חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ללמוד ליהנות מהחיים

רובנו מוצאים את הנאות היומיום בתחביבים שונים כגון קריאה, כתיבה, צפייה בסרט איכותי, ספורט יומיומי כריצה או רכיבה על אופניים, האזנה למוזיקה אהובה או מפגשים חברתיים ועוד. אולם מי מאיתנו אכן מוצא את הנישה הייחודית שלו במרחב החיים הפרטיים וההנאות הקסומות המלוות את חיינו תדיר? עד כמה אנחנו דואגים באמת להעשיר את חיינו בהנאה מתמשכת? שגרת החיים, העבודה, מערכות היחסים, לימודים ושאר תחומים לעיתים משכיחים מאיתנו את האלמנט החשוב: ליהנות ממעשינו.

ישנן אף אוכלוסיות רבות המתקשות ביצירת תחביב קבוע או נישה בחייהם המסבה הנאה וחדווה. לדוגמא, ילדים ומבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז חווים מרחב של עבודה, לימודים או כל מרחב אחר ואף במפגש עם חברה יכולות תקשורתיות נמוכות, חוסר יכולת להתרכז בנעשה סביבם לזמן ממושך ובעקבות כך חשים תסכול או תחושה שלילית מהתנסויות שונות. הפרעות ריכוז מתאפיינות באי קשב ובחוסר יכולת מיקוד של תשומת הלב בנושא ספציפי לאורך זמן. לעיתים, הפרעות ריכוז מלוות בהיפר אקטיביות, המתאפיינת בחוסר סבלנות לנושאים הדורשים מיקוד מחשבה בנושא מסוים.

הפרעות אלו מקשות על הסביבה ועל האדם עצמו. תשומת לב המוסטת מכל גירוי קטן מפריעה ליכולת קליטת חומר עיוני ומסיטה את תשומת הלב ממיקוד בנושא עיקרי. למעשה, רבים מבעלי הפרעות קשב וריכוז מוצאים עצמם עוברים מנושא לנושא באופן תמידי, לעיתים אף מפגינים התנהגויות אלו בתחומים נוספים כגון: מערכות יחסים ומערכות עבודה כמו גם מיומנויות כגון קריאה, כתיבה, צפייה בסרט וכיו"ב.

כחלק מהנאה מתמשכת, כינון פעילות ספורטיבית הינה הקניית הרגל המשפר משמעותית את אורח החיים. הנאות יוצאות דופן ניתן למצוא בפעילויות שאינן 'רגילות': ריקודים שונים, תחומי ספורט שונים המלמדים מיומנויות שונות ועוד. אחד התחומים המקבלים תאוצה בשנים האחרונות הינו סגנון ריקוד המסייע אף לבעלי הפרעות ריכוז ומשפר את היכולת התפקודית. שיעור ברייקדאנס המקנה יכולת שליטה, מיומנויות גופניות וחברתיות ומעלה את מצב הרוח ואיכות החיים הינו בגדר פעילות לא בנאלית המעשירה את חיי המתרגל.

הברייקדאנס הינו סוג של ריקוד אקרובאטי שהוא למעשה אחד מיסודות ההיפ הופ. בריקוד משתלבות תנועות חדות וקטועות מחד ותנועות זורמות וגליות מאידך. סגנון הריקוד מעלה את מצב הרוח במהלך שיעור ברייקדאנס בפרט ואת ההנאה מאורח החיים הכללי, מכניס בהם שמחה ומשמעות חדשה. אלמנט ידוע בריקוד הברייקדאנס הינו "הליכת ירח", תנועה שאומצה על ידי מייקל ג'קסון ואף הפכה לסמל מייצג שלו. ה'בי בויז' – הרקדנים של סגנון הברייקדאנס חווים יציאה משהגרה על ידי הכנסת אלמנטים חדשים לחייהם.

החוויה החברתית הנכללת בריקוד עם להקה משפר את המיומנויות החברתיות ומשחקי התפקידים המשולבים בו הופכים את התרגול עצמו למעניין, מאתגר ויוצא דופן. נכון להיום, הברייקדאנס מקבל סגנון ייחודי, כיוון משלו שעדיין שומר אמונים לתרבות ההיפ הופ השמחה. לא פלא, אם כך, שילדים נמשכים לתחום זה. ענף הברייקדאנס הינו יוצא דופן וייחודי, מדליק ותזזיתי, והדינאמיות שבו מעלה את מצב הרוח ושמחת החיים. הריקוד בקבוצה גורם להנאה חברתית בעלת ערך מוסף. שיפור חוש הקצב והביטחון העצמי, שיפור מיומנויות חברתיות, שיפור הכושר ויכולת התמדה במשימות, תחושת שייכות לקהילה מסוימת, מאתגרת ומספקת. אפילו במהלך שיעור ברייקדאנס ראשון ניתן לחוש בשינוי המתחולל בגוף ובמצב הרוח.

 



תגיות המאמר: שיעור ברייקדאנס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לינקשייק

מאת: לינקשייקשיקום והידרותרפיה26/03/128896 צפיות
ניתוחים פלסטיים הם למעשה טיפולים רפואיים,טיפולים המתבצעים לרוב באופן כירורגי, ומטרתם לשפץ ולייפות את הגוף. נעשה בהם שימוש לצורך שחזור איברים שעברו נזק כגון כריתת איברים והתעוותו, לעיתים אף מתבצע שחזור איברים לתיקון פגמים מולדים, והשגת מטרות משמעותיות נוספות המשפיעות על חיי המנותח או המחלים ממחלה קשה, כגון שיפור האסתטיות,הדימוי העצמי ועוד.

מאת: לינקשייקריהוט 26/03/121261 צפיות
בשעה טובה, הילד הראשון שלכם כבר גדל, הוא אינו תינוק עוד והגעתם למסקנה שיש לקנות לו חדר ילדים, או אולי אתם עוברים דירה - לדירה גדולה יותר, ולכל ילד יהיה בה חדר נפרד, וצריך לקנות ריהוט מלא לחדרי הילדים. אתם ודאי שואלים את עצמכם מאיפה מתחילים ומה עושים.

מאת: לינקשייקעיצוב תעשייתי 26/03/121396 צפיות
מעצב תעשייתי – מקצוע מבוקש תרתי משמע. מצד אחד - עיצוב תעשייתי הוא מקצוע שמבוקש על ידי צעירי רבים שמעוניינים ללמוד אותו ולעבוד בו. מצד שני – עיצוב תעשייתי הוא מקצוע שמבוקש בתעשייה אשר זקוקה לידיים עובדות בתחום זה.

מאת: לינקשייקנישואין26/03/121405 צפיות
מאמר זה מיועד עבור אלו שמחפשים רעיון להצעת נישואין. הגיע הרגע. אתם כבר רוצים להתחתן, להקים בית, להצהיר שאתם רוצים להיות יחד לנצח

מאת: לינקשייקגני ילדים26/03/121683 צפיות
החינוך דומה לחקלאות. על החקלאים נאמר: "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו". כך אפשר גם לומר על מי שמחנך ילדים – הזריעה קשה, אבל היא מניבה פרי, תוצרת אותה אפשר לקטוף בשמחה רבה לאורך כל החיים.

מאת: לינקשייקיופי וטיפוח - כללי26/03/121248 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר – שלא לומר דרך מושלמת, להתחיל שבוע חדש היא באמצעות ביקור במועדון ספא. אין ספק - "שביזות יום א'" נראית אחרי ביקור במועדון ספא פחות מפחידה.

מאת: לינקשייקדיני תעבורה26/03/121297 צפיות
באחרונה הותקנו בכבישי ישראל מצלמות מהירות חדשות. מטרת המצלמות היא לזהות נהגים שנוסעים במהירות מופרזת, לצלם את העבירה ולשלוח להם דו"ח תוך מספר ימים.

מאמרים נוספים בנושא ספורט וכושר גופני - כללי

מאת: עופר שלוספורט וכושר גופני - כללי24/09/204895 צפיות
אזניות לפעילות גופנית, אוזניות ספורט, אוזניות אלחוטיות

מאת: דניאל מלמדספורט וכושר גופני - כללי11/02/205454 צפיות
כולם היום קונים בגדי ספורט באינטרנט, חברה שמספקת מבחר גדול של בגדי ספורט אונליין לגברים ונשים. בגדי ספורט איכותיים מאוד, נושמים והכי נמכרים בעולם בכל ענף הספורט. המאמר הבא יסביר לכם כיצד נכון לקנון בגדי ספורט אונליין. קריאה נעימה

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי03/10/172871 צפיות
מי מאתנו לא ראה דשא סינטטי במגרשים. בתקופה האחרונה אנו זוכים לעלייה בכמות המגרשים אשר החליטו להחליף את הדשא הרגיל שלהם בדשא סינטטי ולכך סיבות רבות. במאמר זה נשתדל לפרט ולהסביר מה הם היתרונות והחסרונות ברכישת דשא סינטטי למגרשים חיצוניים או פנימיים. בכדי להחליט מה מבין כל סוגי הדשא עדיף חשוב להבין מה הוא בעצם דשא סינטטי.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי17/08/173431 צפיות
עכשיו קיץ ורב הילדים נמצאים בחופש הגדול. ברור לכולם שילד בגיל 12-16 לא ישב בבית כל החופשה, אלא יצא החוצה לשחק במגרשים. בכל שכונה ברחבי הארץ ניתן למצוא מגרשי ספורט עם מתקני ספורט רבים. במקרים מסוימים ניתן למצוא אפילו כמה מגרשים באותה שכונה מה שנותן לאותו ילד בקיץ חופש בחירה במקום בילוי המועדף עליו.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי06/08/173887 צפיות
אין ספק שפעילות גופנית בימינו תופסת מקום חשוב אצל האנשים ורובנו מבינים שבכדי להישאר בריאים יש צורך בלבצע פעילות פיזית בתדירות גבוהה. בזכות פעילות פיזית אנו שומרים על הגוף שלנו ומפחיתים את הסיכוי למחלות שונות בעשרות אחוזים. ישנם מקומות רבים בהם ניתן לבצע פעילות פיזית. ניתן למצוא ברחבי הארץ חדרי כושר רבים, ולאלו שאוהבים להתאמן בחוץ יש את מגרשי הספורט.

מאת: דניסספורט וכושר גופני - כללי30/03/173691 צפיות
איך תוכלו להגדיל את סיכויי הזכייה שלכם בווינר? בעזרת קהילת מהמרי ווינר מקצועית שתוכל לעזור לכם להחליט על מה ומתי להמר.

מאת: רוני הכהןספורט וכושר גופני - כללי04/07/163119 צפיות
עד אשר התרופה המיוחלת תגיע גם אל תחום הדימנציה אפשר להאט את התקדמות המחלה על ידי תרגילים של שיפור זיכרון שמאפשרים להעניק את הטיפול החשוב שמאפשר עוד שנים ארוכות של חיים איכותיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica