חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם מצלמות המהירות החדשות ימנעו תאונות דרכים?

מאת: לינקשייקדיני תעבורה26/03/20121295 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

באחרונה הותקנו בכבישי ישראל מצלמות מהירות חדשות. מטרת המצלמות היא לזהות נהגים שנוסעים במהירות מופרזת, לצלם את העבירה ולשלוח להם דו"ח תוך מספר ימים. התקנת המצלמות עוררה ויכוח ציבורי בקרב נהגי ישראל- האם נהיגה במהירות גבוהה היא מסוכנת ולכן ראוי למנוע אותה באמצעי שכזה, אולי שאולי הסיבות למפגע ששמו תאונות דרכים הן אחרות ולא קשורות למהירות?

אמצעי זהירות או ענישה?

אחת השאלות שעלו בויכוח על המצלמות החדשות, היא האם מדובר באמצעי שמטרתו להזהיר את הנהגים שנוסעים במהירות מופרזת, או אולי להעניש אותם. חלק מן הקולות הנשמעים טענו שהמטרה היא שהנהגים יהיו מודעים לקיום המצלמות ועל כן יבחרו לנסוע בזהירות רבה יותר. אחרים טענו, לעומתם, שמאחר והמצלמות מוסוות והנהגים לא אמורים להבחין בהן, המטרה היא כנראה לגלות נהגים שעוברים על החוק ולהעניש אותם.

למה המצלמות נחוצות?

טענת התומכים במצלמות היא פשוטה והגיונית- ככל שהנהג נוסע במהירות רבה יותר כך סיכוייו לעשות תאונה גדלים. כשנוסעים במהירות בינונית, ורואים רכב שנתקע באמצע הנתיב, יש יותר זמן לבלום, לעבור לצד השני או לנקוט בפעולה אחרת שתסייע למנוע את התאונה. כמו כן אם הרכב מחליק במהירות בינונית, יש יותר סיכוי שהנהג או הנהגת יצליחו להשתלט עליו בזמן, מאשר אם ההחלקה קורית במהירות גבוהה.

ולמה לא?

המתנגדים לשימוש במצלמות החדשות ממקדים את טיעוניהם בכמה מישורים. קודם כל, הם גורסים כי מהירות מופרזת אינה סיבה משמעותית בתחום של תאונות דרכים. לראייה הם מביאים מדינות אירופאיות בהן מותרת נסיעה במהירות גבוהה מזו שבארץ, ובכל זאת אין בהן יותר תאונות. טיעון נוסף שהועלה מדבר על הקנסות הגבוהים שנשלחים לנהגים, שלדעת המתנגדים למצלמות מטרתם להעשיר את קופת המדינה ולאו דווקא לגרום לנהיגה זהירה ונכונה יותר.

כמה המלצות לנהיגה בטוחה

בין אם אתם מצדדים בשימוש במצלמות החדשות ובין שאתם מתנגדים, יש כמה חוקים שתוכלו לאמץ כדי להגיע הביתה בזהירות רבה יותר ולמנוע תאונות דרכים. קודם כל, אף פעם אל תצאו לדרך כאשר אתם לא מרגישים ערניים מספיק. אם יש ספק- אין ספק. ישנתם שעתיים בלילה? שתיתם אלכוהול לפני כמה שעות ואתם עדיין לא בטוחים שההשפעה עברה? אמרו שאתם לא יכולים לנהוג, בלי להסס בכלל. בנוסף, היו קשובים לרחשים השונים שעולים מן הרכב, ובדקו את תקינותו מדי כמה חודשים במוסך. בזמן הנהיגה היו ערניים ומרוכזים, וזכרו שתאונת דרכים יכולה להתרחש ברגע אחד של חוסר תשומת לב.

 



תגיות המאמר: תאונות דרכים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לינקשייק

מאת: לינקשייקשיקום והידרותרפיה26/03/128895 צפיות
ניתוחים פלסטיים הם למעשה טיפולים רפואיים,טיפולים המתבצעים לרוב באופן כירורגי, ומטרתם לשפץ ולייפות את הגוף. נעשה בהם שימוש לצורך שחזור איברים שעברו נזק כגון כריתת איברים והתעוותו, לעיתים אף מתבצע שחזור איברים לתיקון פגמים מולדים, והשגת מטרות משמעותיות נוספות המשפיעות על חיי המנותח או המחלים ממחלה קשה, כגון שיפור האסתטיות,הדימוי העצמי ועוד.

מאת: לינקשייקריהוט 26/03/121259 צפיות
בשעה טובה, הילד הראשון שלכם כבר גדל, הוא אינו תינוק עוד והגעתם למסקנה שיש לקנות לו חדר ילדים, או אולי אתם עוברים דירה - לדירה גדולה יותר, ולכל ילד יהיה בה חדר נפרד, וצריך לקנות ריהוט מלא לחדרי הילדים. אתם ודאי שואלים את עצמכם מאיפה מתחילים ומה עושים.

מאת: לינקשייקעיצוב תעשייתי 26/03/121394 צפיות
מעצב תעשייתי – מקצוע מבוקש תרתי משמע. מצד אחד - עיצוב תעשייתי הוא מקצוע שמבוקש על ידי צעירי רבים שמעוניינים ללמוד אותו ולעבוד בו. מצד שני – עיצוב תעשייתי הוא מקצוע שמבוקש בתעשייה אשר זקוקה לידיים עובדות בתחום זה.

מאת: לינקשייקנישואין26/03/121405 צפיות
מאמר זה מיועד עבור אלו שמחפשים רעיון להצעת נישואין. הגיע הרגע. אתם כבר רוצים להתחתן, להקים בית, להצהיר שאתם רוצים להיות יחד לנצח

מאת: לינקשייקספורט וכושר גופני - כללי26/03/121560 צפיות
רובנו מוצאים את הנאות היומיום בתחביבים שונים כגון קריאה, כתיבה, צפייה בסרט איכותי, ספורט יומיומי כריצה או רכיבה על אופניים, האזנה למוזיקה אהובה או מפגשים חברתיים ועוד.

מאת: לינקשייקגני ילדים26/03/121682 צפיות
החינוך דומה לחקלאות. על החקלאים נאמר: "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו". כך אפשר גם לומר על מי שמחנך ילדים – הזריעה קשה, אבל היא מניבה פרי, תוצרת אותה אפשר לקטוף בשמחה רבה לאורך כל החיים.

מאת: לינקשייקיופי וטיפוח - כללי26/03/121246 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר – שלא לומר דרך מושלמת, להתחיל שבוע חדש היא באמצעות ביקור במועדון ספא. אין ספק - "שביזות יום א'" נראית אחרי ביקור במועדון ספא פחות מפחידה.

מאמרים נוספים בנושא דיני תעבורה

מאת: דניאל מלמדדיני תעבורה11/07/182181 צפיות
שאלת ההזדקקות לשירותיו של עורך דין תעבורה היא אינה שאלה שניתן לענות עליה באופן אובייקטיבי, שכן כל מי שמרגיש שהוא אינו מוכן לקבל את הדין שנגזר עליו, זקוק לעורך דין תעבורה שיאפשר לו להתמודד מול רשויות החוק והערכאות המשפטיות

מאת: עו"ד גיל נדלדיני תעבורה28/11/171599 צפיות
שימוש במצלמות מעקב במקום העבודה ובמסגרת יחסי עבודה

מאת: amirdadon90דיני תעבורה16/11/161636 צפיות
בין אם אתם בצד הנפגע או בצד הפוגע, חשוב שתדעו כיצד להתמודד מבחינה משפטית עם תאונות דרכים!

מאת: orya peryדיני תעבורה29/11/152367 צפיות
עורכי דין לתעבורה, יכולים לבדוק את ההאשמות העומדות נגד הנאשם בדבר עבירות תנועה חמורות ואף לזכות את מרשיהם. ההתמחות של עורך דין תעבורה, הינה לנתח את העבירות נגד הנאשם בעסקת טיעון בפני השופט ייתכן והנאשם, יתבקש מעורך דינו, לאסוף כמה שיותר ראיות. בכדי להקל על חומרת עונשו או אפילו להגיע לזיכוי מוחלט.

מאת: sharondan80דיני תעבורה28/04/152457 צפיות
קיימים מספר גורמים המובלים לתאונות דרכים. אלה מתחלקים לגורם המכני, הגורם התשתייתי והגורם האנושי. כל תאונה ניתן לסווג לפי אחד מהגורמים האלה.

מאת: אסי לינקרדיני תעבורה07/04/151957 צפיות
עורך דין תעבורה הוא עורך דין אשר עוסק בכל מה שקשור לתעבורה, כלומר בכל מה שנוגע לדרכים, לכבישים, לרכבים, לחוקי תנועה וכדומה. תחומים שבהם עוסק עורך דין תעבורה הם, למשל, עבירה על חוקי תעבורה כמו אי ציות לרמזור, חניה במקום אסור וכדומה; נהיגה ללא רישיון; מעורבות בתאונת דרכים, עם או בלי נפגעים; נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים; וכן הלאה. ישנן עבירות תעבורה קלות, שנידונות במסגרת אזרחית, וישנן עבירות תנועה אשר הופכות להיות האשמות פליליות, כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול, מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים, ועוד.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152546 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica