חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ציפורה רונן, ריוורה וסוריאליזם פנטסטי

מאת: מיכל סדןתרבות ובידור06/04/20121056 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ציפורה רונן נולדה במקסיקו, בוגרת האקדמיה לאומנות סן קרלוס שבמקסיקו סיטי, בה צמחו גדולי ציירי הקיר המקסיקנים דייגו ריוורה, סיקיירוס, אורזסקו ורופינו טאמאיו. הלימוד בצילם של ציירים אלו והחיים בתוך הסביבה הצבעונית של התרבות המקסיקאית היוו עבור ציפורה מקור השראה בלתי נדלה למגוון סגנונות הציור שלה לאורך השנים.

חייה היו עצמאיים, מלאים, פוריים וצבעוניים. היא זכתה ל-60 שנות יצירה מתמדת, שלאורכן הציגה אין ספור תערוכות בארץ ובעולם, בגלריות, במוזיאונים ובמוסדות רבים. אלפי יצירותיה מהוות את מורשת העולמים שהשאירה אחריה.

ניכרת השפעת ציוריו של ריוורה בעבודתה של צפורה: ציורי הקיר הגדולים של ריברה מתייחסים לתעשייה, לחקלאות, לתרבות המקסיקנית ולדיכוי החברתי והתרבותי של ההמונים. ציפורה מתחברת לסגנונו הבשל של ריוורה. הדמויות האנושיות בציוריה  מוגדרות על ידי קווי מתאר מדויקים ויציבים. הדמויות שטוחות ופשוטות, וצבועות בצבעי אדמה חושניים

עוד בתחילת שנות ה-70 ציפורה זיהתה את אופייה המיוחד והציורי של שכונת נווה צדק בתל אביב ושכרה בה חדר קטן ,אשר שימש אותה

 כסטודיו אליו נהגה להגיע מדי יום ביומו לעסוק במלאכת הציור. שנים לאחר מכן, עוד בטרם הפכה נווה צדק ל"סוהו" של תל אביב המתחדשת והמודרנית, בחרה ציפורה להעתיק את מגוריה לשכונת נווה צדק בה חייתה ויצרה עד סוף ימיה.

ציוריה מהפכניים אך עם זאת נאים לעין ומרגיעים, האנוש ניצב בדרך כלל בחללים עמוסים, וצבוע  בצבעים חזקים ונועזים.

קשת צבעיה, הם צבעי אדמה סקסיים המעצימים את המרידה והמהפכה האישית אותה עברה ציפורה בעצמה.

הדמויות זעות ונעות במרחב בתנועתיות סקסית,אך עם זאת הכל במרומז, הצופה נשאב לאיכות ולאווירה של חופש, אלכוהול ומוסיקה מטריפה.

במקסיקו , הציור הינו הביטוי האומנותי החשוב ביותר וציפורה עושה זאת בכל אחד ואחד מציוריה ,היא ניחנה בתעצומות נפש  בלתי נדלות, שאפשרו לה לנסוע ממקום למקום כשהיא סוחבת ומביאה בחיקה את עבודותיה ולא סירבה אף פעם לכל הזדמנות להציגם.

ניתן להיחשף לעוד ציבעוניות מרתקת ונדירה של ציפורה רונן בתערוכתה "על הבר", 27.4.2012 שעה: 12:00, בית צרפת האוניברסיטה העברית, ירושלים

אוצרת: רחל זיו

לראיון ועיתונאים :מיכל סדן 054-8820293

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנהלת מרכז תרבות חשוב בירושלים. נושמת ומובילת הפקת תערוכות אמנות מקוריות ואירועי תרבות ייחודיים , גילוי אמנים . יחצנית,  מקושרת, מעורה תרבותית, בעלת ניסיון בהפקת כ-160 תערוכות יחיד וקונספט לאורך השנים, ובחללים שונים בכל הארץ.
מתמקדת באמן עצמו, אישיותו , הביוגרפיה שלו וכיצד הוא יוצר.
מלווה את האמן/נית החל מבחירת חלל התצוגה, בחירת האוצרת, עיצוב ההזמנה, פירסום התערוכה ויחסי ציבור מאסיביים וממוקדים לקראת הפתיחה ,כמו כן מנחה את אירועי האמנות באופן קליל וקולח
מתמחית ביודאיקה ואמנות נאיבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל סדן

מאת: מיכל סדןאמנות פלסטית15/02/132221 צפיות
גלריה קטנה, בצלם של מוזיאונים, מציגה אמנות מקורית ייחודית של אמנים היוצרים במיוחד לתערוכת נושא. אתגרים רבים מציבה בפניהם , שרה רז, אוצרת התערוכות בגלריית "הציפור הכחולה". היא מניעה את אמני פתח תקוה ליצירה בנושאים אקטואליים ומגוונים . הפעם נושאי הקיימות, איכות הסביבה והמחזור ייצרו פרויקט רב תחומי.

מאת: מיכל סדןצילום12/11/121607 צפיות
בצילומים של שלומית הייט מתקיימות זו בצד זו, מציאות בתוך פנטזיה ופנטזיה בתוך מציאות. היא יוצרת תעתוע בין דימוי חי לדומם, ונדמה כי פסלוני החיות התעשייתיים שניתן למצוא בכל בית, מתעוררים לחיים בעבודותיה.

מאת: מיכל סדןציור14/10/121186 צפיות
הסצנה העירונית של האמנית איריס וינטראוב אינטנסיבית ועזה, מאופיינת בצבעוניות חזקה, בגרפיות פופ-ארטית ובדמויות מרשימות. זוויות הראיה שלה ייחודיות והקומפוזיציות מפתיעות בקריצה הומוריסטית. כל עבודה היא מיקרוקוסמוס המשלב ריאליזם עירוני עד כדי גרוטסקיות יחד עם יופי ואפילו חמלה. הסצנות משתנות בהתאם למצב הרוח ומשקפות את הלך הנפש של הגיבורים האלמוניים שלה.

מאת: מיכל סדןציור13/10/121121 צפיות
"חגי תשרי עבר הווה ו...עתיד" אוצרת : רחל זיו במרכז לאמנויות הבמה,שוהם התערוכה "חגי תשרי עבר הווה ו..עתיד" מביאה ביטוי אומנותי ויצירתי למסורות עתיקות יומין המושרשות בחיי המשפחה היהודית ובתודעה היהודית מזה אלפי שנים. אין כמו חגי תשרי המביאים אלינו מניחוחות הטבע ומסיפורי דורות שעברו מפה לאוזן ומתקיימים על פי משנת ההלכה היהודית וכתבי הקודש.

מאת: מיכל סדןאמנות פלסטית12/09/121265 צפיות
מעל 40 אמנים , ציירים, פסלים, צלמים, מוסיקאים ומשוררים, יוצרים שביססו עבודתם כיוצרים לצד יוצרי העתיד יציגו בחלל התעשייתי הענק מצבים נפשיים, סצנות, חללים בלתי מזוהים, שחזורים של הזיה, הצגת המציאות, שבירת צורות, שילוב אובייקטים שונים, כשהנושא המאחד הוא המטרה לחשוף את האמן המסתתר מאחורי היצירה: הדמות האמורפית, אליטיסט, חייזר, ריאקציונר בעל תשוקה, כמיהה, עוצמה יצרית יוצרת, מנסה לחדש וליצור ומעלה את החומר הגולמי אל רמה תרבותית בעלת ערך, פטור ממתן פרשנות לעבודתו אבל תוהה לגבי הנסיבות אשר יתרחשו בסט עצמו או יוצר על מנת לייצר תסריט מוכן מראש, מול צופים שונים שרואים דברים שונים ביצירה מוצגת, שמרגע הצבתה מקבלת חיים ודינאמיקה משל עצמה, ואין לו, לאמן, שום שליטה על התסריט.

מאת: מיכל סדןהודעות לעיתונות - כללי01/06/121380 צפיות
התערוכה הקבוצתית שאוצרות מלי לנגוצקי וורה דוביצקי, בוחנת את ההוויה התרבותית הישראלית כפי שהיא מוצאת את ביטויה על שפת הים. אוצרות התערוכה מדגישות את הצורך לשמור על הים למען הדורות הבאים למען יוכלו להינות ממנו ולכן התחברו עם עמותת "צלול" כדי לתת זרקור על נושא חשוב זה.

מאת: מיכל סדןציור03/05/121605 צפיות
אורה שחף, אם שכולה שבנה יגאל שחף נרצח ב-11.10.1987 בדרכו חזרה מן הכותל המערבי ברובע המוסלמי, מקדישה תערוכה זו לבן שכל כך אהבה ושהיה מטייל בכל פינות ירושלים והדביק באהבתו זו את כולם.

מאמרים נוספים בנושא תרבות ובידור

מאת: הדסהתרבות ובידור06/11/174389 צפיות
בתקופה האחרונה נפוץ להעביר כנסים ואירועים במרכזי כנסים אשר מפוזרים בכל רחבי הארץ. חשוב לציין שלא מספיק לבחור מרכז ואולם כנסים איכותי, אלה יש לקחת בחשבון את אופן בו תעצבו את האולם ובכך תגרמו לכנס לעבור בצורה מקצועית וטובה. במאמר זה ננסה לפרט על אופן בו ניתן לעצב את האולם ובכך להעביר כנס בהצלחה.

מאת: חיים נויתרבות ובידור18/10/174738 צפיות
מוטקה גנב הוא בחור דלפון וגנב המתחבר לפרחחים ומלווה עצמו בעדת כלבים. הוא מחליט להימלט כדי למצוא לעצמו זהות חדשה וחיים אחרים. הוא מוצא מקלט בקרקס נודד המציע גם בחורות מפוקפקות. הוא מתאהב שם בלוליינית שמשועבדת למתאבק נודע קנאריק, המנצל אותה ומכה אותה. מוטקה מחליט לחסל את קאנריק ובסיוע חברתו, הוא מבצע מזימתו וגונב את מסמכיו של המתאבק וכך הוא יוצא להמשך דרכו עם זהות חדשה.

מאת: ירון כהןתרבות ובידור01/06/175573 צפיות
לכותבים הרבים שניסו לספר את הסיפור האישי שלהם בשנים עברו לא היו ברירות רבות. מעטות היו ההוצאות שהסכימו להשקיע וגם השיקולים שלהן לא היו ברורים לגמרי גם כאשר הסיפורים היו מעניינים וטובים. היום, כבר אין צורך לחכות ולרוץ אחר אף הוצאה שתזהה את הפוטנציאל שלך בהוצאת קונטנטו דה סמריק וההוצאה הבת שלה, קונטנטו נאו, מזהים את הפוטנציאל של הסיפור לשכם ולוקחים אותו צעד אחד קדמיה

מאת: סיטארה אטמותרבות ובידור23/01/162643 צפיות
פסטיבל צלילים מרפאים חוזר זו הפעם השמינית והפעם בקונספט חדש. Healing Music Experience : המעבדה. שילוב בין הופעות חיות ומידע מדעי על מוסיקה. 3 ימים בהם נחקור 3 תדרי מוסיקה שונים דרך הופעות חיות, הרצאות וסדנאות. נשמע, נראה, נפיק ונחוש צלילים. סוף שבוע עטוף בנוף מדברי העוסק כולו במוסיקה, ולא דרך הקשבה בלבד. נעז ונשאל מהי מוסיקה? ממה היא עשויה? מדובר בפסטיבל החוקר את רבדם השונים של הצלילים, דרך התנסויות שונות.

מאת: אשרם במדברתרבות ובידור07/11/153624 צפיות
הSacred Journey - העשירי יוצא לדרך! מזמינים אתכם לחוות את הקסם של הג`רני, את המסע העמוק, הסוחף והמדהים, שאנחנו הולכים לעבור יחד, במרחב המופלא והמפנק של האשרם.

מאת: הילה קומםתרבות ובידור16/06/152894 צפיות
בחודש יולי יגיע לראשונה לישראל הפרויקט הבינלאומי מצליח "הטנורים של המאה ה- 21 ". הפרויקט מפגיש את הסולנים המובילים של בתי האופרה הגדולים של מוסקבה- הבולשוי, בית האופרה סטניסלבסקי ונמירוביץ- דנצ'נקו והאופרה החדשה.

מאת: גבעת ושינגטוןתרבות ובידור01/12/143103 צפיות
מחר, יום שלישי, י' בכסלו (2.12) עורכת "אמונה" בקמפוס קריית החינוך גבעת ושינגטון את הפסטיבל ה-3 לאמנויות הבמה, ובו תינתן שוב ההזדמנות ללהקות המחול הדתיות להביא לידי ביטוי את השילוב בין קודש ל(מ)חול, ואת החיבור שבין התנועה והאמנות לבין עבודת הבורא והאמונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica