חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אודות שילוב טיפולים וטיפול באמצעות אומנויות לחימה

ילדכם אובחן כסובל מבעיה של הפרעת קשב וריכוז, ואתם רוצים לפנות לטיפול, אבל אתם מעט מבולבלים ובצדק. השוק היום מוצף באין-ספור שיטות, תכניות אימונים ואנשי מקצוע, הטוענים שהם יכולים לטפל או לאמן הפרעת קשב וריכוז.

לפני שמדברים על טיפול בהפרעת קשב וריכוז חשוב להבין, שאין טיפול שיכול להעלים את ההפרעה. הפרעת קשב וריכוז אינה מחלה שאם נטפל בה היא תעבור. הפרעת קשב וריכוז היא ליקוי שיש ללמוד לחיות איתו.

טיפול בהפרעת קשב וריכוז משולב

טיפול בהפרעות קשב וריכוז, המשלב מספר שיטות, הוא הטיפול המקובל כיום. בשוק של טיפול בהפרעת קשב וריכוז נוכל למצוא תכניות אימונים ממוחשבים, טיפולים אלטרנטיביים, חוגים כמו רכיבה טיפולית, שחייה טיפולית, אומנויות לחימה ועוד- כולם טוענים שבאמצעות מתודיקה מסוימת ניתן לשפר הפרעת קשב וריכוז.

טיפול בהפרעת קשב וריכוז באמצעות אומנות לחימה

כשמדברים על טיפול בהפרעת קשב וריכוז, קשה להוכיח, האם החוגים ותוכניות האימונים אכן מטפלים בהפרעה. זאת כיוון שאין מתודיקה אחידה עבור אותם חוגים ואימונים וגם אין מחקרים המראים את האפקטיביות שלהם.

ניקח לדוגמא את המיתוס לפיו, טיפול בהפרעת קשב וריכוז באמצעות אומנות לחימה הוא טיפול מצוין. רבים סבורים כי אומנות לחימה מטפלת ועוזרת לבעיה של הפרעת קשב וריכוז. כדי לבדוק האם מיתוס זה נכון, ראשית עלינו לבדוק באיזה סוג של אומנות לחימה מדובר. הרי קיימות עשרות שיטות של אומנויות לחימה- האם כולן משפרות הפרעת קשב וריכוז או שמא מדובר רק באחת מהן? שנית, עלינו לבדוק את המאמן. הרי לכל מאמן מתודיקה שונה, מה גם שבתקופת הכשרתו הוא אמנם הוכשר להיות מאמן באותה אומנות לחימה, אבל האם קיבל הכשרה בנושא של הפרעת קשב וריכוז? קרוב לוודאי שלא. לבסוף, אל לנו לשכוח שהבעיה של הפרעת קשב וריכוז שונה מילד לילד ומאדם לאדם. טיפול בהפרעת קשב וריכוז באמצעות אומנות לחימה ייתכן ויעזור לפלוני אבל לא לאלמוני.

עם זאת, מאמן טוב, אפילו עם ידע מינימלי בתחום של הפרעת קשב וריכוז, שעובד בצורה נכונה יכול ללמד את הילד להשליך את היכולות, אותן רכש בשיעור, גם לחיי היום יום.

שורה תחתונה: כיום מומלץ על טיפול בהפרעת קשב וריכוז המשלב כמה שיטות טיפול. הטיפול אינו יכול להעלים את ההפרעה (הרי אין מדובר במחלה), אבל הוא יכול לשפר את איכות חייו של הסובל ממנה ולתת לו כלים להתמודדות עמה בחיי היום יום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מידע על המבדק המהימן לאיתור הפרעת קשב וריכוז ניתן לקבל באתר MOXO.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אדווה פלד

מאת: אדווה פלדהפרעות קשב וריכוז11/02/13984 צפיות
אבחון קשב וריכוז איכותי, מדויק ומהימן מביא לבחירת טיפול מוצלח ומכאן לשיפור באיכות החיים בקרב הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. ומי מאיתנו לא מבקש זאת לעצמו או לבני משפחתו? אז מהו המבחן שייתן ערך מוסף לאבחון קשב וריכוז? ללא ספק זהו מבחן MOXO.

מאת: אדווה פלדהפרעות קשב וריכוז11/03/121130 צפיות
בשל היעדר רגולציה מוסדרת בארץ בנושא אבחונים דידקטיים, שוררת אי ידיעה בנושא. במאמר זה תמצאו הסבר אודות אבחונים דידקטיים, וכן כיצד בודקים גם קיומן של הפרעות קשב.

מאת: אדווה פלדהפרעות קשב וריכוז22/01/121285 צפיות
על הקשר בין הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים לבין לימודים במוסדות להשכלה גבוהה הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים לרוב יתגלו בעת הכניסה למוסדות להשכלה גבוהה. גם בילדותם סבלו הסטודנטים שלנו מבעיה של הפרעות קשב וריכוז, אלא שבשעתו הבעיה לא אובחנה.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: רונןהפרעות קשב וריכוז19/06/171997 צפיות
ברפואה הסינית יש כמה צמחי מרפאה שעוזרים מאוד לתפקוד המוחי ולפתרון בעיות של קשב וריכוז. אחד מהם הוא גינקו בילובה שמכיל ג'ינסנג

מאת: אודי ביגהפרעות קשב וריכוז29/11/142612 צפיות
בשנים האחרונות עלתה משמעותית המודעות לכל מה שקשור להפרעות קשב וריכוז, ומי שפעם היו מתייחסים אליו כבעייתי ולא היו משקיעים בו יותר מידי היום יכול לעבור אבחון הפרעת קשב שאולי תסביר למה הוא בעייתי. המודעות לנושא גדולה וכיום אנשי חינוך יודעים כבר לזהות מי עם הפרעה כזו וניתן לסייע ללוקים בהפרעה להמשיך את לימודיהם בלי להישאר מאחור. ישנם מספר סימנים מזהים להפרעת קשב וריכוז ומי שיפתח עיניים על התלמיד שלו או על הילד שלו יוכל לזהות את הסימפטומים הללו ולטפל בבעיה כמה שיותר מוקדם.

מאת: אתי בר לבהפרעות קשב וריכוז12/01/149237 צפיות
מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצבעים על הקשר הישיר בין התחדשות התאים במוח האנושי לבין פעילות גופנית, ומראים איך פעילות גופנית יכולה להוריד את רמת חרדת הבחינות בקרב התלמידים.

מאת: מושיקוהפרעות קשב וריכוז22/12/139122 צפיות
טיפול בקסדה מגנטית משמש על מנת לעורר את המוח בדומה לסורק MRI זעיר. לדברי פרופ לאון גרינהאוס, הקסדה משווקת לשם טיפל בתסמיני דיכאון ותסמונת פוסט טראומטית בקרב חלק מהחולים.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז19/08/132433 צפיות
הוראה מתקנת – מתאימים לך שיטה טובה ללמידה

מאת: טומי רןהפרעות קשב וריכוז19/06/132270 צפיות
הפרעות קשב וריכוז (ADHD), אשר מופיעות אצל 5% -8% מהילדים, מתבטאות בקושי בריכוז והתמדה בפעולות שאינן מתגמלות או שאינן מעניינות, וכמו כן בקושי לשלוט בדחפים. ילדים עם הפרעות אלו, נוטים יותר משאר בני גילם, או לפחות מההתנהגות המקובלת אצל שאר בני גילם, לפעילות יתר ולאימפולסיביות. הם מתמקדים בפעולות מצומצמות המעניינות אותם ואין ביכולתם להפנות את תשומת הלב למוקדי עניין אחרים המתרחשים סביבם. בגלל שהקושי העיקרי והמשמעותי של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז הוא ביכולתם להתרכז, הוא ניכר מאוד בהקשבה, בקריאה, בלמידה, וכן בכל מה שדורש התארגנות ויציבות.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131958 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica