חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כתיבת קורות חיים לתואר שני בפסיכולוגיה

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/20121865 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כללי:

בעת ההרשמה לתואר שני טיפולי יש להגיש קורות חיים מפורטים הכוללים סקירה נרטיבית של ההתפתחות האישית והמקצועית. לקורות החיים מטרה כפולה: להכיר את הביוגרפיה של המועמד וללמוד על המשמעות הפסיכולוגית הנלווית לביוגרפיה זו. בחלק ממוסדות הלימוד קורות החיים מהווים את אחד הקריטריונים לזימון לראיונות קבלה ובחלק מממוסדות הלימוד קורות החיים משמשים כבסיס לראיון עצמו. לכל מוסד לימוד הגדרות שונות לפורמט של קורות החיים אך בסופו של דבר ישנם שני פורמטים:

שאלון: בפורמט זה מתבקש המועמד לענות בהעמקה אך בצמצום על שאלות אישיות רבות.

תיאור חופשי: בפורמט זה מתבקש המועמד לתאר את עצמו על פני 2-3 עמודים באופן נרטיבי ולהתייחס לניסיון רלוונטי, לסיבת הבחירה במגמה הספציפית ולתכונות אישיות המעידות על התאמה.


מתי רלוונטי? 
את קורות החיים יש להגיש יחד או בסמוך להגשת המועמדות לתואר השני בפסיכולוגיה. כלומר, באזור פברואר של שנת הלימודים המיועדת.

כמה זמן לוקח לכתוב?
משתנה בין כל אחד לאחד, אבל מומלץ להתחיל לכתוב את קורות החייםלפחות חודש לפני ההגשה מהטעמים הבאים:
- מדובר בניסיון לתמלל בתמצות תהליכים נפשיים עמוקים באופן שייטיב עם סיכויי הקבלה, זה קשה וזה לוקח זמן.
- קשה לכתוב יותר מכמה שעות ברצף. לא מדובר בכתיבה אקדמית אלא בכתיבה אישית וחווייתית שדורשת הרבה הפסקות.
- עד לגרסא הסופית דרושות עריכות רבות.
-מומלץ לכתוב את קורות החיים, להניח להם ואז לחזור אליהם במבט רענן.
- כך תוכלו להראות את זה לאנשים אחרים.
-לוקח זמן להתחיל באמת לכתוב.

טיפים:
1. השלב הכי קשה הוא להתחיל לכתוב. זה תמיד מרגיש לא טוב ולא יודעים בכלל מאיפה להתחיל. אבל ברגע שמתחילים וניתן לערוך את הגרסא הראשונית, המצב כבר הרבה יותר טוב.
2. תפסת מרובה לא תפסת. הפורמט במהותו מגביל ולכן חבל לנסות להכניס את הכול. עדיף שמה שכן יכנס לקורות החיים יהיה כתוב בצורה מעמיקה וטובה .
3. לא חובה להתייחס לכל החוויות שעברתם ולכל "סערות הנפש", לא מדובר בטיפול פסיכולוגי חושפני. מאוד לגיטימי להחליט שיש חוויה שלא תכנס לקורות החיים במיוחד אם מרגישים שיהיה קשה לדבר עליה בראיון, המבוסס על קורות החיים.
4. רצוי לא לכתוב פרטים ביוגרפים בלי לתת להם משמעות פסיכולוגית ולא לכתוב תובנות פסיכולוגית בלי לקשר אותן לפרטים ביוגרפים. מצד שני, עדיין מדובר בקורות חיים פסיכולוגיות, ולכן חשוב לא לפחד להתייחס לתהליכים נפשיים עמוקים.
5. שווה להראות את קורות החיים למישהו שאתם סומכים עליו ומכיר את התחום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דניאל גילון, מנהל פיתוח, פתרונות מתא"ם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פתרונות מתא"ם

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/125014 צפיות
השלב האחרון לקראת ההרשאה לעסוק בפסיכולוגיה קלינית הוא בחינת ההתמחות. בחינת ההתמחות נערכת בתום ההתמחות, לאחר שהמתמחה עמד בכל מחויבויות ההתמחות.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121778 צפיות
לאחר סיום התואר השני השלב הבא הוא שלב ההתמחות. שלב ההתמחות הוא השלב שבו עובדים במוסדות טיפוליים במטרה להתמחות בראיון, טיפול ואבחון. מבחינה מעשית, ההתמחות דומה במהותה לשלבהפרקטיקום רק שמספר הראיונות, הטיפולים והאבחונים רב יותר, וכתוצאה מכך האחריות גדלה.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/122274 צפיות
פנקס הפסיכולוגים הוא למעשה רשימה של פסיכולוגים המוכרים על ידי משרד הבריאות. הרישום נועד על מנת שיהיה מעקב ובקרה על מקצועות הפסיכולוגיה השונים ועל כן הרישום הכרחי לכלל העוסקים במקצוע. לאחר סיום התואר השני הרישום רלוונטי מכיוון שהוא נדרש על מנת לקבל מלגת התמחות המאפשרת ביצוע התמחות.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121764 צפיות
במסגרת חובות התואר השני נכללת עבודת התזה. בעבודת התזה התלמיד, בהנחיית אחד מחברי הסגל, נדרש להציע מחקר, לבצע אותו ולכתוב עליו במבנה של מאמר מדעי.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121562 צפיות
התואר השני מורכב מלימודים אקדמיים ומפרקטיקום שבמסגרתו התלמיד משתלב באחד ממוסדות הטיפול איתם עובד המוסד הלימודי. בפרקטיקום לומדים הלכה למעשה איך לטפל ולאבחן.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121334 צפיות
בכדי להיות פסיכולוג קליני יש ללמוד במגמה לפסיכולוגיה קלינית או במגמה לפסיכולוגיה קלינית של הילד. התואר השני מהווה את החלק השני בהכשרה האקדמית.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121459 צפיות
לאחר הגשת המועמדות לתואר השני ובמידה והמועמד נמצא מתאים הוא מזומן לראיונות קבלה, להערכה קבוצתית או למרכז הערכה שמטרתם לבדוק את מידת ההתאמה של המועמד למקצוע טיפולי ולמגמה הספציפית במוסד הלימודי.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196323 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196320 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196177 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196303 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196393 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196585 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196257 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica