חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רישום בפנקס הפסיכולוגים

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/20122271 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כללי:
פנקס הפסיכולוגים הוא למעשה רשימה של פסיכולוגים המוכרים על ידי משרד הבריאות. הרישום נועד על מנת שיהיה מעקב ובקרה על מקצועות הפסיכולוגיה השונים ועל כן הרישום הכרחי לכלל העוסקים במקצוע. לאחר סיום התואר השני הרישום רלוונטי מכיוון שהוא נדרש על מנת לקבל מלגת התמחות המאפשרת ביצוע התמחות. התמחות ללא רישום בפנקס הפסיכולוגים: עקרונית, ניתן להתחיל התמחות ללא רישום בפנקס הפסיכולוגים, במסגרת "מתמחה ברישום זמני". התמחות זמנית זו מאפשרת לצבור עד כמחצית מתקופת ההתמחות (לאחר מכן חובה להירשם בפנקס הפסיכולוגים). אבל, רוב מקומות ההתמחות דורשים רישום בפנקס הפסיכולוגים בין אם לצרכי מלגת ההתמחות ובין אם לאו.

מה זה רישום זמני בפנקס הפסיכולוגים? רישום זמני הוא אישור זמני המאפשר קבלת מלגת התמחות ובהתאמה קבלה להתמחות. ניתן לקבל אישור זמני במידה והמבקש עומד בתנאי האישור הקבוע ורק תעודת המוסמך שלו טרם נמסרה לו. חשוב להבדיל בין "רישום זמני " המעיד על זכאות לתואר מוסמך טרם קבלת התעודה, לבין "מתמחה ברישום זמני" כפי שמוסבר בפסקה הקודמת.

מה דורשת ההרשמה? רישום בפנקס הפסיכולוגים דורש סיום מלא של חובות התואר השני כולל הגשת התזה. כלומר, ניתן להירשם בפנקס הפסיכולוגים רק לאחר שהמוסד הלימודי סיפק תעודת זכאות לתואר מוסמך.הזכאות להרשמה ותהליך ההרשמה מוסברים  באתר משרד הבריאות,ובאתר הסתדרות הפסיכולוגים בישראל ניתן למצוא מידע אודות אפשרויות התחלת התמחות בהקשר לרישום בפנקס באופן ידידותי ונהיר.  בבוא העת, מומלץ להסתכל על אתרים אלו.

יך נרשמים בפנקס הפסיכולוגים? יש להגיש בקשה באמצעות לשכת הבריאות המחוזית הקרובה למקום מגוריך או לפנות (בדואר רשום) ישירות למשרד הבריאות. בקישורים המומלצים ראו מסמך המפרט את תהליך הרישום ואת המסמכים הנדרשים אליו. הליך ההרשמה הינו תהליך בירוקראטי מורכב הדורש מסמכים רבים. על כן, חשוב להגיע להרשמה עצמה עם כלל המסמכים על מנת לא להגיע ללשכת הבריאות מספר רב של פעמים. טלפונים לבירורים: ניתן לפנות בשאלות למזכירות וועדת הרישום בפנקס הפסיכולוגים בימים א'-ה' בין השעות 11-14
בטלפון 03-5151166

כמה זמן לוקח הרישום? במידה והכול תקין, הרישום לוקח כחודש בממוצע. אך כתבינו מהשטח מדווחים כי במקרים רבים ומצערים עלול תהליך ההרשמה להמשך גם מספר חודשים.

פורסם ע"י פתרונות מתא"ם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דניאל גילון, מנהל פיתוח, פתרונות מתא"ם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פתרונות מתא"ם

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/124966 צפיות
השלב האחרון לקראת ההרשאה לעסוק בפסיכולוגיה קלינית הוא בחינת ההתמחות. בחינת ההתמחות נערכת בתום ההתמחות, לאחר שהמתמחה עמד בכל מחויבויות ההתמחות.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121776 צפיות
לאחר סיום התואר השני השלב הבא הוא שלב ההתמחות. שלב ההתמחות הוא השלב שבו עובדים במוסדות טיפוליים במטרה להתמחות בראיון, טיפול ואבחון. מבחינה מעשית, ההתמחות דומה במהותה לשלבהפרקטיקום רק שמספר הראיונות, הטיפולים והאבחונים רב יותר, וכתוצאה מכך האחריות גדלה.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121763 צפיות
במסגרת חובות התואר השני נכללת עבודת התזה. בעבודת התזה התלמיד, בהנחיית אחד מחברי הסגל, נדרש להציע מחקר, לבצע אותו ולכתוב עליו במבנה של מאמר מדעי.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121560 צפיות
התואר השני מורכב מלימודים אקדמיים ומפרקטיקום שבמסגרתו התלמיד משתלב באחד ממוסדות הטיפול איתם עובד המוסד הלימודי. בפרקטיקום לומדים הלכה למעשה איך לטפל ולאבחן.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121333 צפיות
בכדי להיות פסיכולוג קליני יש ללמוד במגמה לפסיכולוגיה קלינית או במגמה לפסיכולוגיה קלינית של הילד. התואר השני מהווה את החלק השני בהכשרה האקדמית.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121457 צפיות
לאחר הגשת המועמדות לתואר השני ובמידה והמועמד נמצא מתאים הוא מזומן לראיונות קבלה, להערכה קבוצתית או למרכז הערכה שמטרתם לבדוק את מידת ההתאמה של המועמד למקצוע טיפולי ולמגמה הספציפית במוסד הלימודי.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121863 צפיות
בעת ההרשמה לתואר שני טיפולי יש להגיש קורות חיים מפורטים הכוללים סקירה נרטיבית של ההתפתחות האישית והמקצועית. לקורות החיים מטרה כפולה: להכיר את הביוגרפיה של המועמד וללמוד על המשמעות הפסיכולוגית הנלווית לביוגרפיה זו.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196293 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196295 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196150 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196276 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196358 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196556 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196231 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica