חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שצריך לדעת על לקויות למידה ועל אבחונים דידקטיים

מהם אבחונים דידקטיים?

אבחונים דידקטיים (פורנזיים) הם אבחונים הבודקים לקויות למידה.

מהי מטרתם של אבחונים דידקטיים?

המטרה של אבחונים דידקטיים היא לבדוק, האם אכן קיימות לקויות למידה, מהן הלקויות הקיימות ובעקבות כך להתאים זכאויות ולבצע התאמות בלימודים.

אילו זכאויות והתאמות לימודיות ניתן לקבל בעקבות אבחונים דידקטיים?

עקב אבחונים דידקטיים ניתן להתאים למשל, הארכת זמן במבחנים, סיוע במתן צילומים של החומר הנלמד, בחינה בעל פה (במקום בכתב), פטור מלימוד שפה נוספת ועוד. כמו כן, ניתן כמובן לסייע בלימודים באמצעות הוראה מתקנת.

אילו לקויות למידה בודקים אבחונים דידקטיים?

אבחונים דידקטיים בודקים את הלקויות הבאות:

· לקויות בחשבון (דיסקלקוליה)

· לקויות בקריאה (דיסלקציה).

· לקויות בכתיבה (דיסגרפיה).

· לקויות בהבנת השפה המדוברת (הקשבה)

· לקויות בהבעה בעל פה (דיבור)

מי מבצע אבחונים דידקטיים?

אבחונים דידקטיים מתבצעים על-ידי מאבחנים דידקטיים.

האם לקויות למידה הן הפרעות קשב?

לא. לקויות למידה הן לקויות למידה. לקויות למידה הן לא הפרעות קשב, אבל לעיתים הביטוי הקליני של לקויות למידה יכולה להיראות כמו הפרעות קשב (למשל, הפרעה בכיתה וקושי בלימודים), אולם יש לזכור שתרופות, כגון: ריטלין, אינן מטפלות בלקויות למידה. כדי לדעת מהו המקור האמיתי לבעיה, ממנה סובל הילד, יש לבצע הן אבחונים דידקטיים והן אבחונים של הפרעות קשב.

בהקשר זה יש לציין, שיש מקרים, בהם ניתן לראות שילוב של לקויות למידה עם הפרעות קשב.

שורה תחתונה: לקויות למידה מאבחנים באמצעות אבחונים דידקטיים. כדי למצוא את הטיפול הטוב ביותר לבעיה, יש לאתר את מקורה, ולכן מומלץ לבצע גם אבחונים דידקטיים וגם אבחונים של הפרעות קשב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מידע על המבדק המהימן לאיתור הפרעת קשב וריכוז ניתן לקבל באתר MOXO.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אדווה פלד

מאת: אדווה פלדהפרעות קשב וריכוז11/02/13983 צפיות
אבחון קשב וריכוז איכותי, מדויק ומהימן מביא לבחירת טיפול מוצלח ומכאן לשיפור באיכות החיים בקרב הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. ומי מאיתנו לא מבקש זאת לעצמו או לבני משפחתו? אז מהו המבחן שייתן ערך מוסף לאבחון קשב וריכוז? ללא ספק זהו מבחן MOXO.

מאת: אדווה פלדהפרעות קשב וריכוז19/04/121609 צפיות
ילדכם אובחן כסובל מבעיה של הפרעת קשב וריכוז, ואתם רוצים לפנות לטיפול, אבל אתם מעט מבולבלים ובצדק. השוק היום מוצף באין-ספור שיטות, תכניות אימונים ואנשי מקצוע, הטוענים שהם יכולים לטפל או לאמן הפרעת קשב וריכוז. לפני שמדברים על טיפול בהפרעת קשב וריכוז חשוב להבין, שאין טיפול שיכול להעלים את ההפרעה. הפרעת קשב וריכוז אינה מחלה שאם נטפל בה היא תעבור. הפרעת קשב וריכוז היא ליקוי שיש ללמוד לחיות איתו.

מאת: אדווה פלדהפרעות קשב וריכוז22/01/121285 צפיות
על הקשר בין הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים לבין לימודים במוסדות להשכלה גבוהה הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים לרוב יתגלו בעת הכניסה למוסדות להשכלה גבוהה. גם בילדותם סבלו הסטודנטים שלנו מבעיה של הפרעות קשב וריכוז, אלא שבשעתו הבעיה לא אובחנה.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: רונןהפרעות קשב וריכוז19/06/171997 צפיות
ברפואה הסינית יש כמה צמחי מרפאה שעוזרים מאוד לתפקוד המוחי ולפתרון בעיות של קשב וריכוז. אחד מהם הוא גינקו בילובה שמכיל ג'ינסנג

מאת: אודי ביגהפרעות קשב וריכוז29/11/142612 צפיות
בשנים האחרונות עלתה משמעותית המודעות לכל מה שקשור להפרעות קשב וריכוז, ומי שפעם היו מתייחסים אליו כבעייתי ולא היו משקיעים בו יותר מידי היום יכול לעבור אבחון הפרעת קשב שאולי תסביר למה הוא בעייתי. המודעות לנושא גדולה וכיום אנשי חינוך יודעים כבר לזהות מי עם הפרעה כזו וניתן לסייע ללוקים בהפרעה להמשיך את לימודיהם בלי להישאר מאחור. ישנם מספר סימנים מזהים להפרעת קשב וריכוז ומי שיפתח עיניים על התלמיד שלו או על הילד שלו יוכל לזהות את הסימפטומים הללו ולטפל בבעיה כמה שיותר מוקדם.

מאת: אתי בר לבהפרעות קשב וריכוז12/01/149237 צפיות
מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצבעים על הקשר הישיר בין התחדשות התאים במוח האנושי לבין פעילות גופנית, ומראים איך פעילות גופנית יכולה להוריד את רמת חרדת הבחינות בקרב התלמידים.

מאת: מושיקוהפרעות קשב וריכוז22/12/139122 צפיות
טיפול בקסדה מגנטית משמש על מנת לעורר את המוח בדומה לסורק MRI זעיר. לדברי פרופ לאון גרינהאוס, הקסדה משווקת לשם טיפל בתסמיני דיכאון ותסמונת פוסט טראומטית בקרב חלק מהחולים.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז19/08/132433 צפיות
הוראה מתקנת – מתאימים לך שיטה טובה ללמידה

מאת: טומי רןהפרעות קשב וריכוז19/06/132269 צפיות
הפרעות קשב וריכוז (ADHD), אשר מופיעות אצל 5% -8% מהילדים, מתבטאות בקושי בריכוז והתמדה בפעולות שאינן מתגמלות או שאינן מעניינות, וכמו כן בקושי לשלוט בדחפים. ילדים עם הפרעות אלו, נוטים יותר משאר בני גילם, או לפחות מההתנהגות המקובלת אצל שאר בני גילם, לפעילות יתר ולאימפולסיביות. הם מתמקדים בפעולות מצומצמות המעניינות אותם ואין ביכולתם להפנות את תשומת הלב למוקדי עניין אחרים המתרחשים סביבם. בגלל שהקושי העיקרי והמשמעותי של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז הוא ביכולתם להתרכז, הוא ניכר מאוד בהקשבה, בקריאה, בלמידה, וכן בכל מה שדורש התארגנות ויציבות.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131956 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica