדין בהתדיינות, או בשל נגיעה לנושא ההתדיינות. על-פי סעיף 11(1) לחוק, הפרת חובת הגילוי מאפשרת לבית-המשפט להעביר את הבורר מתפקידו שכן אין הוא ראוי עוד לאמון הצדדים.

מאמרים נוספים בנושא גישור ובוררות

מאת: tiloniגישור ובוררות11/02/181596 צפיות
כשבאים לדון בנושא גישור לאחר בגידה, עולה השאלה האם לתת מקום לאמוציות ולהבעת רגשות או שמא יש להישאר מקצועיים ודידקטיים ולהתעסק רק בתחום החוזי של הסכם שלום בית או גישור?

מאת: tiloniגישור ובוררות04/01/181540 צפיות
הפנייה הראשונית אל המגשר היא פנייה טלפונית של אחד מבני הזוג אל מגשר מקצועי השייך לרשימת המגשרים המורשית של משרד המשפטים, למרות שאין חובה חוקית להיכלל ברשימה זו, הרי שמוטב לפנות לאיש מקצוע מוסמך ואמין.

מאת: tiloniגישור ובוררות01/12/171704 צפיות
כאשר הנישואים שלנו מגיעים לסיום אנחנו צריכים להחליט מהי הדרך הכי טובה להיפרד. תהליך של גישור גירושין יכול לסייע לנו להתגרש באווירה טובה וחיובית יותר

מאת: shlomy גישור ובוררות17/07/161862 צפיות
גירושין הוא אחד המאבקים הקשים הדורש משאבים נפשיים וכספיים רבים, הליך גישור בגירושין מבטיח לשני הצדדים את כל הזכויות בתהליך מהיר בלי בירוקרטיה והוצאות מיותרות

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152636 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: שירלי אנגלמןגישור ובוררות16/06/152114 צפיות
עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: s.mishpati@gmail.com ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט: www.get-net.co.il ). טלפון: 077-2010-298.

מאת: Yoniגישור ובוררות21/05/152533 צפיות
הדרך הנכונה והבריאה ביותר להתגרש היא חתירה אל הסכם המשרת את טובת שני הצדדים, הסכם הוגן המוסכם על שני הצדדים ומבוסס על גישור ותקשורת תקינה. כאשר שני הצדדים משתפים פעולה על התהליך, נכונים לפשרות ופועלים לסיום מהיר של התהליך הדברים יהיו הרבה יותר פשוטים בעבור שני הצדדים. חשוב להבהיר כי גישור גירושין משרת את טובת שני הצדדים, המגשר מחויב בהתייחסות שווה לזכויות של שני הצדדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica