חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קורס מטפלות לגיל הרך – מגיל שלושה חודשים ועד שלוש שנים

מאת: משה אלוןחינוך ילדים09/04/20121629 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


ארגונים המפעילים מעונות יום לילדים קטנים מגיל שלושה חודשים ועד שלוש שנים כגון: נעמת, ויצ"ו, אמונה וכדומה, דורשים העסקת מטפלות שעברו קורס מטפלות לגיל הרך. לימודי תעודה אלה נחוצים לכל מי שרוצה לטפל בילדים בגיל הרך, כדי לספק את צרכיו הפזיולוגים כמו את צרכיו הרגשיים והקוגנטיביים באמצעות מגוון פעילויות רחב של משחקים, יציאה לטיולים, סיפורים וכיוצא באלה.

קורס מטפלות לגיל הרך – מטרות ויעדי הקורס


קורס מטפלות לגיל הרך מאפשר ללומדים לקבל הכשרה של מטפלות למעונות יום וקבלת תעודה שתאפשר להם לעבוד במסגרות החינוכיות הרשמיות. התעודה מאושרת על ידי משרד התמ"ת ומשרד החינוך.


יעדי הקורס הינם:


•    הכשרת הלומדים בתחומי הפעילות והחינוך לגיל הרך עד גיל שלוש ובהקניית ידע נרחב בתחומים אלו.
•    הכשרת הלומדים בטיפול הפיזי של הילד הכוללת תקשורת בין אישית ואתיקה מקצועית.
•    הכשרת הלומדים בדידקטיקה לגיל הרך.
•    הכשרת הלומדים באמנויות שונות הקשורות לחינוך בגיל הרך.
•    הכשרת הלומדים בהפעלת מחשב ושימושיו.


קורס מטפלות לגיל הרך ניתן בפיקוח משרד התמ"ת ועל פי תוכנית הלימודים שקבע, הכוללת בין היתר הקניית ידע בתחומים שונים כגון: חינוך בגיל הרך והפעילות החינוכית, התפתחות הילד בגיל הרך עד גיל שלוש, לימוד של ארגון הסביבה הקרובה של הילד במעון, טיפול פיזי בילד, קשיים בהתפתחות, בטיחות, תקשורת בין אישית, סיורים מקצועיים, שילוב אמנות בחינוך, עזרה ראשונה וכיוצא באלה.


במהלך הלימודים ניתנות הרצאות, נערכים תרגולים וסדנאות מעשיות וכן מתרגלים עבודה ממשית במעון יום.


קורס מטפלות לגיל הרך מיועד לאנשים המעוניינים לרכוש מקצוע חדש או למטפלות המעוניינות בקבלת תעודה על מנת להתקדם למעמד של מטפלות מוכרות במעונות יום לגיל הרך. על המעוניינים לעבור קורס מטפלות לגיל הרך להיות בוגרי 12 שנות לימוד ולעבור מבחן הבנת הנקרא, וכן להביא אישור רפואי, המאפשר להם לעבוד עם פעוטות ולעבור ועדת קבלה.
הקורס נמשך בדרך כלל כ 590 שעות של לימודים עיוניים ועוד כ 210 שעות עבודה מעשית במעון. הקורס כולל בחינה עיונית ומעשית לצורך קבלת התעודה.

טיפול בהיפנוזה


במסגרת האקדמית המכשירה מטפלות לגיל הרך, ניתן לעבור גם קורס טיפול בהיפנוזה המיועד במיוחד לרופאים, פסיכולוגים, רופאי שיניים ופסיכיאטרים. טיפול בהיפנוזה מומלץ לאנשים אלה המטפלים בחולים מסוגים שונים היכולים לעשות שימוש בטיפול זה לצורך עבודתם המקצועית. לימודי טיפול בהיפנוזה כוללים בין היתר: לימודי ההיסטוריה של ההיפנוזה, הכנת מטופל לקראת טיפול בהיפנוזה, טכניקות של טיפול בהיפנוזה, יחסי המטפל והמטופל בהיפנוזה, לימוד הסכנות האפשריות שבהיפנוזה, לימוד  דרכים שונות ליישום היפנוזה, קריאה בספרות מקצועית ובמאמרים הקשורים בנושא ההיפנוזה וכן אתיקה וחוק הקשורים בהיפנוזה. קורס טיפול בהיפנוזה נמשך בדרך כלל  כ 55 שעות ועוד 25 שעות למי שאינו פסיכולוג וכן הכנה לבחינת ההסמכה הכוללת כ 15 שעות אקדמאיות נוספות.


טיפול בהיפנוזה הינו טיפול מקובל בקרב רופאים, פסיכולוגים וגם רופאי שיניים ופסיכיאטרים המעוניינים לשלב טכניקות נוספות בטיפול אותו הם מעניקים למטופלים שלהם. בעוד שרופא השיניים יעזר בטכניקות של טיפול בהיפנוזה כדי להרדים את מטופליו, הרי שהפסיכולוג והפסיכיאטר ישתמשו בטכניקות אלו למטרות שונות לגמרי. לא משנה מה הן המטרות – בכל מקרה, כדי להשתמש בהיפנוזה יש לעבור קורס מקצועי מאושר, המאפשר לאיש המקצוע בתחומים השונים לעסוק בהיפנוזה באופן מורשה. טיפול בהיפנוזה הוא עוד אמצעי שבו ניתן לעזור למטופלים בתחומים שונים, ויש לדעת כיצד לעשות שימוש נכון בטכניקות אלו כדי שיהיו מועילות ולא מזיקות.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משה אלון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה אלון

מאת: משה אלוןבתי מלון27/08/153384 צפיות
אם תהיו מעוניינים לנפוש בארץ וליהנות מכל מה שיש למדינה הנפלאה שלנו להציע, וודאי תהיתם ושאלתם את עצמכם בנוגע למגוון רחב של שאלות הנוגעות לחופשה.

מאת: משה אלוןבריאות ילדים23/08/152723 צפיות
הפרעת קשב וריכוז הינה אחת התופעות הפופולאריות ביותר כיום. אט אט ניתן לראות כי כמות המאובחנים כבעלי הפרעה זו רק הולכת וגודלת, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא דור המסכים של היום. כפי שהוכח במחקרי עבר, השימוש הממושך במכשירים הללו רק מגביר את הסיכויים לפיתוח הפרעת קשב וריכוז.

מאת: משה אלוןרכב19/08/153920 צפיות
מוסך בירושלים יתאפיין בדרך כלל באנשי מקצוע רבים אשר יוכלו לסייע לכם ולהתגבר על התקלה שחווה רכבכם. כמו כן, חשוב לדעת שהמוסך המורשה עדיף על פני מוסכים אחרים

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/152777 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/151888 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןעסקי מזון29/06/154210 צפיות
גם לכם קרה שקניתם פירות עסיסיים, אך כשבאתם לאכול אותם הופתעתם לגלות שנרקבו? כולנו נאלצים להתמודד עם סוגיית שמירת טריות המזון בצורה כזו או אחרת. הרי אף אחד מאתנו לא היה רוצה לשלם סכומי כסף גדולים על מבחר פירות טעימים, ובסוף לגלות שהכסף שהושקע היה לשווא.

מאת: משה אלוןרכב04/11/142522 צפיות
אחד הדברים שפחות אהובים על רובנו הוא לנסוע בכביש בדרך לעבודה או בדיוק כשחוזרים מאירוע משפחתי ולפתע לגלות שהמנוע שבק חיים. לכן, חשוב ביותר לקחת את הרכב בו אתם נוסעים לבדיקות תקופתיות אצל המוסך הקבוע שלכם, על מנת שתוכלו לנסוע ללא כל חשש ולדאוג כי הנסיעה הבאה שלכם תהיה אמורה לעבור ללא שום דאגה.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196300 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196258 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915619 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196283 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196189 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915445 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193827 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica