חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הילד גדל – איך שומרים על החינוך שקיבל בבית?

מאת: לינקשייקגני ילדים26/03/20121683 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החינוך דומה לחקלאות. על החקלאים נאמר: "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו". כך אפשר גם לומר על מי שמחנך ילדים – הזריעה קשה, אבל היא מניבה פרי, תוצרת אותה אפשר לקטוף בשמחה רבה לאורך כל החיים.

אנחנו מחנכים את ילדינו בדרך שנראית לנו הנכונה, המתאימה והראויה ביותר, על פי הערכים שבהם אנו מאמינים בצורה גלויה או בצורה סמויה. ותמיד מלווה אותנו השאלה: מה יקרה כשהילד לא יהיה איתנו. אנחנו מאוד מוטרדים באיזו מידה הוא ימשיך לשמור על אותם ערכים ועל אותה התנהגות שאנחנו מצפים ממנו.

משחקים לגיל הרך – כלי עזר מצויין בידי ההורים

חינוך ילדים נעשה בדרכים רבות, בהתאם לגילו של הילד. ילדים בגיל הרך עדיין לא מבינים אוצר גדול של מילים, ובודאי לא מילים מופשטות ורעיונות לא מוחשיים. יחד עם זאת, אנחנו לא נוותר על חינוכם מסיבות אלה. אם חלילה ילד ירצה לדחוף מכשיר לשקע חשמלי נאמר - לא!, ואולי גם ניתן מכה קטנה על היד, בכדי להעביר מסר של איסור חמור. דרך זו מתאימה לעניינים שיש בהם סכנה.

מה באשר להתנהגות נורמטיבית בחיי היום יום. משחקים לגיל הרך היא דרך נעימה, טובה, נוחה ויעילה ביותר לחנך ולהעביר מסרים לילדים הצעירים. וכבר דיברו חז"ל על גירסא דינקותא. יש סיכוי גדול שמסרים שעוברים לילדים דרך משחקים לגיל הרך לא ישכחו כל כך מהר.

משחקים לגיל הרך – מסוגים שונים

האפשרות לבחור משחקים לגיל הרך הם רבות ומגוונות, החל משימוש בדמיון שלנו, דרך צעצועים ומשחקים קנויים, ועד משחקים מקוונים ברשת האינטרנט (כן, גם בני שנתיים מבינים שאפשר להחזיק עכבר מחשב, ויודעים איך לעשות זאת).

הרבה מהפעולות היום-יומיות שאנחנו מבצעים עם ילדים בגיל הרך הן למעשה משחק. כאשר אנחנו מלבישים חולצה "ומחפשים" את היד בתוך השרוול – הרי ששיחקנו משחק מחבואים קטן. ככל שנהפוך את הפעולות שהן חובה למעשה של משחקים לגיל הרך, הילדים מקבלים מסר של שחובה יכולה להיות נעימה, מסר שיהיה שלהם לכל החיים.

בטלוויזיה יש ערוצים מיוחדים הפונים לילדים רכים. חלק מהתוכניות הן הפעלות של הילדים ושירי משחק. משחקים לגיל הרך הכוללים בתוכם תנועות ידיים וגוף, אהובים מאוד על ילדים קטנים.

צעצועים ומשחקים רבים מצויים בחנויות הפזורות ברחבי הארץ. ישיבה משותפת עם ילדים בבניית מגדל, התאמת תמונות ושאר פעילויות, מלמדות אותם שיתוף פעולה, שמירת תור, וויתור, עבודת צוות ועוד, בדרך חווייתית ונעימה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לינקשייק

מאת: לינקשייקשיקום והידרותרפיה26/03/128896 צפיות
ניתוחים פלסטיים הם למעשה טיפולים רפואיים,טיפולים המתבצעים לרוב באופן כירורגי, ומטרתם לשפץ ולייפות את הגוף. נעשה בהם שימוש לצורך שחזור איברים שעברו נזק כגון כריתת איברים והתעוותו, לעיתים אף מתבצע שחזור איברים לתיקון פגמים מולדים, והשגת מטרות משמעותיות נוספות המשפיעות על חיי המנותח או המחלים ממחלה קשה, כגון שיפור האסתטיות,הדימוי העצמי ועוד.

מאת: לינקשייקריהוט 26/03/121261 צפיות
בשעה טובה, הילד הראשון שלכם כבר גדל, הוא אינו תינוק עוד והגעתם למסקנה שיש לקנות לו חדר ילדים, או אולי אתם עוברים דירה - לדירה גדולה יותר, ולכל ילד יהיה בה חדר נפרד, וצריך לקנות ריהוט מלא לחדרי הילדים. אתם ודאי שואלים את עצמכם מאיפה מתחילים ומה עושים.

מאת: לינקשייקעיצוב תעשייתי 26/03/121396 צפיות
מעצב תעשייתי – מקצוע מבוקש תרתי משמע. מצד אחד - עיצוב תעשייתי הוא מקצוע שמבוקש על ידי צעירי רבים שמעוניינים ללמוד אותו ולעבוד בו. מצד שני – עיצוב תעשייתי הוא מקצוע שמבוקש בתעשייה אשר זקוקה לידיים עובדות בתחום זה.

מאת: לינקשייקנישואין26/03/121405 צפיות
מאמר זה מיועד עבור אלו שמחפשים רעיון להצעת נישואין. הגיע הרגע. אתם כבר רוצים להתחתן, להקים בית, להצהיר שאתם רוצים להיות יחד לנצח

מאת: לינקשייקספורט וכושר גופני - כללי26/03/121561 צפיות
רובנו מוצאים את הנאות היומיום בתחביבים שונים כגון קריאה, כתיבה, צפייה בסרט איכותי, ספורט יומיומי כריצה או רכיבה על אופניים, האזנה למוזיקה אהובה או מפגשים חברתיים ועוד.

מאת: לינקשייקיופי וטיפוח - כללי26/03/121248 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר – שלא לומר דרך מושלמת, להתחיל שבוע חדש היא באמצעות ביקור במועדון ספא. אין ספק - "שביזות יום א'" נראית אחרי ביקור במועדון ספא פחות מפחידה.

מאת: לינקשייקדיני תעבורה26/03/121297 צפיות
באחרונה הותקנו בכבישי ישראל מצלמות מהירות חדשות. מטרת המצלמות היא לזהות נהגים שנוסעים במהירות מופרזת, לצלם את העבירה ולשלוח להם דו"ח תוך מספר ימים.

מאמרים נוספים בנושא גני ילדים

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/152759 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/151928 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: רפי רזניקגני ילדים02/11/142756 צפיות
רוב שנות הילדות שלנו אנו לומדים. זה מתחיל כבר בפעוטון בו מלמדים אותנו להבדיל בין טוב לרע, בין מסוכן לחיובי, צבעים בסיסיים, קצת חיות ועוד אלמנטים חשובים הקשורים לבניית השפה.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים07/04/132166 צפיות
פעילויות לגני ילדים חשובים מאין כמוהם הם על המולדת. גני הילדים עושים עבודה מצויינת לאורך השנה אך ניכר כי יש נתק רגשי בין נושאיי הפעילויות לגני ילדים לרגש שהם אמורות לעורר. הפעילויות לגני ילדים ליום העצמאות למשל מתהדרות בדקורציה של הגן ביום החגיגי ולא במידע הרב שהילדים הקטנים צריכים לספוג ועל התחושות שיתעוררו מתוך הציוד לגני ילדים החגיגי והפעלות לגני ילדים הנערכות.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים31/03/131983 צפיות
פעילויות לגני ילדים שהם כמו תקליט שבור מסייעים לילדים בהבנה וקליטה. זה קורה לכל הילדים בגן בשעת המשחק בציוד לגני ילדים, הם לא מפסיקים לזמזם שיר מסוים,שכאילו נתקע להם בראש ולא עוזב.ערכתם פעילויות לגני ילדים במהלך השבוע ולעתים מדובר רק בשורה אחת שהם זוכרים מהשיר שלמדו ומרגישים צורך לא מובן לזמזם אותו שוב ושוב. בחברות המייצרות ציוד לגני ילדים בעולם כולו וכן מפעילי חוגים לילדים והפעלות לגיל הרך מנסים לבדוק מה פשר התופעה

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים21/01/138491 צפיות
ציוד לגני ילדים להפעלת פעילויות בגני ילדים הינם משפחה אחת גדולה ששמות הפריטים מתחדש שם מדי יום. בגן הילדים עלינו ללמד,לתרגל ולהביא את הילדים להישגים לימודיים ולא רק חוויתים. האם ניתן לערוך פעילות לימודית מעניינת סת'ם עם הציוד לגן ילדים שקיים ובלי להשתגע עם כלים דידקטיים דרמתיים ?

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים16/01/138682 צפיות
לאחרונה הציוד לגני ילדים הפך לחלליות מוארות וצבעוניות שכבר אי אפשר להבין האם רק מתגלשים או גם קופצים עליהם. ציוד לגני ילדים בסיסי זה כדור,חבל או רק עמוד גבוה, סביבו הילדים והגננת צריכים להקים פעילות ראויה שהיא גם לימודית,גם מלאה הומור וגם חוויתית. במאמר זה נביא הוראות ברורות כיצד להפעיל את ילדי הגן עם ציוד לגני ילדים בסיסי כמו בפעילות: "מעגל הצפרדעים" או "מרבד הקסמים".

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica