חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מטפלים בקשיי שינה?

מאת: לי באומןשינה 14/03/2012989 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כמעט כל אחד נתקל בחייו בקשיי שינה. חלק מקשיי השינה יתבררו כבעלי סיבה פיזיולוגית שיש לטפל בה כמו לדוגמא הפרעת דום נשימתית בשינה. עם זאת, חלק גדול מקשיי השינה קשור דווקא לגורמים סביבתיים או נפשיים. אחת הדוגמאות הבולטות ביותר לקשיי שינה על רקע גורמים סביבתיים היא שינה במקום לא נעים, לא נקי או על מזרון שאינו נוח.

הדבר הראשון שיש לעשות כשנתקלים בקשיי שינה הוא לסדר את סביבת השינה- לדאוג שהמיטה תהיה מסודרת, שהמקום עצמו יהיה נקי מאבק ונעים. כמו כן, חשוב לבחון האם החלפת מזרונים תסייע בהסדרת השינה. לפעמים קנייה של מזרון אורטופדי תגרום להעלמת הסימפטומים.

אם לאחר הסדרת הסביבה, עדיין חשים שקשיי השינה נוכחים, כדאי לשים לב האם יש משהו שמטריד אתכם לפני השינה. לפעמים אנו חושבים על כך מיני דברים, מבלי אפילו לשים לב שאנחנו מוטרדים, והמחשבות חוזרות בתוך ראשנו ומפריעות לנו להרדם, או אפילו מעירות אותנו באמצע השינה במידה והטרדה הולכת וגוברת.

הפחתת מתחים בחיי היום יום יכולה לתרום רבות לאיכות השינה. מקלחת נעימה וארוכה לפני השינה יכלה אף היא לסייע בהפתחת המתח הגופני והנפשי. כדאי גם להכניס התעמלות קבועה לסדר היום יום, כי בעת פעילות גופנית משתחררים בגופנו אנדרופינים הגורמים למצב רוח טוב, ובכלל- התעמלות תורמת לעייפות הגוף, ותאפשר לנו לישון טוב יותר. חשוב גם לשים לב לתזונה. לעיתים אנשים נוטים לאכול דברים כבדים לפני השינה וזה גורם להם לא לישון טוב על רקע צרבות ואי נוחות בטנית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חובבת מדורי אומנות וספרות, אוהבת לכתוב על נושאים מגדריים, תרבות, אומנות וגוף.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לי באומן

מאת: לי באומןנישואין30/04/131184 צפיות
כיום יש מבחר מאוד מגוון של טבעות אירוסין . בעבר הטרנד הרגיל היה טבעות אירוסין סוליטר- כלומר שאבן החן נמצאת במרכז הטבעת. כיום יש המון אופציות, והמבחר של טבעות אירוסין מיוחדות הוא כמעט אין סופי. במידה והגבר בוחר לבד את הטבעת סביר להניח שהוא ממש הולך לאיבוד בין כל הצורות, הצבעים, הדגמים והרקעים. איך ניתן לעזור לגבר שלך לבחור טבעת היטב?

מאת: לי באומןהעצמת נשים30/04/133368 צפיות
קרב מגע היא שיטה להגנה עצמית שזכתה להמון כינויים, ויש לה סגנונות שונים, אבל בבסיס מדובר על שיטה שכל כוונתה היא להתמך בחוזקות הגוף והעצמי, תוך איתור נקודות התורפה אצל היריב והכנעתו. למידה זו, שהיא קוגניטיבית וגופנית מאפשרת לנשים להכניס לתוך הרפרטואר החוויתי שלהם זיכרונות של יכולת, השג, אפשרות ללחימה ומעל הכל- אמונה עצמית.

מאת: לי באומןרפואה משלימה30/04/131679 צפיות
שנים רבות סירבתי אפילו לבדוק מה זה רפואה משלימה. הייתי אומרת שאני לא רוצה ללכת למשהו שרק משלים, ולא מספק את השירות העיקרי. דווקא הסביבה שלי היתה בדיעה אחרת- ולא פעם אנשים אמרו לי שאם הרפואה הקונבנציונלית זקוקה למשהו משלים- סימן שהיא לא מספיקה כשלעצמה. עד לשבועות האחרונים לא השתכנעתי, אבל כיום אני יותר פתוחה לכל התחום הזה.

מאת: לי באומןטבעות אירוסין ונישואין28/04/131077 צפיות
למעשה, לכל אורך שלבי תכנון החתונה והנישואין עצמן יש דעות סותרות באשר למהות של הדברים. יש הרואים בחתונה ובכלל בנישואין כמבטאת משהו טהור וחשוב, ויש אחרים שרואים בכך מנהג שאבד עליו הכלח. ניקח לדוגמא את טקס הענקת טבעת האירוסין.

מאת: לי באומןטבעות אירוסין ונישואין15/04/131163 צפיות
הענקת טבעת אירוסין יכולה להיות מאוד מרגשת ומשמחת, אך היא גם יכולה לגרום לתחושות רבות ולא פשוטות לעלות לפני השטח.אם כי מדובר במנהג, יכולה לעורר אצל אנשים שונים רגשות מועצמים, ולעיתים לא פופורציונליים. אנשים שאוהבים אחד את השני ורוצים להתחתן, נתקעים פעמים רבות על נושא ההצעה עצמה, שיש סביבה מתח ומיתולוגיה רבה. איך זה אמור לקרות? מי אמור להציע? כמה כסף ותכנון הושקעו בכך?

מאת: לי באומןשיפוצים25/03/131125 צפיות
בנייה אקולוגית היא בנייה שמתוכננת כך שהמבנה ואנשיו יוכלו להפיק תועלת מהמשאבים הסביבתיים וזאת על ידי הפחתה בצריכה של שימוש בחשמל. לבנייה אקולוגית קשר הדוק עם תכנון של חלונות של מבנה חדש או בשיפוץ מבנה קיים.

מאת: לי באומןרפואה משלימה11/03/131096 צפיות
מי לא חווה כאב ראש בחייו? הרי בעידן המודרני כשאנחנו חשופים לכל כך הרבה גירויים ולעיתים אפילו בו זמנית, הראש שלנו צריך להכיל כל כך הרבה שלפעמים מתוך כל המאמץ הזה הוא פשוט כואב. יש אנשים שלוקחים כדור לכאב ראש ברגע שהם מרגישים ולו ניע קטן באזור הרכות או אפילו כאב עדין וכמעט בלתי מורגש.

מאמרים נוספים בנושא שינה

מאת: דוד כהןשינה 01/10/161548 צפיות
אין דבר מעצבן יותר מלישון כאשר בין הזוג נוחר. אבל לא רק אנחנו סובלים אלא גם הוא. תסמונת דום נשימה בשינה מזיקה ומצביעה על בעיה רפואית הדורשת טיפול.

מאת: אפרתשינה 28/05/152979 צפיות
הפרעות שינה יכולות לשבש מאוד את איכות החיים, במיוחד אשר סובלים מן בעיות של הפרעות שינה באופן קבוע. לרוב, מי שסובל זמן מסוים מן הפרעות שינה נשלח על ידי הרופא המטפל שלו או על ידי רופא המשפחה להשגחה במרפאת שינה. במרפאה זו האדם ישן את הלילה כשהוא מחובר למכשירים שונים. כך בהשחתם של רופאים ואחיות ניתן לבסוף לגלות את הסיבה הרפואית הגורמת לבעיה של הפרעות שינה. לעתים הפרעות שינה נוצרים כתוצאה מעין קשיים לנשום במהלך הלילה מה שגורם לנחירות.

מאת: רובי אוזןשינה 06/04/151895 צפיות
כמה פעמים מצאתם את עצמכם ערים באמצע הלילה? מתהפכים מצד לצד, קמים ומתהלכים ברחבי הבית ועדיין מתקשים להירדם. הפרעות שינה מלוות רבים מאיתנו במהלך השבוע. מחקרים רבים מראים כי אחוזים גבוהים באוכלוסייה הבוגרת סובלים מהתופעה אשר פוגעת בתפקוד היומיומי וגורמת לנו לחוש תשושים ועייפים במהלך היום.

מאת: רובי אוזןשינה 23/02/151642 צפיות
רבים מאיתנו סובלים מכאבי גב וצוואר הנגרמים מסיבות שונות. במקרים שכאלה בחירת מזרן היא החלטה חשובה אשר תשפיע באופן ישיר גם על איכות השינה וגם על רמת הכאב. מזרן נוח הוא עניין של פרספקטיבה המשתנה בין אדם לאדם על פי הרגלי עבר ומבנה גופני. בחירת מזרן היא איננה החלטה שאנו עושים כל יום, לכן חשוב לבדוק את הנושא לעומק, להשוות בין סוגי המזרנים, להתנסות ורק בסוף להחליט. רבים מהמומחים לעמוד השדרה טוענים כי לקימורי גב שונים, מחויבת תמיכה שונה.

מאת: מלטוניןשינה 15/06/144543 צפיות
זמן השינה לו אנחנו זקוקים בנוסף לזמן השינה שאנחנו למעשה ישנים, משתנה במהלך שנות חיינו, כאשר הורמון המלטונין מהווה מרכיב חשוב בתהליך.

מאת: Daniel.Bשינה 20/05/144929 צפיות
כמעט כל מי שנוחר מכיר את התופעה הזאת: התעוררות בבהלה באמצע הלילה שנובעת מתחושת מחנק נוראית שמחייבת אתכם לחפש אחר אוויר לנשימה. אם זה קורה לכם הרבה פעמים בלילה, יכול מאוד להיות שאתם צריכים סיפאפ.

מאת: מלטוניןשינה 20/02/148675 צפיות
מלטונין בא לשקף למוח ולשאר איברי הגוף את שעות החשיכה במהלך היממה, כמו גם את עונות השנה וכל זאת בהתאם לזמן ולמקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica