חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מזון למחשבה: מרכיבי התזונה לשיפור הזיכרון ותחזוקת המוח- super brain food

מאת: ליאור טוביאנהתזונה21/03/20121765 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הרגלי חיים לקויים, משפיעים עלינו ועלולים להאיץ אובדן זיכרון,ירידה בכושר הריכוז  והתפקודים השכליים, ואף מובילים להופעת דיכאון, להתערפלות בחשיבה ולהזדקנות מוקדמת עד להתדרדרות למחלות כמו אלצהיימר  ושיטיון (דמנציה). החדשות הטובות הן, שהמוח האנושי הוא בעל יכולת שיקום עצמי עוצמתי , וכדי לתחזק אותו יש צורך לצרוך את אבני הבניין המתאימים לו באמצעות תזונה בריאה של מזונות עתירי  חומרי הבניין החיוניים לפעילות המוח.

רוצים להגביר את הזיכרון וכושר הריכוז? אלו המזונות שמומלץ להוסיף באופן קבוע לתפריט:

 

1. דגים  לפני הכול-  מכיוון שהמוח שלנו מורכב בעיקרו מתאי שומן, הוא זקוק לכמות גדולה של חומצות שומניות לבניית תאי המוח. מכיוון שגופינו אינו מסוגל לייצר את החומצות השומניות בעצמו, יש לצרוך אותן בצורת מזון כשהמקור הגדול ביותר של חומצות שומניות בילתי רוויות הן אומגה 6 ואומגה 3 המצויים באופן טבעי בדגים. מחקרים הוכיחו שחתכים באוכלוסיה שהרבו באכילת דגים, היו בעלי נוכחות נמוכה מאוד של תופעות כמו דיכאון, שכחה, חוסר ריכוז, והתפתחות אלצהיימר. רשויות הבריאות האמריקאיות למשל, ממליצות לכל אדם לאכול לפחות 2 מנות של דגים בשבוע, המקור הזמין והאמין ביותר לתוספת אומגה לתפריט התזונה הבריאה.

2. ביצים-  בנוסף להיותן עשירות בחלבונים ומינרלים חיוניים, ביצים מכילות גם כולין, התרכובת שממנה בנוי הלציטין שהוא חיוני לזיכרון. בנוסף מכילות ביצים אנטיאוקסידנטים המגבירים את פעילות תאי המוח, ומסייעים במניעת קטרקטים בעיניים, והתדלדלות השרירים.

3. דגנים מלאים-  עשירים בויטמינים מקבוצת B  החיוניים לפעילות תקינה של המוח.  כמו כן מחקרים הוכיחו שאנשים בעלי רמה נמוכה מידי של ויטמינים מקבוצת B  סבלו מדיכאון, והתקפי חרדה.

4. שקדים- תורמים לחשיבה צלולה, מגבירים חיוניות, ומהווים נוגדן יעיל נגד תופעת הדיכאון.

5. אגוזי מלך- עשירים בחלבונים וחומצות אלפא לינוליות, המייצבים את רמת הסרוטונין במוח. הסרוטונין מווסת את מצבי הרוח שלנו, ואת מפלס הרעב, ואגוזי מלך מסייעים בנוסף בהקלה על נדודי שינה, ודיכאון.

6. חמוציות- מגבירות את הזיכרון: במחקרים שנערכו במהלך השנה החולפת, הוכח בבירור שאצל אנשים שצרכו חמוציות בצורה סדירה בכל יום, נרשמה עליה בייצור תאי מוח חדשים באזור ההיפוקמפוס- האזור במוח שאחראי על הזיכרון.

7. תות שדה-  עשיר באנטי אוקסידנטים. תאי גופנו חשופים לפגיעת רדיקלים חופשיים, הגורמים לנזק חמצוני ולמות תאים, וככל שיש לנו פחות תאי מוח, נפגמת יכולת החשיבה והזיכרון.. רדיקלים חופשיים מגיעים מזיהום אוויר, מעשן סיגריות, מקרינה, מקוטלי עשבים וממזון מטוגן, והצטברותם במוח  מגבירה את הסיכון למחלות ניווניות  ולהאצת תופעות  ההזדקנות.

8. תה  ירוק-  מכיל אנטי אוקסידנטים המאיצים את שחרור הדופמין- האחראי על מצב הרוח הטוב,ותחושת אושר ואהבה, וכמו כן מסייע בהרגעת העצבים ממתחים וחרדות.

9. ברוקולי-  עשיר וויטמין K החיוני לפעילות קוגניטיבית, ולעוצמת פעילות תאי המוח.

10. חציל- על קליפתו מכיל נסונין השומר על מוח ומחשבה חדים, על ידי הגברת הקשרים בין המולקולות לתאי המוח.

11. תרד- מגן על המוח ממתח, ומגביר את הפעילות המוטורית.

12. יוגורט- מכיל חומצות אמיניות המייצרות מוליכי נוירונים, ודופמין, ומשפרים את פעילות תאי המוח ותאי העצב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ליאור טוביאנה  שף מהסעדת "הצדף"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאור טוביאנה

מאת: ליאור טוביאנהמתכוני בשר29/02/128490 צפיות
טיפים לבשול שוק טלה- מדריך למתחילים

מאמרים נוספים בנושא תזונה

מאת: אבי דוידיתזונה12/12/186901 צפיות
הדיאטה הכי מהירה שיש עם ארוחות מוכנות שמרחיקות אתכם מהמטבח ומצמצמות את החשיפה לפיתויים.

מאת: עופר שלותזונה13/07/187348 צפיות
טיפול טבעי כעזרה ראשונה במצבים בריאותיים שונים

מאת: דודישתזונה23/05/173323 צפיות
הצלחתם להרים את עצמכם מהספה, להיכנס לכושר ואפילו להיכנס לשגרה של אימונים. אתם יודעים שאתם חוזרים מהעבודה, מחליפים בגדים ויוצאים לריצה או לשחייה או לחדר כושר או עם מאמן כושר אישי בבית שלכם ועושים שוב ושוב את אותן פעולות שגיליתם כי הן תורמות לכם.

מאת: רונןתזונה14/03/173513 צפיות
הברזל חשוב מאוד לגוף וצריכים אותו במיוחד טבעונים שלא מקבלים אותו מהחי, ספורטאים שצריכים שהרמה שלו שלא תרד וגם נשים בהריון שעלולות לאבד ברזל. חוסר בברזל עלול לגרום לבעיות שונות

מאת: gilad edelsteinתזונה13/08/143985 צפיות
הרזיה היא אחד מהנושאים האלו שכולם מדברים עליהם כל הזמן. זה נראה כאילו לא ניתן ללכת לשום מקום בלי לראות או לשמוע איזה מסר לגבי הרזיה. סיפורים על הסכנות של אי ירידה במשקל מופיעים באופן קבוע בחדשות הלילה. קנייוני קמעונות והאינטרנט מלאים בשלל מוצרי הרזיה. מדברים על הרזיה במרכזים רפואיים ובבתי ספר ואפילו בעבודה. אם אתם מנסים לרדת במשקל הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל.

מאת: אמיר פטיטותזונה14/07/143955 צפיות
במקרה שאתה מעונין לרכוש ידע מאנשים שמצליחים במהלך החיים ועושים תוצאות בתחום הספורט חשוב לך ללמוד מה מה לאכול לפני אימון וגם מה מה לאכול אחרי אימון כי תזונה זה חלק מאוד חשוב.

מאת: רותם וובזתזונה02/06/144507 צפיות
המילה דיאטה ישר מתקשרת לחסות ורעב מתמיד, כי אין מדובר בדיאטה, צריך לחשוב בריא, ירידה במשקל תלויה בחשיבה בריאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica